Dołącz do naszej społeczności!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Emokosmos

Emokosmos

Wrocław

Gra planszowa w której możesz przejść przez wszystkie emocje.
Życie to przeprawa przez kosmos emocji. Bez miłości czy radości byłoby ono tylko bezbarwną egzystencją. Wygrywają w nim ci, którzy dobrze rozpoznają emocje innych i potrafią wykorzystać je w swoich planach. W Emokosmosie wykorzystujesz emocje do przemieszczania się po planszy, albo narzucasz swoje emocje innym, tak aby pokrzyżować ich plany i zostać zwycięzcą. Na twój los na planszy mają też wpływ wydarzenia, które wywołują u graczy emocje i zmuszają do wykonania określonych działań.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

2592 PLN z 83000 PLN

24 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania (model "wszystko albo nic") do 06.11.2019 22:10

Emokosmos - planszówka z wszystkimi emocjami

O projekcie

Ten projekt dotyczy wydania gry Emokosmos. Emokosmos to gra planszowo-karciana, której głównym podmiotem są wydarzenia wywołujące emocje. Na początek dostajesz 8 kart i aby wygrać, musisz się ich pozbyć. Każda karta wydarzenia wywołuje jedną z 84 emocji i przesuwa w jej kierunku pionek gracza. Ty jednak decydujesz czy wydarzenie przytrafi się tobie, czy innemu graczowi i u niego wywoła  emocje, przesuwając jego pionek. Jeśli pionek dociera do zagranej emocji, gracz zagrywa kolejną kartę. Ale życie nie śpi i na koniec swojej kolejki dostajesz dwie nowe karty. Do tego trochę kart specjalnych i ciągłe zamieszanie emocjonalne wprowadzane przez kartę globalnej sytuacji. A to wszystko połączone innowacyjną mechaniką, która mimo prostych zasad pozwala na budowanie różnych strategii prowadzących do zwycięstwa oraz posiada trzy stopnie trudności rozgrywki.

 

 

 

 

 

Emokosmos to gra, która oprócz dostarczenia fajnej towarzyskiej rozrywki, ma na celu wyrobienie odruchu myślenia o emocjach, zarówno swoich jak i innych ludzi. Jest też świetną okazją aby o nich porozmawiać, co nie zawsze jest jest łatwe. Emokosmos jest przeznaczony dla graczy powyżej 10 lat. Dla najmłodszych jest specjalna wersja - Emokosmos dzieciaki (więcej informacji poniżej), w którą można zagrać nawet z 6-letnimi maluchami, które choć nie potrafią jeszcze czytać, to również przeżywają emocje. Im szybciej nauczą się je rozpoznawać i kontrolować tym lepiej dla nich, no i dla rodziców ;)

Choć ludzie przeżywają podobne emocje, jednak różne mogą być zdarzenia, które je wywołują. W Emokosmos możesz zagrać różnymi taliami kart. W pudełku są dwie talie - dla dorosłych i dla młodzieży. Jeśli czujesz się na siłach, możesz też stworzyć własną talię, z własnymi emocjami i zagrać nią ze znajomymi.

 

Wspierając ten projekt wspierasz również edukację emocjonalną dzieci i młodzieży - co najmniej 10% wyprodukowanych gier trafi do szkół, placówek kulturalnych, gabinetów psychologicznych, świetlic i innych organizacji pracujących z dziećmi i młodzieżą. Możesz też podarować grę lub gry wybranej przez ciebie organizacji lub instytucji. My też podarujemy nasz dochód ze sprezentowanych gier. Możesz też zamówić darmową grę, jeśli pracujesz w organizacji, która pracuje z dziećmi lub młodzieżą.  

 

Na początku dostajesz osiem kart. Prawie każda karta to wydarzenie, które służy do przesuwania pionków po planszy. Aby się pozbyć karty wydarzeń zagrywasz ją i wykonujesz ruch. W zależności od karty, możesz wykonać od jednego do trzech kroków oraz dodatkowe kroki, w zależności od tego czyj jest i w jakim polu stoi pionek, na którego jest zagrywana karta wydarzenia.. Możesz się ruszać nie tylko swoim pionkiem, ale również wpływać na innych graczy. Jeśli uda ci się dotrzeć pionkiem na planszy do emocji do której prowadzi dana sytuacja, to możesz zagrać kolejną kartę. Jeśli dobrze przygotujesz swój ruch i masz szczęście w kartach, to możesz w swojej kolejce pozbyć się wielu kart. Czasem pojawiają się też karty specjalne, które mogą pomóc w rozgrywce, albo przeszkodzić innym :). Emocje wywołują też karty globalnej sytuacji, które wymuszają na graczach różne działania. Są one potasowane z resztą kart i w momencie dobrania takiej karty przez gracza, jest ona umieszczana na środku planszy i każdy gracz po zakończeniu swojego ruchu musi zastosować się do zawartych na niej poleceń.

W zależności od doświadczenia graczy można wybrać jeden z trzech stopni trudności rozgrywki. Ci, którzy lubią pomóżdżyć się nad strategią też będą mieli coś fajnego z gry Emokosmos.

Pobierz instrukcję gry i poznaj szczegółowe zasady.

 

 

Choć ludzie mają podobne emocje, jednak nie zawsze ta sama sytuacja lub wydarzenie powoduje te same skutki u różnych ludzi. Trochę inaczej jest kiedy jest się młodym, trochę inaczej jak ma się dzieci. Grając różnymi taliami kart, możemy przybliżyć sobie mechanizmy emocjonalne innych grup ludzi. Każdy, kto czuje się na siłach, może stworzyć własną talię i grać nią ze znajomymi. 

