Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

piotrkarolczak95

piotrkarolczak95

Poznań

Piotr Karolczak – reżyser, scenarzysta, montażysta filmowy oraz gaffer. Współzałożyciel Zespołu Filmowego Harmider. Autor trzech krótkometrażowych filmów fabularnych.
Podstawą jego twórczości są oryginalne, autorskie historie, z których każda jest eksploracją osobistego języka filmowego opartego na szczególnej wrażliwości względem dynamiki i możliwości formalnych werbalnego wyrazu oraz tego wizualnego, którego dominantą jest ruchoma kamera w bliskiej relacji z bohaterami lub bohaterkami oraz montaż silnie z tymi ruchami korespondujący.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

5052 PLN z 25000 PLN

24 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

20%

Model finansowania: "bierzesz ile zbierzesz". Twórca Projektu otrzyma wszystkie środki, które zostaną wpłacone, bez względu na osiągnięcie kwoty minimalnej. Projekt kończy się 26.07.2021.

CORRIDA film krótkometrażowy

O projekcie

Nazywam się Piotr Karolczak. Jestem reżyserem i scenarzystą z Poznania. Właśnie rozpocząłem etap preprodukcji do mojego nowego krótkometrażowego filmu fabularnego „Corrida”. Jest to projekt w pełni niezależny, realizowany własnym sumptem, w którym biorą udział profesjonalni aktorzy oraz wielu wspaniałych lokalnych realizatorów i realizatorek. Jest to druga, zaraz po „Serce oskarżycielem” w reżyserii Adama Unierzyskiego, z Markiem Kossakowskim oraz Robertem Gonerą w rolach głównych, oficjalna produkcja Zespołu Filmowego Harmider, którego jestem współtwórcą.

Przede mną ogromnie fascynujące choć wymagające zadanie do wykonania, przy którym potrzebuję Waszej pomocy. Celem zbiórki jest zebranie potrzebnych funduszy na realizację filmu.

 

O FILMIE

Historia ma miejsce w latach 30-tych, w realiach grupy przestępczej. Bohaterami filmu jest piątka mężczyzn o znaczących pozycjach w jej hierarchii. W trakcie wspólnej kolacji, główny bohater Karol oznajmia chęć odejścia z grupy oraz zerwania z dotychczasowym życiem co rodzi sprzeciw reszty. Na jaw wychodzi fałsz i dwojaka natura relacji jakie łączą bohaterów, a ich moralność i lojalność zostają poddane próbie.

Corrida” to film wykorzystujący w sposób nieoczywisty gatunek kina gangsterskiego. Pozbawiony jest przewidywalnych elementów jak broń palna czy nadmierna eksploatacja przemocy, biorąc pod lupę bohaterów, których zachowania dyktuje hierarchia grupy. Porusza problem braku akceptacji oraz zrozumienia inności, konfliktu jednostki z opresyjną grupą, samotności oraz parszywej stagnacji nie tolerującej zmiany.

 

AKTORZY

 

Wojciech Jaworski - aktor teatralny, telewizyjny i filmowy. Absolwent Studium Aktorskiego im. Aleksandra Sewruka w Olsztynie. Od 2018 roku etatowy aktor Teatru im. Wilama Horzycy w Toruniu. Znany z filmów Sztos 2, Futro z Misia czy spektaklu Hymn do Miłości reż. Marta Górnicka.

Michał Kaleta aktor teatralny, telewizyjny i filmowy. Absolwent wrocławskiej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej. Z Teatrem Polskim w Poznaniu nieprzerwanie związany od 2000 roku.

Piotr B. Dąbrowski – aktor teatralny, telewizyjny i filmowy. absolwent Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie (Wydziału Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku, 2004). W sezonie 2003-2004 aktor Teatru Dramatycznego w Białymstoku. Od 2004 do 2009 aktor Teatru Baj Pomorski w Toruniu. Od 2010 roku etatowy aktor Teatru Polskiego w Poznaniu.

 

Maciej Cymorek - aktor, ukończył Wydział Aktorski Akademii Teatralnej w Warszawie. Znany z filmów Dywizjon 303. Historia prawdziwa, PolandJa oraz z serialu Żmijowisko.

