O projekcie
Paradoks Skazańca
to
LARP SCIENCE FICTION W DZIAŁAJĄCEJ KOPALNI
24 godzinna gra akcji na żywo- osadzona w uniwersum Algorytmu Wojny
Michała Cholewy.
Kolonia karna pozostawiona sama sobie na kilka lat.
Ultranowoczesne systemy bezpieczeństwa, które diabli wzięli gdy nastał
Dzień i zbuntowały się SI.
Grupa żołnierzy wysłana na miejsce ze szczątkową wiedzą o celu ich misji.
Co może pójść nie tak?
Specjalnie dla Was wynajmujemy w całości Kopalnię Węgla Kamiennego, faszerujemy ją
hi-techowymi gadżetami, uruchamiamy maszyny górnicze i sprawiamy, że stanie się lokacją rodem z Kronik Riddicka czy III części Obcego.
We współpracy z Michałem Cholewą tworzymy pełnokrwisty scenariusz korzystający
ze wszystkiego co najlepsze w wykreowanym przez niego świecie dodając do tego nasze larpowe doświadczenie.
Wszystko po to byście mogli wcielić się w bohaterów i stać się częścią opowieści.
Liczymy, że Wasze wsparcie pozwoli nam zrealizować ten projekt i powołać do życia świat
z uwielbianej przez nas serii książek!
Grę planujemy na 6-7 Maja 2016
w kopalni węgla w Nowej Rudzie
Krótki trailer obrazujący klimat
Nazywam się Aleksander Tukaj -
jestem twórcą i popularyzatorem larpów.
To moje główne hobby i pasja. Tworzę gry od prawie 10 lat, swoją pracę magisterską z psychologii obroniłem opowiadając o grach i graczach.
Od prawie 10 lat piszę scenariusze i projektuję larpy, które mają zapewnić graczom niezapomniane przeżycia, spełniać marzenia lub pobudzać do refleksji. Wakacyjnie jestem wychowawcą na obozach RPG/LARP.
Zawodowo także zajmuję się projektowaniem gier - szkoleniowych i biznesowych.
Za opracowaną wspólnie z Mikołajem Wichrem grę “Wszystko dla N.” otrzymałem nagrodę “Złotej Maski” oraz “Śląkfę”.
Ten projekt łączy moją miłość do dobrej literatury (od niej zaczęło się zainteresowanie grami) z marzeniem żeby stworzyć solidnego larpa SF, który na prawdę zabierze graczy w przyszłość :)
Nazywam się Szymon Boruta -
projektuję, organizuję oraz zawsze i wszędzie mówię o larpach.
Jako czynny zawodowo psycholog spotykałem się z bardzo różnymi, często nietypowymi sytuacjami. Dzięki temu mój umysł jest zawsze gotowy na nowe, niezwykłe i odważne pomysły.
Maczałem palce w kilku grach miejskich, organizacji konwentu dla miłośników larpów oraz gier dla celów szkoleniowych. Propaguję ideę larpów jako metody edukacyjnej. Uwielbiam rolę organizatora dużych projektów międzynarodowych oraz współpracę z najróżniejszymi ciekawymi ludźmi i instytucjami z całego świata.
Kolejny niezwykły larp? Mnóstwo wyzwań? Interesująca lokacja?
Oczywiście, że chcę być organizatorem takiego wydarzenia!
Obaj działamy w Stowarzyszeniu Liveform
Liveform od 2012 roku tworzy epickie, pełna akcji larpy - powołując do życia światy z filmów, książek oraz naszej wyobraźni.
Nasze największe projekty to:
College of Wizardry -
Fairweather Manor -
New Age -
Oczywiście to nie wszystkie nasze gry i wydarzenia ;) Działamy prężnie i szukamy nowych inspiracji i szalonych wyzwań których nikt jeszcze się nie podjął.
Reszta naszej ekipy:
Mikołaj Wicher - Szef ekipy scenograficznej.
Jeden z założycieli Liveformu i wieloletni twórca larpowy. Laureat Śląkfy oraz dwóch nagród Złotej Maski.
Redaktor wydanej w tym roku "Księgi larpów polskich"
Agata Świstak - Projektantka i organizatorka larpów dla społeczności lokalnej od 2011, a międzynarodowej - od 2014, kiedy rozpoczęła pracę przy przełomowej grze College of Wizardry. Jest liderką i feministką, w projektach zajmuje się logistyką i zarządzaniem zespołem.
Agnieszka Hawryluk-Boruta - Projektantka strojów, scenografii oraz charakteryzatorka w trakcie eventów. Współorganizatorka larpów i konwentów. Hobbystycznie turystka larpowa.
Krzysztof “Iryt” Kraus - Projektant i twórca strojów
i rekwizytów. Niezastąpiony logistyk i kierowca.
