Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Grzegorz Glinka

Grzegorz Glinka

Katowice

Nazywam się Grzegorz Glinka. Ukończyłem technikum elektroniczne z szerokimi uprawnieniami. Wiele lat zajmowałem się modelarstwem lotniczym- precyzja i skrupulatność nie są mi obce. Elektronika, elektryka, automatyka, mechanika to jedne z moich licznych hobby. Często miewam ciekawe pomysły, lecz zazwyczaj przewyższające moje możliwości finansowe. Społeczność PolakPotrafi.pl sfinansowała mój projekt samochodu elektrycznego. Projekt osiągnął sukces, trwa przygotowanie do seryjnej produkcji elektroniki i wyposażenia do tanich samochodów elektrycznych.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

4639 PLN z 2000 PLN

85 Wspierający

Udany! Cel osiągnięty

231%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 09.03.2013.

Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Działające rozwiązanie i samochód na sprzedaż

Dodano 31.07.2013, godz. 15:22

Gdzie tylko się da, lecą kłody pod nogi.
Zamontowałem nowe akumulatory i w ten sam dzień mało nie doszło do wypadku.
Zapomniałem dołożyć dwa tranzystory, które widzicie na schemacie jako Q1 i Q2, a musiałem szybko dostarczyć samochód na parking.. Sterownik jest ok ale tylko z tymi dodatkowymi tranzystorami bramki ma odpowiednią wydolność prądową szybkiego ładowania i rozładowywania IGBT. Jak się okazało kolejny sklep na allegro oferuje tandetnej jakości części- nie zadziałały dwa zabezpieczenia(celowe zduszenie silnika ma wybić bezpiecznik przy silniku, a podczas normalnej jazdy nie). Problem w tym, że wszystkie zabezpieczenia są prawidłowo dobrane, tylko dwa z nich były tandetnego producenta. W tym momencie odłącznik baterii się zapiekł i nie dał przerwać obwodu, co się jeszcze mi nie zdarzyło- jest przewidziany na 5krotnie większe natężenia niż wtedy występowały. Żeby wyłączyć samochód musiałem ze znajomym złapać grube przewody od sterownika i wyrwać je siłą od złącz, bo silnik był już rozbiegany. Mogło go w każdej chwili rozerwać i narobić nam delikatnie mówiąc krzywdy. W ten sposób rozwaliłem kolejny tranzystor IGBT. Następnego nie kupię, rozwiązanie pracowało. Samochód wciskał w fotel i rozpędzał się z pasażerem w 2.5 sekundy do 30km/h pod lekką górkę- co jak na cinquecento jest przyspieszeniem nieziemskim. Szkoda, że pożyczyłem wtedy aparat, bo bym to nakręcił.
Za samochód chcę tyle, ile dałem za nowe akumulatory-2100zł.
Fajna zabawka ale nie mam na to już czasu i sił, rozesłałem dokumentację przedstawiającą działającą konfigurację- to technologia dla Was.
Przy okazji informuję iż zmianie ulegają prawa autorskie:
Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Unported.
Róbcie własne wersje, popularyzujcie to ile się da. Pokazałem jak to tanio zrobić- kupcie tylko droższe bezpieczniki i nie odłącznik akumulatorów z tira a mocny stycznik- wszystkie problemy znikną.

Dodano: 29.11.2013, 19:48
birzyk
birzyk
Pozdrawiam Panie Grzegorzu, 3mam kciuki za Pański prototyp szukam części i jakiejś kupy złomu, może Seicento . Pozdrowienia z Czestochowy .Bogdan.I.
Dodano: 12.11.2013, 16:57
pimito
pimito
Witam
Już kilka miesięcy brak wpisów, co się dzieje z Pana projektem? . Znalazłem tę stronę wczoraj (11.11.2013). Jestem zainteresowany informacjami i może jakąś współpracą...
Dodano: 31.07.2013, 23:10
  kryters
kryters
Gratulacje, że ci się niemal udało. Sam pomogę troszeczkę temu projektowi, by auto normalnie jeździło. Naprawdę niesamowite, że auto, które za 100 km jazdy wykosztuje cię tylko 3zł można sobie samemu zrobić płacąc za części ok 3 tys. Normalnie samochód na 100km spali paliwo za 36zł!! Aż dziw bierze, że takie auta nie jeżdrzą po ulicach.
Dodano: 31.07.2013, 19:09
  Tomasz
Tomasz
Grzegorz,
to miło, że dobiegasz do końca i eliminujesz nieprzewidziane dziury, ale przyznam, że to brzmi, jakbyś się żegnał z pomysłem i projektem.
Jeśli tak, to co z nagrodami "projekt konwersji dla Twojego auta"? Być może niepotrzebnie, lecz zaczynam się czuć pozostawiony na lodzie: "masz plan, więc dawaj sobie radę, bo mnie już to rybka". To jak to teraz będzie? Można na Ciebie liczyć w kwestii tej oferty? Zastanawiam się w imieniu przede wszystkim swoim, ale jak mniemam także pozostałych co najmniej trzech osób.
Pozdrawiam

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 09.03.2013 00:12