Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony
Grzegorz Glinka

Grzegorz Glinka

Katowice

Nazywam się Grzegorz Glinka. Ukończyłem technikum elektroniczne z szerokimi uprawnieniami. Wiele lat zajmowałem się modelarstwem lotniczym- precyzja i skrupulatność nie są mi obce. Elektronika, elektryka, automatyka, mechanika to jedne z moich licznych hobby. Często miewam ciekawe pomysły, lecz zazwyczaj przewyższające moje możliwości finansowe. Społeczność PolakPotrafi.pl sfinansowała mój projekt samochodu elektrycznego. Projekt osiągnął sukces, trwa przygotowanie do seryjnej produkcji elektroniki i wyposażenia do tanich samochodów elektrycznych.

2

Wsparł

1

Własne projekty

Własne projekty

Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Wsparł zobacz wszystkie

Fundacja EkoProjekt - OZE - Inkubatory Pracy polski kickstarter

Fundacja EkoProjekt - OZE - Inkubatory Pracy

Wrocław , Polska

Czyste środowisko w którym człowiek żyje to swoboda, życie w zanieczyszczonym środowisku to niewola. Podjęliśmy decyzję... powołamy Fundację Eko Projekt ponieważ uświadomiliśmy sobie jak wiele jest do zrobienia w zakresie Odnawialnych Źródeł Energii i Czystego Środowiska...

4% Postęp

233 PLN z 5500 PLN

Udany! Cel osiągnięty


Zobacz projekt
W kalesonach... finansowanie społecznościowe

W kalesonach...

Białystok - Polska; Taboryszki - Litwa

Litewscy najemnicy, mający zwalczać AK na Wileńszczyźnie, zostali zaatakowani i rozbrojeni przez Armię Krajową. Dowódca wymierzył im też upokarzającą karę - kazał rozebrać się do kaleson i maszerować z powrotem do Wilna. Celem projektu jest stworzenie filmu o tym wydarzeniu.

18% Postęp

1259 PLN z 6777 PLN

Udany! Cel osiągnięty


Zobacz projekt

Aktywność

Auto na wodę

Auto na wodę

Grzegorz Glinka

skomentował projekt

Witam Twórców projektu oraz Ciebie Michale-miło być podawanym za przykład :D

Dotarła do mnie wiadomość o Waszym projekcie. Znów piszę o 4 nad ranem, ale jest kilka ważnych kwestii, które muszę tu poruszyć.
Zanim przejdę do kwestii czysto technicznych zwrócę uwagę na filmik promocyjny w kilku punktach:

1. Jest nietypowy, ze względu na czytano-mówioną narrację. Lepiej by brzmiała całkowicie mówiona np. na dwa głosy.
2. Ujęcia są kręcone "od niechcenia", bardzo "trzęsącą ręką", prawdopodobnie telefonem komórkowym- tragiczna jakość (sam nie miałem najnowszego aparatu przy kręceniu swojego filmiku, ale mogliście się trochę postarać..)
3. Będąc studentem politechniki [obojętnego kierunku] i podejmując się działań naukowo-technicznych nie wypada mówić na trakcję tramwajową/przewód napowietrzny "będę z drutem jeździł?"- 32 sekunda filmiku.
4. Kultura! Wstawianie w filmik promocyjny fragmentów z filmów zawierających same wulgaryzmy wcale nie czyni momentu śmieszniejszym, lecz robi jeszcze większe dno z wizerunku projektu i jego twórcy a także po części serwisu PolakPotrafi.
- 50 sek. filmiku "Ty głupi ku**a jesteś, czy co?"
-102-ga sek. filmiku "Co ku**a?"
5. Ogólnie nie wciąga widza.

