Miło Cię widzieć!

O projektodawcy

Żukiem Przez Świat

Wrocław

Jesteśmy grupą ludzi, która nie boi się podejmować ciężkich wyzwań. Z połączenia naszych dwóch pasji – miłości do zabytkowej motoryzacji oraz podróży – powstał projekt Żukiem przez świat. Naszą załogę tworzy 7 osób: Sylwia, Jacek, Gosia, Tomek, Kasia, Łukasz oraz Marcin. Razem rozwijamy naszą pasję oraz szykujemy i naprawiamy Żuka przed i w trakcie podróży.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

4352 PLN z 4300 PLN

73 Wspierający

Udany! Cel osiągnięty

101%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 04.09.2014.

Żukiem Przez Świat - Afryka 2014

O projekcie

JAK TO SIĘ ZACZĘŁO?

Byliśmy młodzi, kreatywni, spragnieni przygód i otwarci na wyzwania. Połączyły nas wspólne pasje. Chcieliśmy zawojować świat! Podróżować, zwiedzać, poznawać nowych ludzi, kultury i smaki. Tylko jak to zrobić w 7 osób, mając niewielkie środki? Pomysłów było wiele aż trafiliśmy na Żuka mikrobusa, którym jednogłośnie postanowiliśmy podróżować – tak powstał projekt ŻUKIEM PRZEZ ŚWIAT.

O PROJEKCIE

Żuk ma już na swoim koncie cztery wspaniałe podróże, na których nauczyliśmy się radzić sobie w trudnych i niewygodnych sytuacjach, nabraliśmy zaufania zarówno do siebie jak i do naszego Żuka. Byliśmy już wspólnie w Turcji, w Szkocji, na Peloponezie oraz Krymie. Redukując zbędne koszty udało nam się nigdy nie zawitać do żadnego hotelu. Biwakujemy i ta swoboda dostarcza nam największej radości, na którą czekamy cały rok. Za każdym razem przytrafiały się nam awarie oraz nieprzewidywane zwroty wydarzeń, jednak zawsze udało się osiągnąć cel, a co za tym idzie ogromną satysfakcję i ochotę na kolejną przygodę.

CO NAS WYRÓŻNIA?

• Promujemy starą polską motoryzację
  • Pokazujemy, ze polskim Żukiem można podbić świat. Sami organizujemy nasze wyprawy i żuka (łącznie z wszelkimi naprawami auta, malowaniem i blacharką)
  • Pasjonujemy się fotografią, grafiką i kręceniem filmów
  • Chcemy stworzyć pierwszy polski INTERAKTYWNY PRZEWODNIK PO ŚWIECIE DLA OSÓB PODRÓŻUJĄCYCH NA WŁASNĄ RĘKĘ
  • Do Afryki pojedzie z nami Gepard Tadeusz :)

Jako tegoroczny cel naszej wyprawy obraliśmy Królestwo Maroka. Kraj dla nas Europejczyków niezwykły na każdym kroku. Gdzie z jednej strony powiewa gorący wiatr znad Sahary, z drugiej łagodzi go bryza Atlantyku, a obie te scenerie rozdziela pasmo majestatycznego Atlasu. Kraj, w którym można zachwycić się antycznymi wykopaliskami, bogatą w nowe smaki i zapachy kuchnią, arabską architekturą albo najzwyczajniej codziennością życia mieszkańców. Kraj nieoszczędzony zarówno przez historię, która wyjaśnia etymologię większości tutejszych nazw, jak i przez słońce, które nauczyło mieszkańców inaczej wartościować podejście do spraw, które my nazywamy problemami.

Planowanie wyprawy rozpoczęło się jak zwykle jeszcze zimą, pomysł Maroka podsycany był w naszych marzeniach już od dłuższego czasu, wreszcie jednak, mając już niemały bagaż doświadczeń zdecydowaliśmy zrealizować wspólny plan i udać się naszym Żukiem do Maroka. Wyprawa rozpocznie się 12 września i przewidywana jest na jeden miesiąc. Jak co roku skład stanowić będzie 7 osób ( w tym roku 3 dziewczyny i 4 chłopaków ).

Trasa przejazdu

W tym roku czeka nas najdłuższa trasa, gdyż planowany dystans ma sięgnąć 10 tys. kilometrów, przy czym na terenie samego Maroka pokonamy ok 2,5 tys. kilometrów.

