Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Andrzej Rylski

Andrzej Rylski

Warsaw, Poland

Andrzej swoją przygodę z RPG rozpoczął w 1995 roku. Od początku preferował rolę Mistrza Gry. Przez kilkanaście lat grał i prowadził w różnych systemach, eksplorując zarówno narracyjne możliwości Świata Mroku oraz Zewu Cthulhu, jak i „lżejsze” przygody w systemach fantasy. Od 2002 roku regularny uczestnik ogólnopolskich konwentów RPG, pomagał wydawnictwu Portal promować ich pierwsze gry planszowe i fabularne. Intensywnie prowadził Monastyr, D&D oraz własne systemy autorskie. Współtworzył kluby: Bastion RPG, Smocze Gniazdo i RPG Instant w Warszawie.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

5000 PLN z 3000 PLN

89 Wspierający

Udany! Cel osiągnięty

166%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 28.02.2014.

Diadem - klasyczna gra fabularna fantasy

O projekcie

 
CZYM JEST DIADEM RPG (GRA FABULARNA)
 
Jeśli skrót „RPG” kojarzy ci się jedynie z komputerem i zdobywaniem kolejnych poziomów, dzięki grze Diadem poznasz całkiem nowy rodzaj fascynującej rozrywki, od której komputerowe RPG wzięły swój początek. Klasyczna gra fabularna (RPG) nie rozgrywa się na jakimkolwiek urządzeniu, a pozwala wkroczyć wraz z przyjaciółmi, na żywo, do świata wyobraźni. Stworzone przez was postacie będą przemierzać fantastyczne krainy i uczestniczyć we wspaniałych przygodach, nieskrępowanych sztywnymi mapami czy dialogami, ponieważ tu fabuła jest tworzona przez wszystkich uczestników. Czeka was eksplorowanie krain i podziemi, angażowanie się w intrygi, walkę i siły nadnaturalne, zdobywanie skarbów, stawianie czoła licznym przeciwnościom i rozwijanie postaci z sesji na sesję – od początkujących poszukiwaczy przygód aż po słynnych herosów, których rady i pomocy zasięgają magnaci i władcy. W tej grze możesz być, kim zechcesz – zuchwałym szermierzem, honorowym obrońcą wiary, sprytnym i zwinnym „dzieckiem ulicy”, bardem, szlachcicem, mścicielem, odkrywcą… ustalasz tylko początkowe cechy i ruszasz na szlak przygody!
 
 
Oprócz podręcznika, do gry Diadem potrzebni są znajomi. Jeden staje się Mistrzem Gry, który oprócz podręcznika może potrzebować także przyborów do pisania dla rysowania graczom planów sytuacyjnych i sporządzania sobie notatek. Pozostali uczestnicy stają się graczami - każdy z nich będzie potrzebować ołówka, odbitki lub wydruku dwustronnej karty postaci (dostępna w podręczniku oraz online) a także kompletu wielościennych kostek RPG (kostki dostępne są w dobrych sklepach z grami planszowymi i RPG).
 
 
 
 
CO JUŻ JEST ZROBIONE
 
System Diadem stworzyłem, aby maksymalnie uprościć proces przygotowań do gry. Prowadzę w Diademie sesje już niemal od roku – zarówno dla swoich znajomych, jak i nowo poznanych osób przy okazji różnego typu zjazdów fanów RPG.  Gracze chwalą go sobie ze względu m. in. na przystępne zasady oraz fakt, że nie muszą praktycznie w ogóle sięgać do podręcznika – wszystko, co potrzebują wiedzieć o tworzeniu i rozwijaniu swoich bohaterów mają opisane na dwustronnej karcie postaci. Prowadzenie tego systemu także jest wygodne. Dzięki licznym hyperlinkom w treści, podręcznik Diademu sprawdza się znakomicie w wersji elektronicznej – na dowolnym komputerze, laptopie czy tablecie. Niewielka liczba zasad ma uniwersalne zastosowanie i sprawdza się na każdej sesji. 
 
 
Treść podręcznika jest już gotowa (92 strony, 60 tys. słów), intensywnie pracuję nad przygotowaniem ilustracji oraz wydaniem. Podręcznik zawiera:
 
  • Wprowadzenie w RPG dla osób początkujących 
  • Przykładowe fragmenty sesji
  • Zasady tworzenia postaci
  • Zasady rozstrzygania wszelkich ryzykownych (niepewnych) sytuacji, w tym rozgrywanie walki, przepisywanie, uczenie się i rzucanie zaklęć, produkcję substancji o specjalnym działaniu i wiele innych
  • Cechy podstawowe i opcjonalne postaci (59 dodatkowych zdolności modyfikujących standardowe możliwości postaci)
  • zaklęcia (47 czarów dotykowych i dystansowych, których efekty mogą być zmieniane i potęgowane za pomocą 13 czarów-modyfikacji)
  • Wybór ekwipunku
  • Zasady umożliwiające tworzenie niezwykłych przedmiotów, obdarzonych szczególnymi cechami
  • Zasady opisujące planowanie i używanie w grze zwojów, ksiąg, eliksirów i innych magicznych przedmiotów
  • Obszerne porady dla Mistrzów Gry, wraz z zaproponowanymi pięcioma stylami prowadzenia
  • Opcjonalne generowanie losowych wydarzeń, efektów i całych scenariuszy
  • Porady, ja tworzyć przeciwników wraz z przeznaczonymi dla nich 18 specjalnymi zdolnościami i 25 przykładowymi przeciwnikami
  • Opis 6 religii (wraz z korzyściami i wymaganiami dla kapłanów)
  • Opis 6 państw, należących do znanej części świata Diademu
  • Mapę znanego świata
  • Księstwo Thrazan - jedną z krain, opisaną szczegółowo, miejsce po miejscu, wraz z pomysłami na przygody osadzone w okolicy
  • Mapę Księstwa Thrazan z naniesionymi nazwami wszystkich istotnych miejsc
  • Krótkie opowiadanie osadzone w świecie Diademu
 
