Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Koło Naukowe Edukacji Międzykulturowej

Koło Naukowe Edukacji Międzykulturowej

Poznań

Koło Naukowe Edukacji Międzykulturowej powstało z inicjatywy studentów Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM.

Michalina, Michał oraz Jonasz to przyszli nauczyciele, edukatorzy, którzy samodzielnie i z dużym zaangażowaniem poszukują różnych źródeł – sposobów uczynienia własnych działań efektywniejszymi, wychodząc poza schematy i poszerzając zakres propozycji pracy z uczniem i klasą.

Są ustawicznie „w drodze”, bo dla nich nie istnieją żadne granice; zarówno w ramach współpracy międzykulturowej, jak również w zakresie rozwoju zawodowego.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

3611 PLN z 3500 PLN

59 Wspierający

Udany! Cel osiągnięty

103%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 29.08.2014.

Studenci UAM bez Granic - TANZANIA 2014

O projekcie

„Granice? Nigdy żadnej nie widziałem, ale słyszałem,
że istnieją w umysłach niektórych ludzi.”

[Thor Heyerdahl, norweski odkrywca i podróżnik]

Tanzania jest jednym z najuboższych krajów świata. W lokalnych szkołach proces nauczania bazuje przede wszystkim na metodach podających i pamięciowych, które nie są najlepszą podstawą do konstruowania nowej wiedzy. Jedną z możliwości poprawy obecnego stanu jest włączenie w proces uczenia się dzieci metod aktywizujących i twórczych, które charakteryzuje to, że w toku kształcenia aktywność uczniów przewyższa aktywność nauczyciela.

 

KIM JESTEŚMY?

Naszą grupę tworzą studenci Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – przyszli nauczyciele, edukatorzy, filolodzy, którzy samodzielnie i z dużym zaangażowaniem poszukują różnych źródeł – sposobów uczynienia własnych działań efektywniejszymi, wychodząc poza schematy i poszerzając zakres propozycji pracy z uczniem i klasą.

Jesteśmy ustawicznie „w drodze”, bo dla nas nie istnieją żadne granice zarówno w ramach współpracy międzykulturowej, jak również w zakresie rozwoju zawodowego.

Ponadto jesteśmy członkami Koła Naukowego Edukacji Międzykulturowej, które zostało założone w roku akademickim 2013 / 2014 na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM. Od początku istnienia prowadzimy badania naukowe oraz projekty i szkolenia związane z rozwojem kompetencji międzykulturowych, a także wymianą doświadczeń, nawiązywaniem kontaktów i poszerzaniem współpracy między społeczeństwami oraz rozwijaniem świadomości zróżnicowania kulturowego i językowego współczesnego świata. Członkami KNEM są studenci, którzy od wielu lat działają jako wolontariusze na rzecz środowiska lokalnego, dzieci i młodzieży oraz integracji społecznej. 

Zachęcamy do polubienia nas na portalu FACEBOOK.

 

NA CZYM POLEGA NASZ PROJEKT?

Nasz projekt będzie obejmować dwie części: edukacyjną oraz naukowo-badawczą.

Pierwsza z nich dotyczy prowadzenia lekcji dla dzieci i młodzieży za pomocą metod aktywizujących i twórczych. W ramach zajęć edukacyjnych odbędzie się kilkanaście tematycznych spotkań w lokalnych szkołach w rejonie Biharamulo. Jednocześnie sprawdzimy funkcjonowanie „szkół na odległość” i poszukamy metod ich modernizacji.

W ramach części naukowo-badawczej będziemy prowadzić badania, które są elementem większego projektu pt. „Marzenia w spostrzeżeniach dzieci w Kenii (Laare), Tanzanii (Biharamulo) oraz w Polsce (Czaplinek) – analiza porównawcza”. Badania zostaną zrealizowane w oparciu o wypowiedzi dzieci na temat wykonanych przez nie fotografii. Analiza porównawcza otrzymanych wyników pozwoli przybliżyć postaci uczniów dwóch kontynentów, zestawić ze sobą ich marzenia oraz aspiracje.

TUTAJ można śledzić na bieżąco nasze poczynania w Tanzanii.
Zachęcamy do współtowarzyszenia nam podczas wyjazdu!

