Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Konto usunięte

Konto usunięte

Napisz wiadomość do Projektodawcy

1515 PLN z 5000 PLN

14 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

30%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 25.05.2017.

Magnifikat!

O projekcie

Magnificat!

Jeden z najsłynniejszych współczesnych utworów religijnych, ponad 200 wykonawców, głęboki, duchowy wymiar muzyki.

O projekcie

Magnificat Johna Ruttera stał się inspiracją do stworzenia niezwykłego koncertu, na który mamy zaszczyt zaprosić Państwa tej wiosny. Zaskakująco harmonijne i żywiołowe połączenie bardzo różnorodnych stylów - pulsujących rytmów południowoamerykańskich, chorału gregoriańskiego i pieśni staroangielskich gwarantuje wyjątkowe przeżycia artystyczne.

Wykonawcy/artyści

Pomysłodawcą i współorganizatorem projektu jest dyrygent Dariusz Tabisz współpracujący z Kórnickim Towarzystwem Śpiewaczym. Projekt ma wymiar wielopokoleniowy, wśród wykonawców koncertu znaczącą część stanowią dzieci i młodzież. W koncercie wezmą udział przedstawiciele siedmiu zespołów: Chóru Castellum Cantans w Kórniku, Poznańskiego Chóru Chłopięcego,prowadzonego przez  Jacka Sykulskiego, Zespołu Dziewczęcego Tutti Santi przy parafii Wszystkich Świętych w Kórniku, Chóru Kameralnego i Chóru "Akrywima" Poznańskiej Szkoły Chóralnej Jerzego Kurczewskiego, Żeńskiego Chóru Kameralnego "Canto Cantare" oraz Orkiestry Symfonicznej Uczniów, Absolwentów i Pedagogów Zespołu Szkół Muzycznych przy ul. Głogowskiej w Poznaniu.

Solistami koncertu będą: Marzena Michałowska - sopran i Józef Biegański - sopran. Całość poprowadzi dyrygent Dariusz Tabisz.

OSTATNIA SZANSA WSPARCIA PROJEKTU!

Zwracamy się do Państwa z uprzejmą prośbą o dofinansowanie tego nadzwyczajnego, międzypokoleniowego koncertu. Potrzebna kwota to 5.000 zł, która zostanie przeznaczona na wsparcie kosztów przeznaczonych na przygotowanie zespołów (m.in. warsztaty treningowe dla młodych wykonawców, którzy nie otrzymują dotacji do swej działalności) oraz na pokrycie kosztów organizacji i promocji koncertu, do którego projekt plakatu przygotowuje mieszkająca we Włoszech polska artystka Małgorzata Matyjaszczyk.