W planach też jest opracowanie talii kart z różnych kręgów kulturowych – dzięki temu będzie można poznać m.in. emocje Japończyków, Chińczyków, mieszkańców Indii, Ameryki Południowej czy USA. Albo podróżników, graczy komputerowych, szefów firm lub polityków…

 

Ta talia obraca się wokół pracy, rodziny, relacji... Ale pojawia się w niej też polityka widziana z punktu mieszkańca Polski AD 2019.

 

Ta talia oparta jest na emocjach przeżywanych przez młodzież. Koledzy, koleżanki, przyjaźnie, szkoła, wakacje...

Ta talia zawiera karty do samodzielnego wypełnia. Jeśli nie straszne ci 84 emocje i 10 kart sytuacji, możesz stworzyć osobistą talię, która będzie zapisem twoich emocji. Możesz nią grać w grę jak każdą inną talią. Nie musisz pisać - możesz też narysować emocje.

 

Emokosmos dzieciaki to gra, w której ciągle przychodzą emocje i trzeba je wykorzystać aby osiągnąć cel, który znasz tylko ty. W grze możesz też dzielić się emocjami – twoje karty mogą poruszać pionki każdego z graczy, jednak tylko w tym kierunku, który wskazuje zagrana przez ciebie karta. Proste zasady, oraz ilustracje umożliwiają grę nawet najmłodszych dzieci. W grze pełnej interakcji może się też łatwo znaleźć okazja, aby porozmawiać z dzieciakami o emocjach przeżywanych w rzeczywistym życiu...

 

 

 

Gra toczy się na planszy 30 emocji, wśród których jest 6 celów. Każdy graczy losuje na początku gry swój cel i stara się do niego dotrzeć swoim pionkiem. Zachowuje go jednak w tajemnicy, aby inni gracze nie przeszkadzali w rozgrywce.

Emokosmos dzieciaki oprócz dostarczenia zabawy wynikającej z gry, ma za za zadanie zwrócenie uwagi dzieci na emocje, które same przeżywają, jak i na te przeżywane przez innych w ich otoczeniu. Przy okazji grania w Emokosmos dzieciaki można zadać następujące pytania odnosząc je choćby do zagranych przez dziecko kart:

  • Kiedy ostatnio ci się zdarzyła taka emocja?
  • Czy widziałeś kogoś, kto przeżywał taką emocję?
  • Jak można zmienić w życiu przejść z jednej emocji na drugą?
  • Jak poznać taką emocję?
  • Co może spowodować taką emocję?
  • W jaki sposób ta emocja wpływa na zachowanie?

To tylko przykłady, przestrzeń rozmów o emocjach nie jest ograniczona.

Każdy dostaje gracz dostaje pięć kart i ustawia swój pionek na środku planszy. Ze swoich kart wybierz tą, którą chcesz użyć. Ona określa kierunek ruchu na planszy – najkrótszą drogą do emocji z karty. Jeśli dobrze zaplanujesz ruchy, to możesz zagrać w swojej kolejce kilka kart i wykonać kilka ruchów. Ruch możesz wykonać swoim pionkiem, ale możesz też utrudniać innym osiągnięcie swoich celów, przesuwając ich na planszy. Jeśli twój pionek dotrze do twojego celu to wygrałeś. Talia dla dzieciaków to 54 karty z dowcipnymi ilustracjami emocji, z którymi spotykają się najmłodsi. Pełną instrukcję gry możesz pobrać tutaj.

Talia do gry to 54 karty - 6 kart celów oraz 2x24 kart emocji. Każda emocja to unikalna ilustracja.

 

 

Październik

- zbiórka społecznościowa

- ostateczna redakcja i korekta

- przygotowanie materiałów do druku

Listopad

- druk gier

- produkcja pionków

- konfekcjonowanie

- organizacja logistyki dostawy

Grudzień

- dostawa gier

- publikacja raportu o przekazanych bezpłatnie grach

- odpakowywanie prezentów bożonarodzeniowych :)))

 

Pierwsze tysiąc gier to Wydanie Fundatorów - gra z ręcznie wykonanymi, fantazyjnymi pionkami i spersonalizowanymi wizytówkami graczy. Wśród tych tysiąca gier nie będzie ani jednego identycznego pionka - wszystkie będą unikalne.To nasze specjalne podziękowania dla tych osób, których wsparcie jest decydujące dla powodzenia tego projektu. Serdecznie dziękujemy!

 

Jeśli reprezentujesz szkołę, świetlicę, klub lub inną organizację działającą z dziećmi i młodzieżą, możesz zamówić bezpłatny Emokosmos dla swojej instutucji.  Cytaty wplecione do strony pochodzą od instytucji zamawiającyh grę w ramach akcji "Darmowy Emokosmos".

 

Tylko w tej zbiórce masz możliwość skorzystania z niepowtarzalnych bonusów:

 

 

Nawet 40% taniej

 

Wspierasz edukację emocjonalną dzieci i młodzieży

 

Unikalne Wydanie Fundatorów

 

Będziesz miał grę pierwszy

 

 

Andrzej Parszuto - pomysłodawca, naukowiec-amator, przedsiębiorca, człowiek szukający nowych ścieżek i sposobów.

Katarzyna Kołodziej - autorka grafiki, znana i popularna ilustratorka książek dla dzieci i młodzieży.

Ewa Martynkien - autorka talii kart dla młodzieży, autorka książek, scenariuszy filmowych i telewizyjnych, laureatka nagrody Astrid Lindgren 2019.

 

Odwiedź stronę projektu

Nasz profil na Facebook

Kontakt: andrzej@emokosmos.pl

 
 
Zastrzeżenia:
Prezentowane elementy gry pochodzą z wersji prototypowych. Wersja ostateczna może się minimalnie różnić od prezentowanych materiałów. Każdy czas wykorzystujemy, aby Emokosmos był jeszcze lepszy.