Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

tuktuken

tuktuken

Katowice

Z wykształcenia psycholog, z pasji game designer. Zdobywca Śląkfy dla twórcy roku oraz Złotej Maski za Reżyserię za larpa „Wszystko dla N.” we współautorstwie z Mikołajem Wichrem. Współzałożyciel oraz aktywny członek Cieszyńskiego Forum Fanatyków Fantastyki od 2005 r., a następnie od 2012 r. Stowarzyszenia Liveform. Główny scenarzysta serii LARP’ów New Age, współtwórca LARPa Wiedźmin, autor gier szkoleniowych i edukacyjnych. Miłośnik dobrej literatury i kawy.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

1514 PLN z 23000 PLN

26 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

6%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 16.04.2016.

Larp Science-Fiction: Paradoks Skazańca

O projekcie



 Paradoks Skazańca

to 

LARP SCIENCE FICTION W DZIAŁAJĄCEJ KOPALNI

 

24 godzinna gra akcji na żywo- osadzona w uniwersum Algorytmu Wojny
Michała Cholewy.

 

Kolonia karna pozostawiona sama sobie na kilka lat.

Ultranowoczesne systemy bezpieczeństwa, które diabli wzięli gdy nastał
Dzień i zbuntowały się SI.

Grupa żołnierzy wysłana na miejsce ze szczątkową wiedzą o celu ich misji.

Co może pójść nie tak?

 

Specjalnie dla Was wynajmujemy w całości Kopalnię Węgla Kamiennego, faszerujemy ją
hi-techowymi gadżetami, uruchamiamy maszyny górnicze i sprawiamy, że stanie się lokacją rodem z Kronik Riddicka czy III części Obcego.

 

We współpracy z Michałem Cholewą tworzymy pełnokrwisty scenariusz korzystający
ze wszystkiego co najlepsze w wykreowanym przez niego świecie dodając do tego nasze larpowe doświadczenie.

Wszystko po to byście mogli wcielić się w bohaterów i stać się częścią opowieści.

 

Liczymy, że Wasze wsparcie pozwoli nam zrealizować ten projekt i powołać do życia świat
z uwielbianej przez nas serii książek!

Grę planujemy na 6-7 Maja 2016

w kopalni węgla w Nowej Rudzie 

Krótki trailer obrazujący klimat


Wydarzenie na FB

 

Nazywam się Aleksander Tukaj -
jestem twórcą i popularyzatorem larpów.

To moje główne hobby i pasja. Tworzę gry od prawie 10 lat, swoją pracę magisterską z psychologii obroniłem opowiadając o grach i graczach.
Od prawie 10 lat piszę scenariusze i projektuję larpy, które mają zapewnić graczom niezapomniane przeżycia, spełniać marzenia lub pobudzać do refleksji. Wakacyjnie jestem wychowawcą na obozach RPG/LARP.

Zawodowo także zajmuję się projektowaniem gier - szkoleniowych i biznesowych.

 

Za opracowaną wspólnie z Mikołajem Wichrem grę “Wszystko dla N.” otrzymałem nagrodę “Złotej Maski” oraz “Śląkfę”.

 

Ten projekt łączy moją miłość do dobrej literatury (od niej zaczęło się zainteresowanie grami) z marzeniem żeby stworzyć solidnego larpa SF, który na prawdę zabierze graczy w przyszłość :)

 

Nazywam się Szymon Boruta -
projektuję, organizuję oraz zawsze i wszędzie mówię o larpach.

 

Jako czynny zawodowo psycholog spotykałem się z bardzo różnymi, często nietypowymi sytuacjami. Dzięki temu mój umysł jest zawsze gotowy na nowe, niezwykłe i odważne pomysły.

 

Maczałem palce w kilku grach miejskich, organizacji konwentu dla miłośników larpów oraz gier dla celów szkoleniowych. Propaguję ideę larpów jako metody edukacyjnej. Uwielbiam rolę organizatora dużych projektów międzynarodowych oraz współpracę z najróżniejszymi ciekawymi ludźmi i instytucjami z całego świata.

