315 PLN z 12000 PLN
10 Wspierający
Zakończony Cel nie został osiągnięty
Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 04.09.2015.
Model finansowania: "wszystko albo nic"
Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 04.09.2015 10:10
Niestety, nie jesteśmy w stanie wszystkim dogodzić, choć nasz projekt ma na celu udzielenie pomocy jak największej grupie osób.
Doceniam, że specjalnie dla naszego dobra zaczął pan zapoznawać się z serwisem, choć wcześniej nie przejawiał na tym polu żadnej aktywności. Jednocześnie mam nadzieję, że w wolnej chwili zapozna się Pan z definicją crowdfundingu, która najwyraźniej jest Panu obca.
Domyślam się, że teraz z równym zaangażowaniem przegląda Pan inne projekty, postaram się więc nie zajmować więcej Pańskiego czasu, udzielaniem kolejnych odpowiedzi nt. "gratów", czy odsyłaniem do ponownej lektury opisu naszego projektu, celem uzupełnienia / usystematyzowania swoich informacji.
Pozdrawiam i życzę powodzenia w rozwijaniu własnej inicjatywy. Pańska znajomość materii jest gwarancją sukcesu!
Czyli krotkomowiac ta kampania w polak potrafi to w tylko 800 zlotych faktyczne pieniadze na serwis, a reszta to poprostu graty dla Panskiej firmy. W takim wypadku duzo bardziej na mniejscu jest zwyczajna pozyczka, najpewniej prywatna a nie na firme bo to ledwo zaczelo istniec, a nie crowd funding.
Ale faktycznie, rozwialo to w pelni moje watpliwosci, i jak mialbym zrzucac sie na osprzet do czyjejs firmy to w zamian chcialbym udzialy, a nie "darmowy" serwis, ktory jednak w nagrodach ma opisane ze bedzie posiadac monetyzacje (ale jakosc nigdzie w opisie kampani juz nie jest wspomniane o tym jak bedzie dzialac). Troche niefajnie.
Dodam takze ze produkty adobe mozna wynajac za znacznie mniejsze pieniadze, polecam zapoznac sie z ichnim Creative Cloud. Fakt ze nie jest to tak fajne jak kupic i miec, ale jednoczesnie nie trzeba wydawac na to 3k PLN.
Witam, postaram się krótko, acz wyczerpująco, odpowiedzieć na Pańskie pytania. Przy każdej pozycji znajdzie się kilka słów wyjaśnienia.
Internet i okolice:
Stałe IP: 100zł
Certyfikat SSL: ~400zł (wymagany do odpowiednich zabezpieczeń)
Serwer: ~300zł
W sumie: ~800zł
Kwota ta jest pomniejszona o konieczność korzystania z usług technika serwera. Nie wliczamy tego w koszty projektu, lecz opłacamy z własnych funduszy.
Sprzęt:
Komputer stacjonarny, potrzebny do przeprowadzania symulacji skryptów oraz części grafiki: ~3000 zł
Tablet do testowania na żywo wersji mobilnych (jednego na IOS już posiadamy tak samo telefony, ale musimy przeprowadzać testy na systemie Android w konkretnych rozdzielczościach) ~1000zł
Monitor umożliwiający wykonywanie jak najlepszej grafiki (ciężko rezygnować z jakości na rzecz przesadnej oszczędności) ~ 1000zł
Okablowanie biura (kable sieciowe, by móc zmienić miejsce routera, kable HDMI, oświetleniowe, do mikrofonu): ~ 300zł
Licencje do produktów Adobe: ~ 3000 zł
Dlaczego taki, a nie inny wybór? Photoshop jest bardziej zaawansowanym programem, z lepszą funkcjonalnością, dlatego wybraliśmy z grafikiem ten produkt. Dreamveawer z kolei, jest najlepszym narzędziem na rynku, znacznie przyspieszającym pracę podczas pisania kodu strony.
Tablica suchościerna: ~ 700zł
Razem: ~ 9800
Wymieniony sprzęt jest niezbędny dla usprawnienia naszej pracy i umożliwienia rychłego startu serwisu.
Reszta pieniędzy to m.in. prowizja serwisu Polak Potrafi, który umożliwił nam rozpoczęcie zbiórki, produkcja nagród, gadżetów (ich produkcja kosztuje) i kwota awaryjna/rezerwowa, gdyby wzrosły wymienione koszty, bądź jakąś część trzeba byłoby dokupić.
W opisie projektu nie ma ani słowa o wynajmowaniu biura. Znajduje się ono w mieszkaniu prywatnym i jest opłacane z naszych pieniędzy. Żadna część wpłaty nie jest przeznaczona na wypłaty dla pracowników.
Pragnę zauważyć, że zespół pracuje nad nim od kwietnia, zaś ja, jako pomysłodawca, pracuję nad nim (oraz szkolę się i pogłębiam swą wiedzę, by móc dać z siebie wszystko) od kilku lat. Wkład ten jest naszą inwestycją w rozwój serwisu-idei, tak bliskiego naszym sercom.
Mam nadzieję, że rozwiałem Pańskie wątpliwości i zachęciłem do wsparcia projektu.
Pozdrawiam w imieniu całego zespołu
Zbigniew Gronowski
Nie bardzo rozumiem waszych kosztow. Z jednej strony prezentujecie team jako specjalistow ktorzy wiedza co robia, sa doswiadczeni, ale jednoczesnie nie posiadaja nawet wlasnego sprzetu do pracy (chociazby domowych blaszakow) wiec trzeba zrzucic im sie na kompa, tableta itd? Tym dziwniejsze ze dodajecie do kosztow photoshopa ktory teraz kosztuje drobne miesieczne na licencji dla jednego uzytkownika (grafika) i powinien miec go dawno wynajety.
Wspominacie tez o biurze, ale jak tu w takich kwotach mowic jeszcze o wynajeciu biura na jakikolwiek okres? Nawet co-working space pochlonie spora czesc tej kwoty. A gdzie tu jakies place, utrzymanie serwera, Q&A, tworzenie wlasciwej tresci.
Wiec do pytania przechodzac, na co konkretnie zostana przekazane pieniadze z PP? Ile z nich na pensje, ile na sprzet, ile na serwer itd?