Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Projekt Bronek

Projekt Bronek

Warszawa, Polska

Nasz dream team to Danuta Onyszkiewicz, Michał Jakubowski i Joanna Baranowska. Każde z nas pasjonuje się innymi rzeczami. Interesują nas nowe technologie, tworzenie gier komputerowych, nauki społeczne, dziennikarstwo, podróże, badanie innych kultur, fotografia i design. Łącząc siły i używając naszego doświadczenia w tych dziedzinach chcemy stworzyć fajny projekt popularno-naukowy łatwo dostępny dla wszystkich :)

Napisz wiadomość do Projektodawcy

3525 PLN z 30000 PLN

28 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

11%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 09.02.2019.

Projekt 'Bronek' - o Bronisławie Piłsudskim

This project is also available in english version. Click here to change language.

O projekcie

KIM BYŁ BRONEK?

Bronisław Piłsudski był zesłańcem, antropologiem i muzealnikiem. Był także obrońcą ludów Dalekiego Wschodu Rosji i Półnoscnej Japonii gdzie nazywany był Królem Ajnu. Pionier w metodyce badań społecznosciowych oraz światowej antropologii. Starszy brat Marszałka Józefa Piłsudskiego, mąż Ajnuskiej kobiety Chuhsamma i ojciec ich dwojga dzieci, których potomkowie do dziś mieszkają w Japonii. Odsunięty na boczny tor w Polskiej nauce i historii, teraz jego historia warta jest przypomnienia. Przycynił się do uchronienia i zachowania pięknych i cennych kultur Dalekiego Wschodu jak i tradycji Podhala, które są nam znane między innymi dzięki jego pracom.

PROJEKT

Dlaczego gra?

W czasach kiedy Internet odgrywa ogromną rolę w znajdywaniu informacji, a gry komputerowe są jedną z najpopularniejszych rozrywek musimy zastanowić się, jak można wykorzystać te media, by bawiąc - uczyć. Obecnie gry zdobywają dominującą pozycję nie tylko w rozrywce, ale również w edukacji, sztuce i e-sportach. Powstaje też coraz więcej internetowych dokumentów, które w ciekawy sposób łączą przekazywanie wiedzy, nowe technologie oraz storytelling.

To, co my chcemy stworzyć nazywamy "grą" ponieważ planujemy połączyć użycie fotografii i filmów historycznych z dźwiękami i animacjami stworzonymi przez grafików w interaktywnej formie. Wszystko to ma pomóc nam w przedstawieniu historii Bronisława w jak najbardziej angażujący sposób. W proponowanej przez nas grze użytkownik sam podejmuje decyzje oraz od razu dostaje odpowiedż na daną interakcję, dlatego ten sposób zdobywania informacji pozwala na przyjemną naukę tematu.

Wizualność także jest bardzo ważnym elementem nauki. Jeśli strona internetowa posiada sam tekst, może być merytorycznie świetna, ale dla studentów czy uczniów będzie nudna. Jeśli połączymy wizualizację z nauką oraz możliwością dowiadywania się najnowszych informacji z odbywanej podróży (o której piszemy poniżej), internetowy dokument będzie przez parę lat ciągle rozbudowywany, przez co użytkownik będzie mógł śledzić nasze postępy. Na podobnej podstawie powstaje wiele interaktywnych filmów oraz dokumentów (tzw. WebDoc). 

Wyprawa

Jako element projektu planowana jest również wyprawa dookoła świata śladami Bronisława, która ma być odrębnym elementem powstającej gry i będzie również zasilać jej treść przez stopniowe wprowadzenie do niej informacji w formie reportażu. Pomoże to w rozbudowaniu historii i głównego celu przedsięwzięcia - zainteresowanie historią Bronka. Wyprawa zaczyna się już w Styczniu 2019 roku! Jeśli ta część projektu interesuje także Ciebie, proszę wejdź na stronę wyprawy - www.sladamibronka.com

FUNDUSZE BĘDĄ PRZEZNACZONE NA:

  • Zebranie informacji
  • Zdobycie filmów, nagrań dźwiękowych, skanów fotografii i dokumentów potrzebnych do stworzenia gry
  • Edycję
  • Stworzenie grafik
  • Napisanie tekstów
  • Stworzenie projektu logistyki systemu
  • Udźwiękowienie
  • Stworzenie efektów wizualnych
  • Tłumaczenie na języki: angielski, rosyjski i japoński

Jeśli uda nam się zebrać więcej funduszy, pomogą one w dalszym rozwinięciu gry oraz sfinansowaniu wyprawy.

