Miło Cię widzieć!

O projektodawcy

Robert Wąsowski

Warszawa, Polska

Cześć, mam na imię Robert. Jestem studentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Swoją pierwszą przygodę odbyłem w 2008 roku – był to wyjazd rowerowy na Bornholm. Od tamtej pory odwiedziłem wiele innych, równie ciekawych miejsc. Najlepiej wspominam Indie i Nepal oraz Gruzję. Moja pasja zaczęła rozwijać się w zawrotnym tempie, gdy poznałem Ewę - teraz wszędzie podróżujemy razem.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

6204 PLN z 6200 PLN

30 Wspierający

Udany! Cel osiągnięty

100%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 18.08.2017.

3 SZCZYTY 3 PRZEŁĘCZE 3 BC - 27°57'42'N 86°45'6'E

HIMALAJE

NEPAL

SAGARMATHA NATIONAL PARK

(region Mt. Everestu - najwyższej góry Świata)

Czyli:

Przejście około
 180 km w ciągu około 18 dni, pokonanie w pionie około 10 000 metrów –  czyli 3 PASSES TREK (Szlak Trzech Przełęczy) - zdobycie 3 przełęczy o wysokości grubo przekraczającej 5000 m n.p.m. + zdobycie 3 szczytów o wysokości powyżej 5400 m n.p.m., a także dotarcie do 3 Base Campów (obozów bazowych) pod: Everestem, Lhotse oraz Ama Dablam.

Współrzędne geograficzne w nazwie naszego projektu wskazują przełęcz Cho La, która znajduje się w centralnym punkcie Sagarmatha National Park.

SZCZEGÓŁY

Szczyty oraz przełęcze, które zdobędziemy to kolejno: Renjo La (przełęcz, 5360 m n.p.m.), Gokyo Ri (szczyt, 5480 m n.p.m.), Cho La (przełęcz, 5380 m n.p.m.), Kala Pattar (szczyt, 5655 m n.p.m.), Kongma La (przełęcz, 5550 m n.p.m.) oraz Chukung Ri (szczyt, 5530m.n.p.). Istnieje również szczyt alternatywny - Nangkartshang mierzący 5083 m n.p.m., który być może też uda się zdobyć.

UCZESTNICY

Ewa i Robert – mamy po 24 lata, studiujemy i pracujemy w Warszawie. Pałamy gorącą miłością do gór. Wspólnie organizujemy wyprawy już od 3 lat – zawsze samodzielnie. Dotychczas razem odwiedziliśmy IndieNepalBałkany, oraz Gruzję. Można nas spotkać (przynajmniej 2 razy w roku) w Tatrach, które według nas są najpiękniejszym miejscem na Ziemi.

PRZEBIEG WYPRAWY

Wylot do Kathmandu zakończony pomyślnym lądowaniem oraz załatwianiem potrzebnych dokumentów, dzięki którym możliwy będzie trekking w Sagarmatha National Park.

Przelot do Lukli i oby kolejne lądowanie tym razem na najbardziej niebezpiecznym lotnisku Świata.

Rozpoczęcie Trekkingu - trasę pokonamy w trudniejszym wariancie (z zachodu na wschód).

1. Lukla (2860 m n.p.m.) – Monjo (2790 m n.p.m.)
  2. Monjo (Aklimatyzacja z wyjściem na ok. 3500 m n.p.m.)
  3. Monjo – Namche Bazar (3480 m n.p.m.)
  4. Namche Bazar – Thame (3820 m n.p.m.)
  5. Thame – Lungden (4370 m n.p.m.)
  6. Lungden (Aklimatyzacja)
  7. Lungden – PRZEŁĘCZ RENJO LA (5360 m n.p.m.) – Gokyo (4760 m n.p.m.)
  8. Gokyo – SZCZYT GOKYO RI (5480 m n.p.m.) – Dragnag (4700 m n.p.m.)
  9. Dragnag – PRZEŁĘCZ CHO LA (5420 m n.p.m.) – Dzongla (4830 m n.p.m.)
  10. Dzongla – Lobuche (4940 m n.p.m.)
  11. Lobuche – Gorak Shep (5170 m n.p.m.)
  12. Gorak Shep – SZCZYT KALA PATTAR (5655 m n.p.m.) – EVEREST BASE CAMP (5360 m n.p.m.) – Gorak Shep
  13. Gorak Shep – PRZEŁĘCZ KONGMA LA (5550 m n.p.m.) – Chukung (4750 m n.p.m.)
  14. Chukung – SZCZYT CHUKUNG RI (5530 m n.p.m.) – LHOTSE BASE CAMP (5335 m n.p.m.) – Pcheriche (4200 m n.p.m.)
  15. Pcheriche – AMA DABLAM BC (4600 m n.p.m. + dodatkowe wejście na 5200m n.p.m.) – Pengboche (4000 m n.p.m.)
  16. Pengboche – Kumjung (3820 m n.p.m.)
  17. Kumjung – Lukla (2860 m n.p.m.)
  18. Wylot z Lukli i przylot do Kathmandu

