Miło Cię widzieć!

O projektodawcy

Anna Dróżdż i Kamil Majerczyk

Kraków

Jesteśmy parą młodych podróżników, którzy nawzajem zarazili się swoimi pasjami do żeglarstwa i autostopowania. Silne pragnienie odkrywania świata nie pozwala nam się zatrzymać. Wierzymy w rzeczy niemożliwe, dlatego w naszych wyprawach zawsze szukamy nowych wyzwań. Bardziej niż miejski zgiełk kochamy dziką naturę i ekspedycje wymagające ogromnej siły i poświęcenia. Nie boimy się marzyć, dlatego każda kolejna podróż buduje w naszych głowach pomysł na kolejną.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

335 PLN z 8000 PLN

8 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 02.11.2017.

Raport z bezdroży

O projekcie

Celem projektu "Raport z bezdroży" jest samodzielne zorganizowanie licznych wypraw trekkingowych w Parkach Narodowych krajów Ameryki Środkowej i Południowej, aby zebrane informacje i zdobyte doświadczenie można było wykorzystać do stworzenia przewodnika dla backpacker'ów planujących podobne inicjatywy. Do przewodnika chcemy załączyć mapy naszych tras zarejestrowane dzięki personalnemu lokalizatorowi GPS śledzącemu naszą podróż w systemie "active track". Będziemy dążyć do zebrania odpowiedniej ilości materiałów, w postaci artykułów i zdjęć, by udało się wydać książkę. Jej część miałaby formę wyżej wspomnianego przewodnika, a pozostała część byłaby poświęcona na relację z naszego wyjazdu, opis życia mieszkańców odwiedzanego przez nas kontynentu oraz istniejących obecnie problemów społeczno-politycznych tamtejszych krajów. W naszych założeniach jest również nakręcenie, przy odpowiednich możliwościach sprzętowych, filmu z wyprawy, będącego uzupełnieniem i wizualizacją powstałej książki.

Podróż zaplanowana jest na okres około 6 miesięcy. Wyruszamy w połowie listopada 2017 r. jachtostopem z Wysp Kanaryjskich, by  przy sprzyjających wiatrach dotrzeć po 3-4 tygodniach na Karaiby.

W Ameryce Środkowej i Południowej zamierzamy między innymi:  przejść najciekawsze trasy trekkingowe w Parkach Narodowych, z lotu paralotnią obejrzeć Andy, opłynąć kajakiem wenezuelską wyspę żółwi, postawić stopy u podnóży kaskadowych wodospadów Kostaryki,  zdobyć oblodzony szczyt najwyżej położonego wulkanu na świecie- Cotopaxi w Ekwadorze, dotrzeć do zaginionego miasta Inków Machu Picchu w Peru, wejść do amazońskiej dżungi i przejechać rowerami chilijską pustynię. Zakończenie naszej wyprawy planujemy na maj 2018 r.

Projektowi towarzyszyć będzie akcja charytatywna na rzecz Krakowskiego Hospicjum dla Dzieci im. ks. J.Tischnera, polegająca na przesyłaniu przez nas wyjątkowych, stemplowanych logo wyprawy pocztówek z podróży do uczestników akcji w podziękowaniu za przekazywane darowizny. Szczegóły akcji wraz z jej regulaminem znajdziecie na naszej stronie internetowej.

Jednym z naszych żeglarskich marzeń była przeprawa przez Atlantyk. Stamtąd kierunek był dla nas już oczywisty- Ameryka Środkowa i Południowa, parki krajobrazowe, endemiczna roślinność, egzotyczne gatunki zwierząt, pustynie, wykopaliska, historyczne miasta i ich niezwykli mieszkańcy. Pomysł zrodził się dwa lata temu podczas naszej autostopowej podróży po Europie. Zdecydowaliśmy, że czas zacząć podróżować tam, gdzie kończy się szlak...

Poznaliśmy się dwa i pół roku temu w bieszczadzkim "Zajeździe pod Caryńską" podczas imprezy organizowanej pod hasłem: "Żeglarze też kochają góry". Od tamtej pory razem podróżujemy przez życie, żeglujemy, chodzimy po górach, jeździmy autostopem. Przemierzamy świat na swój własny sposób, starając się podążąć za swoimi marzeniami... Do tej pory udało nam się zrealizować dwa większe projekty. W 2015 r. zorganizowaliśmy autostopową podróż po Europie, podczas której przejechaliśmy tysiące kilometrów przez Bałkany i Włochy. Relacja z wyprawy została zaprezentowana na największym w Polsce festiwalu podróżnicznym "Włóczykij" w Gryfinie. W 2016 r. wyruszyliśmy jako załoga na rejs po Morzu Bałtyckim i Północnym, odwiedzając między innymi Danię, Szwecję i Norwegię.