Dariusz Tabisz

Dyrygent, kompozytor, autor tekstów, animator życia muzycznego, pedagog. "Muzyka jest moją duszą". Jako dyrygent debiutował w Operze Bałtyckiej w Gdańsku spektaklem „Salome” Ryszarda Straussa. Z Teatrem tym związany w latach 2008-2012, gdzie m.in. przygotowywał światową premierę opery „Madame Curie” Elżbiety Sikory (Paryż, Sala UNESCO 2011), a w sezonach 2010/11 i 2011/12 pełnił funkcję kierownika muzycznego. Nominowany do Nagrody Miasta Gdańska dla Młodych Twórców Kultury (2011). Stypendysta Rządu Flamandzkiego. Absolwent Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie dyrygentury prof. Jerzego Salwarowskiego, a także Królewskiego Konserwatorium w Brukseli w klasie dyrygentury prof. Silveera Van den Broecka oraz kontrapunktu i fugi Madame Kristin de Smedt (dyplom z wyróżnieniem oraz nagroda Patrimonium). Asystował podczas licznych prób wielu dyrygentów, m.in.: José Maria Florêncio, Antonio Pappano, Valery’ego Gergieva, Philippe’a Herreweghe. Współpracował ze znakomitymi artystami, solistami śpiewakami i instrumentalistami, wśród których są: Gustaw Holoubek, Jadwiga Kaliszewska, Bartosz Bryła, Anna Lubańska, Anna Mikołajczyk, Marcelina Beucher, Paweł Wunder, Mikołaj Zalasiński, Paweł Skałuba, Hubert Zapiór czy Tytus Wojnowicz. Wśród prowadzonych przez niego zespołów wymienić można: Flamandzką Orkiestrę Radiową, Orkiestrę i Chór Opery Bałtyckiej w Gdańsku, Orkiestrę i Chór Teatru Muzycznego w Poznaniu, Orkiestrę Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze, Orkiestrę Symfoniczną Filharmonii Szczecińskiej, Toruńską Orkiestrę Kameralną, Orkiestrę Accademia dell’Arccadia, Brussels Chamber Orchestra, Youth Chamber Orchestra YUÉ, czy założoną przez niego Młodzieżową Orkiestrę Kameralną Kamerata Nowego Wieku. Podejmując nowe wyzwania muzyczne, koncentruje się na dziełach rzadko wykonywanych, nowo odkrytych, premierowych. Przykładem tego jest m.in. światowe prawykonanie „Sonatiny na orkiestrę” Henryka Warsa dedykowanej pamięci Maurice’a Ravela, zrealizowane pod jego batutą wraz z Orkiestrą Filharmonii Dolnośląskiej w 2012 roku. Wykonując repertuar należący do kanonu klasycznego poszukuje twórczych reinterpretacji, odwołujących się do źródeł tworzenia tak w nurcie improwizacji jak i kompozycji. Jako kierownik muzyczny premiery "Księżniczki czardasza" w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza w Teatrze Muzycznym w Poznaniu w 2016 roku dokonał we współpracy z Jakubem Kraszewskim odważnych zmian w warstwie muzycznej dzieła. Pracując z dziećmi, młodzieżą i osobami niepełnosprawnymi buduje w nich rozumienie i głębokie odczuwanie muzyki. To właśnie na tym gruncie powstaje najwięcej jego utworów muzycznych, opracowań i tekstów piosenek. Uważa, że muzyka posiada wielką, uzdrawiającą moc, która potrafi także tworzyć nowe mosty porozumienia i sprawia, że ludzie są bliżej siebie. Niezwykle inspirująco działa na niego sposób widzenia świata przez osoby autystyczne. W latach 2014-2015 jako woluntariusz prowadził w ramach projektu PILGRIM warsztaty z młodzieżą niepełnosprawną umysłowo w Zespole Szkół Specjalnych im. Marii Grzegorzewskiej w Poznaniu. Ten właśnie moment okazał się przełomowy i otworzył nowy etap w życiu. Od kilku lat tworzy młodzieżową grupę Play against drugs! a także współpracuje ze Szkołą Waldorfską w Poznaniu i Kórnickim Towarzystwem Śpiewaczym, z którym buduje m.in. projekty muzyczne z udziałem dzieci i młodzieży. Jednym z nich będzie "Magnificat" Johna Ruttera, który zabrzmi pod jego batutą w Kórniku w maju tego roku przy udziale ponad 200 wykonawców.

 

Józef Biegański - sopran

 

Urodzony w Poznaniu w 2003 r. Naukę śpiewu rozpoczął jako siedmiolatek w Poznańskiej Szkole Chóralnej Jerzego Kurczewskiego. W wieku ośmiu lat wstąpił w szeregi Poznańskiego Chóru Chłopięcego, prowadzonego przez Jacka Sykulskiego, gdzie zaczął kształcić się solistycznie pod kierunkiem Donaty Hoppel. Wybitna dojrzałość muzyczna i niezwykła barwa głosu sprawiły, że bardzo szybko stał się wiodącym solistą chóralnym stale występującym z zespołem w Polsce, Niemczech, Belgii, we Francji i Włoszech, a także w Turcji, Boliwii i Stanach Zjednoczonych. Był wielokrotnie zapraszany do udziału w rozmaitych projektach artystycznych, podczas których wykonywał partie solowe w takich utworach, jak m.in.: Chichester Psalms L. Bernsteina (14. Festiwal Vocalise w Poczdamie), Requiem W.A. Mozarta (Międzynarodowy Festiwal Chóralny w Krnovie), Utrecht Te Deum G.F. Händla (Aula Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu), Czarodziejski flet W.A. Mozarta (10. Międzynarodowy Festiwali Mozartowski Mozartiana w Gdańsku), Oratorium 966.pl J. Sykulskiego (Zgromadzenie Narodowe w Sali Ziemi w Poznaniu, w ramach obchodów 1050. rocznicy Chrztu Polski), Msza „Koronacyjna” W.A. Mozarta (Aula Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu). Uczestniczył w licznych przedsięwzięciach, cieszących się uznaniem międzynarodowej krytyki, wśród których można wyróżnić m.in. Koncert Bożonarodzeniowy, prowadzony przez Janusza Stokłosę w bazylice katedralnej pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Pelplinie.