 

Paweł Hadyński - aktor teatralny, telewizyjny i filmowy. Ukończył Państwową Wyższą Szkolę Teatralną w Warszawie (1974). Aktor Teatru Nowego w Poznaniu od 1977 roku. 

 

OBRAZ

Dominantą estetyczną filmu jest podejście naturalistyczne pokazujące brud, świat faktycznie zdegradowany czego przedstawienie leży w konkretnym doborze przestrzeni o charakterze przemysłowym, industrialnym jak i niskim kluczu oświetleniowym, którego inspiracje umiejscowione są w technice chiaroscuro (kontrastowe użycie światła i cienia), tak powszechnej w twórczości Caravaggio czy filmach noir.

 

CEL ZBIÓRKI

 

Scenografia i kostiumy

Lata 30te to czas estetycznie odmienny od aktualnie panujących standardów modowych i

architektonicznych. Wierne oraz spójne odwzorowanie ówczesnych wnętrz i stylizacji wymaga

konkretnego oraz przemyślanego doboru rekwizytów, elementów scenografii oraz kostiumów

korespondujących z tamtymi czasami.

 

Sprzęt

Chęć osiągnięcia konkretnej jakości wizualnej przekładającej się również w dużej mierze na styl

narracji stwarza potrzebę wynajęcia sprzętu filmowego, w tym między innymi lamp, które pozwolą nam na oświetlenie przepastnej powierzchni Starej Papierni (udostępnionej nam dzięki uprzejmości

Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu), która posłuży jako dominujące miejsce akcji oraz kamery i obiektywów zdolnych do uchwycenia wykreowanych obrazów w ich pełnej krasie.

 

Transport i sprawy bieżące

Film to medium polegające na ludziach. Nasz zespół składa się z wielu fantastycznych, kreatywnych i twórczych osób, o których komfort i dobre samopoczucie w trakcie pracy chciałbym zadbać jak najlepiej jest to możliwe. Nie jesteśmy amatorami, stąd wiemy jakie kłopoty może przysporzyć brak dobrego zaplecza logistycznego, transportowego oraz jakich problemów odpowiednie przygotowanie planu może nam oszczędzić.

 

Postprodukcja obrazu

Finalny obraz, którym widz ma szansę cieszyć oko to efekt zarówno pracy na planie jak i korekcji barwnej, która odbywać się będzie po okresie zdjęciowym.

 

 

Dlaczego nas wesprzeć?

Udało się nam skompletować wspaniałą grupę profesjonalistów, którzy zgodzili się wziąć udział w tym projekcie nie oczekując wynagrodzenia. Zespół Filmowy Harmider, pod którego banderą film powstaje, chce przyczynić się swoimi działaniami do rozwoju filmowego potencjału Poznania i przy współpracy z przeróżnymi jednostkami lub instytucjami korzystać z możliwości naszego miasta twórczo oraz progresywnie.

Co więcej, „Corrida” porusza temat niewygodny, często przemilczany lub bagatelizowany. Skupiając się na psychologicznej presji i jej ewentualnych konsekwencjach, mam nadzieję wspomóc rozwój ogólnej świadomości tego problemu.

 

Harmonogram prac nad filmem

Pracę nad filmem rozpoczynamy pod koniec lipca w formie 7-dniowej sesji ciągłej składającej się z dwóch dni prób na lokacji oraz 5 dni zdjęciowych.

 

Kosztorys

Sprzęt – 12 000zł

Scenografia, kostiumy, rekwizyty, charakteryzacja – 6 000zł

Logistyka i transport – 2 000zł

Postprodukcja obrazu – 3 000zł

Opracowanie dźwięku – 2 000zł

 

Wspierają nas

Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, Scena Robocza

 

 

Model finansowania: "bierzesz ile zbierzesz"

Twórca Projektu otrzyma wszystkie środki, które zostaną wpłacone, bez względu na osiągnięcie kwoty minimalnej. Projekt kończy się 26.07.2021 17:05