Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Rafał Skwarło

Rafał Skwarło

Krzeszowice

Jestem kierowcą od wielu lat, z zamiłowania. Zjeździłem ogrom krajów Europy autobusem jako kierowca, chciałbym jednak na jakiś czas zmienić źródło dochodu. Posiadam także zamiłowanie do mechaniki pojazdowej i te dwa aspekty chcę wykorzystać do wyprodukowania samochodu typu sandrail truck. Innymi słowy - pojazd rurowy o wysokim zawieszeniu i zdolny do pokonywania nierówności bezdroży przy dużej prędkości. Wygląd, jaki jest mu planowany, to POLONEZ. Stworzenie tego pojazdu to marzenie od czasu dzieciństwa. Czynię co w mocy, by marzenie było planem. Pierwsze kroki poczynione ;)

Napisz wiadomość do Projektodawcy

216 PLN z 40000 PLN

4 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 30.03.2016.

Polonez Trophy Truck

RSS

WSPARCIE MEDIALNE Dodano 01.03.2016, godz. 13:59

ŁAMIĄCA WIADOMOŚĆ!
Projekt Poloneza Trophy dostał oficjalne wsparcie medialne od serwisu Turystyka4x4.pl :D
Niezwykle mnie to cieszy i pragnę szczerze podziękować Panu Krzysztofowi za oferowane wsparcie!

SPOTKANIE TECHNICZNE Dodano 20.02.2016, godz. 17:09

Miałem parę pytań i wątpliwości, a inne zostały dookreślone.
Z najważniejszych zmian w koncepcie, to zmieniony zostanie sposób napędzania przedniej osi. Niewiele udało się wykoncypować, co byłoby trwałe i nie strzeliło przy pierwszej próbie bojowej. Najtrwalszy okazał się - i tu zaskoczenia nie będzie - sztywny most. Możnaby dać gruszkę od Terrano, domocować flanszę i zespolić z wałami napędowymi, ale problem byłby z wyważeniem wałów i krzyzaków i istnieje ryzyko, że któryś z nich "kliknie" i będzie po zabawie...
Zostaje więc sztywny most. Trochę ze szkodą dla wyglądu...
Będzie umieszczony przed silnikiem. Ten zaś - trochę wpuszczony w kabinę. To dość spory motor.
Ze skrzynią nie będę kombinował - do silnika BMW będzie mocowana fabryczna skrzynia BMW, a do niej dopiero reduktor.
Drzwi, by zachować uchylność ku górze - z laminatu, szyby z pleksy. To samo zresztą z błotnikami - by zmieścić terenowy bieżnik, potrzebne jest ich poszerzenie.

No, a silnik w połowie jest już mój ;)

NAGRODY, NAZWY, GOKARTY Dodano 12.02.2016, godz. 21:45

Cześć wam!
Przez 45 dni, czyli ~siedem tygodni będę was męczył postępami w projekcie, ale przez ten czas też wiele może się wydarzyć! Może nawet turniej gokartowy, kto wie, ale o tym będzie niżej.
Każdy tydzień ma swoją specyficzną nazwę. Ten, zaczynający się od 14 lutego, godz 18.00 rozpocznie się dość zwyczajnie: PIERWSZE KOTY ZA PŁOTY.

Co tydzień będę przysyłał filmiki z opisem procesu tworzenia pojazdu. Może to iść dość mozolnie, bowiem na wiele rzeczy trzeba czekać, zwłaszcza wypłatę... niemniej sukcesywnie.

By zachęcić Was do współpracy chciałbym obdarzyć wybrane osoby drobnymi upominkami.
Tak więc - pierwsza osoba, jaka wesprze projekt kwotą 50zł otrzyma, pozakonkursowo, koszulkę czarną lub białą, w wybranym przez siebie rozmiarze. A na niej będzie infografika projektu lub sama wizualizacja pojazdu. Zależy od wygranego - jestem otwarty na propozycje. ;) Posiedzę, poprojektuję, pozostawię do wyboru.
Następnym wygranym będzie ten, którego datek spowoduje przekroczenie progu 500zł i nieważne czy będzie to 10zł czy 100 (złotówkowych wartości, niestety, nie mogę brać pod uwagę w tym konkursie). Górnego limitu nie przewiduję.
Wygraną będzie także koszulka z dobrej jakości materiału, w wybranym kolorze, rozmiarze i wzorze.
Następny próg podam po przejściu wyżej przedstawionego :)

GOKARTY!
Udział w turnieju gokartowym biorą Ci, których wybrana dotacja do tego klasyfikuje. Wolałbym quady, ale bardzo dużo komplikacji, zwłaszcza w kwestii bezpiecznego wyścigu.
Kategorie:
♦ klasyfikacja wstępna i WYŚCIG zasadniczy wszystkich ze wszystkimi (w maksymalnej możliwej ilości osób na turę)
♦ żeby było sprawiedliwie i każdy miał szansę: WYŚCIG POJEDYNKOWY. Dwóch ścigantów na torze konkuruje ze sobą, a zwycięzca przechodzi do kolejnego etapu. I tak do momentu, aż pozostanie tylko dwóch najlepszych i jeden z nich wygra.
♦ by się po raz kolejny wykazać: CZASÓWKA! Kto nie czuł się najlepiej z innymi albo miał pecha i chce się odgryźć, jest ostatnia szansa. Klasyfikacja następuje wedle czasu, w jakim dokonało się objazdu.
Szczegóły określę niedługo, bowiem muszę skonsultować to z panem gokarciarzem.

A nagrodą w turnieju jest...
I to zależne jest od stanu procentowego finansowania, ale na razie powiedzieć mogę tyle, że warto powalczyć.
Słowem: szczegóły wkrótce.

Mam też plan na hipotetyczną nadwyżkę. Nie zamierzam na tym korzystać per se, ale zrobić coś dla fundatorów.
Oto bowiem wedle wyliczeń wygenerowałem taki układ:
Jeśli stan finansów wyniesie więcej jak [kwota], to powstanie [obiekt]:
+5k zł: barracuda
+10k zł: 2os barracuda
+15k zł: maluch bug (coś jak Baja Bug)
+20k zł: drugi Polonez podobny do mojego
+25k zł: drugi Polonez w pełni modyfikowalny (zawieszenie), bardziej "na wypasie"
+więcej: do wyboru grupy - pojazdu, silnika - słowem: pojazd na zlecenie.

Tak więc zaczynajmy.
Bądźcie na bieżąco!
Dodano: 14.02.2016, 23:18
Rafał Skwarło
Rafał Skwarło
Aktualizacja:
Po rozmowie z prowadzącym gokarty, poinformowano mnie, iż pojedynek dwóch gokartów na torze samo przez się rozumie jako czasówkę. Chodzi o to, że jadąc w pojedynkę, zajęłoby to dość dużo czasu.
Niemniej, udało się dojść do innych konstatacji:
- eliminacje: 3 rundy
- wyścig właściwy
- czasówki w dubla (brane pod uwagę suma dwóch najlepszych okrążeń).
A do tego - wszystkie czasy rejestrowane są w s
GokartSystem.

ZAKUPY Dodano 12.01.2016, godz. 11:50

Przez cały ten okres stawiania projektu na nogi, nie próżnowałem. Zakupione zostały:
- Nissan Patrol K160 (silnik sprzedany)
- karoseria Polonez Caro GLI (kiedyś 1.6)
...a w drodze jest silnik BMW M60B40.
Uda się ;)

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 30.03.2016 18:06