Dołącz do naszej społeczności!

Ładowanie strony

O projektodawcy

kamil.szymanski88

kamil.szymanski88

Warszawa

KAMIL SZYMAŃSKI (reżyser filmu)
Absolwent Realizacji Obrazu Filmowego i Telewizyjnego na WSSiP w Łodzi.
Współpraca z Legnickim Teatrem im. Heleny Modrzejewskiej, oraz Stowarzyszeniem “Inicjatyw Twórczych” przy projekcie “Puszka Pani Dory”,przy międzynarodowym festiwalu Miasto
Realizacja dwóch teledysków dla grupy „Podwójne Dno"
Filmografia:
Krzyk -film eksperymentalny
Szoł Tajm
Synek
Refleks, skupienie, zwycięstwo
Pokój
The Ja Vu
Bezdomni Bezdomni
35KM
Kołysanka
Feliks Bożyński – śmierć artysty

Napisz wiadomość do Projektodawcy

405 PLN z 15000 PLN

11 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania (model "wszystko albo nic") do 25.08.2013 00:12

Film Fabularny Cela

O projekcie

Film dyplomowy studentów WSSiP.

Naszą ambicją jest zrealizować film zdecydowanie lepszy, bardziej autentyczny i na wyższym poziomie artystycznym niż kultowa "Symetria" Konrada Niewolskiego. Jesteśmy zaszczyceni, że naszym projektem zainteresowani są znamienici, popularni aktorzy, jednak do momentu zatwierdzenia budżetu nie możemy zdradzać szczegółów. Zainteresowanym, możemy przesłać scenariusz oraz pełną dokumentację zdjęciową obiektu (były Zakład Karny w Łęczycy)

 Darmowy hosting zdjęć fotoo.pl

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Strona Na Facebook'u

www.facebook.com/FilmFabularnyCela

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Streszczenie scenariusza:

Jest ok 1997. Więzienie w Łęczycy. Główny bohater, Kuba, jest starym mącicielem ( przywódca pawilonu). Niedługo ma wyjść na wolność. Podstępny dziennikarz (Tomasz) , szukając sensacji, przeprowadza wywiad kilka dni przed planowanym opuszczeniem zakładu karnego przez Kubę. Manipuluje podstarzałym więźniem, a ten w konsekwencji wyjawia pilnie strzeżone zasady kodeksu grypserskiego. Mówi także o swoich układach z przełożonymi w zakładzie karnym (takie układy są surowo zabronione w podkulturze grypserskiej). Współwięźniowie Kuby wiedzą o jego planowanym w niedługim czasie wyjściu na wolność, jednak chcąc sprawdzić lojalność swojego przywódcy doprowadzają do tymczasowego przedłużenia jego pobytu w zakładzie karnym (bijąc dotkliwie jednego ze współosadzonych). Niedługo przed emisją telewizyjną programu z Kubą w roli głównej, bohater dokonuje aktu samoagresji, ponieważ wie, że gdy wyjdzie na jaw to, co powiedział w wywiadzie, zostanie „spuszczony do wora” czyli znajdzie się na najniższym szczeblu hierarchii podkultury więziennej. W wyniku popełnionej samoagresji zostaje przeniesiony do celi przejściowej- tam poznaje Młodego. Między bohaterami buduje się dziwna relacja- Kuba jest przedstawicielem starej, opartej na specyficznym honorze, grypserki, a młody reprezentuje nową grypserkę, w której jednym z głównych motorów napędowych są pieniądze. Młody nie wie, że Kuba zdradził zasady grypserki. Kuba przebywając z Młodym w celi dochodzi do wniosku, że nie zna zewnętrznego świata, nie ma do kogo wrócić i zwyczajnie przeraża go długo wyczekiwana wolność. Z czasem okazuje się, że Młody w poprzednim zakładzie karnym (z którego został przeniesiony do Łęczycy), także został wykluczony z podkultury więziennej. Gdy Kuba dowiaduje się o tym fakcie, proponuje Młodemu układ. Młody pomoże Kubie odebrać sobie życie, czym odbuduje swoją pozycję w więzieniu w oczach innych osadzonych, a Kubie ulży w cierpieniach. Propozycja Kuby wynika ze strachu przed wolnością, połączoną z utratą statusu w więzieniu, które było jego domem przez ostatnie 25 lat. Młody decyduje się na ten desperacki krok, wybierając dłuższy wyrok jednak na wysokiej pozycji w hierarchii więziennej, zamiast krótszego wyroku, ale obarczonego poniżeniami, biciem i kompletnym brakiem szacunku ze strony współwięźniów.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Kompozycja filmu:

Film opowiedziany będzie poprzez wywiad który dziennikarz (Tomasz -ten sam który wcześniej przeprowadzał wywiad z Kubą), prowadzi z Młodym. Cały film będzie kompilacja wspomnień, retrospekcji o niechronologicznej konstrukcji.