 

Kolejny niezwykły larp? Mnóstwo wyzwań? Interesująca lokacja?
Oczywiście, że chcę być organizatorem takiego wydarzenia!

 

Obaj działamy w Stowarzyszeniu Liveform

 

Liveform od 2012 roku tworzy epickie, pełna akcji larpy - powołując do życia światy z filmów, książek oraz naszej wyobraźni.

 

Nasze największe projekty to:

 

College of Wizardry -

Fairweather Manor -

New Age -

Oczywiście to nie wszystkie nasze gry i wydarzenia ;) Działamy prężnie i szukamy nowych inspiracji i szalonych wyzwań których nikt jeszcze się nie podjął.

 

Reszta naszej ekipy:

 

Mikołaj Wicher - Szef ekipy scenograficznej.
Jeden z założycieli Liveformu i wieloletni twórca larpowy. Laureat Śląkfy oraz dwóch nagród Złotej Maski.
Redaktor wydanej w tym roku "Księgi larpów polskich"

 

 

 

 

 

Agata Świstak - Projektantka i organizatorka larpów dla społeczności lokalnej od 2011, a międzynarodowej - od 2014, kiedy rozpoczęła pracę przy przełomowej grze College of Wizardry. Jest liderką i feministką, w projektach zajmuje się logistyką i zarządzaniem zespołem.

 

 

 

 

Agnieszka Hawryluk-Boruta - Projektantka strojów, scenografii oraz charakteryzatorka w trakcie eventów. Współorganizatorka larpów i konwentów. Hobbystycznie turystka larpowa.

 

 

 

 

 

Krzysztof “Iryt” Kraus - Projektant i twórca strojów
i rekwizytów. Niezastąpiony logistyk i kierowca.
Pasjonat motoryzacji.

 

 

 

 

 

 

Maciej Nitka - Fotograf i montarzysta filmowy.
Spec od zaawansowanego sprzętu i
zapalony podróżnik.

 

 

 

 

 

 

 

Nadina Wiórkiewicz - Fotograf i producent filmowy. 
Miłośniczka zwierząt, działająca w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki, podróżniczka.

 

 

Larpy mogą rozgrywać się w bardzo różnych światach - my kochamy dobrą literaturę dlatego za największe dotychczasowe osiągnięcie projektu uważamy pozyskanie

do współpracy Michała Cholewy i możliwość osadzenia gry świecie jego książek.

            

Michał Cholewa - wschodząca gwiazda polskiego science fiction. Zdobywca Nagrody Zajdla oraz Srebrnego Wyróżnienia Nagrody Literackiej im. Jerzego Żuławskiego

za powieść "Forta" z cyklu Algorytm Wojny. Informatyk, specjalista od SI i wieloletni działacz fandomu fantastycznego.

 

Algorytm Wojny - to seria military-SF, opowiadająca o przełomowych momentach konfliktu trzech mocarstw – Unii Europejskiej, Stanów Zjednoczonych

i rządzonego z Zakazanego Miasta Imperium. Jest historią o rozbitkach

po zniszczonej ludzkości walczących o resztki schedy.  

O próbie odbudowy dawnej potęgi. I o tym, jak niszczenie jest o wiele naturalniejszym odruchem.

 

Bohaterowie rzuceni są na różne pola konfliktu - od stricte woskowych operacji, przez politykę i szpiegostwo – i stopniowo tracą złudzenia, że istnieje cokolwiek takiego, jak „słuszna sprawa”, a ciemną stronę da się łatwo odróżnić od jasnej.

Oraz, że zza linii, którą przekracza się na wojnie, wraca się coraz trudniej.

 

Opis świata:

Ziemia zginęła pod ciosami szalonych Chińskim Wirusem SI.W wirze niszczycielskich starć z maszynami niknęły wielkie banki danych, na zawsze znikały współrzędne nawigacyjne, setki statków gubiło drogę w otchłaniach skoków metrycznych by nigdy już nie wrócić do domu. Androidy zamierały,
lub rzucały się na niedawnych panów. Systemy sterujące bronią odpalały
w losowe cele. Zaskoczona zdradą maszyn ludzkość zachwiała się.

