Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Grzegorz Glinka

Grzegorz Glinka

Katowice

Nazywam się Grzegorz Glinka. Ukończyłem technikum elektroniczne z szerokimi uprawnieniami. Wiele lat zajmowałem się modelarstwem lotniczym- precyzja i skrupulatność nie są mi obce. Elektronika, elektryka, automatyka, mechanika to jedne z moich licznych hobby. Często miewam ciekawe pomysły, lecz zazwyczaj przewyższające moje możliwości finansowe. Społeczność PolakPotrafi.pl sfinansowała mój projekt samochodu elektrycznego. Projekt osiągnął sukces, trwa przygotowanie do seryjnej produkcji elektroniki i wyposażenia do tanich samochodów elektrycznych.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

4639 PLN z 2000 PLN

85 Wspierający

Udany! Cel osiągnięty

231%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 09.03.2013.

Konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

Akumulatory trakcyjne- przyczyny usterek.

Dodano 28.04.2013, godz. 11:49

Witam serdecznie.
Samochód przed prezentacją miał humory, co chwile coś siadało. Uszkodzeniu uległy dwa moduły mocy, pracujące w sterowniku, przez co podczas prezentacji na festynie był przełączany w sterowanie awaryjne.
Problem tkwi w bateriach trakcyjnych, które zajmują znaczne miejsce w pojeździe.
Nie są one w stanie mówiąc najprościej oddać odpowiedniej mocy potrzebnej do poprawnej jazdy. Idealnie nadają się do mniejszych pojazdów, przydomowych elektrowni ekologicznych, ups\'ow i innych zastosowań tam, gdzie nie jest potrzebny prąd rozruchowy rzędu 250 amper. Baterie ledwie dają 120, co skutkuje brakiem mocy w pojeździe. Podczas tego przeciążenia napięcie pakietu z 48 V spadało nawet kilkukrotnie, co po ponownym wciśnięciu gazu skutkowało zwariowaniem elektroniki sterującej, która jest zaprojektowana na odchyłkę napięcia góra 20 %. Elektronika wariując źle sterowała modułem końcowym mocy, uszkadzając go. W ten oto sposób poszły drogie tranzystory za kilkaset złotych.
Chcę sprzedać baterie trakcyjne po dobrej cenie i zamontować inne akumulatory, gdyż nie mogę odpowiednio przetestować elektroniki przy takich spadkach napięć.
W przypadku gdybym nie wprowadził niezbędnych poprawek po testach, a ktoś z Państwa zamontowałby nowy tranzystor przemysłowy u siebie (ja używam używanych za kilkaset złotych, nowy kosztuje ponad tysiąc), narobilibyśmy tylko szkód.
Rozmawiałem z osobami, które się pojawiły na festynie szkolnym (za co serdecznie dziękuję). Jeden ze sponsorów pisze e-booki- proszę o kontakt.

Baterie trakcyjne są firmy Centra, posiadam 9 skrzyń po 5 ogniw każde (6 skrzyń zamontowane w pojeździe). Niklowo-kadmowe.
Więcej informacji pod numerem telefonu 792 612 493.
Cena do uzgodnienia- na pewno niższa niż odpowiedniki w serwisach aukcyjnych .

Krótki filmik z odjazdu po zakończonym festynie. Sterowanie awaryjne, brak mocy.
www.youtube.com/watch?v=xf_eY8IG_MU

Dodano: 23.05.2013, 12:41
  AdamM
AdamM
Hej.

Jak idzie z samochodem? Utknąłeś na czymś, czy po prostu nie było okazji wrzucić tutaj jakiegoś newsa?

Pozdrawiam,
Adam
Dodano: 29.04.2013, 16:57
Moneetor
Moneetor
A może zamiast wymieniać akumulatory, dodać do nich (super)kondensator, który skompensuje obciążenie, a przez to siadanie napięcia przy rozruchu?
Dodano: 28.04.2013, 17:29
  kryters
kryters
"zwariowaniem elektroniki sterującej" - chodzi ci o twoją tajną skrzynkę? "dwa moduły mocy, pracujące w sterowniku" - to ten duży tranzystor z przykręconymi 2-ma grubymi kablami na dużym srebrnym radiatorze? Myślę że tak to jest, że gdy się realizuje nowy projekt, to wszystkiego nie przewidzisz, a szczególnie taki wyjątkowy zbieg okoliczności. Myślę też, że takie zdarzenia podczas realizacji należy przyjąć za normalne. Jak się domyśliłeś/doszedłeś do przyczyny awarii? Pozdrawiam

Dominik z Wodzisławia

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 09.03.2013 00:12