 

O NAS

Jesteśmy pasjonatami różnych dziedzin i chcemy je połączyć, by stworzyć dobry projekt popularno-naukowy. Nasze zainteresowania i doświadczenia łączą w sobie nowe technologie, tworzenie gier komputererowych, nauki społeczne, dziennikarstwo, filologię, kulturę Japońską, fotografię i design.

Danuta Onyszkiewicz

Z wykształcenia antropolożka, z zainteresowania włóczęga, hobbystycznie fotografka i pomysłodawczyni projektu. Lubi spaghetti i czekoladę, ogląda filmy animowane z siostrzenicami i ma czarnego kota. Przez kilka lat prowadziła badania na temat obrzędowości ludowych na terenie Mazowsza, antropologii widowisk i występu w śród żonglerów i sztuki cyrkowej w Europie. Studiowała na Uniwersytecie Brunel w Londynie, Uniwesytecie Warszawskim i Uniwersytecie Kopenhaskim. Spędziła rok w Australii podróżując i robiąc kurs fotograii. Temtem Bronisława Piłsudskiego interesuje się od bardzo dawna - jest to dla niej interesująca część historii rodzinnej dlatego, że jej pradziadkiem był młodszy brat Bronisława, Józef Piłsudski

Michał Jakubowski 

Entuzjasta nowych mediów, kultury masowej, designu i zapalony gracz komputerowy. Lubi i umie parzyć kawę po turecku, czyta komiksy, dużo gra i ogląda fajne programy na YouTube. Wykształcony na Uniwersytecie Łódzkim, Uniwersytecie Sakarya w Turcji, a obecnie doktorant na Uniwersytecie Koźmińskiego. Występuje na wielu międzynarodowych konferencjach dotyczących gier edukacyjnych. Był lead, content i concept designerem w tworzeniu wielu gier mobilnych i edukacyjnych między innymi dla Kancelarii Prezydenta RP. Zajmuje się techniczą stroną tworzenia WebDoca.

 Joanna Baranowska

Japonistka, tłumaczka, kulturoznawczyni i pasjonatka sztuk walki. Lubi czytać (wszystko, nawet informacje na pudełkach płatków śniadaniowych) i jeść zupę pomidorową. Ma bardzo pozytywnie nastawionego do życia psa. Wykształcona na Uniwesytecie Warszawskim na wydziale Orientalistyki, uczy Japończyków nie tylko języka polskiego czy angielskiego ale również polskiej kultury. Bardzo często jeździ do Japonii jako przewodniczka i tłumaczka. Posiada bardzo szeroką wiedzę na temat historii, obyczajów i sztuki Japonii. Pomaga przy organizacji projektu jako główna ogarniaczka formalności, tłumaczka i znawczyni kultury japońskiej.

 

Informacja o nagrodach:

Ze względu na długość całości projektu (stworzenia WebDoca i wyprawy) nagrody mogą się rozciągnąć w czasie dlatego prosimy o cierliwość! Po zakończeniu akcji crowdfundingowej będziemy się z wami kontaktować by domówić szczegóły (w szczególności jeśli chodzi o nagrody związane z podróżą - zdjęcia, podpisy, pocztówki, magnesy, spotkanie w Japonii). Jeśli macie jakiekolwiek pytania piszcie: s.bronislaw.pilsudski@gmail.com

Obserwujcie nas na:

www.instagram.com/projekt_bronek

www.facebook.com/bronek.pilsudski

 

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 09.02.2019 22:10