 

 

Małgorzata Kwaśnik – Chmielewska – dyrygent i pedagog w Zespole Szkół Muzycznych w Poznaniu, absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej w Poznaniu (1973). Swą wiedzę pogłębiała na Studiach Podyplomowych przy Wydziale Teorii w Akademii Muzycznej im. Fr. Chopina w Warszawie a także na międzynarodowych kursach w Niemczech i Szwajcarii (Genewa). Jej pasja to chóralistyka kameralna. W 1975 roku powołała i prowadzi do dziś, Chór Kameralny w PSM II st. im. Fr. Chopina, z którym zdobyła I miejsce na Konkursie Chórów Szkół  Muzycznych w Ostrowie Wlkp. (2006) i z którym koncertowała w Niemczech, Anglii i Francji a w1984 r. wraz z grupą absolwentów, założyła Chór Kameralny Collegium Cantorum, z którym zdobyła wiele nagród na Konkursach i Festiwalach Chóralnych (m.in. Grand Prix,Olsztyn – 1991, Grand Prix - Ars Longa w Poznaniu – 2015). Dokonała nagrań archiwalnych z muzyką współczesną dla Polskiego Radia – Program II. Prowadzi ożywioną działalność koncertową i pedagogiczną, jest wykładowcą na kursach i seminariach ogólnopolskich, współpracuje z wieloma instytucjami kulturalnymi m.in. Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie, Europejskim Towarzystwem Kulturalnym w Berlinie i Akademią Sztuki w Szczecinie oraz z wieloma artystami, tworząc nowe projekty artystyczne. Doktorat w dziedzinie sztuki muzycznej uzyskała w 2001 r. w Akademii Muzycznej w Poznaniu a w 2007 roku za szczególny wkład w rozwój edukacji artystycznej w Polsce, otrzymała Nagrodę Indywidualną II stopnia przyznaną przez Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie. Przygotowany przez nią Zespół wystąpi na koncertach 27. maja i 12. czerwca. 

 

