Wsparł zobacz wszystkie
Podręcznik o prowadzeniu sesji RPG. Praktyczne i twórcze rozwiązania problemów, które pojawiają się na sesjach. Artykuły, które sprawią, że staniesz się jeszcze lepszym mistrzem gry!
199% Postęp
2198 PLN z 1100 PLN
Udany! Cel osiągnięty
Pomóż zorganizować V Trójmiejski Marsz Równości- nasze wielkie tęczowe święto miłości, demokracji, wolności i solidarności!
114% Postęp
11426 PLN z 10000 PLN
Udany! Cel osiągnięty
Wskazówki
Rozpocznij swój własny projekt lub wesprzyj interesujące Ciebie projekty
Mistrzowanie RPG
Łukasz Skarżyński
skomentował projekt
Język to akurat kwestia gustu, a o tym ciężko dyskutować, dałem jedynie znać jaki język mi osobiście bardziej by odpowiadał, ale i bardziej akademicki jest ok, jeśli większości ludzi tak się lepiej czyta/Tobie tak się lepiej pisze. Uznałem po prostu że warto podzielić się uwagą. A co do punktu trzeciego - chodzi nie tyle o samą atrakcyjność nagród, co fakt, że jeszcze kiedy sprawdzałem ostatnio opis w projekcie nie pokrywał się z tym, co rzeczywiście można było wybrać. Teraz jest ok - przynajmniej dla progu, którym wsparłem projekt ; )
Trzymam kciuki.
Mistrzowanie RPG
Łukasz Skarżyński
skomentował projekt
Nie wsparłem (jeszcze) projektu, głównie z powodu wątpliwości co do profesjonalizmu autora tegoż, aczkolwiek pozwolę sobie mimo wszystko mieć kilka uwag, jako że sama inicjatywa jest ciekawa i obserwuję dalszy jej rozwój. Więc tak:
1. Język. Jako że w naszym RPGowym świecie wszystko jest "od fanów, dla fanów" to strasznie rażą mnie w tekście sformułowania typu "nie zaleca się" (do tego powtórzone dwa razy w jednym z przykładowych rozdziałów na początkach dwóch sąsiadujących akapitów) czy "(...) omówiony zostanie inny". Być może to tylko ja i się czepiam, ale jak dla mnie brzmi to zbyt "akademicko", zbyt sucho. Doceniam wartość merytoryczną, ale przykładowe rozdziały czytało mi się raczej średnio. Do tego "Nie ma reakcji na interpretację" nie poraża jakoś długością. Przydałoby się w nim też justowanie (tak jak w drugim udostępnionym przykładowym rozdziale). Oczywiście to drobnostka takowe dodać, ale skoro robi się zbiórkę i chce się wyglądać profesjonalnie, to o takie szczegóły powinno się moim zdaniem zadbać.
2. Przed podjęciem decyzji o wsparciu postanowiłem przeczytać też inne podlinkowane publikacje. Zapoznałem się więc z mechaniką egzorcyzmów, niestety linki do kart w tamtejszym artykule nie działają. Rozumiem, że artykuł zapewne nie powstał wczoraj i podlinkowane tam pdfy mogły zaginąć w binarnych odmętach serwerowni - ale ponownie, skoro podajesz to jako przykład swojej pracy, a potem okazuje się, że de facto jest on niekompletny, to nie robi to dobrego wrażenia. Takie rzeczy wypadałoby sprawdzić.
3. Struktura projektu. Pomijam już, że wydanie książkowe jako ostatni, odległy cel wydaje mi się okropnie dziwne (wolałbym już nie mieć ilustracji, czy nawet któregoś z "gości" i dostać swoją książkę) ale to już kwestia gustów i wizji zapewne, więc tylko wyrażam swoje skromne zdanie, ale to co mnie gryzie to fakt, że opis nagród przedstawiony w projekcie nie zgadza się z nagrodami, które rzeczywiście można wybrać. Brakuje do wyboru choćby nagrody za 30zł, a ta za 25zł ma inny opis w opisie projektu, a inny na bocznym pasku, z którego można ją wybrać. To jest właściwie to, co powstrzymało mnie przed wsparciem ostatecznie, bo co ja właściwie dostaję w końcu i za ile?
Mimo wszystko sam pomysł jest ciekawy, podobają mi się tematy, które miałby znaleźć się w publikacji, jeżeli wszystkie stałyby na poziomie "Testów życia i śmierci" to nie byłoby źle :) Pomysł na ćwiczenia też całkiem w porządku, chociaż nie stanowiły one dla mnie szczególnego wyzwania a i to o czym piszesz większość długoletnich mistrzów gry pewnie wypracowała już i tak intuicyjnie - mimo wszystko miło uporządkować sobie wiedzę, a może inne tematy czymś by mnie jednak zaskoczyły.
Tak więc mam nadzieję Krzysztofie, że rozwiejesz kilka moich wątpliwości i jednak mnie przekonasz : )