Chcecie zrobić kopię istniejącej instalacji, składającej się z dosłownie kilku elementów.
Nie wiecie, czy zadziała tak jak u tamtego pana z linku wideo. Jeżeli robicie projekt, powinniście mieć z góry dane oczekiwania, szczegóły techniczne, obliczone elementy oraz wszystkie możliwe sytuacje i kombinacje nastaw w których powinniście się poruszać.
Kłopot w tym, że Wasz projekt nie zawiera żadnego "mądrego" sterowania. Odkręcić kranik i już? Wg mnie to nie jest bardzo inteligentne, ale za to proste rozwiązanie. Trzeba wybrać najlepsze punkty pracy układu, odpowiednio dozować ciecz- automatycznie wg temperatury, obrotów silnika, ciśnienia zewnętrznego i wewnętrznego układu. Gdy odkręcicie kranik jak pan z filmiku, to woda ze zbiornika poleci jak jej będzie wygodnie, zgodnie z zasadą naczyń połączonych, ciśnieniem hydrostatycznym.
Sterowanie musi być- dla przykładu sterownik napędu mojego autorstwa w samochodzie el. sprawdza ponad 15 tysięcy razy na sekundę ile gazu chcę dodać, aby napęd pracował płynnie i z klasą. Wy też je zróbcie porządnie, a nie pożałujecie.
Parowozy, nawet te najmniejsze posiadały dobre dawkowanie paliwa- akurat za pomocą układów mechanicznych. Możecie od nich zaczerpnąć rozwiązanie. Musicie doprowadzić do jak najmocniejszej dysocjacji temperaturowej cząsteczek wody, zastosować dodatkowe przegrzewacze pary, nie mówiąc o reszcie zanieczyszczeń w "układzie dopalania" powstałych przy dłuższym użytkowaniu instalacji.
To prawie niemożliwe, aby instalacja nie zaszkodziła w końcu silnikowi, gdyż w temperaturze około 3 tyś. stopni tylko 30 % cząsteczek wody rozbija się na atomy. Takiej temperatury nie uzyskacie w samochodzie w parowniku, przegrzewaczu wodnym.

Nie traktujcie tego komentarza jako atak, ale upomnienie- pewien poziom obowiązuje.
Mimo wszystko- powodzenia, przecież ja tego za Was nie zrobię...

25.05.2013
Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Grzegorz Glinka

skomentował projekt

Tak, byłbym w stanie przerobić rower na elektryczny:)
Silnik niekoniecznie musi być w kole, może być zamocowany przy kole na zębatce(tańszy)- priv.
Kiedyś wmontowałem sobie silnik spalinowy do roweru, nieźle śmigało.
Dźwięki silników elektrycznych bardziej mi się podobają w maszynach-może też przerobię rower, lecz nie teraz :)

09.03.2013
Stary Furgon i Morze

Stary Furgon i Morze

Grzegorz Glinka

skomentował projekt

Taki furgon byłby ciekawym pojazdem elektrycznym/hybrydowym.
Przestrzeń bagażowa pomieściłaby pojemne baterie trakcyjne oraz zasilanie alternatywne nie zabierając dużo potrzebnego miejsca. Gdyby zaczynało brakować energii elektr. w czasie jazdy, za dotknięciem jednego przycisku cieszyłoby się jazdą z napędem hybrydowym. W tym samym czasie akumulatory ładowałyby się aby znów przełączyć napęd na pełnego elektryka po pewnym czasie lub po doładowaniu z gniazda elektrycznego.
Pozdrawiam.

04.02.2013
Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Grzegorz Glinka

aktualizacja projektu

Gdzie tylko się da, lecą kłody pod nogi.
Zamontowałem nowe akumulatory i w ten sam dzień mało nie doszło do wypadku.
Zapomniałem dołożyć dwa tranzystory, które widzicie na schemacie jako Q1 i Q2, a musiałem szybko dostarczyć samochód na parking.. Sterownik jest ok ale tylko z tymi dodatkowymi tranzystorami bramki ma odpowiednią wydolność prądową szybkiego ładowania i rozładowywania IGBT. Jak się okazało kolejny sklep na allegro oferuje tandetnej jakości części- nie zadziałały dwa zabezpieczenia(celowe zduszenie silnika ma wybić bezpiecznik przy silniku, a podczas normalnej jazdy nie). Problem w tym, że wszystkie zabezpieczenia są prawidłowo dobrane, tylko dwa z nich były tandetnego producenta. W tym momencie odłącznik baterii się zapiekł i nie dał przerwać obwodu, co się jeszcze mi nie zdarzyło- jest przewidziany na 5krotnie większe natężenia niż wtedy występowały. Żeby wyłączyć samochód musiałem ze znajomym złapać grube przewody od sterownika i wyrwać je siłą od złącz, bo silnik był już rozbiegany. Mogło go w każdej chwili rozerwać i narobić nam delikatnie mówiąc krzywdy. W ten sposób rozwaliłem kolejny tranzystor IGBT. Następnego nie kupię, rozwiązanie pracowało. Samochód wciskał w fotel i rozpędzał się z pasażerem w 2.5 sekundy do 30km/h pod lekką górkę- co jak na cinquecento jest przyspieszeniem nieziemskim. Szkoda, że pożyczyłem wtedy aparat, bo bym to nakręcił.
Za samochód chcę tyle, ile dałem za nowe akumulatory-2100zł.
Fajna zabawka ale nie mam na to już czasu i sił, rozesłałem dokumentację przedstawiającą działającą konfigurację- to technologia dla Was.
Przy okazji informuję iż zmianie ulegają prawa autorskie:
Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Unported.
Róbcie własne wersje, popularyzujcie to ile się da. Pokazałem jak to tanio zrobić- kupcie tylko droższe bezpieczniki i nie odłącznik akumulatorów z tira a mocny stycznik- wszystkie problemy znikną.