Anna Dróżdż- urodziłam się 23.11.1990 r. w Częstochowie. Pierwsze kroki na górskich szlakach stawiałam razem z moim, zakochanym w trekkingu, ojcem. Na początek były weekendowe wypady na Jurę Krakowsko-Częstochowską, później realizowanie trudniejszych tras w Tatrach. Jako nastolatka zaczęłam sama organizować wyjazdy w Tatry, Pieniny i Bieszczady, zdobywając już na własną rękę górskie szczyty. Kilka lat temu zostałam członkiem Klubu Zdobywców Korony Gór Polski. Pasja do podróżowania autostopem zrodziła się nieco później, bo już w czasach studenckich. W pierwszą dłuższą podróż wybrałam się razem z moją przyjaciółką Mariną w 2013 r. do Macedonii. Od tamtego czas ciężko było już wyobrazić sobie lepszy sposób na odkrywanie świata.

Po ukończeniu w 2015 r. Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum w Krakowie  jestem lekarzem, który w przyszłości zamierza podjąć specjalizację z Neurochirurgii Dziecięcej. Wyjaśnia Wam to pewnie, skąd decyzja o połączeniu naszej kolejnej wyprawy z akcją charytatywną. To trochę jak znalezienie pomysłu na pomaganie i realizowanie swoich pasji jednocześnie..

Kamil Majerczyk- urodziłem się 16.11.1993 r. w Krakowie. Zakochałem się w żeglarstwie na mazurskim obozie młodzieżowym. Już od pierwszego postawienia nóg na deku czułem, że to coś więcej niż sport i sposób na spędzanie wolnego czasu. Odpływając od kei zaczynałem oddychać wolnością i przestrzenią. Potem był patent żeglarski, samodzielnie organizowane wyjazdy i pierwszy morski rejs na Bałtyku. Teraz rośnie już tylko tęsknota za ucieczką z dusznego lądu i  lista moich żeglarskich marzeń.

Zawodowo zajmuję się cake design'em oraz rzeźbą w czekoladzie. W 2015 r. udało mi się uzyskać tytuł Mistrza Cukiernictwa. To mój sposób na dawanie innym szczęścia i druga życiowa pasja. W przyszłości chciałbym zająć się prowadzeniem szkoleń dla młodych adeptów mojej sztuki.

Pomysł na projekt powstał dwa lata temu. Od tamtego czasu zastanawialiśmy się jak zdobyć potrzebny na jego realizację kapitał. Pół roku temy zdecydowaliśmy się wyjechać za granicę, by podjąć pracę, która pozwoliłaby na zgromadzenie odpowiednich środków. Obecnie nasze oszczędności pozwalają nam na realizację większości zaplanowanych inicjatyw. Brakuje jednak kapitału na zakupienie sprzętu potrzebnego do bezpiecznego poruszania się po trasach trekkingowych oraz sprzętu niezbędnego do rejestrowania naszej podróży w formie dobrej jakości zdjęć i filmów.

Jeśli uda nam się zebrać 100 % założonej kwoty zakupimy aparat fotograficzny wraz z kartami pamięci i dodatkowym obiektywem, ekspedycyjny namiot  oraz dwie pary profesjonalnego obuwia trekkingowego.

Jeśli zdobędziemy ponad 100%  zebrane środki przeznaczymy na zakupienie kamery, dysku danych SSD, sprzętu wspinaczkowego- raków, kasków, uprzęży, czekanów, śrub lodowych oraz termoaktywnej odzieży trekkingowej.

Wybraliśmy PolakPotrafi ze względu na społeczną wartość naszego projektu.  Jego finalizacją ma być powstanie książki-przewodnika, dzięki której, będzie można znaleźć pakiet niezbędnych informacji o samodzielnej orgaznizacji wypraw trekkingowych w Ameryce Środkowej i Południowej oraz informacje na temat odwiedzanych przez nas krajów.

Nasza strona internetowa: www.raportzbezdrozy.pl

Nasz profil na Facebook'u : @raportzbezdrozy

Instagram: instagram.com/raportzbezdozy

Nagrody mające formę mailową (pozdrowienia ze zdjęciem, pakiety zdjęć z wypraw) zostaną przesłane w czasie trwania naszej podróży. Podziękowania za wsparcie projektu pojawią się na stronie internetowej oraz Facebooku jeszcze przed rozpoczęciem wyprawy. Pocztówki oraz magnesy prześlemy z wybranych przez nas krajów Ameryki Środkowej i Południowej. Koszulki, banderki żeglarskie z naszym logo oraz bransoletki dostaniecie w terminie nieprzekraczającym miesiąca od daty naszego powrotu do Polski. Przewodnik w formie elektronicznej zostanie przesłany w terminie do dwóch miesięcy od zakończenia podróży. Pierwszy egzemplarz naszej książki zostanie spisany, wydrukowany i przesłany do wspierającego w orientacyjnym terminie do trzech miesięcy od powrotu z wyprawy.

Jak będą wyglądały Wasze nagrody?

Zamówienie na koszulki już przesłane do realizacji!! Oto wizualizacja projektu:

Media o Twoim projekcie:

Raport z bezdroży, czyli reportaż stamtąd gdzie kończy się szlak, a zaczyna przygoda..

klubpodroznikow.com | 2017-07-10

Nie ma nic piękniejszego niż łączenie pasji z pomaganiem potrzebującym. Wybierzcie się razem z nami w podróż do portów i lądów naszych marzeń. Przepłyńcie z nami Atlantyk, zobaczcie ile niezwykłych miejsc kryje w sobie Ameryka Południowa.

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 02.11.2017 22:10