Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Andrzej Rylski

Andrzej Rylski

Warsaw, Poland

Andrzej swoją przygodę z RPG rozpoczął w 1995 roku. Od początku preferował rolę Mistrza Gry. Przez kilkanaście lat grał i prowadził w różnych systemach, eksplorując zarówno narracyjne możliwości Świata Mroku oraz Zewu Cthulhu, jak i „lżejsze” przygody w systemach fantasy. Od 2002 roku regularny uczestnik ogólnopolskich konwentów RPG, pomagał wydawnictwu Portal promować ich pierwsze gry planszowe i fabularne. Intensywnie prowadził Monastyr, D&D oraz własne systemy autorskie. Współtworzył kluby: Bastion RPG, Smocze Gniazdo i RPG Instant w Warszawie.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

2120 PLN z 1000 PLN

38 Wspierający

Udany! Cel osiągnięty

212%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 26.10.2014.

Kopalnie pana Estebana, scenariusz do Diademu

O projekcie

W lutym tego roku rozpocząłem akcję zbiórki na wydanie gry fabularnej Diadem - klasycznego fantasy RPG o zasadach  bardzo łatwych do przyswojenia a jednocześnie dających wiele możliwości przy tworzeniu i rozwoju postaci. Sukces tego projektu przerósł moje oczekiwania - z zakładanych 3000 zł uzbierałem 5000, co pozwoliło mi wydać Diadem w postaci elektronicznej oraz wydrukować limitowaną edycję papierową, a także szereg materiałów dodatkowych. Spotkałem się z opiniami, że pod tym względem Diadem był jak dotąd najbogaciej wydaną grą fabularną w Polsce.

Dziś proponuję Wam dołączyć do zbiórki na rzecz papierowego wydania klasycznego już scenariusza "Kopalnie pana Estebana". Dodatkowo, jest to znakomita (i jedyna) okazja, by zdobyć wydany drukiem w postaci książki podręcznik Diademu oraz świetne mapy, drukowane jako plakaty formatu A1 (szczegóły przedstawiam dalej).

 

 

Scenariusz "Kopalnie Pana Estebana"

Scenariusz pozwala Mistrzowi Gry od razu rozpocząć przygodę w Diademie, bez konieczności wymyślania intrygi, rysowania map i opracowywania przeciwności do pokonania dla graczy. Miałem przyjemność prowadzić i udoskanalać ten konkretny scenariusz ponad 20 razy dla różnych drużyn i mogę go śmiało polecić jako materiał na kilka-kilkanaście godzin przedniej zabawy, jeśli tylko lubicie klasyczną akcję, konfrontację z tajemnicą, skarby do zdobycia - niekoniecznie "pod ołtarzem" - i działanie w zespole. Nie zdradzając przedwcześnie fabuły, powiem tyle - pod pewnymi względami jest to klasyczny "dungeon crawl" - drużyna razem przemierza nieznane miejsce, aby zrealizować pewne zadanie, na drodze staje im groźne środowisko oraz nieznani przeciwnicy. Jednocześnie dla osób bardziej dociekliwych przygoda oferuje drugie dno, każdego przeciwnika można pokonać lub uniknąć na wiele różnych sposobów, da się zauważyć niejednoznaczne motywacje postaci niezależnych, a zakończenie scenariusza stawia drużynę w ciekawej sytuacji, mogącej stanowić punkt zwrotny zarówno w ich karierze jak i w dalszych losach Księstwa Thrazan. 

Kopalnie Pana Estebana są scenariuszem osadzonym w świecie Diademu i przeznaczonym dla 3-6 postaci o łącznym poziomie potęgi 120-180 (np. 4-6 początkujących). Scenariusz opisuje wiele ciekawych i cennych przedmiotów, które mogą wpaść w ręce drużyny, wypunktowuje miejsca szczególnie ryzykowne, w których słabsza drużyna może napotkać trudności i sugeruje modyfikacje, pozwalające rozgrywce przebiegać płynnie. Kilkanaście stron opisujących fabułę i miejsca akcji uzupełniają: prezentacja bohaterów niezależnych i mapki ważniejszych miejsc, w których rozgrywa się akcja scenariusza. Całość bazuje na zasadach, świecie i opisach istot, prezentowanych w Podręczniku Głównym Diademu. Jeśli jeszcze nie go nie posiadacie, wiele z nagród zawiera tą pozycję. Jeśli preferujecie inny system - Kopalnie da się rozegrać w dowolnym systemie fantasy dla kilku początkujących postaci. 