Pasjonat motoryzacji.
Maciej Nitka - Fotograf i montarzysta filmowy.
Spec od zaawansowanego sprzętu i zapalony podróżnik.
Nadina Wiórkiewicz - Fotograf i producent filmowy.
Miłośniczka zwierząt, działająca w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki, podróżniczka.
Larpy mogą rozgrywać się w bardzo różnych światach - my kochamy dobrą literaturę dlatego za największe dotychczasowe osiągnięcie projektu uważamy pozyskanie
do współpracy Michała Cholewy i możliwość osadzenia gry świecie jego książek.
Michał Cholewa - wschodząca gwiazda polskiego science fiction. Zdobywca Nagrody Zajdla oraz Srebrnego Wyróżnienia Nagrody Literackiej im. Jerzego Żuławskiego
za powieść "Forta" z cyklu Algorytm Wojny. Informatyk, specjalista od SI i wieloletni działacz fandomu fantastycznego.
Algorytm Wojny - to seria military-SF, opowiadająca o przełomowych momentach konfliktu trzech mocarstw – Unii Europejskiej, Stanów Zjednoczonych
i rządzonego z Zakazanego Miasta Imperium. Jest historią o rozbitkach
po zniszczonej ludzkości walczących o resztki schedy.
O próbie odbudowy dawnej potęgi. I o tym, jak niszczenie jest o wiele naturalniejszym odruchem.
Bohaterowie rzuceni są na różne pola konfliktu - od stricte woskowych operacji, przez politykę i szpiegostwo – i stopniowo tracą złudzenia, że istnieje cokolwiek takiego, jak „słuszna sprawa”, a ciemną stronę da się łatwo odróżnić od jasnej.
Oraz, że zza linii, którą przekracza się na wojnie, wraca się coraz trudniej.
Opis świata:
Ziemia zginęła pod ciosami szalonych Chińskim Wirusem SI.W wirze niszczycielskich starć z maszynami niknęły wielkie banki danych, na zawsze znikały współrzędne nawigacyjne, setki statków gubiło drogę w otchłaniach skoków metrycznych by nigdy już nie wrócić do domu. Androidy zamierały,
lub rzucały się na niedawnych panów. Systemy sterujące bronią odpalały
w losowe cele. Zaskoczona zdradą maszyn ludzkość zachwiała się.
Ale nie upadła. Stopniowo odparliśmy uderzenie zarażonych maszyn. Nauczyliśmy się żyć bez SI, tępić te, które umknęły z pogromu. Rozpoczęliśmy poszukiwania zaginionych kolonii.
I, oczywiście, zwróciliśmy się przeciw sobie. Pozostałości potęg kolonialnych Stanów Zjednoczonych, Unii Europejskiej i Imperium wiedzą,
że ze świata pozostało dymiące pogorzelisko.
Kto będzie nim władał, pozostaje kwestią jak najbardziej otwartą.
Artefakty z przeszłości, dokładne współrzędne nawigacyjne, surowce i zaginione kolonie stają się celem bezpardonowej walki o wpływy. SI nie dały rady nas zniszczyć.
My, ludzie, robimy co w naszej mocy, by to naprawić.
Na początek jeżeli jeszcze nie wiesz czym jest larp:
To aktywność, podczas której uczestnicy odgrywając role wspólnie tworzą i przeżywają opowieść. W czasie larpa sam jesteś bohaterem opowieści.
|
Nasz projekt pozwoli ożywić ten świat i mamy nadzieję robić to wielokrotnie
w przyszłości, uruchamiając dla Was kolejne edycje gry.
Co charakteryzuje naszą grę?
-
24 godziny non-stop
-
Kopalnia - zapewniająca iście kosmiczny klimat i ekstremalne warunki
-
Wielowątkowa i pełna akcji fabuła stworzona przy współpracy z Michałem
-
Ciężki i mocny klimat - nawiązujący do Kronik Riddicka i III części Obcego
-
Technologia - oprogramowanie i gadżety, które zapewnią iluzję SF
Przyjeżdżając na larpa wcielisz się w rolę więźnia i przekonasz się co znaczy życie w kolonii karnej. Czeka na Ciebie nie tylko praca fizyczna, ale także walka
o wpływy, zmagania ze strażnikami i systemami bezpieczeństwa.
Nie licz jednak na monotonię życia za kratami- zwroty akcji i dynamiczne wydarzenia będą nie raz wyrywały Cię ze snu i zmuszały do szybkiego działania.
Będziesz też kształtował świat - Twoje decyzje będą miały realny wpływ
na sytuację Twoją i współwięźniów oraz przyszłość kolonii.