Darmowy hosting zdjęć fotoo.pl

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fragment Scenariusza:

SCENA 21
[Duża cela. Ranek. Psychol, Ruski, Sportowiec, Kuba]


Mężczyźni stoją do porannego apelu. Drzwi do celi są otwarte, w drzwiach stoi strażnik.

SPORTOWIEC
Czterech, jeden w szpitalu.


Do celi wchodzi drugi strażnik, opukuje młotkiem kraty, metalowe części łóżka, zagląda pod materace, pod łóżka. Sprawdza taborety i stolik. Wychodzi. Drzwi się zamykają. Sportowiec nalewa wodę do baniaków i zaczyna ćwiczyć. Psychol z ust wyjmuje zwinięty drut, siada przy stole i zaczyna robić kotwicę (narzędzie do samookaleczeń).

RUSKI

A co ty, na urlop się wybierasz?

PSYCHOL
Nie, to dla Szybkiego z 303.
musi się ulotnić na chwilę spod celi.


Kuba pakuje swoje rzeczy w koc. Za nim widać kalendarz. Sportowiec podnosi ciężary.

SPORTOWIEC
[z wysiłkiem]
Aaaaa... to dzisiaj wielki dzień?

KUBA
Ano dzisiaj!

RUSKI
to mogliśmy wczoraj przydrynić!
Jeszcze trochę zostało.


Kuba obrzuca go chłodnym spojrzeniem. Kieruje się w stronę
toalety.

KUBA
Nie drynić i nie szamać!
Na ostro się kręci

PSYCHOL
[Żartobliwie]
To nie mogłeś do domu donieść gruzu?


Mężczyźni w celi wybuchają śmiechem. Po chwili wracają do swoich zajęć. Sportowiec ćwiczy, Psychol zalewa kotwicę rozpuszczonym plastikiem, Ruski pali papierosa. Nagle z toalety wybiega Kuba. Ma podcięte żyły. Krew leje się z jego nadgarstków. Podbiega do drzwi i tryskając krwią uderza w nie pięściami z całych sił. Krzyczy.
Mężczyźni w celi odrywają się od swoich zajęć.

SPORTOWIEC
Coś ty kurwa twoja mać zrobił?!


Kuba waląc pięściami w drzwi osuwa się na ziemie z braku sił.
Podbiega do niego Sportowiec. Podnosi go. W tym samym czasie zrywa
się Ruski. Odpycha Sportowca. Zaczyna kopać Kubę.

RUSKI
Rozpruła się medialna kurwa!
Widziałem, kurwa twoja mać!

Psychol wybucha śmiechem. Sportowiec próbuje powstrzymać rozwścieczonego Ruskiego. Drzwi do celi się otwierają. Wszyscy są brudni od krwi. Do celi wchodzą strażnicy. Biją pałkami Ruskiego i sportowca. Odciągają ich od Kuby. Jeden ze strażników wyciąga
krwawiącego Kubę z celi.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeżeli jesteś zainteresowany wsparciem projektu i chcesz przeczytać cały scenariusz, zobaczyć dokumentację zdjęciową z więzienia w Łęczycy, odezwij się, chętnie udostępnimy wszystkie materiały!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Opieka artystyczna i wsparcie:
Nasz projekt wspiera Pan TOMASZ BORUSZCZAK! Znany dziennikarz postanowił wesprzeć nasz projekt swoją osobą i zdecydował się zagrać jedną z głównych ról- dziennikarza Tomasza.

Darmowy hosting zdjęć fotoo.pl

Tomasz Boruszczak (ur. 1970) – polski dziennikarz, lektor, prezenter i wydawca programów informacyjnych TVP Łódź i TVP Info. Aktor Grupy Teatralnej Dziewięćsił i kabaretu Teatr Chichot 2. Założyciel, wokalista i autor tekstów zespołów "Michał Anioł" i Van Raajs. Aktualnie występuje na scenie Śródmiejskiego Forum Kultury - Domu Literatury w Łodzi w monodramie "Aria dla Algernona" według powieści Daniela Keyesa w reżyserii Andrzeja Czernego.

Projekt wspiera także pan JACEK GŁĘBSKI- autor kultowej powieści Kryminalista. Pan Jacek zdecydował się przeredagować dialogi i aktywnie wspierać projekt. Występuje w naszym filmiku promocyjnym.