EFEKTAMI PROJEKTU BĘDĄ:

• FILM Z WYPRAWY
  • FOTOREPORTAŻ Z WYPRAWY
  • PRELEKCJE PO WYPRAWIE
  • INTERAKTYWNY PRZEWODNIK PO ŚWIECIE DLA OSÓB PODRÓŻUJĄCYCH NA WŁASNĄ RĘKĘ

Chcielibyśmy stworzyć INTERAKTYWNY PRZEWODNIK PO ŚWIECIE dla osób podróżujących na własną rękę. Umieścimy w nim materiały filmowe i fotograficzne oraz cenne, praktyczne i przede wszystkim aktualne informacje dla podróżników (gdzie można spać pod chmurką, gdzie trzeba skorzystać z campingu, jakie są aktualne ceny w danym rejonie, co warto zobaczyć). Chcielibyśmy, żebyście mogli zwiedzać świat naszymi oczami.

Przewodnik będziemy aktualizować sukcesywnie na podstawie materiałów i doświadczeń z naszych wypraw, oraz eskapad innych podróżników. Docelowo marzy nam się, aby nasz przewodnik funkcjonował jako aplikacja na telefony komórkowe, która będzie na bieżąco aktualizowana przez użytkowników sieci.

Taki projekt wymaga dużych nakładów finansowych, dlatego prosimy Was o pomoc. Stwórzmy razem najlepszą bazę informacji turystycznej dla ludzi pragnących czerpać z życia całymi garściami!

KOSZTY WYPRAWY DO MAROKA:

• instalacja gazowa - 1 500 PLN
  • regeneracja zawieszenia – 2 000 PLN
  • koszty eksploatacyjne żuka – 500 PLN

NA CO PRZEZNACZYMY ŚRODKI ZE WSPARCIA?

• stworzenie bazy danych z praktycznymi informacjami turystycznymi do interaktywnego przewodnika po świecie
  • instalacja gazowa

*WYBIERZ SWÓJ WZÓR NA KUBEK LUB KOSZULKĘ

BRELOCZKI

MAGNESY

*wszystkie prezenty zostaną wręczone po powrocie z wyprawy, czyli nie wcześniej niż II połowa października 2014r. (nie dotyczy ofert dla firm)

Pojawiliśmy się w licznych mediach.

Więcej zdjęć pod przyciskiem:

Więcej informacji o nas pod adersem:

Nasz profil facebookowy:

Media o Twoim projekcie:

"Żukiem przez świat" - tym razem pojadą do Maroka

wiadomosci.wp.pl | 2014-08-07

Studenci i absolwenci Politechniki Wrocławskiej chcą wyruszyć w podróż do Maroka popularnym Żukiem. Trwa akcja zbierania środków na tę wyprawę.

Żukiem Przez Świat - Rok w pigułce!

joemonster.org | 2014-08-06

Na tle innych tego typu projektów wyróżniają się niesamowitym poczuciem humoru oraz kreatywnością. Byli już w Turcji, Grecji, Szkocji i na Krymie. W tym roku jadą Żukiem do Afryki! Swoją pasją starają się zarazić innych. Chcą stworzyć interaktywny przewodnik po świecie dla osób podróżujących na własną rękę.

Żukiem przez świat

www.portal.pwr.wroc.pl | 2014-08-04

10 tysięcy kilometrów z Wrocławia do Maroka mikrobusem marki "Żuk". Grupa złożona ze studentów i absolwentów Politechniki Wrocławskiej we wrześniu 2014 r. wyruszy na miesięczną­ wyprawę i w tym celu zbiera fundusze przez platformę internetową PolakPotrafi.pl.­

Z Wrocławia do Maroka żukiem. Pokonają 10 tys. kilometrów

www.gazetawroclawska.pl | 2014-08-04

Grupa studentów i absolwentów Politechniki Wrocławskiej we wrześniu pojedzie na wyprawę do Maroka. 10 tys. kilometrów zamierzają pokonać... żukiem. Na swoją podróż zbierają pieniądze w internecie. To nie pierwszy raz, gdy niebieski żuk z Wrocławia pojedzie zwiedzać świat.

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 04.09.2014 18:06