Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Jacek Wesołowski

Jacek Wesołowski

Warszawa

Projektant gier o wszechstronnym doświadczeniu.

Ur. 1980, pracował już nad pięciominutowymi grami przeglądarkowymi, ultratrudnymi platformówkami, strzelankami za małe, średnie i duże pieniądze, a nawet nad jedną odsłoną Street Fightera. Z wykształcenia programista specjalizujący się w sztucznej inteligencji, z powołania tekściarz i wichrzyciel, najwyżej ceni gry dziwne i burzące stereotypy. Opiekun dwóch kotów o imionach Perwersja i Profanacja.

Obecnie prowadzi studio Inżynieria Wszechświetności.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

32803 PLN z 29000 PLN

344 Wspierający

Udany! Cel osiągnięty

113%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 08.08.2015.

Inżynieria gier. Level design dla początkujących

RSS

Ostatni dzwonek! Dodano 24.08.2015, godz. 11:16

Kończymy zbierać dane do realizacji nagród z kampanii "Inżynierii Gier". Jeżeli Twoją nagrodą jest przypinka, kubek lub t-shirt, a my wciąż nie mamy Twojego adresu (i rozmiaru koszulki!), to sprawdź koniecznie skrzynkę pocztową. Pytanie od nas mogło trafić do spamu. Jeszcze dziś wyślemy do Ciebie wiadomość zapasową. Jeżeli jej nie otrzymasz do wieczora - skontaktuj się z nami pod adresem wonderland.engineering@gmail.com

(serwis o2.pl chętnie poprosimy na słówko na boku - użytkownicy adresów z tej domeny zgłaszają nam, że nasze wiadomości do nich nie docierają)

Rozliczenie z PolakPotrafi.pl Dodano 21.08.2015, godz. 18:20

Serwis PolakPotrafi.pl przekazał nam dziś rezultat kampanii. Na nasze konto wpłynęła kwota zbiórki pomniejszona o prowizje, to znaczy 29555zł 50gr. Oto jak ją wydamy:
- pokryjemy wydatki, które już poczyniliśmy (z własnych środków) w celu stworzenia pierwszych 4 części i przeprowadzenia kampanii,
- przygotujemy i roześlemy nagrody fizyczne,
- stworzymy pozostałe 6 części,
- jeżeli coś zostanie - sfinansujemy przyszłe projekty, na przykład dodatkowe rozdziały lub wersję papierową.

Dzięki Waszej życzliwości nasz budżet jest mniej napięty niż zakładaliśmy. Większość naddatku przeznaczymy na realizację fizycznych nagród. Nie byliśmy w stanie dokładnie wyliczyć ich kosztów przed kampanią, ponieważ nie wiedzieliśmy, które nagrody będą dla Was najbardziej atrakcyjne. Dane zebrane podczas tej kampanii posłużą nam do poczynienia dokładniejszych oszacowań w przyszłości.

Jeżeli ktoś z Was wybrał przypinkę, kubek, koszulkę, wizytówkę lub omówienie własnej gry, a nadal nie otrzymał prośby o dane potrzebne do realizacji nagrody, to znaczy, że nasza wiadomość nie dotarła. W takim wypadku prosimy o kontakt pod adresem wonderland.engineering@gmail.com

Ci z Was, którzy wybrali dowolną nagrodę inną niż samo podziękowanie, powinni otrzymać namiary na czwartą część ebooka. Jeżeli tak się nie stało, to znaczy, że wiadomość od nas zaginęła po drodze. Również prosimy o kontakt.

Rozpoczęliśmy zbieranie danych do nagród Dodano 17.08.2015, godz. 14:43

Aby dostarczyć nagrody, musimy poprosić Was o pewne szczegóły, takie jak adres dostawy czy rozmiar koszulki. Wiadomość w tej sprawie już powinna znajdować się w Waszych skrzynkach odbiorczych.

Jeżeli takiej wiadomości nie dostaliście - bardzo przepraszamy! Musiała nam się ręka omsknąć. W takim wypadku bardzo prosimy o kontakt - wonderland.engineering@gmail.com

Koniec kampanii - sukces! Dodano 08.08.2015, godz. 10:51

Próg zbiórki przekroczyliśmy cztery dni temu. Od tego czasu zebrana kwota wzrosła o prawie cztery tysiące złotych, a liczba wspierających - o 90 osób. Dziękujemy!