Na pokonanie trasy przeznaczymy 18 dni + 2 dodatkowe dni na ewentualne poradzenie sobie ze złym samopoczuciem lub problemami żołądkowymi...

Kolejne dni spędzimy na odpoczynku w Kathmandu oraz na odwiedzeniu naszych nepalskich przyjaciół w Dhulabari w dystrykcie Jhapa.

Liczymy na to, że zaspokajając naszą dziecięcą część duszyuda nam się dojrzeć Irbisa Śnieżnego, poczuć orzeźwiający zapach kupy Jaka (która służy Nepalczykom jako zaprawa murarska) oraz zapoznać się ze skalpem Yeti. Tak, aby wiedzieć, że rzeczywiście jesteśmy gośćmi TEGO Nepalu z opowieści starych bajarzy.

Ze sportowego punktu widzenia mamy nadzieję na sprawdzenie swoich sił i wydolności naszych organizmów w tak trudnych warunkach, z wyładowanymi po brzegi plecakami na plecach i na trasach, z których najdłuższa zajmie nam ponad 10 godzin.

Natomiast podróżnicza chęć odkrywania nowych miejsc ciągnie nas do tego wspaniałego regionu Świata, aby zobaczyć na własne oczy 4 ośmiotysięczniki - Everest, Lhotse, Cho Oyu oraz Makalu, a także ich mniejszych kuzynów - Gyachung Kang, Ombigaichen, Lingtren, Ama Dablam, Pumo RiCholatseNuptseKangtegaBaruntseKusum Kanguru i wiele, wieeele innych.

Jeżeli chcesz być na bieżąco z naszym projektem to śledź jego przebieg w zakładce "aktualności" lub wejdź na stronę naszego projektu na Facebooku:_https://www.facebook.com/3-Szczyty-3-Przełęcze-3-Bc-275742n-86456e-473377112995545/

PRZEZNACZENIE FUNDUSZY

Prywatnie jesteśmy w stanie uzbierać 6 000 , natomiast całkowity koszt naszej wyprawy to około 12 000 zł. Dotychczas udało nam się zakupić bilety z Europy do Kathmandu oraz trochę brakującego sprzętuResztę z samodzielnie zarobionych pieniędzy przeznaczymy na noclegi i pożywienie podczas wyprawy.

Zdecydowaliśmy się umieścić nasz projekt na Polakpotrafi.pl, ponieważ nie chcemy korzystać z pieniędzy, które odłożyliśmy na dobry start w dorosłe życie i chcemy być niezależni finansowo - pożyczanie pieniędzy od rodziny lub znajomych nie wchodzi w grę...

Fundusze zebrane na Polakpotrafi.pl przeznaczymy na:

1.       Przelot z Kathmandu do Lukli i z powrotem

1200 PLN

5.       Koszt stworzenia wszystkich nagród

1000 PLN

Zebranie większej kwoty, niż założona umożliwiłoby nam:

101% i więcej - poradzenie sobie z ewentualnymi, dodatkowymi kosztami wyjazdu, które mogą nas zaskoczyć na miejscu

120% i więcej - zakupienie dodatkowego sprzętu, umożliwiającego sprawniejsze pokonanie założonej trasy

150% i więcej - przeznaczenie pozostałych środków na kolejnąrównie fantastyczną, wyprawę, o której też na pewno usłyszysz! :)

NAGRODY

W ramach podziękowania chcielibyśmy wynagrodzić Wasze zaufanie i podekscytowanie się naszym projektem oryginalnymi nagrodami, w które włożymy całe nasze serca.