31.07.2013
Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Grzegorz Glinka

aktualizacja projektu

Hej!

Trochę newsów na i nie na temat:
Matury już praktycznie za mną, jeszcze w poniedziałek zdaję ustną z j. angielskiego. Mam nadzieję, że pójdzie mi równie dobrze jak na ustnej z polskiego, którą szczęśliwie zdałem na sto procent. W czerwcu czekają mnie kolejne egzaminy- techniczny polski i europejski.

Cały czas stoję z wymianą akumulatorów- kolejni klienci dzwonili ale się nie decydowali. Przesyłka paletowa jest bardzo droga. Mogłem wybrać od razu kwasowe i byłby święty spokój.. mój błąd.
Obniżyłem cenę do minimum. Mam ich już dość, nie mam ich gdzie trzymać a i domowej elektrowni nie mam, więc się nie przydadzą. Odsprzedam zainteresowanemu w cenie złomu, tylko odbiór osobisty.

Mam tez dla Was niespodziankę.
Spotkacie mnie na Cohabitat Make- będę budował turbinę wiatrową, ale nie tą z ich rysunku. Moje rozwiązanie znacznie różni się od typowych konstrukcji. Plany, zdjęcia otrzymacie z resztą plików dot. samochodu.

Znacie Segway'e?
Fajna zabawka, tylko trzeba mieć naprawdę gruby portfel by sprawić sobie choćby najtańszą jego wersję za 20 tyś. zł. Także w ramach rekompensaty za opóźnienia, ale we własnym zakresie zbuduję polskiego segwaya na wszystkich nowych częściach, nowej elektronice, oczywiście mojego pomysłu.
Będzie on posiadał takie same funkcje jak ten markowy, zmieści się ze wszystkimi nowymi częściami (akumulatorami też) w kwocie 3 tyś. zł. Budowa ruszy po skończeniu projektu samochodu i rozesłaniu danych. Dane i schematy blokowe też otrzymacie. Będzie można zamówić sobie płytę z elektroniką lub kit zrób to sam, ale wpół gotowy. Tutaj wystąpi już dość skomplikowana elektronika jak dla typowego klienta-laika.

25.05.2013
Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Grzegorz Glinka

aktualizacja projektu

Witam serdecznie.
Samochód przed prezentacją miał humory, co chwile coś siadało. Uszkodzeniu uległy dwa moduły mocy, pracujące w sterowniku, przez co podczas prezentacji na festynie był przełączany w sterowanie awaryjne.
Problem tkwi w bateriach trakcyjnych, które zajmują znaczne miejsce w pojeździe.
Nie są one w stanie mówiąc najprościej oddać odpowiedniej mocy potrzebnej do poprawnej jazdy. Idealnie nadają się do mniejszych pojazdów, przydomowych elektrowni ekologicznych, ups\'ow i innych zastosowań tam, gdzie nie jest potrzebny prąd rozruchowy rzędu 250 amper. Baterie ledwie dają 120, co skutkuje brakiem mocy w pojeździe. Podczas tego przeciążenia napięcie pakietu z 48 V spadało nawet kilkukrotnie, co po ponownym wciśnięciu gazu skutkowało zwariowaniem elektroniki sterującej, która jest zaprojektowana na odchyłkę napięcia góra 20 %. Elektronika wariując źle sterowała modułem końcowym mocy, uszkadzając go. W ten oto sposób poszły drogie tranzystory za kilkaset złotych.
Chcę sprzedać baterie trakcyjne po dobrej cenie i zamontować inne akumulatory, gdyż nie mogę odpowiednio przetestować elektroniki przy takich spadkach napięć.
W przypadku gdybym nie wprowadził niezbędnych poprawek po testach, a ktoś z Państwa zamontowałby nowy tranzystor przemysłowy u siebie (ja używam używanych za kilkaset złotych, nowy kosztuje ponad tysiąc), narobilibyśmy tylko szkód.
Rozmawiałem z osobami, które się pojawiły na festynie szkolnym (za co serdecznie dziękuję). Jeden ze sponsorów pisze e-booki- proszę o kontakt.