Ale nie upadła. Stopniowo odparliśmy uderzenie zarażonych maszyn. Nauczyliśmy się żyć bez SI, tępić te, które umknęły z pogromu. Rozpoczęliśmy poszukiwania zaginionych kolonii.

I, oczywiście, zwróciliśmy się przeciw sobie. Pozostałości potęg kolonialnych Stanów Zjednoczonych, Unii Europejskiej i Imperium wiedzą,
że ze świata pozostało dymiące pogorzelisko.

Kto będzie nim władał, pozostaje kwestią jak najbardziej otwartą.
Artefakty z przeszłości, dokładne współrzędne nawigacyjne, surowce i zaginione kolonie stają się celem bezpardonowej walki o wpływy. SI nie dały rady nas zniszczyć.

My, ludzie, robimy co w naszej mocy, by to naprawić.

 

 

Na początek jeżeli jeszcze nie wiesz czym jest larp:

 

To aktywność, podczas której uczestnicy odgrywając role wspólnie tworzą i przeżywają opowieść. W czasie larpa sam jesteś bohaterem opowieści.
W przeciwieństwie do czytania książki czy oglądania filmu, jesteś nie tylko obserwatorem, ale czynnie uczestniczysz w całej historii. Od wyborów i zachowań Twojej postaci zależy jak zakończy się larp. Scenariusz tylko nakreśla fabułę, reszta improwizowana jest przez uczestników.

Nie musisz być aktorem - umiejętność bycia kimś innym jest naturalna.
To jeden z najlepszych sposób, aby poczuć się jak ulubiona postać
z książki czy gry komputerowej.

Jest tylko jeden sposób, żeby wyjaśnić to lepiej - zagraj i przeżyj to sam!

 

 

  

Nasz projekt pozwoli ożywić ten świat i mamy nadzieję robić to wielokrotnie
w przyszłości, uruchamiając dla Was kolejne edycje gry.

 

Co charakteryzuje naszą grę?

 

  • 24 godziny non-stop

  • Kopalnia - zapewniająca iście kosmiczny klimat i ekstremalne warunki

  • Wielowątkowa i pełna akcji fabuła stworzona przy współpracy z Michałem

  • Ciężki i mocny klimat - nawiązujący do Kronik Riddicka i III części Obcego

  • Technologia - oprogramowanie i gadżety, które zapewnią iluzję SF

Przyjeżdżając na larpa wcielisz się w rolę więźnia i przekonasz się co znaczy życie w kolonii karnej. Czeka na Ciebie nie tylko praca fizyczna, ale także walka
o wpływy, zmagania ze strażnikami i systemami bezpieczeństwa.

Nie licz jednak na monotonię życia za kratami- zwroty akcji i dynamiczne wydarzenia będą nie raz wyrywały Cię ze snu i zmuszały do szybkiego działania.
Będziesz też kształtował świat - Twoje decyzje będą miały realny wpływ
na sytuację Twoją i  współwięźniów oraz przyszłość kolonii.


Czas: 5-6 Maja 2016
Miejsce: Podziemna Turystyczna Kopalnia Węgla w Nowej Rudzie
Adres: Ul. Obozowa 4
57 - 400 Nowa Ruda

 

Więcej informacji o samej grze znajdziesz na stronie internetowej, w design documencie  oraz w aktualizacjach kampanii.

 

 

Przygotowanie Paradoksu Skazańca to tona pracy dla nas wszystkich - chcemy jednak się jej podjąć i zrealizować ten projekt, bo wierzymy, że uda nam się stworzyć coś unikalnego.

Jednak oprócz godzin poświęconych na projektowanie i pisanie, a także tworzenie aplikacji, które będą symulować działanie rozmaitych urządzeń i systemów bezpieczeństwa potrzeba nam także wiele sprzętu - w dodatku nie bylejakiego, bo takiego który przetrwa ekstremalne warunki takie jak 90% wilgotności w kopalni.

