Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

woytzek

woytzek

Gdańsk, Polska

Urodziłem się i mieszkam w Gdańsku. Studiowałem na Politechnice i Akademii Medycznej w Gdańsku. Harcerzem jestem "od zawsze", najpierw jako zuch, a potem harcerz i w końcu instruktor. Obecnie prowadzę 37 DH Amber. Poza harcerstwem lubię podróżować, ale poza utartymi szlakami i zorganizowanymi wycieczkami - w sumie udało mi się zobaczyć prawie 40 krajów na 4 różnych kontynentach. Poza tym nurkuję, chodzę po górach, jeżdżę w rajdach terenowych, żegluję, uprawiam sporty walki. Uważam, że podróżowanie z grupą młodych ludzi jest niezwykle inspirujące i rozwijające, a swoimi pasjami pragnę dzielić się z innymi.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

2562 PLN z 15000 PLN

22 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

17%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 26.04.2017.

Baruu 2017

O projekcie

O nas:
Uczestnicy wyprawy to osoby w wieku od 12 lat (czternaście osób, czterech kierowców i dwa samochody).

Połączyła nas drużyna harcerska - w większości jesteśmy nadal czynnymi harcerzami.  Jako drużyna jesteśmy na etapie poszukiwania
bohatera drużyny, który byłby dla nas wzorcem i inspiracją. Zawsze mieliśmy
inklinacje do podróży.

Jak do tej pory udało się zorganizować wyprawy do:

Maroka – trzykrotnie, Gruzji – dwukrotnie, Turcji, Ukrainy, Litwy, Łotwy i Estonii, Albanii i Macedonii, Rumunii i Serbii, Chorwacji, Włoch,  Portugalii, Austrii, Czech, Słowacji...

Nasz wybór mógł paść tylko na podróżnika. Naszym przewodnikiem duchowym ma zostać Bronisław Grąbczewski - syn powstańca styczniowego, żołnierz i podróżnik.

Fotografii i wideo z naszych poprzednich wypraw i aktywności szukaj na facebook pod hasłem: 37dhamber

Jeżeli masz jakieś pytania lub chciałbyś się z nami skontaktować pisz: wojtek@morex.pl

Idea:

Sama wyprawa ma na celu nie tylko zwiedzenie atrakcji turystycznych (patrz przykład turystyki autokarowej, która tak bardzo zmieniła, a wręcz wypaczyła, współczesną Turcję), ale poznanie z bliska ludzi tam mieszkających, przyjrzeniu się ich życiu codziennemu, zadzierzgnięcie znajomości i przyjaźni z miejscową młodzieżą (stąd pomysł zabrania ze sobą sprzętu sportowego).

Po wyprawie, jak już ruszy nowy rok szkolny, chcemy wystąpić z cyklem prelekcji. Przede wszystkim w macierzystych szkołach uczestników, ale także w innych placówkach z terenu Gdańska. Chcemy przybliżyć tajemniczy świat Azji Centralnej, a dzięki temu zmniejszyć nieco lęki przed ludźmi nieco odmiennymi kulturowo. Dzięki naszej wyprawie postaramy się przekazać tę wiedzę przynajmniej dla naszego otoczenia.

W efekcie wyprawy powstanie kilka konkretnych, namacalnych efektów. Będzie to przewodnik typu „Off the beaten track” – takich przewodników bardzo brakuje. Z reguły można spotkać takie, które omawiają kilka praktycznych kwestii (z reguły dość oczywistych i do sprawdzenia w ciągu krótkiej chwili w Internecie) oraz kilka mniej lub bardziej ciekawych zabytków. O tym co poza zabytkami, gdzie pojechać poza głównymi drogami i dla osób dysponujących własnym środkiem transportu informacji już brakuje. Chcemy tak przygotowany przewodnik rozprowadzać non profit jako dokument pdf dostępny na facebook naszej wyprawy.
Ponadto chcemy stworzyć zbiór konspektów (dla różnych grup wiekowych), tak aby wyprawę mogli przedstawić nasi uczestnicy w szkołach do których uczęszczają.