Baterie trakcyjne są firmy Centra, posiadam 9 skrzyń po 5 ogniw każde (6 skrzyń zamontowane w pojeździe). Niklowo-kadmowe.
Więcej informacji pod numerem telefonu 792 612 493.
Cena do uzgodnienia- na pewno niższa niż odpowiedniki w serwisach aukcyjnych .

Krótki filmik z odjazdu po zakończonym festynie. Sterowanie awaryjne, brak mocy.
www.youtube.com/watch?v=xf_eY8IG_MU

28.04.2013
Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Grzegorz Glinka

aktualizacja projektu

Jak na złość zaczynają się usterki. Niektóre poważne.
Pierwszą z nich było uszkodzenie przyrządów pomiarowych w samochodzie. Przegrzały się wyświetlacze w słońcu. Dzisiaj odbieram nowe.
Kolejne usterki dotyczyły serca samochodu- elektroniki sterowania jazdą. Nawalił układ scalony w sterowniku co pociągnęło za sobą uszkodzenie stopnia mocy. Dzisiaj z samego rana zamówiłem zapasowe. Jutro będą już u mnie.
Baterie trakcyjne, które zamontowałem nie potrafią dać odpowiednio wysokiego natężenia prądu potrzebnego do uzyskania wymaganej mocy. Jeszcze przy nich popracuję. Samochód porusza się o własnych siłach na tyle na ile te baterie mu pozwalają. Najprawdopodobniej sprzedam je i zamontuję kwasowe- nie będzie problemu z rozruchem i jazdą.
Choćbym miał go wlec na pokaz własnymi rękami i tak się pojawi we wskazanym czasie i miejscu.
Wrrr

24.04.2013
Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Grzegorz Glinka

aktualizacja projektu

Zapraszam wspierających na spotkanie 26 kwietnia o godzinie 15 na terenie parkingu Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących nr 2 w Katowicach przy ul. Mikołowskiej 131 ( dawna szkoła górnicza ).
Proszę nie wjeżdżać na teren szkoły samochodami (zakaz wjazdu i brak wystarczającej liczby miejsc) , miejsca do parkowania można znaleźć w uliczce równoległej tj. Wincentego Pola oraz prostopadłej -Gallusa.
Będąc na miejscu, na pewno zauważycie pojazd oraz mnie. W tym samym dniu i czasie jest organizowany festyn szkolny, zapraszam do zapoznania się przy okazji z ofertą edukacyjną dla Waszych pociech :)

Do zobaczenia :)

15.04.2013
Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Grzegorz Glinka

aktualizacja projektu

Hej hej
Mam dobre i złe wieści.
Dobre to takie, że udało mi się dotrzeć do odpowiedniej osoby i w pojeździe pojawią się Baterie Trakcyjne jupiiii, używane ale to bardzo dużo znaczy. Dalsze rozmowy odbędą się tuż po świętach, gdzie już pojazd pokona pierwsze kilometry.
Mierniki z podświetlanymi wyświetlaczami wskażą parametry jazdy. Chciałem zastosować analogowe, lecz zmieniłem zdanie ze względu na estetykę i prostotę wykonania dla Was.
Panel fotowoltaniczny, który kupiłem został dostarczony przez kuriera dopiero dzisiaj.
Akurat śpieszyłem się do poważnej usterki, odebrałem paczkę w połowie schodów, zaniosłem do domu. Ledwie otworzyłem kawałek paczki zauważyłem poważne uszkodzenie, zrobiłem kilka zdjęć. Wyraźnie wydrukowano \"OSTROŻNIE\", i co? Dzwoniłem kilkanaście razy aby to zgłosić, dodzwoniłem się dopiero po kilku godzinach gdy usunąłem usterkę znajomemu. Nie miałem przy sobie listu przewozowego więc nie mogli po numerze namierzyć kuriera, który dostarczył paczkę (śmieszne... mogliby po adresie) kazano mi dzwonić gdy wrócę. Od jutra będę z samego rana telefonował do skutku...
Na koniec powiem Wam, że wykombinowałem jak zachować sprzęgło- będzie można zmieniać biegi wedle życzenia bez wybierania przełożenia wg terenu na postoju. Teoretycznie nie jest to potrzebne tak jak tłumaczyłem wcześniej, ale jest to znaczne udogodnienie- np. przy korku na wylocie z trasy szybkiego ruchu.