 

O NAS

Michalina (Wydział Studiów Edukacyjnych) - jest studentką Pedagogiki na UAM w Poznaniu, ale dla niej to nie tylko kierunek studiów. Pracę z dziećmi i młodzieżą zaczęła już jako nastolatka w wolontariacie. Łącząc swoją pasję teatralną - którą nieustannie rozwija - z nauczaniem, poszukuje nowych, efektywnych metod pracy. Wychodzi z założenia, że kreatywność tkwi w każdym człowieku, ale niektórym trzeba pomóc ją wydobyć. Dziecko jest nadzwyczaj inspirujące, a poza tym bardzo odkrywcze i twórcze. Wystarczy poświęcić mu swój czas i zaangażować do poszukiwań. Jest miłośniczką przekraczania granic – własnych i cudzych. Uważa, że 20% to pozytywne myślenie, a reszta to tylko 80%, przy którym trzeba się postarać. Kiedyś myślała, że nigdy nie wyjedzie z Polski, a niedawno spędziła pół roku na Erasmusie w Hiszpanii. Pozwoliło jej to otworzyć własne „granice”. Konsekwentnie dąży do realizacji wymarzonych celów. Pragnie dalej zwiedzać świat, mając możliwość pracy z dziećmi i młodzieżą z innych krajów i kręgów kulturowych, ponieważ porozumiewanie się bez słów jest niesamowicie fascynujące. Poza doświadczeniem, które zdobywa stara się odkrywać i badać, by móc podzielić się wiedzą z innymi. Praca w Afryce jest dla niej nowym wyzwaniem w kształtowaniu siebie i własnej drogi naukowo-badawczej. 

Michał (Wydział Matematyki i Informatyki oraz Wydział Studiów Edukacyjnych) - wszędzie go pełno i najpewniej znowu jest spóźniony. Chwyta kilkanaście srok za ogon i gilgocze je pod dziobem. Lubi wiedzieć więcej i sklejać elementy w jedną, zgrabną całość. Po nocach buszuje w sieciach uliczek Poznania, jak i Internetu. Studiuje informatykę oraz edukację medialną i technologie informacyjne. Znacie tę przypowieść, iż lepiej dać komuś wędkę niż rybę? Michał w tej historii siedziałby nad brzegiem rzeki, z podwiniętymi nogawkami spodni, z imbrykiem z gorącą herbatą stojącym nieopodal na ogniu i jowialnym gestem zapraszałby do nauki wędkowania. Ceni sobie pasjonatów i zawsze próbuje zaszczepić iskierkę ciekawości u swoich podopiecznych. Jest zawsze głodny - tak posiłku, jak i wiedzy, dlatego wszelkie przekąski w jego towarzystwie zazwyczaj znikają w tajemniczych okolicznościach. Stara kierować się mottem: "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on to właśnie robi".

Jonasz (Wydział Nauk Społecznych) - świeżo upieczony magister filozofii. Tak jak jego imię - lubi być troszkę inni niż ludzie go otaczający. Zawsze wybiera drogę pod prąd i ma wiele zainteresowań od wspinaczki i pływania przez bieganie, a kończąc na czytaniu książek i podróżowaniu, gdzie tylko uda się wyjechać. Ciekawość świata i chęć zdobywania wiedzy zagnała go na doktorat z filozofii oraz chęć wyjazdu na czarny ląd. Jest zawsze gotów do podjęcia wyzwania i choć nie zawsze jego próby kończą się sukcesem to stara się czerpać maksymalnie dużo doświadczenia i korzyści z porażek, jakie mu się przytrafiają. Jednak niezrażony podejmuje zawsze nowe wyzwania. Otwarty na ludzi, tolerancyjny na inne poglądy. Trzyma się swoich zasad i próbuje w swoich postanowieniach wytrwać jak najdłużej. Od ponad dwóch lat wegetarianin, stara się przełamywać stare przyzwyczajenia ludzi pokazując, że inne nie musi być gorsze lub złe. Kieruje się mottem: „Nowy dzień przynosi nowe nadzieje”.