Dużo wiemy o podróżnikach wymazujących białe plamy w Afryce, otwierających świat obu Ameryk dla osadników, natomiast stosunkowo mało poznana jest historia odkrycia (a wzasadzie ponownego odkrycia) ziem i ludów zamieszkujących Azję Środkową.
W XIX wieku Rosja carska od strony Syberii a Królestwo Brytyjskie od strony Indii
penetrowały regiony. do których planujemy naszą podróż, fundując ekspedycje i
wyprawy. Ich cele były różnorakie, od ściśle naukowych – poznanie topografii, kultury,
obyczajów i języków tych krain, aż po wojskowo – szpiegowskie.
Dla nas jest to także powrót do mitycznej kolebki Słowian - królestwa Sis. Wyprawa
pomoże lepiej zrozumieć rys wschodni w naszej kulturze.
Osią wyprawy jest postać Bronisława Grąbczewskiego – syna powstańca
styczniowego.

  Библиотека Русского Географического Общества

Wstąpił on na służbę carską (po złożeniu obietnicy ojcu, że nigdy nie
będzie występował przeciwko Polakom), a następnie, na własną prośbę został
skierowany do służby w Azji Centralnej. Prowadził liczne ekspedycje na terenie
dzisiejszego Kazachstanu, Kirgistanu, Tadżykistanu, Afganistanu, Tybetu. Między
innymi wytyczył drogę przez góry Tienszan do Tybetu. Zdobył uznanie Cesarskiego
Rosyjskiego Towarzystwa Geograficznego, dosłużył się stopnia generała w armii
rosyjskiej, a po odzyskaniu niepodległości przez Polskę uczestniczył w tworzeniu
Państwowego Instytutu Meteorologicznego i Polskiego Towarzystwa Geograficznego.
Pragniemy aby nasza podróż przypominała, choć w niewielkiej części, klimat dawnych wypraw. Stąd pomysł na prowadzenie dziennika obserwacji: badanie temperatury, wilgotności, ciśnienia i bezkrwawych łowów na okazy flory i fauny. Grąbczewski miał wyjątkową zdolność nawiązywania kontaktów z miejscową ludnością. Traktował ludzi jako równych sobie i był autentycznie zainteresowany ich obyczajami i kulturą. Był bardzo ciepło przyjmowany przez miejscową ludność. Wzorując się na nim mamy zamiar zabrać ze sobą nieco sprzętu sportowego, tak, aby nawiązać kontakt z miejscową ludnością i pozostawić po sobie pamiątki.

Wyprawa:


Trasa wyprawy ma przebiegać przez Kazachstan do gór Tienszan w Kirgistanie,
miasto Osz, zdegradowane rejony jeziora Aralskiego i z powrotem do granic Rosji.

