Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Tomasz Tomcat Ferdek

Tomasz Tomcat Ferdek

Warszawa

Urodzony miłośnik samochodów, już jako dziecko miał głowę pełną motoryzacyjnych pomysłów, które z pasją przelewał na papier. Po zrobieniu prawa jazdy i licencji, startował w rajdach w samochodach które sam przygotowywał, jednakże choroba przerwała jego karierę. Kilka lat później ukończył podyplomowe studia w kierunku Eksperymentalne i numeryczne metody projektowania konstrukcji inżynierskich na Wydziale Mechanicznym Politechniki Wrocławskiej, nabywając bezcenną wiedzę którą wykorzystał w praktyce podczas konstruowania Kozmo.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

1419 PLN z 100000 PLN

48 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 30.06.2013.

Kozmo - polski samochód sportowy

Dodano: 08.06.2013, 18:13
Komentujący
Symboliczna złotówka, ale jestem całym sercem z tym projektem!
Dodano: 13.04.2013, 23:06
Komentujący
Ponieważ wiele osób pyta o to, dlaczego akurat warto wesprzeć projekt Kozmo, w momencie gdy i tak powstaje w Polsce kilka innych projektów motoryzacyjnych, pomyśleliśmy, że warto zwrócić uwagę na kilka faktów :

- Kozmo jest obecnie najbardziej zaawansowanym projektem samochodu w Polsce - konstrukcja zaprojektowana po serii wyliczeń komputerowych przeszła już pierwsze testy torowe, które udowodniły, że będzie to auto piekielnie skuteczne w szybkiej jeździe. Ciężko powiedzieć, by Subaru Impreza GT było autem, które nie potrafi szybko brać zakrętów. Ale już wiadomo, że Kozmo potrafi je brać dużo, dużo szybciej.

- Kozmo jest prawdopodobnie jedynym projektem zakładającym stworzenie auta od zera. Wybrana architektura (rama przestrzenna) jest bardzo odpowiednia dla samochodów stricte sportowych, a jednocześnie stosunkowo niedroga w opracowaniu i produkcji małoseryjnej. W przeciwieństwie do nadwozia samonośnego, typowego dla "normalnych" samochodów, które jest abstrakcyjnie kosztowne do wprowadzenia do produkcji. Przez to obecnie przeciętny budżet na przygotowanie nowego modelu samochodu w "zwykłym nadwoziu samonośnym" to suma około miliarda dolarów. Są to duże pieniądze nawet dla międzynarodowych koncernów, a co dopiero dla rodzimej kilkuosobowej firmy.

- Kozmo jako jedyny jest prowadzony bardzo transparentnie, tzn. każdy etap prac nad autem jest szczegółowo pokazywany na oficjalnej stronie internetowej. Chętnie dzielimy się wszelkimi szczegółami na temat prowadzonych prac, w każdej chwili można się z nami skontaktować i zadać konkretne pytanie.

- Kozmo powstaje w bardzo konkretnym celu - aby być polską marką samochodów sportowych, tańszym konkurentem Lotusa. Wierzymy, że tylko mając przed oczami konkretny cel można zachować cierpliwość i wytrwałość do osiągnięcia czegoś wielkiego. Żadnego "zbierzmy kasę, zróbmy coś a później się zobaczy”

- Kozmo jako jedyne jest bardzo mocno osadzone w realiach biznesowych. Będąc na początku tylko marzeniem młodego chłopca, Kozmo jest zarazem doskonale wpisane w rynkowe realia współczesnego świata. W czasach, gdy konsumenci zaciskają pasa i przesiadają się do aut tańszych marek, auto sportowe szybsze niż samochody 2-3x droższe ma realny sens istnienia jako seryjnie wytwarzany produkt. Dotąd udowodniła to między innymi firma Ariel ze swoim Ariel Atomem, tylko nie każdy lubi jeździć do pracy bez nadwozia :-)
- co więcej, Kozmo będzie można będzie również zamówić w wersji do samodzielnego złożenia, co obniży koszt zakupu jeszcze bardziej, do wartości osiągalnych dotąd tylko dla co najmniej 5-letnich samochodów używanych. Jest to ukłon szczególnie wobec polskich nabywców, albowiem chcemy by Kozmo było popularne w Europie, ale również i w Polsce. W tym przypadku będzie to propozycja dla naszych młodych kierowców chcących iść w ślady Kubicy czy Hołowczyca. Zamiast przygotowywać do sportu używane auto, podobny budżet będą mogli przeznaczyć na zakup i złożenie auta od początku zaprojektowanego na tor wyścigowy. Imprezy typu „track-day” zyskują w Polsce coraz większą popularność, odbywając się regularnie na torach w Poznaniu i Kielcach, a także na kilku zaadaptowanych do tego celu lotniskach.

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 30.06.2013 00:12