29.03.2013
Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Grzegorz Glinka

aktualizacja projektu

Silnik, osprzęt, bak wymontowałem. Za chwilę zabiorę się za przytarganie tego do domu na czwarte piętro bez windy :) Silnik z osprzętem waży ok. 55kg- jest lekki ale nieporęczny. W wolnym czasie będę go rozbierał na kawałeczki i robił "kurzozbieracze półkowe- gadgety dla Was.
Czekam aż kurierzy zaczną dobijać się do drzwi, przewody, bezpieczniki, zaciski, jeszcze nie dotarły.
Na dachu samochodu pojawi się duży panel słoneczny- będzie doładowywał aku oświetlenia zewnętrznego.

25.03.2013
Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Grzegorz Glinka

aktualizacja projektu

Dotarła do mnie paczka z końcowym elementem mocy.
Gdyby usługi Poczty Polskiej były mięsem w potrawie, to pewno by były tak niedogotowane, że wprawny weterynarz jeszcze dałby radę uratować te zwierze.
[Akurat sprzedawca nie miał innej możliwości wysyłki.]
Dzisiaj przeprowadziłem w pracowni elektr. jego test, wyniki pomiarów jak najbardziej spełniały moje oczekiwania- zgodnie z notą katalogową. Oznacza to dla Was tyle, że na szczęście nie kupiłem \"bubla\"(uszkodzonego).
Kupiłem też odpowiednie końcówki zaciskowe na przewody i tu zaczynają się schody- ceny przewodów i kilku innych art. w hurtowni elektrycznej nie odpowiadały moim wymaganiom, na paczkę z innej hurtowni nie mam zamiaru czekać do środy. W tej sytuacji jutro z rana pojadę w kilka innych miejsc.
Nabyłem też agregat, aby nie brakło prądu w trasie- doładowanie w trakcie jazdy i na postoju, jeśli trzeba.
Za chwilę pozamawiam kilka drobiazgów, których nie da się dostać w przystępnej cenie w sklepach, tylko wysyłkowo.
Jutro z samego rana jadę do znajomego, właściciela auto szrotu po skrzynię biegów. Posłuży mi ona do zrobienia mocowania silnika, potem silnik z mocowaniem zostanie przykręcony w miejsce spalinowego. Skrzynia na której będę robił przymiarki wróci na szrot.
Nie opłaca mi się wyciągać skrzyni z samochodu i podwójnie się męczyć, tak jest sprytniej.

Chcę już we wtorek jeździć i dokonywać regulacji końcowej sterownika, to byłoby realne gdyby nie temperatura na zewnątrz. Ciągłe wysiadanie z rozgrzanego samochodu na zimne nikomu nie służy. Katar już jest, hmm może od tego nazwiemy samochód? Smarkacz elektryczny :D
Rozwiązanie?- Brać termos z herbatą z cytryną i miodem :)

22.03.2013
Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Grzegorz Glinka

aktualizacja projektu

Dzisiaj też mam dla Was porcję informacji.

Kupiłem dzisiaj samochód, jadąc w eskorcie drugiego samochodu prowadzonego przez przyjaciela szczęśliwie dojechałem nim pod dom (lubię być przygotowany na ewentualne problemy tech.)

Sprawa nieprzyjaznej pogody i miejsca pracy już rozwiązana.
Auto-box, który przygotował dla mnie halę warsztatową przedłużył swoje godziny pracy abym mógł z ich pomocą szybciej skończyć przeróbkę.
Pisząc "z ich pomocą" mam na myśli np. : wyciągnięcie silnika spalinowego, rozebranie przodu samochodu, pomoc w skręceniu silnika z skrzynią wg projektu oraz inne prace odciążające częściowo moje ręce i umysł. W tym czasie mogę podłączać zrobione podzespoły elektr. oraz okablowanie. Kwestię dojazdu też rozwiązałem.
Udało mi się zakupić pewną część o 50 złotych taniej niż przewidywałem, dlatego te 50 złotych wlałem do baku. Paliwo wystarczy na dojeżdżanie do momentu ukończenia konwersji.