Ponadto przy projekcie badawczym współpracuje z nami Beata (Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych) - naładowana pokładami pozytywnej energii niewiadomego pochodzenia studentka Geografii na UAM w Poznaniu, interesuje się szeroko ujętą relacją człowiek-środowisko oraz antropologią kulturową. Jej pasją są podróże backpackerskie oraz fotografia. Na co dzień miłośniczka jazdy konnej, chodzi z głową w chmurach… przez to czasem zdarza jej się przypalić obiad. Zazwyczaj jednak gotuje całkiem zjadliwie. Szczęściara, której życie bez jej specjalnej pomocy spełnia marzenia, te malutkie i nieco większe. W sierpniu 2014 r. udaje się na półtoramiesięczny wolontariat do Kenii, gdzie oprócz prowadzenia prac woluntarystycznych, zrealizuje naukowo-badawczy projekt fotograficzny dotyczący marzeń tamtejszych dzieci. Jej współpraca z pozostałymi członkami Koła Naukowego Edukacji Międzykulturowej pozwoli na poznanie aspiracji i pragnień dzieci dwóch kontynentów i trzech państw – Kenii, Tanzanii oraz Polski.

 

Dlaczego tu jesteśmy?

Potrzebujemy Waszego wsparcia finansowego, które zostanie przeznaczone na zakup ubezpieczenia, lekarstw, szczepień (obowiązkowa żółta febra) oraz części materiałów dydaktycznych, potrzebnych do prowadzenia zajęć dla dzieci i młodzieży w lokalnych szkołach w Biharamulo. 

 

Na co przeznaczymy dofinansowanie?

Nasz wyjazd wiąże się z wieloma wydatkami. Otrzymaliśmy dofinansowanie z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na pokrycie kosztów zakwaterowania i wyżywienia w Biharamulo oraz opłacenie części kosztów, związanych z zakupem biletów lotniczych. Drugą część kosztów na transport z / do Polski opłacamy z własnej kieszeni. To jest nasz wkład własny.

Pozostała jeszcze kwestia ubezpieczenia, lekarstw oraz szczepień, a także zakup materiałów dydaktycznych dla tamtejszych dzieci i młodzieży. To podstawowe wydatki, na które wciąż potrzebujemy fundusze.

Pomóż nam zrealizować marzenie o wyjeździe. Bądź ważną częścią niniejszego przedsięwzięcia!

 Władzom Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu,
Wydziału Studiów Edukacyjnych oraz Wydziału Matematyki
i Informatyki - bardzo dziękujemy za wsparcie
finansowe i organizacyjne. 

Michalina (uczestniczka projektu):

"Na twarzach dzieci w Tanzanii często malują się wielkie i szczere uśmiechy. Pomimo tego że nie mają one zbyt wiele to jednak potrafią
cieszyć się z każdej najdrobniejszej rzeczy.
Wolontariat to dla nas taka sytuacja, w której otrzymujemy więcej,
niż jesteśmy w stanie dać. Wierzymy w to, że uśmiechy tamtejszych dzieci wniosą wiele dobrego również w nasze życie."

Pomóż nam przekazać swój uśmiech poprzez wsparcie naszych działań wśród tanzańskich dzieci!

 

A teraz przyszedł czas na NAGRODY!

Lubimy być obdarowywani, ale jeszcze bardziej lubimy dawać!

Zobaczcie, co dla Was przygotowaliśmy...

Nagrody, przedstawione na zdjęciach, są tylko pewną egzemplifikacją tych, które specjalnie dla Was zakupimy w Tanzanii. Dlatego nagrody będą różnić się od tych poniższych, jednak dołożymy wszelkich starań, aby te Wasze były równie piękne i prawdziwie afrykańskie...

- bransoletki -

- kolorowy materiał -

- mała statuetka -

- duża statuetka -

- rzeźbiony obraz na ścianę -

- miska -

- batik na ścianę -

- małe i duże pojemniki na drobne rzeczy -

 

O NAS W MEDIACH

> Gazeta NaszeMiasto.pl

> Portal DlaStudenta.pl

E-MAGNES.PL

KONTRA.PL

TELESKOP w TVP Poznań

Radio MERKURY

 

PATRONAT MEDIALNY

 

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 29.08.2014 18:06