 

Jako twórcy stajemy też przed poważnym dylematem - mamy mnóstwo pomysłów jak uczynić tę grę bardziej filmową, pełniejszą, a także lepszą do oglądania (o tym nieco dalej), jednak zamknięty budżet nie pozwoli nam zrealizować wszystkich z nich.

Wierzymy, że dzięki Waszemu wsparciu nie będziemy musieli rezygnować z żadnej z tych rzeczy i wspólnie wykreujemy żywą opowieść!

 

Do sfinansowania gry potrzeba nam 23.000 zł - to kwota dzięki której będziemy mogli wynająć i dostosować lokację, zapewniając uczestnikom bezpieczeństwo, miejsce do spania i zaplecze sanitarne oraz zakupić podstawowy sprzęt, który pozwoli nam wykorzystać potencjał świata i programów, które powstaną na potrzeby gry.

 

Co, jeżeli uda się nam zebrać więcej?

 

Będziemy mogli realizować kolejne z naszych pomysłów:

 

  1. Nagramy film dokumentujący wydarzenie i prezentujący to co wspólnie wykreowaliśmy.

  2. Otworzymy więcej ról dzięki czemu w larpie będzie mogło zagrać
    dodatkowych 15 osób.

  3. Michał napisze opowiadanie oparte na wydarzeniach z larpa!

  4. Kupimy drona, który nie dość, że pomoże nam filmować wydarzenie,
    to odegra istotną rolę w fabule.

  5. Zapewnimy wszystkim graczom wykonane przez nas klimatyczne więzienne stroje.

  6. Wyposażymy kopalnię w dodatkowe komputery i kamery, i z ich pomocą, oprócz filmu dokumentalnego, przygotujemy drugi - krótkometrażowy film fabularny - oparty na scenariuszu gry.

  7. Uruchomimy kolejną edycję gry.

Oczywiście Wasze wsparcie zostanie przez nas nagrodzone i wraz z osiągnięciem kolejnych progów uruchomią się unikalne nagrody :)

 

Jeżeli marzy Wam się udział w solidnej i grze i przeżycie przygody w świecie SF odpowiedź jest dość oczywista ;)

 

Larpy to rozrywka przyszłości - łącząca prawdziwe doświadczenia,
interakcję z ludźmi, nowoczesną technologię i ambitne historie.

 

Ponadto:

 

- Wspieramy dobrą literaturę. Chcemy ożywiać książki i zachęcać do czytelnictwa naszymi eventami. Obiecujemy, że to nie ostatnia gra w której świat z Waszych ulubionych książek stanie się prawdziwy.

 

- Działamy nie tylko dla siebie. Od lat promujemy larpy nie tylko jako rozrywkę, 
ale także metodę edukacji, organizując gry dla szkół i świetlic środowiskowych.

 

- Promujemy wyjątkowe lokacje, nie wśród Polaków, ale także za granicą - dzięki nam ponad 1000 osób z 42 krajów odwiedziło Zamek Czocha w trakcie organizowanego przez nas College of Wizardry, a kolejne tysiące dowiedziały się o nim dzięki piszącym o nas mediom (MTV, Dailymail, The Time).

 

- Jesteśmy pełnym pasji zespołem. Chcemy tworzyć z rozmachem, pokonywać ograniczenia i budować rozrywkę przyszłości.

 

- Spełniamy marzena. Choć może to brzmieć banalnie - dla wielu uczestników naszych larpów, przeżyte przygody stały się spełnieniem bohaterskich marzeń
i fantazji. Jeżeli nie wierzysz - obejrzyj filmy dokumentalne i przeczytaj relacje!

 

Dokument College of Wizardry

 

Dokument Fairweather Manor

 

Książka z relacją z College of Wizardry

 

 
Na koniec chcielibyśmy gorąco podziękować naszym Partnerom: Wydawnictwu Warbook, Podziemnej Trasie Turystycznej Kopalni Węgla w Nowej Rudzie i Post-Apokalipsie Polskiej!

 

 




To dzięki nim ten projekt ma szansę wypalić, a Wy możecie otrzymać wspaniałe nagrody w naszej akcji!

 

 

 

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 16.04.2016 18:06