Potężny silnik elektryczny już leży w moim pokoju, za chwilę poddam go czyszczeniu. Na wstępnych oględzinach i przeprowadzonym przeze mnie teście mającym wstępnie ocenić jego stan techniczno-ruchowy silnik zachowywał się przyzwoicie. Prędkość maksymalna pojazdu może wynieść nieco ponad 90 km/h, czyli trochę więcej niż zakładałem na początku.

Jutro lub pojutrze powinna dojść oczekiwana paczka z elementem końcowego stopnia mocy sterownika- udało mi się kupić przedostatnią sztukę.

19.03.2013
Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Grzegorz Glinka

aktualizacja projektu

Witam
W dniu dzisiejszym otrzymałem przelew.
Jutro jadę po samochód.. a będzie nim utrzymany w super stanie cinquś. Po co mam kupować lepszy samochód, skoro ma on być głównie podstawą do przeprowadzenia konwersji- lepiej kupić pewny pojazd w lepszym stanie niż wyższej półki dziada za ponad tysiąc złotych- na chwilę obecną żadnych innych dobrych okazji nie znalazłem. Poza tym, CC znam na wylot i na CC pisałem projekty.
Nie próżnując jadę także odebrać silnik elektryczny, który czeka na mnie i aż wiruje z radości, że nie będzie złomowany a popracuje jeszcze dłuugo w naszym projekcie :)

Dzisiaj wykonałem 70 % sterownika silnika- za sekundę zamówię serce sterownika- najmocniejszy element.

Patrząc na ten śnieg za oknem i śliską nawierzchnię zastanawiam się jak mam wytrzymać dłubanie przy samochodzie na wolnym powietrzu w ten mróz... Ręce chyba mi odpadną, ale wezmę się w garść i dotrzymam terminu.
Pozdrawiam :)

18.03.2013
Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Grzegorz Glinka

aktualizacja projektu

Hej
Ponieważ serwis wg regulaminu po tygodniu wysyła przelew (prawdopodobnie będzie w poniedziałek) , w wolnym czasie śledziłem na bieżąco ceny części oraz pojazdów.
Waham się między kilkoma pojazdami- renault clio 1, megane, fiat punto, skoda felicja.
Oto jak chcę zebrane pieniądze wydać:
Samochód- 1000-1100 zł
Silnik (już leży i czeka na mnie) - 250 zł
Przewody zasilania i zabezpieczenia - 500 zł
Części do budowy sterownika prędkości jazdy oraz mocy. 250 zł
Zbudowanie ładowarki - 300 zł.
Przegląd rejestracyjny- 100 zł
Nagrody- ok. 300 zł.
Regenerowane akumulatory- 1000 zł
Wyświetlacz LED- do zamontowania pod tylną szybę, będzie wyświetlał Wasze reklamy oraz komunikaty sterowane z przycisków "dzięki za ustąpienie miejsca", "załącz światła" itp.
Sterownik tablicy led wykonam i zaprogramuję osobno w wolnym czasie.
Łącznie za tablicę plus sterownik wydam do 500zł

Wszystko to, co uda mi się taniej zakupić, pozwoli mi na większy rozmach jakościowy przy zakupie kolejnej rzeczy. Dane podane wyżej są orientacyjne na podstawie cen wyrobów różnych firm.

Zastanawiam się, czy nie wyposażyć samochód w sztuczną inteligencję- ale to kiedyś tam.. :)
Co Wy na to?

15.03.2013
Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Grzegorz Glinka

aktualizacja projektu

Hej

Uzyskaliśmy super wynik! Wielkie dzięki, najlepsze przed nami.
Wg regulaminu za tydzień zostanie przekazane wsparcie, ponieważ serwis czeka na ewentualne wpływy z alternatywnych źródeł np. z poczty.

