About this project
Celem projektu jest stworzenie unikatowego, właściwie nawet na skalę światową Escape Roomu. Pokojów zagadek w samej tylko Polsce są dosłownie tysiące, ale tym co odróżnia ten Escape Room wśród pozostałych jest wykorzystanie technologii związanych z wirtualną rzeczywistością.
Tak, jak w klasycznym Escape Roomie uczestnicy zabawy zostaną zamknięci w specjalnie przygotowanym i wystylizowanym pomieszczeniu, a aby się z niego wydostać muszą przed upływem wyznaczonego czasu rozwiązać szereg zagadek. W przypadku naszego pokoju każdy z graczy zostanie wyposażony w zestaw urządzeń zapewniających kompleksowy efekt zanurzenia w wirtualnej przestrzeni. Gogle VR (ang. virtual reality), wyświetlające stereoskopowy obraz 3D oraz słuchawki dostarczające wysokiej jakości dźwięku przestrzennego skutecznie odcinają graczy od świata realnego. Pozwala to na renderowanie właściwie dowolnej zawartości pokoju, a tym samym realizację gier o różnych scenariuszach i zaaranżowanych klimatach, wykorzystując to samo pomieszczenie.Z kolei to co wyróżnia Virtual Escape Rooom na tle istniejących gier VR to zamknięcie uczestników w rzeczywistym pokoju, fizyczny kontakt z rekwizytami i kompleksowość efektu immersji. W pomieszczeniu rozmieszczone zostaną odpowiednie sensory rejestrujące aktualną pozycję gracza oraz ułożenie kończyn w celu przedstawienia jego wirtualnej reprezentacji - specjalnie przygotowanego awatara. Uczestnicy rozgrywki otrzymają swobodę w poruszaniu się po pomieszczeniu poprzez podłączenie wszelkich niezbędnych przewodów do przenośnego komputera umieszczonego w plecaku i wykorzystanie komunikacji bezprzewodowej. Będą mogli również wykonywać nieskrempowane gesty dłońmi, dzięki rejestrowaniu ich przez specjalny sensor umieszczony na goglach co wyeliminuje konieczność posługiwania się kontrolerami trzymanymi w dłoniach, choć te posłużą jako funkcjonalne rekwizyty (np. latarka, miecz świetlny). Efekt zanurzenia w wirtualnym świecie będzie dopełniany przez nacisk odpowiednich segmentów kamizelek pneumatycznych symulujących np. odczucia postrzału, czy eksplozji.
Szerzej o idei Escape Roomu, możliwościach płynących z wykorzystania technologii VR i efektach jakie można uzyskać z ich połączenia opowiedziałem w rozszerzonej wersji filmiku, z którym możecie się zapoznać powyżej. (;
SCENARIUSZE
BUDŻET
PROGI
NAGRODY
POMYSŁODAWCA
![]() |
Nazywam się Damian, mam 26 lat. Jestem inżynierem informatyki, przedsiębiorcą - freelancerem, a przede wszystkim pasjonatem wirtualnej rzeczywistości. Zajmuję się głównie tworzeniem gier komputerowych, również trójwymiarowych. Lubię filmy z unikatowym pomysłem, seriale z zaskakującymi zwrotami akcji i gry wyłamujące się ze swojej konwencji, skąd garściami czerpię inspiracje do własnych projektów. |
KONTAKT
Prace nad projektem trwają. Aby być na bieżąco:
![]() |
Polub Escape Room VR na Facebooku |
![]() |
Zasubskrybuj kanał Strefa VR w serwisie YouTube |
![]() |
Zaglądaj na VirtualEscapeRoom.pl |