Projekt jest obecnie na etapie rozliczania, który potrwa kilka dni. Po naszej stronie negocjujemy warunki dostaw, tak aby realizacja nagród rozpoczęła się, gdy tylko zebrane środki wpłyną do nas. Będziemy kontaktować się z Wami, korzystając z adresów poczty podanych przez Was podczas zakładania konta na PolakPotrafi. Wsparły nas aż 344 osoby, więc chcielibyśmy podejść do tego zadania ostrożnie.

Będziemy informować na bieżąco o życiu projektu aż do premiery ebooka, którą planujemy na grudzień. Zasadnicze informacje o wydatkach i postępach zamieścimy tutaj, w profilu kampanii. Dodatkowe materiały ukażą się na stronie naszego studia: http://wonderland-engineering.eu/
Jeżeli nie chcecie polegać wyłącznie na aktualizacjach, zapraszamy do serwisów społecznościowych.
Jesteśmy na Facebooku: https://www.facebook.com/wonderland.engineeringPL
...i na Google+: https://plus.google.com/114109131451321223449

Nasza książka dotyczy gier komputerowych i ma edukacyjne ambicje. Walory takiej kombinacji nie są oczywiste ani łatwe do przekazania, zwłaszcza w porze wakacyjnej. Wasz udział w kampanii dowodzi Waszej dalekowzroczności, życzliwości i zaangażowania. Jesteście niesamowici!
Dodano: 08.08.2015, 19:43
 
Komentujący
Gratulacje!

Dziękujemy! Dodano 04.08.2015, godz. 14:02

Dzięki Waszemu wsparciu i życzliwości udało się zebrać sumę potrzebną do wydania ebooka.

Serdecznie dziękujemy. Jesteście fantastyczni.

Nasz plan na najbliższe kilka dni to:
- wyspać się,
- dopełnić formalności niezbędnych do prawidłowego rozliczenia funduszy,
- przedstawić Wam projekty nagród,
- przygotować podsumowanie,
- sporządzić pierwsze sprawozdanie z poniesionych wydatków,
- wciąż rozpowiadać o kampanii, by jak najwięcej osób skorzystało z promocyjnej ceny ebooka.
Dodano: 05.08.2015, 7:56
 
Komentujący
Gratuluję i życzę wytrwałości i dalszych fajnych pomysłów.
Dodano: 04.08.2015, 15:20
Komentujący
Będziemy walczyć. :-D
Dodano: 04.08.2015, 14:11
 
Komentujący
Hej, jest jeszcze cel rozszerzony. Nie ma snu, jeszcze 4 dni!

Ostatnia prosta Dodano 03.08.2015, godz. 15:37

Dzięki Waszemu fenomenalnemu wsparciu i życzliwości sukces kampanii jest na wyciągnięcie ręki. Na pięć dni przed końcem mamy już 91% celu!

Podjęliśmy działania, dzięki którym w przypadku sukcesu szybciej wywiążemy się z naszych zobowiązań. Mamy już projekty graficzne przypinki, kubeczka i t-shirtu, którymi podzielimy się w najbliższych dniach. O żyrafach będziemy w tym tygodniu rozmawiać z ich wykonawczynią. Pracujemy nad wersjami mobi i epub pierwszych czterech części.

Dzięki Wam strona kampanii ma już prawie dziesięć tysięcy odwiedzin! Aż 1300 osób pobrało pierwszą część książki, a około 500 - pozostałe dwie. Dlatego teraz chcielibyśmy przypomnieć o sobie jak największej liczbie czytelników, po to by nie przegapili wielkiego finału.

Wasza pomoc w tym zadaniu byłaby bezcenna. Wystarczy, że zamieścicie w swoich profilach społecznościowych, na przykład na Facebooku, informację o naszej kampanii wraz z linkiem. Dołączcie do niego jedno lub dwa zdania opisu. Jeżeli już przeczytaliście którąś z dostępnych części, napiszcie, co się Wam w niej najbardziej spodobało. Z góry dziękujemy!

Czwarta granica: 50% Dodano 21.07.2015, godz. 13:20

Jesteśmy już bliżej niż dalej. Nastąpiło to wcześniej niż się spodziewaliśmy.