Projekt zostanie objęty prawami autorskimi Creative Commons, szczegółowe dane podam później. W skrócie- Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska, co oznacza w mega skrócie że:

Możecie dokonać konwersji wg mojego projektu (Ci, którzy otrzymają plany, schematy), lecz będziecie musieli oznakować że jest to wg projektu Grzegorza Glinki, tylko na własny użytek.
Nie wolno będzie zarabiać konwertując samochody wg moich rozwiązań technicznych (elektronika..).- chyba, że nawiążę z Wami współpracę na odpowiednich warunkach.
Nie wolno będzie też tworzyć własnych rozwiązań tech- elektronika bazujących na moich rozwiązaniach, chyba, że udzielę na to zgodę.
Chcesz coś z samochodami elektrycznymi robić i zarabiać? Wyjdź od podstaw i stwórz własne rozwiązania.

Oczywiście jest możliwość udzielenia licencji na wykorzystanie tego czy tamtego, czy zmianę pewnych warunków dla konkretnych osób, lecz za odpowiednim wynagrodzeniem.

Jeżeli wpłaciłeś np. kilkadziesiąt złotych i myślałeś, że kupisz za to wiedzę, na której będziesz zarabiać- mylisz się, głupka szukaj gdzie indziej. Jeżeli dojdą do mnie słuchy o złamaniu praw, konsekwencje będą wyciągane adekwatnie do bezczelności złodzieja, który (oby nie) podpisze moją pracę swoim nazwiskiem i zacznie sprzedawać.

Chcę, aby było to popularne, projekt po pewnym czasie zostanie udostępniony- stąd prawa autorskie (w trakcie formalności), żeby wszystko było fair play.
Tekst licencji dostępny jest pod adresem podanym poniżej, można się na chwilę obecną z nim zapoznać zanim zacznie obowiązywać.
creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/legalcode

Miłego dnia.

09.03.2013
Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Grzegorz Glinka

aktualizacja projektu

Witam.
Na wstępie chciałbym bardzo podziękować za wsparcie, które do tej pory zebraliśmy. Najprawdopodobniej przerobię pojazd wyższej klasy niż cinquecento.
Postanowiłem zorganizować zlot sponsorów oraz osób zainteresowanych.
Zlot odbędzie się 6 kwietnia 2013 r. (sobota) w Katowicach- dokładne miejsce i godzinę rozpoczęcia spotkania podam w ciągu kilku dni ze względu na wybór jednego z kilku miejsc, które odpowiadałyby stawianym wymaganiom.
Podczas spotkania zaprezentuję Wam przerobiony pojazd, każdy będzie mógł zajrzeć w zakamarki jego konstrukcji. Chętnie odpowiem na Wasze pytania.
Podczas spotkania znajomy fotograf zrobi zdjęcie grupowe przy pojeździe. Oczywiście będziecie mogli sami sobie cykać fotki przy/w autku.
Wynajęcie sali oraz przygotowanie plakatów (grafik i druk) będzie mnie trochę kosztować, ale pewno pieniędzy wystarczy.

Jeszcze 3 dni na dobicie kwoty wsparcia :) Niewiele brakuje do 200%
Pozdrawiam i zapraszam do skomentowania projektu.

06.03.2013
Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Grzegorz Glinka

aktualizacja projektu

Na stronie podanej poniżej możecie przesłuchać lub pobrać nagraną audycję, która odbyła się 8.02.2013 o północy (z piątku na sobotę).

http://teoriachaosu.com.pl/?p=581

Miłego słuchania :)

11.02.2013
Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Grzegorz Glinka

aktualizacja projektu

Zapraszam wszystkich zainteresowanych do słuchania i uczestniczenia w audycji radia internetowego "Teoria Chaosu", którego będę gościem dzisiaj tj. 8.02.2013 o godzinie 24 tej ( noc z piątku na sobotę).
Tematem dzisiejszej audycji będą samochody elektryczne oraz mój projekt konwersji. W trakcie audycji będzie podawany skype, za pomocą którego będzie można "na antenie" zadawać mi pytania na które chętnie odpowiem.
Oto link do strony radia:
http://teoriachaosu.com.pl/

Zapraszam :)

08.02.2013
Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Grzegorz Glinka

skomentował aktualizację

Za chwilę prześlę coś specjalnego :)

25.07.2013
Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Grzegorz Glinka

skomentował aktualizację

Przewody, które zastosowałem są odpowiedniego przekroju. Wszelkie połączenia są oczyszczone i dodatkowo pokryte warstwą substancji konserwującej do złącz elektrycznych.
Rekord uzyskany na podstawie sygnału z bocznika nie pozostawił cienia wątpliwości. Baterie nie potrafią wyciągnąć niezbędnego amperażu. Znakomicie nadadzą się natomiast do przydomowej elektrowni lub pojazdów mniejszej mocy(skuter elektryczny, wózek myjki itp.)
Do pokazu nie zdążę ich wymienić na kwasowe, aczkolwiek spróbuję je na tyle przydusić, aby udowodnić że elektronika pracuje jak ma.

