57081 PLN z 30000 PLN
466 Wspierający
Udany! Cel osiągnięty
Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 11.06.2015.
Model finansowania: "wszystko albo nic"
Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 11.06.2015 23:11
Filipie - napisz maila (jeśli już napisałeś to super, przedzieramy się przez wszystkie maile :) - akurat te nagrody prawdopodobnie będzie można wymienić.
Witam chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość zmiany nagrody z tą samą cenę. Chodzi mi o zamianę Plakatu Poster Plate (nagroda za wsparcie 125 zł) na koszulkę za tę samą cenę. Wcześniej nie przemyślałem wyboru i jednak wolałbym koszulkę. Mam nadzieję, że to nie problem :)
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź
Filip
Tomku, szykujemy coś specjalnego. Wypatruj maila o tytule "Zainwestuj w Shuttout" :-)
Mam nadzieję, mimo iż brakło niewiele do 200% że postaracie się stworzyć konta premium! :) Gratuluję udanego projektu, niecierpliwie oczekując na start platformy Shuttout! :)
Emocjonująca końcówka :)
Użytkownicy, którzy wybrali nagrody limitowane, nie mogą ich wymienić w momencie, gdy wszystkie są już zarezerwowane. Zapobiega to przypadkowym wymianom nagród. Panie Łukaszu, wymienimy Panu nagrodę, proszę tylko potwierdzić taką chęć w korespondencji z nami.
Łukasz, no dzieje się ostro. Ale zostały tylko 24h! Wierzymy, że do 180% powinno się spokojnie udać, a wtedy bardzo ważna funkcjonalność zostanie odblokowana :)
Taka zmiana powinna być możliwa przez Polak Potrafi. Z tego co testowaliśmy, to trzeba klikąć na ZMIEŃ WSPARCIE po prawej stronie, a następnie USUNĄĆ starą nagrodę z "koszyka" i dodać nową - powinna pokazać się kwota do dopłacenia.
Ale ktoś nam zgłaszał, że to nie do końca działa, ale wtedy to już trzeba do Polak Potrafi uderzać niestety.
Wspomogłem projekt kilka tygodni temu żeby pomóc dobić do 120%, teraz już walczymy o 200 - nieźle, nieźle!
W ciągu tych 2 tygodni zmieniły się trochę pakiety nagród i chciałbym zmienić opłaconą już nagrodę - "Shuttout founder + pełen zestaw EARLY BIRD" (75zł + dodatkowo 25) na "Shuttout founder + pełen zestaw Z KUBKIEM" (100zł). Próbowałem tego dokonać na stronie jednak nie mogę odjąć opłaconego wcześniej pakietu, mogę jedynie dorzucić nowy zestaw za kolejną stówę. Czy mogę jeszcze dokonać takiej zamiany i jeśli tak, to w jaki sposób? (Tak, chodzi o kubek! :-) )
Mochas gracias amigo! Zbieramy właśnie szczęki z podłogi, a na Facebooku zaraz Mateusz zagra na flecie... tak. Dobrze czytacie. http://www.facebook.com/shuttout/
Proszę zmieniłem wam 4 na 5 ;)
Będziemy myśleć. na początku na pewno Paypal, a on umożliwia korzystanie z kart debetowych i kredytowych, więc nie powinno być problemu. Potrzebujemy mechanizmu, który umożliwia także automatyzację WYPŁAT nagród, więc jak na razie PAYPAL po prostu ma to wszystko :-) Ale jak będzie trzeba, to pomyślimy :)
Mam nadzieję, że będzie istniała możliwość "doładowania" konta za pomocą kart debetowych i kredytowych. Ewentualnie integracja z jakimś serwisem pośredniczącym w transakcjach z wielu banków. Sam PayPal nie wystarczy! ;)
Andrzeju! Dziękujemy za miłe słowa! Niestety wsparcie zza granicy jest dość problematyczne (ale dla chcącego nic trudnego). Taką instrukcję dostaliśmy od Polak Potrafi:
Możliwości wpłat z zagranicy:
a) Kanał SEPA (wpłaty w Euro)
Z listy kanałów wybieramy kanał SEPA/EuroPayments - postępujemy wg instrukcji Transferuj.pl
b) Przelew międzynarodowy:
- Wybieramy Druczek płatności/przelew z innego banku
- Po przejściu do transferuj zmieniamy język.
- Po zmianie języka pojawią się pełne dane do przelewu
Panowie swietny pomysl .Pytanie jak Was wesprzec z zagranicy? Nie mam mozliwosci wplaty karta poprzez oferowane serwisy.Jakis pomysl?