Darmowy hosting zdjęć fotoo.pl                                                       Darmowy hosting zdjęć fotoo.pl

Jacek Głębski (ur. 13 lipca 1963 roku) - prozaik, dziennikarz. Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego, wydział dziennikarstwa.Swój debiut pisarski miał w 1998 roku, kiedy to wydał swoja powieść Kuracja. Została ona nagrodzona w I edycji ogólnopolskiego konkursu na powieść zorganizowanego przez Wydawnictwo Znak. W 2001 roku została zekranizowana przez Teatr Telewizji w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego. Telewizyjna adaptacja zdobyła Grand Prix na festiwalu Dwa Teatry Sopot`2002 oraz na festiwalu sztuki reżyserskiej Prezentacje Katowice`2002 Jest sekretarzem oddziału Łódzkiego Stowarzyszenia Pisarzy Polskich. 

 OPIEKUNOWIE ARTYSTYCZNI:

 Piotr Andrejew (opiekun strony rezyserskiej)

Darmowy hosting zdjęć fotoo.pl

Piotr Andrejew (ur. 27 października 1947 w Szczecinie) – polski reżyser i scenarzysta.

 Ukończył studia na Uniwersytecie Warszawskim (1969, Wydział Historii Sztuki i Wydział Prawa) oraz Wydział Reżyserii Filmowej PWSFTiTV w Łodzi (1973). Jego etiudy szkolne (m.in. Pajace) zwróciły uwagę oryginalnością stylu i wyrazem plastycznym. Zrealizował kilkanaście filmów krótkometrażowych współpracując z Wytwórnią Filmów Oświatowych w Łodzi (m.in. Idzie Mróz o rysowniku krakowskim Danielu Mrozie ze zdjęciami Jacka Zygadło i muzyką Henryka Kuźniaka), Wytwórnią Filmów Dokumentalnych w Warszawie i SeMaFor-em w Łodzi. Bliskimi współpracownikami Andrejewa w tym okresie w tym okresie byli Zbigniew Rybczyński, który był operatorem jego filmów (m.in. nagrodzonej w Oberhausen Rozmowy) Jerzy Zieliński, który jako operator i współscenarzysta pracował przy wielu jego filmach, a następnie Zbigniew Wichłacz, który zrobił m.in. zdjęcia do wielokrotnie nagradzanego filmu Okno.Członek Zespołu Filmowego "Kadr" w Warszawie od 1975 (kierownik artystyczny Jerzy Kawalerowicz), dla którego zrealizował trzy filmy fabularne, telewizyjny Kradzież oraz kinowe Klincz i Czułe miejsca. Klincz jest zaliczany do filmów kina moralnego niepokoju. Kreacja aktorska Tomasza Lengrena sprawiła, że ten film o bokserze, który musi przegrać walkę (scenariusz napisany przez Andrejewa z Filipem Bajonem), wywołał oddźwięk na festiwalu w Gdańsku (obecnie Gdynia) i był wielokrotnie nagradzany.Andrejew był współzałożycielem i pierwszym przewodniczącym Koła Młodych Stowarzyszenia Filmowców Polskich (1975-1977), oddając przewodnictwo tragicznie potem zmarłemu Wojciechowi Wiszniewskiemu.

 Stanisław Szymański (opiekun strony operatorskiej)

Darmowy hosting zdjęć fotoo.pl

polski operator filmowy, prorektor łódzkiej szkoły filmowej.

Biografia

  • 1968–1969: studiował na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego
  • 1974: absolwent Wydziału Operatorskiego w PWSFTviT w Łodzi
  • od 1984: wykładowca w PWSFTiT w Łodzi
  • 1997–1999: prorektor PWSFTviT w Łodzi
  • 1999: tytuł naukowy profesora sztuki filmowej
  • od 2000: profesor realizacji obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografii w Wyższej Szkole Sztuki i Projektowania w Łodzi

Operator:

  • 2001: Bohaterowie romansu Kisiela
  • 2001: Impuls amerykański. Rzecz o Henryku Sienkiewiczu
  • 2000: Białe i czarne
  • 1998: Zaklików - miasteczko. Którego nie ma
  • 1996: Bardziej niż siebie samego
  • 1993: Portret artysty z czasów starości
  • 1988: Chichot Pana Boga
  • 1987: Trzy kroki od miłości
  • 1985: Urwisy z Doliny Młynów
  • 1985: Menedżer
  • 1984: Alabama
  • 1983: Planeta krawiec
  • 1983: Złe dobrego początki...

 odznaczony Brązowym Krzyżem Zasługi