Kampania uzmysłowiła nam, jak wielu osób potrzeba, by powiódł się projekt, nawet tak skromny jak nasz. Do opisania Waszego wkładu będzie nam potrzebna spora infografika. Waszej życzliwości rzetelnie opisać nie zdołamy, bo nikt z nas nie jest za dobrym poetą.

Prawdopodobnie jeszcze w tym tygodniu zaczną powstawać projekty nagród. Pochwalimy się nimi gdy tylko będziemy z nich zadowoleni.

Nerdy Nocą - Biznes, Śmierć i Fizyka Dodano 20.07.2015, godz. 14:25

Zapraszamy do wysłuchania odcinka podcastu Nerdy Nocą, w którym Jacek i Kaja opuszczają swoją strefę komfortu i z bezpiecznego, znajomego świata gier komputerowych przenoszą się do zupełnie obcego im świata konferencji biznesowych.

http://dekompresor.pl/nerdy-noca/biznes-smierc-i-fizyka

Na potrzeby jednej z takich konferencji (zresztą, jak się później okazało, bardzo sympatycznej) opowiadamy o tym, jak funkcjonują nowe, innowacyjne technologie i w jaki sposób można wycisnąć z nich dużo więcej. Nie opowiadamy o samym podręczniku (w każdym razie bardzo się staramy), ale teza, którą stawiamy, jest powodem, dlaczego książka powstaje.

Jesteśmy w polecanych! Dodano 18.07.2015, godz. 22:11

Na trzy tygodnie przed końcem kampanii nasza książka trafiła na stronę główną serwisu PolakPotrafi.pl jako polecany projekt!
Dzięki uczestnictwu aż 120 osób osiągnęliśmy już 43% celu.

Dziękujemy wszystkim, którzy w nas wierzą: wpierającym, sympatykom, patronom i załodze PolakPotrafi. Z Wami ten projekt się uda! :-D

Wizyta w PADcaście Dodano 13.07.2015, godz. 20:36

Serdecznie zapraszamy do wysłuchania najnowszego odcinka PADcastu, w którym przez dłuższą chwilę jest mowa o naszym ebooku:
http://www.padtv.pl/2015/07/padcast-159-biedny-rory/
Udało nam się omówić po kolei każdą z dziesięciu części książki. Przy okazji rozmawiamy również o tym, dlaczego w Spec Ops: The Line starcia są żmudne, czy sequele są dobrym pomysłem i dlaczego czasami z dwóch prawie identycznych gier jedna zachwyca, a druga zupełnie nie.

W programie także m.in. bardzo ciekawe wprowadzenie w gatunek HOPA i twórczość polskiego studia Artifex Mundi.

Udane dwa tygodnie Dodano 13.07.2015, godz. 4:54

Minęły pierwsze dwa tygodnie naszej kampanii. Dzięki Wam udało się osiągnąć niesamowite rzeczy:
- zebraliśmy już 11288 złotych - to prawie 40% naszego celu!
- 101 osób już wsparło projekt!
- zgłosili się chętni na wszystkie pluszowe żyrafy!
- podjęliśmy się omówienia designu 8 gier, w tym aż 6 wykonanych przez Was!
- druga część ebooka została pobrana 357 razy!

Bardzo dziękujemy za wszystkie wyrazy sympatii i przychylne opinie o książce. Tych z Was, którzy jeszcze nie czytali części trzeciej, zapraszamy do lektury: http://inzynieria-gier.wonderland-engineering.eu/jak-przyk…/

Dziękujemy również wszystkim osobom, które opowiadają o naszej kampanii znajomym, a także naszym patronom: 1ndieworld i PADcastowi. 1ndieworld zamieścił artykuł o nas w zeszły poniedziałek, a PADcast gościł nas podczas nagrania audycji, która ukaże się niebawem.

Dzień jak co dzień :-) Dodano 06.07.2015, godz. 19:18

Stało się dzisiaj kilka rzeczy.

Do grona partnerów projektu dołączyła koszulkownia The Armory: https://thearmorybunker.pl/ . To bardzo sympatyczni i hardkorowi do szpiku ludzie, którym mimo to zupełnie nie przeszkadza nasz nietypowy styl (i z wzajemnością! :-D). Uważamy, że tak właśnie powinno być. Gry są dla wszystkich: i dla miłośników krwawych strzelanek, i dla tych, którzy wolą pozbawione wyzwań zabawy w zbieranie polnych kwiatków.