Denebola, absolutna racja - to tylko na potrzeby wersji demo. Docelowo będzie możliwość powiększenia zdjęcia. To jakby nie patrzeć prototyp. Jeśli macie jeszcze jakieś uwagi to śmiało piszcie - dzięki temu Shuttout będzie jeszcze lepszy w docelowej wersji!
Moim zdaniem rozdzielczość zdjęć w serwisie jest za mała. Szczególnie jest to odczuwalne, gdy zdjęcie jest w orientacji pionowej - wrzuciłem takie i okazało się, że zostało pomniejszone do 400x600 pikseli. Przy rozdzielczości ekranu 1920x1080 to trochę jak oglądanie znaczków pocztowych. Wiele zdjęć aż chciałoby się zobaczyć trochę większych, zwłaszcza, gdy zawierają nieco więcej szczegółów. Początkowo myślałem, że nie potrafię znaleźć opcji wyświetlania powiększonego pojedynczego zdjęcia (przynajmniej na 50% ekranu). Proszę, pomyślcie nad tym.
Dzięki Paweł Protaś!
Grzegorzu, absolutna racja - będziemy o tym pamiętać. A jeśli nie, to na pewno nam przypomnisz w ramach grupy VIP na Facebooku do której z pewnością wejdziesz :-)
Jeżeli zdjęcia z FB , to oczywiscie są bez exifu. Jezeli będzie taka integracja, to exif trzeba odpuścić więc :-) Położyłbym większy nacisk właśnie na kwestię praw autorskich do zdjęcia przy publikacji w danym konkursie. Chociażby akceptacją właśnie tej klauzuli o Prawach Autorskich. Myślę że jest to wymóg podstawowy. Ale to moje zdanie :-)
Gratuluję Wam świetnego pomysłu i zaangażowania, aby taki projekt rozwijać. Uwielbiam takie innowacyjne projekty, które pomagają dużej ilości ludzi. Z chęcią coś takiego wspieram i z chęcią uczestniczę w takich projektach. Życzę Wam wieloletniego rozwoju tego projektu i aby wpłynął on pozytywnie na wielu ludzi.
Ja kiedyś często resizowałem zdjęcia IRFANVIEW szczerze mówiąc. Poza tym, jeśli zrobimy integrację z np. Facebookiem, żeby można było zaciągnąć sobie zdjęcie z galerii swojej na FB do konkursu to chyba też nie będzie EXIFÓW, bo czuję, że Facebook też ucina. To trochę głębszy problem... ale nie ma problemów nie do rozwiązania :-)
Co do praw autorskich - fakt, przyda się takie potwierdzenie. To jest w regulaminie, ale takie potwierdzenie na pewno nie zaszkodzi.
irfanview - tutaj chyba usuwa exif zdjęcia. Przy dodawaniu zdjęcia/zgłaszaniu do konkursu do akceptacji klauzula , że posiadam prawa autorskie do zdjęcia ( bo chyba nie ma tego).
Exif zdjęcia to data urodzenia:-) Ograniczymy przypadkowe zdjęcia ściągnięte z netu i zgłoszone do konkurs przez osoby, które mogły by wykorzystać kogoś innego prawa autorskie do zdjęcia. Jest to jeden ze sposobów. :-)
Grzegorz - bardzo słuszne uwagi. Trzeba tylko się upewnić w jakich momentach "znika" EXIF, żeby nie było to niepotrzebne utrudnienie. Zawsze można też PREMIOWAĆ zdjęcia z EXIFEM i przy okazji edukować ludzi jak to działa i po co to jest :)
Ja też zawsze lubię sprawdzić jakim aparatem i przy jakich ustawieniach robione było dane zdjęcie :)
Jeśli chodzi o EXIF zdjęcia uważam, że powinien to być warunek. Przy normalnej edycji zdjęcie ( wywołanie z RAW-u) , czy pomniejszaniu wagi zdjęcia te dane zostają. Być może niektóre programy usuwają. Ale jest to metryka zdjęcia i uważam, że jest ważna. Po drugie dzięki EXIF-om można by było stworzyć coś na wzór Pixel Peeper . Algorytm dzielił by zdjęcia na obiektywy oraz marki aparatów. Była by to wartość dodana do strony :-)A te informacje wyciągamy tylko z bazy. Każdy przed zakupem danego obiektywu zerknął by na stronę i zobaczył jak się spisuje :-) To tylko moja sugestia :-)
Pozdrawiam.
