Część 9 gotowa!
Dodano 15.02.2016, godz. 16:02Zakończyliśmy prace nad dziewiątą częścią "Inżynierii gier".
W poprzednich częściach ustaliliśmy, co to jest dobry level, jak podtrzymać zaangażowanie gracza i jak stosować wybrane elementy, takie jak takt, dekoracje i narracja. W części dziewiątej rozważamy, do czego te wszystkie narzędzia mogą nam się przydać. Wykorzystując emocje i perswazję, pomagamy graczowi bawić się w określony sposób. Gry nakładają na nas szczególne obowiązki z w tym zakresie, ponieważ w odróżnieniu od większości tradycyjnych mediów stoją przed zadaniem skłonienia gracza, żeby nie tylko przyglądał się, ale także coś zrobił.
Stworzenie tej części nie było najbardziej czasochłonne, ale wymagało największego namysłu. Bardzo liczymy, że udało nam się utrzymać równowagę między przystępnością a przydatnością.
Część dziesiąta jest obecnie napisana mniej więcej do połowy. Jej rękopis powinien być gotowy jeszcze w tym tygodniu. Za część ostatnią, jedenastą, zabieramy się zaraz po niej. Po złożeniu części jedenastej książka będzie praktycznie gotowa: zostanie już tylko ostatnie czytanie całości przez autora i druga korekta.