 

 

Podsumowanie nagród

Scenariusz - opis fabuły i wszystkich ważnych miejsc wraz ze szczegółowymi mapami, przedmiotami możliwymi do odnalezienia i trudnościami, stającymi na drodze drużyny. Wydany w postaci:

- elektronicznej (w pełni kolorowy plik PDF gotowy do druku)

- drukowanej broszurki (32 czarno-białych zszytych zeszytowo stron B5 na wysokogatunkowym, grubym papierze, w miękkiej, foliowanej okładce)

Podręcznik - zbiór zasad, opcji przy tworzeniu i rozwijaniu postaci, opis ekwipunku, magii oraz świata wraz z bogatymi przykładami rozgrywki i poszczególnych zasad, kolorowymi mapami, charakterystykami przykładowych przeciwników i jedną z krain, rozpisaną szczegółowo - miejsce po miejscu. Podręcznik został wydany w postaci:

- elektronicznej (w pełni kolorowy plik PDF gotowy do druku oraz e-book w formatach MOBI i ePUB - wszystkie formaty indeksowane, z działającym spisem treści oraz wieloma wewnętrznymi hyperlinkami, idealnie sprawdzające się do szykiego odnajdowania treści na komputerze, tablecie, e-readerze lub smartfonie)

- drukowanej książki (138 klejonych stron B5, w tym 8 w kolorze na wysokogatunkowym, grubym papierze, w miękkiej, foliowanej okładce)

Plakaty - wszystkie kolorowe, w formacie A1 (poziomym), dostępne wyłacznie w limitowanych nagrodach. Każda zawiera wszystkie trzy plakaty:

1. Imponująca grafika z okładki podręcznika

2. Mapa całego znanego świata wraz z granicami państw

3. Mapa Księstwa Thrazan - każde z miejsc, nazwanych na tej mapie, posiada w podręczniku Diademu poświęcony sobie akapit z opisem i pomysłami na przygody.

 Progi i nagrody dodatkowe

W przypadku osiągnięcia łącznej kwoty zbiórki w wysokości...

1250 PLN (OSIĄGNIĘTE!): Scenariusz w postaci elektronicznej ukaże się nie tylko w formacie PDF, ale także w formatach ePUB oraz MOBI. Ponadto scenariusz zostanie poszerzony o 10% i dodatkowo pojawi się w nim nowy, nieopisany wcześniej gatunek stwora.

1500 PLN (OSIĄGNIĘTE!): Scenariusz otrzyma solidne, zeszytowe szycie, a podręcznik główny zostanie wydany w postaci szytej i w sztywnej okładce.

1750 PLN (OSIĄGNIĘTE!): W scenariuszu zostanie umieszczony opis nowej religii. Do każdej nagrody ze scenariuszem dodatkowo dodane będą wysokiej jakości cyfrowe mapki w osobnych plikach.

2000 PLN (OSIĄGNIĘTE!): Scenariusz zostaje poszerzony o cztery przykładowe wprowadzenia fabularne. Każdy drukowany podręcznik otrzyma komplet drukowanych Kart Losu - jest to opcjonalna pomoc dla graczy, ułatwiająca wymyślenie historii postaci.

2500 PLN: Objętość scenariusza rośnie o kolejne 10% (to już 40 stron!) - dodany zostaje nowy obszar, będący alternatywną drogą powrotną (opis i całostronicowa mapka), a także opcjonalne pomysły na rozszerzenie fabuły scenariusza, skupiające się na wydarzeniach dawniejszych i ich długofalowych konsekwencjach, ułatwiające przerobienie Kopalni pana Estebana w mini-kampanię.

3000 PLN: Do każdego pakietu zawierającego scenariusz drukowany, dodana zostanie pomoc dla graczy będąca odwzorowaniem przedmiotu, który drużyna otrzymuje w scenariuszu. Pomoc ta będzie wydrukowana na specjalnym, wysokogatunkowym papierze. Oryginalny plik graficzny, z którego wykonano wydruk, zostanie dodany do każdego pakietu z elektroniczną wersją scenariusza. Podręcznik zyskuje ekskluzywne wykończenie z tasiemką-zakładką. Wszystkie osoby, które kiedykolwiek zakupiły podręcznik lub scenariusz w wersji elektronicznej, otrzymają nieograniczony dostęp do ich przyszłych aktualizacji.

 

A więc ruszamy!

Obecnie treść scenariusza jest spisana i znajduje się w redakcji. Pomóżcie wydać ten scenariusz drukiem. W przypadku sukcesu zbiórki, całość nagród będzie dostępna do odbioru osobistego w przeciągu 10 dni, osoby zamawiające wysyłkę otrzymają ją listem poleconym do 2 tygodni od zakończenia zbiórki. Ważne - wysyłka jest możliwa wyłącznie na terenie Polski.

W celu śledzenia nowości (np. kiedy będziemy prowadzić otwarte dla chętnych sesje) zapraszamy także na oficjalną stronę Diademu oraz nasz profil na Facebooku.

Dziękujemy za zainteresowanie. Pamiętajcie - liczy się każda złotówka!

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 26.10.2014 18:06