Jest też dobra wiadomość, zgodnie z oczekiwaniami, ogrzewanie pojazdu będzie na tyle dobre aby ogrzać nie tylko szyby ale i całą kabinę. Radiator zamontowałem większy niż trzeba, ale i tak wystarczy w zupełności na odpowiednie odebranie ciepła.

24.04.2013
Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Grzegorz Glinka

skomentował aktualizację

Dzięki za pochwałę- staram się jak mogę, w końcu to nie jest zabawka a poważna rzecz.

19.03.2013
Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Grzegorz Glinka

skomentował aktualizację

Firma Auto-Box ( części samochodowe, warsztat, złomowanie itp. ) z Sosnowca przygotowała dla mnie halę, w której mogę śmiało działać.
Problem w tym, że znajduje się ona 16 kilometrów ode mnie i zbyt dużo pieniędzy na benzynę musiałbym przeznaczyć na dojazdy i jest tam otwarte do godziny 16stej. Kończę zajęcia średnio o 13stej, 14stej, zanim bym dojechał i zaczął pracować przy pojeździe, miałbym niewiele czasu. Poszukam alternatywy na swoim osiedlu.

W każdym razie po złożeniu samochodu w całość zacznę z nimi współpracować przy budowie coraz lepszych wersji "tanich" samochodów elektrycznych.

19.03.2013
Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Grzegorz Glinka

skomentował aktualizację

Witam i dziękuję za udzielone odpowiedzi.
Czytając Wasze propozycje postanowiłem następująco:
Adamie : Odstawiam wyświetlacze LED oraz budowę i programowanie sterownika, sztuczną inteligencję tak samo.
Tomaszu: "coś, co doładuje mi akumulatory podczas drogi."- zatem plan półhybrydowy, który miałem przedstawić jako dodatkowe rozwiązanie zrealizuję podczas konwersji. Będzie można jeździć "na samym prądzie" lub kombinacji energii elektrycznej i benzyny, jak również ładować na postoju bez dostępu do sieci elektr.
Co do akumulatorów- kupię 4 regenerowane akumulatory do tira, widziałem w sieci takie po 250zł/sztuka lecz na drugim końcu Polski.. Szukam bliżej.
Akumulatory te pozwolą zwiększyć zasięg oraz posłużą dłużej od poprzednio wybieranych.
Wspominasz o dogrzaniu zimą- ogrzewanie będzie zamontowane zgodnie z projektem.
Wybaczcie, że nie podaję tutaj konkretnych wartości technicznych, otrzymacie je drogą mailową gdy ukończę projekt.

16.03.2013
Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Grzegorz Glinka

skomentował aktualizację

sirkubax'ie jeżeli twierdzisz, że inżynier może być uczony przez technika, to zrobię jak sugerujesz.
Twoja propozycja jest genialna więc zastosuję się do Twoich wskazówek :)
Pozdrawiam

09.03.2013
Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Grzegorz Glinka

skomentował aktualizację

Bartłomieju :)
Spokojnie, uczciwych ludzi to nie dotyczy. Wpis kierowany jest do kilku osób, które próbowały wyłudzić co i jak pod własny interes- w jednym przypadku administracja serwisu zablokowała użytkownika, pozostali telefoniczni naciągacze dali sobie spokój.

Wyczekując na przelew jednocześnie ponownie sprawdzając najniższe ceny w częściach używanych naszła mnie ochota na wykonanie darmowej nagrody specjalnej dla losowego wspierającego.
Musze tylko przemyśleć jak uczciwie zorganizować losowanie, aby nikt nie rzucał podejrzeń.
Nagrodą będzie odtwarzanie nagranego tekstu reklamowego z głośnika umieszczonego na dachu pojazdu podczas przejazdów po mieście przez 2 miesiące.
Jakieś pomysły?

09.03.2013