Nawiązując do powyższego - dygresja. Grałem w ten weekend w uroczą grę "Gravity Ghost", którą polecam Waszej uwadze, ponieważ polega na zrzeczeniu się kontroli nad wydarzeniami. Główna bohaterka fruwa pomiędzy planetami, a gracz nie do końca panuje nad jej trajektorią - i jest to całkiem przyjemne. Przy tym w ogóle nie da się "przegrać", chociaż muszę uprzedzić, że fabuła tej gry jest bardzo smutna. "Gravity Ghost" zrobiła na mnie nie mniejsze wrażenie niż najnowszy "Tomb Raider".

Mamy pierwszą wzmiankę w prasie. :-) Napisał o nas nasz patron, 1ndieworld: http://1ndieworld.com/podrecznik-inzynieria-gier-level-design-dla-poczatkujacych-potrzebuje-waszego-wsparcia/ Dziękujemy!

Rozszerzyliśmy też zestaw nagród o dwie pozycje, które mogą zainteresować przedsiębiorstwa. Jedną z nich jest 8-godzinny warsztat szkoleniowy, a drugą - możliwość zostania mecenasem instytucjonalnym. Doszliśmy do wniosku, że o ile Wy wspieracie nas po to, żeby przeczytać ciekawą książkę, poszerzyć wiedzę, a także po prostu z sympatii i dla idei, o tyle studia developerskie, spółki technologiczne, wydawcy i uczelnie mają w istnieniu naszej publikacji interes ekonomiczny. Postanowiliśmy dać im okazję do dobrej inwestycji.

Trzecia granica: 25% Dodano 02.07.2015, godz. 21:02

Specjalnie daliśmy tej aktualizacji tytuł nawiązujący tylko do jednej z dwóch wiadomości, które dla Was mamy, ponieważ chcemy, żebyście poczuli się tak samo jak my, gdy wtem! okazało się, że druga żyrafa znalazła dom! Aaaa! Bardzo dobrze, że do końca kampanii zostało jeszcze 36 dni, bo może przez ten czas zdążymy wybrać właściwe słowa na określenie naszej wdzięczności.

Wspólnym wysiłkiem zebraliście już dla nas ponad 25% naszego podstawowego progu. Zajęło to tylko trzy i pół dnia! Dziękujemy. Bardzo.
Dodano: 03.07.2015, 14:49
Komentujący
Udało nam się wyjaśnić tę sprawę. TAK! Jedna osoba przygarnęła parkę! :-D
Dodano: 02.07.2015, 21:52
Komentujący
To prawda. Jest całkiem możliwe, że jedna osoba przygarnęła od razu dwie żyrafy. To byłoby fantastyczne!

Jednak nie cieszymy się na zapas ze względu na sposób, w jaki PolakPotrafi.pl rozlicza nagrody limitowane. W pewnych przypadkach nagroda zostaje zarezerwowana, mimo że nikt jej nie wziął. Musimy wtedy poczekać kilka godzin, aż nagroda się odblokuje. Dokładnie tak było wczoraj, gdy zaklepywana była pierwsza żyrafa.
Dodano: 02.07.2015, 21:28
 
Komentujący
Przy żyrafich doradcach jest informacja, że pozostało 0 z 3.

Pierwsza żyrafa zaklepana! Dodano 01.07.2015, godz. 21:31

Najwyższą nagrodą w naszej kampanii jest pluszowa żyrafa. Oferujemy tylko trzy. Pierwsza z nich właśnie znalazła nowy dom. Dziękujemy w imieniu żyrafy, własnym i czytelników książki!

Dosłownie kilka minut później dzięki kolejnej wpłacie osiągnęliśmy kwotę pięciu tysięcy złotych. Realizacja naszego przedsięwzięcia z każdą chwilą staje się coraz bardziej realna!

Nowa sekcja: Patroni Dodano 30.06.2015, godz. 16:47

Dodaliśmy do opisu projektu sekcję Patroni, w której oddajemy honor ludziom, którzy wiedzą, co dobre. Do tej pory wartość naszego projektu doceniły ekipy miesięcznika PIXEL, podcasu PaDtv oraz serwisów 1ndieworld i Indie Games Polska.

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 08.08.2015 10:10