Witaj Marcinie!
Dzięki wielkie za wszelkie sugestie - to jest właśnie siła takich kampanii na Polak Potrafi - możemy dzięki waszym wskazówkom przyjrzeć się co można zrobić lepiej. Wszak to jest na razie wersja DEMO, mocno podstawowa, ale już widać, że powstanie finalna wersja na wypasie :-)
Pasek o wykorzystaniu głosów, to masz na myśli górną belkę wyskakującą podczas oddawania głosów i potem po oddaniu? Według Ciebie jest ona zbyt szeroka? U nas to mało miejsca zajmuje. Możesz podesłać screen na matt@shuttout.com?
Co do sposobu wyświetlania to przecież właśnie mamy analogiczne rozwiązanie jak na Flickr z układaniem zdjęć w "mozaikę" i są przewijane "rolką" w dół.
EXIFy także u nas są - niestety nie w każdym zdjęciu są, choć argument, żeby było to obowiązkowe, ma sens. Gorzej, że część foto amatorów po prostu nie wie nawet co to jest i "gubi" dane z EXIFa gdzieś "po drodze".
Cześć! Chłopaki, jeżeli chodzi o stronę konkursową. Być może gdzieś już pojawiła się taka sugestia więc jeśli tak to sorry za spam.
Chodzi o funkcjonalność strony. Szczerze mówiąc trochę topornie przegląda się zdjęcia. Pasek informujący o wykorzystaniu głosów powinien być jak najmniejszy. To foty tutaj są najważniejsze. Bardzo podoba mi się rozwiązanie, które stosuje FLICKR, a mianowicie photostream (przykład: https://www.flickr.com/photos/marcin7kubiak/ ) Przejrzyste, łatwo się połapać w zdjęciach, żadne nie ucieknie - szczególnie będzie to ważne przy większej ilości uczestników, gdy zdjęć będzie dużo. Może coś w ten deseń? Wszystkie zdjęcia powinny być łatwo przewijalne rolką. To ułatwi głosowanie i wybieranie tych najlepszych. Oczywiście ktoś już wspominał o EXIF - Flickr, też takowe posiada i wygląda to klarownie i prosto (plus komentarze pod zdjęciem).
Pozdrawiam!
Dziękujemy za wsparcie i za udostępnianie dalej. Wiele osób jeszcze o nas nie wie i to jest nasze największe wyzwanie teraz. Bo im więcej osób się dowiaduje, tym więcej osób nam kibicuje i wspiera.
Dzięki za sugestie!
Proponuje również uruchomienie strony po https , oraz wymóg aby zdjęcia zawierały dane EXIF ( bo są bez exifu) , strona będzie stanowiła również doskonałą bazę aparatów fotograficznych oraz obiektywów:-) z przykładowymi zdjęciami.
Inicjatywa wsparta. 125 pln popłynęło na konto. Gratuluje wspaniałego pomysłu. Myślę, że każdy kto jest pasjonatem fotografii powinien wesprzeć ten wspaniały projekt! Projekt mobilizuje i zachęca fotografów amatorów. Gratuluje pomysłu!Trzymam kciuki.
Dzięki! Dokładnie tak uważamy. Każde wsparcie, każde udostępnienie i rekomendacja stanowią wielką siłę, bo w ten sposób jesteśmy w stanie dotrzeć do dużych grup amatorów fotografii.
Inicjatywa wsparta:) Działajcie, razem można więcej!
Na razie testy pokazują, że ta forma głosowania fajnie się sprawdza - jeśli można w ogóle obiektywnie spojrzeć na zdjęcia na platformie demo (http://demo.shuttout.com) to faktycznie więcej głosów mają zdjęcia, które są po prostu lepsze. Będziemy tego pilnować i wszelkie nadużycia tępić.
3 głosy + LOSOWOŚĆ wyświetlania zdjęć daje dużo większe prawdopodobieństwo, że problemu nie będzie. Poza tym pamiętajmy - jak ktoś będzie aktywniej promował swoje zdjęcie to inni też będą aktywnie działać. W efekcie te głosy będą się równoważyć.
To oczywiście póki co teoria, ale na razie na DEMO widać, że to się całkiem nieźle sprawdza. W razie czego na pewno będziemy reagować :)
Jeszcze odnośnie głosowania:
Bardzo mi się podoba, że przykładacie dużą wagę do sprawiedliwego wyłaniania zwycięzców. To wg mnie podstawa sukcesu takiego portalu. Jeśli ludzie szybko dojdą do wniosku, ze nie wygrywa najładniejsze zdjęcie lecz wyniki są wypaczane (np. przez dużą liczbę znajomych jednego uczestnika konkursu), to po prostu się zniechęcą -> przestaną startować (bo po co, skoro i tak nie mają szans) i portal umrze. Moim zdaniem łatwiej będzie ludziom przełknąć mniej wybajerzony interfejs czy różne niedogodności niż niedoskonałość głosowania.