j. Tuzkol - atrakcja to już dojazd do tego miejsca. Przepiękne fałdowane zbocza, złociste kolory, a dalej w tle góry Tien Szanu. Jezioro leży na płaskowyżu i wyróżnia się tym, że jest słone. Kąpiel w nim ma moc leczniczą, a nakładanie na skórę tutejszego błota ma podobne właściwości, co maseczki z Morza Martwego.
Ałtyn Emel - park niemal ze wszystkich stron otaczają go góry. Na jego obszarze występują pustynie, półpustynie, kamieniste i gliniaste równiny i step.
Kanion Szaryński - długość kanionu wynosi około 150 km, wysokość ścian dochodzi do 200 m. Przypomina Wielki Kanion Kolorado.
j. Kajyngdy - leży w wąwozie rzeki Kajyngdy Temperatura wody w jeziorze jest niska i nawet latem nie przekracza 6 °C. Jezioro powstało w wyniku trzęsienia ziemi na początku XX w. Spadające wapienne skały utworzyły naturalną tamę, a dnowąwozu wypełniło się wodą. Rosnące w wąwozie drzewa utworzyły podwodny las dobrze widoczny dzięki krystalicznie czystej wodzie.
Tienszan - wielki system górski w Azji Centralnej, na pograniczu Kazachstanu, Uzbekistanu Kirgistanu i Chin. Najwyższy szczyt to Szczyt Zwycięstwa 7439mn.p.m.
Issyk Kul - błękitno-turkusowy kolor tafli wody i majestatyczne szczyty gór tworzą bajkowy krajobraz. Dookoła Issyk-Kul otoczony jest dwoma pasmami gór. Większość dni w roku jest słoneczna, a latem woda robi się przyjemnie ciepła (w języku kirgiskim Issyk-Kul znaczy dokładnie ciepłe jezioro).
Kanion Skazka - po rosyjsku oznacza „bajka”. Widoki w kanionie są kosmiczne! Fantazyjne kształty, a przede wszystkim wspaniałe kolory tutejszych formacji skalnych wywołują szczery zachwyt.
Baraskoon - wodospady, wysokość głównego to 24 metry.
Songköl - jezioro w górach Tienszan otoczone od północy górami Songköl, od południa zaś górami Mołdo. Zasilane wodą z rzek i strumieni spływających z okolicznych lodowców.
Osz - miasto które jest zdecydowanie bardziej azjatyckie aniżeli stolica – Biszkek. To miasto to jakby jeden potężny sklep wielobranżowy z działalnością usługową, głównie gastronomiczną.
Bajkonur - kosmodrom ulokowany na terenie Kazachstanu. Miejsce startów statków kosmicznych.
Jezioro Aralskie - bezodpływowe, reliktowe, słone jezioro w Kazachstanie i Uzbekistanie, które de facto zanikło na skutek ludzkiej działalności.
Morze Kaspijskie - największym jeziorem na świecie jest Morze Kaspijskie. Chwileczkę, no to morze czy jezioro? Faktycznie Morze Kaspijskie jest jeziorem.

Budżet:

Ilość uczestników: 14 osób (minimalny wiek uczestnika – 12 lat)
Ilość samochodów: 2
Ilość dni: 28
Ilość kilometrów do przejechania: 13.500
1. Transport: 11.150,00 zł
Czyli: przygotowanie samochodów, zabudowa wyprawowa do bagażników, ubezpieczenie, paliwo.
2. Wyżywienie, noclegi 8.820,00 zł
3. Koszty formalno - prawne 4.900,00 zł
Czyli: ubezpieczenia i wizy uczestników.
4. Turystyka 19.700,00 zł
To najbardziej obszerna kategoria zarówno pod względem kwoty jak i różnorodności kosztów. a obejmuje

  • wynajem koni
  • żywność liofilizowana
  • raki
  • namioty górskie
  • kuchenki górskie z paliwem
  • wstępy, parki, muzea
  • sprzęt foto - video
  • doposażenie  sprzętu campingowego
  • apteczka
  • sprzęt sportowy
  • mobilna drukarka do zdjęć

Razem: 44.570, 00 zł

Udało nam się zebrać fundusze w kwocie : 11.570,00  zł

Do zrealizowania wszystkich zamierzeń potrzeba nam 33.000,00 zł, ale...

Aby wyprawa doszła do skutku potrzeba nam 15000,00 zł

120% kwoty umożliwi nam wynajęcie koni i eksplorację Kirgistanu w stylu dawnych odkrywców i podróżników

150% kwoty umożliwi zakup nowego sprzętu foto / wideo i produkcję lepszych materiałów służących później do spotkań w szkołach

160% kwoty umożliwi utworzenie buforu awaryjnego, zabranie drukarki do zdjęć (tak aby można było zostawiać materialne pamiątki na miejscu) oraz odwiedzenie Moskwy

200% kwoty umożliwi zrealizowanie wszystkich zamierzeń, a zwłaszcza trekking powyżej granicy śniegu (który wymaga kosztownego, specjalistycznego sprzętu)

Kontakt:

facebook

wojtek@morex.pl

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 26.04.2017 18:06