Pokonując szlak mamy zamiar stworzyć przewodnik w formie e-booka w języku polskim ze Szlaku 3 Przełęczy w Nepalu, który, mamy nadzieję, posłuży wielu trekkerom podczas ich wypraw. :)

d

Wszystkie nagrody postaramy się stworzyć najszybciej jak się da, jednakże bezpiecznym terminem dla tego przedsięwzięcia są 2-3 miesiące od powrotu do domu - wtedy spodziewaj się swojej nagrody! :)

Dostępne będą między innymi:

1.       Ręcznie robione maskotki Yeti/Jak/Irbis

2.       Pocztówki z Nepalu

3.       Pamiątki z Nepalu

4.       Film i zdjęcia z wyprawy

5.       Przewodnik w formie e-booka ze Szlaku 3 Przełęczy w Nepalu

6.       Oryginalne koszulkitorby ECO i bufki

Wybierz te nagrody, które najbardziej przypadły Ci do gustu! :)

NASZE DOŚWIADCZENIE

Poznaliśmy się w 2013 roku, kiedy wspólnie organizowaliśmy wolontariat w Nepalu. Ta podróż bardzo nas zbliżyła i od tamtej pory WSZYSTKO robimy razem! :)

Podczas jesieni 2014 roku zaraziłem Ewę miłością do gór (podróże kocha od zawsze) i wtedy zaczęliśmy wspólnie pokonywać kilometry, również te pionowe! ;)

Nasze górskie podboje są przede wszystkim skierowane na to, co najpiękniejsze i najbliższe naszym sercom, czyli TATRY!

Mamy takie wyzwanie, żeby przejść WSZYSTKIE szlaki w Tatrach Polskich - już niewiele nam zostało. :) Ciekawe, co czeka nas później...

W 2016 roku nasze górskie podboje rozszerzyliśmy na teren Kaukazu. Spędziliśmy tam 3 tygodnie.

Mieliśmy okazję eksplorować 4 różne lodowce górskie.

Dzięki przebywaniu w znacznie wyższym terenie, niż dotychczas, mieliśmy okazję zmierzyć się z lekkimi objawami choroby wysokościowej - pierwszy raz poczuliśmy ból głowy i drętwienie rąk z powodu przebywania na bagatela 4000 m n.p.m.

Odczuwaliśmy też mocny ból głowy i bezsenność podczas noclegów w namiocie.

W Kaukazie najbardziej imponował nam rozmiar wszystkiego, co widzieliśmy, oraz ogromna odległość, którą trzeba pokonać z punktu A do punktu B, do której w Tatrach nie byliśmy przyzwyczajeni.

Zawsze wielkie wrażenie robi na nas Mięguszowiecki Szczyt Wielki widziany znad Morskiego Oka – jego ściana opadająca do jeziora ma nieco ponad 1000 metrów wysokości. Stojąc u podnóża Szchary w Gruzji mieliśmy przed sobą ścianę mającą prawie 2,5 kilometra...

Jednakże najdalszą i niewątpliwie najtrudniejszą podróżą, którą odbyliśmy razem była wyprawa do Indii i Nepalu. Mogliśmy tam odczuć wszelkiego rodzaju skrajności towarzyszące nam na każdym kroku.

Nepal okazał się krajem o wiele łagodniejszym w ogólnym rozrachunku, niż Indie - szczególnie w kwestii przyjaciół, których tam poznaliśmy. Podczas naszego obecnego wyjazdu w Himalaje zamierzamy poświęcić parę dni, aby znowu ich odwiedzić! :)

Jeżeli chcesz przeczytać oryginalne wspomnienia Roberta z wypraw do Indii i Nepalu lub Gruzji, napisz do nas wiadomość, chętnie podzielimy się tymi tekstami! ;)

DZIĘKUJEMY Ci za poświęcenie kilku minut na zapoznanie się z naszym projektem!

ZACHĘCAMY Cię do wsparcia!

WSPIERAJĄCY:
Znalezione obrazy dla zapytania Komisja Sportu i Turystyki pw logo

Już w tej chwili wspiera nas Komisja Sportu i Turystyki Politechniki Warszawskiej działająca z ramienia Samorządu Studentów PW

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 18.08.2017 22:10