Dlatego algorytmy eliminujące patrologie to kluczowa sprawa i niestety, nie mogą być one trywialne. Ludzie są pomysłowi i obejdą każde proste zabezpieczenie. A gdy chodzi o łatwe pieniądze, to w ogóle ludzie stają się geniuszami ;)
Zabezpieczenie takie, że trzeba głosować na 3 zdjęcia, niewiele daje. Wystarczy trafić w mniej popularny konkurs (gdzie nie ma tysięcy głosujących) i powiedzieć znajomym - głosujcie na dwa pierwsze z brzegu zdjęcia oraz moje. Jak ktoś namówi 20 znajomych, to jego zdjęcie dostanie 20 głosów a pozostałe 40 głosów rozłoży się równo na wszystkie pozostałe zdjęcia.
Najlepiej bezpośrednio na maila matt@shuttout.com z załączonym screenem :)
Próbowałem dołączyć do konkursu wakacyjnego i niestety dostaję komunikat "Bad Request" podczas próby dodania zdjęcia :(
Gdzie zgłaszać takie sprawy?
Przede wszystkim jest to dlatego, żeby osoba, która weźmie udział na starcie nie miała przewagi w głosowaniu (bo miałaby więcej czasu na zdobycie głosów :)
Dzięki, dla mnie wszystko jasne :-).
Myślę, że podział na fazę wrzucania i fazę głosowania jest ok - nieco to zdyscyplinuje uczestników konkursów.
@mareck74 - aktualnie jesteśmy w "fazie głosowania" :) W poniedziałek obecne 2 konkursy się kończą i zaczynają 2 kolejne, do których będzie można wrzucać zdjęcia, a potem głosować. Schemat jest taki, że zawsze jest i będzie 1 tydzień na zgłaszanie zdjęć do konkursu, oraz tydzień na głosowanie.
Docelowo pewnie zrobimy to konfigurowalne w pewnych zakresach, choć jeszcze się zastanawiamy, czy nie trzymać się tego układu na sztywno. Co sądzicie?
Testuję demo Shuttout i nie mogę dodać zdjęcia do konkursu Odbicia. Coś robię nie tak?
Dzięki! Super pomysł mareck74!
Przy okazji wrzucania zdjęć na swojego fotobloga, dodaję zachętę do wsparcia projektu. Mniej więcej wygląda to tak
http://mareck74.flog.pl/wpis/10052344#w
Pozdrawiam!
Dziękujemy za wsparcie! Każda kwota ma znaczenie! A książka oczywiście będzie wysłana od Macieja Dutko po zakończeniu kampanii na Polak Potrafi :)
Wsparłem również, astronomiczną kwotą 39 złotych polskich! :-). Tam coś pisało o książce, dostanę ją? (postawię w domu obok telefonicznej, którą sam napisałem:-)))
Dzięki Michał! Koszulka, czy plakat? :-))))
Obiecywałem, że wesprę i to zrobiłem. Poleciało 125 pieniądza bo zasługujecie.
Dziękujemy za pozytywne wsparcie @Mateusz Jaworowicz. To będzie możliwe tylko dzięki Wam i podawaniu dalej informacji. To Wy jesteście naszymi największymi ambasadorami aktualnie. Oczywiście my dwoimy się i troimy, żeby dotrzeć do jak największej ilości osób.
Jak dobrze pójdzie dzisiaj/jutro będzie artykuł na www.natemat.pl i niebawem też możliwe, że coś w prasie tradycyjnej :)
jestem pewien, że uda się zebrać nie 140, a 200% :)
Powodzenia!!! Jestem przekonany, że Wam się uda.
Pozdrawiam,
Marcin
To jedna z podstawowych spraw, które od poczatku były do rozwiązania i mamy jedno rozwiązanie, które w teorii powinno się naprawdę nieźle sprawdzić, aby z jednej strony zachować możliwość "głosujcie na mnie", a z drugiej strony wyrównać szanse, aby jakościowe zdjęcia wygrywały.