Czas: 5-6 Maja 2016
Miejsce: Podziemna Turystyczna Kopalnia Węgla w Nowej Rudzie
Adres: Ul. Obozowa 4
57 - 400 Nowa Ruda
Więcej informacji o samej grze znajdziesz na stronie internetowej, w design documencie oraz w aktualizacjach kampanii.
Przygotowanie Paradoksu Skazańca to tona pracy dla nas wszystkich - chcemy jednak się jej podjąć i zrealizować ten projekt, bo wierzymy, że uda nam się stworzyć coś unikalnego.
Jednak oprócz godzin poświęconych na projektowanie i pisanie, a także tworzenie aplikacji, które będą symulować działanie rozmaitych urządzeń i systemów bezpieczeństwa potrzeba nam także wiele sprzętu - w dodatku nie bylejakiego, bo takiego który przetrwa ekstremalne warunki takie jak 90% wilgotności w kopalni.
Jako twórcy stajemy też przed poważnym dylematem - mamy mnóstwo pomysłów jak uczynić tę grę bardziej filmową, pełniejszą, a także lepszą do oglądania (o tym nieco dalej), jednak zamknięty budżet nie pozwoli nam zrealizować wszystkich z nich.
Wierzymy, że dzięki Waszemu wsparciu nie będziemy musieli rezygnować z żadnej z tych rzeczy i wspólnie wykreujemy żywą opowieść!
Do sfinansowania gry potrzeba nam 23.000 zł - to kwota dzięki której będziemy mogli wynająć i dostosować lokację, zapewniając uczestnikom bezpieczeństwo, miejsce do spania i zaplecze sanitarne oraz zakupić podstawowy sprzęt, który pozwoli nam wykorzystać potencjał świata i programów, które powstaną na potrzeby gry.
Co, jeżeli uda się nam zebrać więcej?
Będziemy mogli realizować kolejne z naszych pomysłów:
-
Nagramy film dokumentujący wydarzenie i prezentujący to co wspólnie wykreowaliśmy.
-
Otworzymy więcej ról dzięki czemu w larpie będzie mogło zagrać
dodatkowych 15 osób. -
Michał napisze opowiadanie oparte na wydarzeniach z larpa!
-
Kupimy drona, który nie dość, że pomoże nam filmować wydarzenie,
to odegra istotną rolę w fabule. -
Zapewnimy wszystkim graczom wykonane przez nas klimatyczne więzienne stroje.
-
Wyposażymy kopalnię w dodatkowe komputery i kamery, i z ich pomocą, oprócz filmu dokumentalnego, przygotujemy drugi - krótkometrażowy film fabularny - oparty na scenariuszu gry.
-
Uruchomimy kolejną edycję gry.
Oczywiście Wasze wsparcie zostanie przez nas nagrodzone i wraz z osiągnięciem kolejnych progów uruchomią się unikalne nagrody :)
Jeżeli marzy Wam się udział w solidnej i grze i przeżycie przygody w świecie SF odpowiedź jest dość oczywista ;)
Larpy to rozrywka przyszłości - łącząca prawdziwe doświadczenia,
interakcję z ludźmi, nowoczesną technologię i ambitne historie.
Ponadto:
- Wspieramy dobrą literaturę. Chcemy ożywiać książki i zachęcać do czytelnictwa naszymi eventami. Obiecujemy, że to nie ostatnia gra w której świat z Waszych ulubionych książek stanie się prawdziwy.
- Działamy nie tylko dla siebie. Od lat promujemy larpy nie tylko jako rozrywkę,
ale także metodę edukacji, organizując gry dla szkół i świetlic środowiskowych.
- Promujemy wyjątkowe lokacje, nie wśród Polaków, ale także za granicą - dzięki nam ponad 1000 osób z 42 krajów odwiedziło Zamek Czocha w trakcie organizowanego przez nas College of Wizardry, a kolejne tysiące dowiedziały się o nim dzięki piszącym o nas mediom (MTV, Dailymail, The Time).
- Jesteśmy pełnym pasji zespołem. Chcemy tworzyć z rozmachem, pokonywać ograniczenia i budować rozrywkę przyszłości.
- Spełniamy marzena. Choć może to brzmieć banalnie - dla wielu uczestników naszych larpów, przeżyte przygody stały się spełnieniem bohaterskich marzeń
i fantazji. Jeżeli nie wierzysz - obejrzyj filmy dokumentalne i przeczytaj relacje!
Książka z relacją z College of Wizardry
Na koniec chcielibyśmy gorąco podziękować naszym Partnerom: Wydawnictwu Warbook, Podziemnej Trasie Turystycznej Kopalni Węgla w Nowej Rudzie i Post-Apokalipsie Polskiej!
To dzięki nim ten projekt ma szansę wypalić, a Wy możecie otrzymać wspaniałe nagrody w naszej akcji!