Akumulatory trakcyjne- przyczyny usterek.
Added 28.04.2013, godz. 11:49Witam serdecznie.
Samochód przed prezentacją miał humory, co chwile coś siadało. Uszkodzeniu uległy dwa moduły mocy, pracujące w sterowniku, przez co podczas prezentacji na festynie był przełączany w sterowanie awaryjne.
Problem tkwi w bateriach trakcyjnych, które zajmują znaczne miejsce w pojeździe.
Nie są one w stanie mówiąc najprościej oddać odpowiedniej mocy potrzebnej do poprawnej jazdy. Idealnie nadają się do mniejszych pojazdów, przydomowych elektrowni ekologicznych, ups\'ow i innych zastosowań tam, gdzie nie jest potrzebny prąd rozruchowy rzędu 250 amper. Baterie ledwie dają 120, co skutkuje brakiem mocy w pojeździe. Podczas tego przeciążenia napięcie pakietu z 48 V spadało nawet kilkukrotnie, co po ponownym wciśnięciu gazu skutkowało zwariowaniem elektroniki sterującej, która jest zaprojektowana na odchyłkę napięcia góra 20 %. Elektronika wariując źle sterowała modułem końcowym mocy, uszkadzając go. W ten oto sposób poszły drogie tranzystory za kilkaset złotych.
Chcę sprzedać baterie trakcyjne po dobrej cenie i zamontować inne akumulatory, gdyż nie mogę odpowiednio przetestować elektroniki przy takich spadkach napięć.
W przypadku gdybym nie wprowadził niezbędnych poprawek po testach, a ktoś z Państwa zamontowałby nowy tranzystor przemysłowy u siebie (ja używam używanych za kilkaset złotych, nowy kosztuje ponad tysiąc), narobilibyśmy tylko szkód.
Rozmawiałem z osobami, które się pojawiły na festynie szkolnym (za co serdecznie dziękuję). Jeden ze sponsorów pisze e-booki- proszę o kontakt.
Baterie trakcyjne są firmy Centra, posiadam 9 skrzyń po 5 ogniw każde (6 skrzyń zamontowane w pojeździe). Niklowo-kadmowe.
Więcej informacji pod numerem telefonu 792 612 493.
Cena do uzgodnienia- na pewno niższa niż odpowiedniki w serwisach aukcyjnych .
Krótki filmik z odjazdu po zakończonym festynie. Sterowanie awaryjne, brak mocy.
www.youtube.com/watch?v=xf_eY8IG_MU
Hej.
Jak idzie z samochodem? Utknąłeś na czymś, czy po prostu nie było okazji wrzucić tutaj jakiegoś newsa?
Pozdrawiam,
Adam
A może zamiast wymieniać akumulatory, dodać do nich (super)kondensator, który skompensuje obciążenie, a przez to siadanie napięcia przy rozruchu?
"zwariowaniem elektroniki sterującej" - chodzi ci o twoją tajną skrzynkę? "dwa moduły mocy, pracujące w sterowniku" - to ten duży tranzystor z przykręconymi 2-ma grubymi kablami na dużym srebrnym radiatorze? Myślę że tak to jest, że gdy się realizuje nowy projekt, to wszystkiego nie przewidzisz, a szczególnie taki wyjątkowy zbieg okoliczności. Myślę też, że takie zdarzenia podczas realizacji należy przyjąć za normalne. Jak się domyśliłeś/doszedłeś do przyczyny awarii? Pozdrawiam
Dominik z Wodzisławia