 
 
Projektując Diadem, zdecydowałem się utrzymać klasycznego ducha gier fabularnych fantasy zarówno pod względem proponowanych wątków fabularnych jak i możliwości postaci, jednocześnie upraszczając zasady i rezygnując z „archaicznych” rozwiązań w mechanice gry, takich jak:
 
  • Podział na klasy, profesje czy archetypy – nie będzie nic takiego w Diademie! Poziomy cech oraz wybrane zdolności determinują, co postać potrafi.
  • Charakter postaci – nie będzie postaci dobrych, złych czy neutralnych – charakter, motywacje i zachowanie postaci są swobodnie kształtowane przez gracza
  • Poziom postaci – nie będzie! Rozwój postaci nie dobywa się skokowo, lecz stopniowo, poprzez zakupywanie za Punkty Doświadczenia wybranych zdolności i podwyższanie poziomów cech z sesji na sesję. Zdobycie wysokich wartości cech i bardziej egzotyczne zdolności wymaga treningu i zgody Mistrza Gry.
 
 
PLAN DZIAŁANIA 
 
Za cel tego projektu postawiłem wydanie zilustrowanego podręcznika do Diademu w wersji elektronicznej oraz na papierze. Rozegraliśmy w Diademie kilkadziesiąt sesji dla kilkudziesięciu różnych graczy. Wiemy, że jest on świetną grą i dlatego właśnie chcemy dotrzeć z nią do większej liczby osób. Możesz w tym pomóc! Wydrukuję tylko tyle podręczników papierowych, ile osób wyrazi nimi zainteresowanie. Oczywiście, do wersji papierowej dokładam gratis wersję elektroniczną, która będzie także dostępna samodzielnie. Zachęcam do przyjrzenia się nagrodom, jakie sprezentuję w zamian za wsparcie tego projektu. Tymczasem nie zamierzam czekać z założonymi rękami. Przygotowanie ilustracji już trwa. Szacuję, że od szczęśliwego zakończenia naszej akcji upłynie jeszcze miesiąc na skład, po którym podręcznik w wersji elektronicznej będzie już dostępny. Dodatkowo, na wydrukowanie i rozesłanie wersji papierowej musimy doliczyć około 2 tygodni. W przypadku sukcesu, będę miał czym zapłacić artystom. W przeciwnym wypadku zapożyczę się, aby uregulować moje należności. Niezależnie od powodzenia tej akcji, doprowadzę tworzenie Diademu do końca, jednak nie uda się mi wydrukować wersji papierowej bez Waszego udziału.
 
Aktualizacja: projekt przekroczył minimalny próg 3000 PLN. Pozyskaliśmy Katarzynę Babis, znaną także jako Kiciputek - ona stworzy kilka najważniejszych ilustracji m. in. tło okładki podręcznika.
 
 

//

Media o Twoim projekcie:

Diadem Gra Fabularna - wirtualne sesje jako nowe nagrody

rpg.polter.pl | 2014-02-20

Przedpłaty, które zbierane są w ramach portalu PolakPotrafi.pl na zilustrowanie i wydanie gry fabularnej Diadem, wynoszą już ponad 2900 zł z wymaganych 3000.

Crowdfunding a polski RPG - Diadem

gexe.pl | 2014-02-11

"Diadem" to z założenia prosta gra fabularna, mająca wprowadzić gracza w hobby bez przytłaczania mechaniką. To klasyczne fantasy z magią, smokami, elfami, krasnoludami itd. Mechanika oparta jest na ośmiu głównych cechach, które są wyrażane za pomocą kości - od najniższej czterościennej i w górę - k6, k8, k10 itp. Dla przykładu - wojownik uderzający w kogoś mieczem, "używa" cechy walki rzucając kością dziesięciościenną, tak aby przebić stopień trudności określony przez mg. Odbywa się to kosztem woli, za którą u niego odpowiada kość czterościenna.

Gra fabularna fantasy „Diadem” na PolakPotrafi.pl

gry-fabularne.pl | 2014-01-15

Ruszyła zbiórka pieniędzy na wydanie klasycznej gry fabularnej fantasy „Diadem” autorstwa Andrzeja Rylskiego.

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 28.02.2014 18:06