Otóż, aby głos był ważny, nie wystarczy zagłosować na jedno zdjęcie. Trzeba zagłosować na dokładnie 3 zdjęcia. Nawet jak ktoś poprosi dużą liczbę znajomych o głosy, to Ci znajomi będą musieli oddać jeszcze 2 głosy na inne zdjęcia.
Zdjęcia podczas głosowania będą się wyświetlały losowo przy prezentacji zdjęć, więc nie będzie też zagrożenia, że ludzie będą głosować na "2 kolejne zdjęcia".
To oczywiście jest do przetestowania - do tego też służy wersja demo, do której zapraszamy.
Pomóżcie nam to demo bardziej wypromować, żeby dołączyło do niego więcej osób, to przy etapie głosowania wszyscy zobaczymy jak to zadziała. Wystarczy, że sami weźmiecie udział i będziecie udostępniać zdjęcia i zapraszać znajomych: http://demo.shuttout.com (niestety chyba trzeba link skopiować, bo są nieklikalne w kometnarzach).
W razie czego mamy w zanadrzu jeszcze jeden sposób, który w ogóle uniemożliwi w 100% "kombinowanie", ale wolelibyśmy go nie wprowadzać, bo skomplikuje system niepotrzebnie (oby :)
Pomysł bardzo ciekawy. Powinniście jednak dodać informację w widocznym miejscu jak będziecie walczyć z konkursożercami. Niestety coraz więcej osób narzeka na społecznościową formę wyłaniania laureatów konkursów: "uwielbiam konkursy, gdzie wygrywają Ci z największą liczbą znajomych". Wiadomo bowiem, że wygra zawodowiec, który niczym innym w życiu się nie zajmuje, tylko startami (i wygranymi) w konkursach społecznościowych. Jak poradzicie sobie z tym problemem (może już macie na to patent, ale ja tej informacji nie znalazłem) to myślę, że otrzymacie dużo większe wsparcie, bo pomysł jest jak najbardziej ciekawy.
Pozdrawiam,
Wiktor
Ops, ten komentarz pod spodem, to jest od nas. Tak to jest, jak więcej osób na jednym kompie działa :-)
Facebook nie jest absolutnie potrzebny. Na wersji DEMO mamy logowanie przez FB / Google ale także i jest opcja ręcznej rejestracji.
Docelowo na pewno dodamy jeszcze inne logowania (pewnie Twitter / Instagram).
Facebook będzie przydawał się do sharowania zdjęć, czy zapraszania ludzi do konkursów, ale będziemy się na pewno integrować z różnymi social mediami. Jak social, to social na całego!
Witajcie.
Pomysł dobry i niech się uda na pohybel tym co nie wierzą w powodzenie :-).
Pytanie: czy konieczne jest posiadanie fejsa żeby wziąć udział w całości projektu?
Dziękujemy!
Początek jest świetny i jesteśmy za to niezmiernie wdzięczni, czujnie wypatrując hejterów (chyba jeszcze nie ma sukcesu, bo hejterów też brak ;).
Niemniej, aby się udało, potrzebujemy Waszego wsparcia także jako ambasadorów projektu. Udostępniajcie materiały z Youtube, link do Polak Potrafi. Pytajcie nawet tylko znajomych co sądzą o tym pomyśle. Potrzebne nam są aktywne dyskusje.
Dzięki brand24 będziemy się do nich dołączać i będzie się działo. Z góry dzięki!
Pomocne materiały są tutaj: http://www.shuttout.com/crowdfundingok/
Myślę, że projekt ma dużą szansę zebrać znacznie więcej niż te planowane 30 tys zł. I za to trzymam kciuki ;-)
To i ja dorzuciłem cegiełkę :) Powodzenia!
Na pewno będę korzystać ,bardzo fajny projekt
Korzystanie z Shuttouta to świetna zabawa! :D Ten projekt daje mi wiele radości ;)
Wierzę w ten projekt i dlatego też udostępniam go na moim FB oraz wsparłem go finansowo. Przed nami 45 ciekawych dni :D
Dzięki Karolu za komentarz i wsparcie. Zapraszamy też do brania udziału w konkursach:
http://demo.shuttout.com
Świetny projekt, świetni wykonawcy i super idea. Jak znam Mateusza Chłodnickiego - a trochę się już znamy - to będzie kolejny udany projekt!
Świetny projekt, dorzuciłem się! :-)
Dzięki wielkie!
Tak w ogóle to przy okazji wymyśliliśmy coś takiego. Kto się dołączy?
http://www.shuttout.com/crowdfundingok/
Powodzenia! 3mam kciuki za zebranie jak największej kwoty :)