Jacek Sykulski

Kompozytor, dyrygent i chórmistrz, urodził się w Poznaniu w 1964 r. Jest absolwentem Poznańskiej Szkoły chóralnej Jerzego Kurczewskiego oraz Akademii Muzycznej w Poznaniu, w klasie klarnetu i kompozycji. W 1987 r. przybył do Kanady, gdzie odbył roczne stypendium u znanego kanadyjskiego kompozytora, czterokrotnego zdobywcy nagrody Gemini, Christophera Dedricka. W 1996 r. Sykulski został dyrygentem i dyrektorem artystycznym Chóru Akademickiego uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W 2003 r. objął stanowisko dyrektora Poznańskiego Chóru Chłopięcego. Prowadzi również autorski zespół wokalny „Nova Gaudia”. Prowadzone przez niego zespoły koncertują na całym świecie, w najbardziej prestiżowych salach koncertowych i kościołach w Europie, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych, Boliwii, Chinach, Japonii i na Tajwanie. W 1991 r. Sykulski zasłynął w świecie jako kompozytor, pisząc pieśń „Abba Ojcze” (słowa autorstwa o. Jana Góry OP), która stała się hymnem VI Światowych Dni Młodzieży w Częstochowie. W 2000 r. Chór Akademicki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza wygrał Międzynarodowy Konkurs Chóralny im. Giovanniego Pierluigi da Palestrina, prezentując w premierowym wykonaniu „Kyrie” Sykulskiego. Sykulski jest także autorem kilku monumentalnych utworów, których premiery odbyły się, przy okazji rocznicy znaczących wydarzeń historycznych, w miastach, w różnych zakątkach świata. „Peace Meditation” oraz „Dance in the fire”, oba napisane na pierwszą rocznicę wydarzeń wrześniowych w USA, były prezentowane w Strefie Zero w Nowym Jorku w 2002 r. „Voices from the past”, skomponowane z okazji 60. Rocznicy Powstania w Getcie Warszawskim, uświetniło koncert, odbywający się w berlińskim Haus des Rundfunks, w 2003 r, natomiast „Msza o św. Jacku”, napisana na Kapitułę Generalną Zakonu Dominikanów, miała swą premierę w 2004 r. w Krakowie. W 2005 r. Jacek Sykulski skomponował muzykę do filmu dokumentalnego o Janie Pawle II, a w 2006 r., na zamówienie Prezydenta Miasta Poznania, powstała „Missa 1956”, która została wykonana w dzień 50. Rocznicy Powstania Poznańskiego Czerwca. Jego „Oratorium Gietrzwałdzkie”, na solistów, chór i orkiestrę, zostało napisane w 2006 r. na zamówienie Prezydenta Miasta Olsztyna, z okazji 130. Rocznicy Objawień Gietrzwałdzkich. Utwór Jacka Sykulskiego, „Wolności dla nas idzie czas”, na orkiestrę, chór i solistów, do tekstu Eugeniusza Wachowiaka, został skomponowany w 2008 r., na 90. Rocznicę Wybuchu Powstania Wielkopolskiego. Natomiast „Media Vita”, na orkiestrę detą i chór, napisany na zamówienie Kunst en Vriendshaap Fanfare Orchestra z Wittem, miał swą premierę podczas Światowego Konkursu Muzycznego w 2009 r. w Kerkrade w Holandii. Kompozycje i aranżacje Jacka Sykulskiego cieszą się wysokim uznaniem i gorącym przyjęciem, zarówno przez krytyków muzycznych, jak i przez publiczność. Jego utwory są wykonywane przez wiele uznanych chórów i zespołów, m.in. Taipei Male Choir, Chor Leoni Men’s Choir (Kanada), Chicago a cappella, czy Affabre Concinui. Nagrania jego kompozycji były transmitowane w Stanach Zjednoczonych, Telewizji Polskiej, BBC Radio oraz Sender Freies Radio w Berlinie. W swojej pracy ciągle eksperymentuje, szukając nowych form muzycznej ekspresji, dzięki czemu zespoły przez niego prowadzone wytyczają nowe kierunki nie tylko w polskiej, ale i w światowej chóralistyce.

 

 

Laura Stieler

Absolwentka poznańskiej Akademii Muzycznej w klasie dyrygentury prof. Marka Gandeckiego. Od początku studiów mocno zaangażowana w życie chóralne, dzięki czemu brała udział w takich przedsięwzięciach jak Śpiewanki Stuligrosza, Polski Narodowy Chór Młodzieżowy, Warszawska Jesień. Zdobywczyni I miejsca oraz wielu nagród pozaregulaminowych na XV Ogólnopolskim Konkursie Dyrygentów Chóralnych im prof. Stanisława Kulczyńskiego w Poznaniu (2014). Założycielka i dyrygentka poznańskiego chóru Encore. Od 2016 roku dyrygentka Lunatix Choir – Chóru Kameralnego Państwowej Szkoły Chóralnej im. Jerzego Kurczewskiego, od 2015 roku Chóru PSM II stopnia im. Fryderyka Chopina w Poznaniu oraz Orkiestry Smyczkowej PSM I stopnia, a od 2014 roku dyrygentka Chóru PSM I stopnia im. Karola Kurpińskiego w Poznaniu. W latach 2011-2015 roku była związana z Polonijną Akademią Chóralną gdzie podczas Letnich Kursów Dyrygentów Polonijnych (w poprzednich latach Studium Dyrygentów Polonijnych) pracowała jako chórzystka, a następnie jako opiekun artystyczny Chóru Repetitio, asystentka, korepetytorka i dyrygentka. Współpracowała również z Narodowym Forum Muzyki przy projekcie Akademia Chóralna Śpiewająca Polska, jako kurator regionu Poznań. Brała czynny udział w kursach mistrzowskim, m.in. International Masterclass for Choral Conductors in Marktoberdorf (Niemcy). W 2012 roku otrzymała Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia dla studentów i doktorantów. W latach 2012-2013 pełniła funkcję II dyrygenta, a następnie dyrygenta Chóru Zamku Kórnickiego Castellum Cantans. W latach 2009-2015 związana artystycznie z Chórem Kameralnym Musica Viva Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, z którym w 2015 roku jako asystent dyrygenta prof. Marka Gandeckiego zdobyła Złoty dyplom w kategorii "Chóry mieszane" oraz nagroda specjalna Rektora Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy na VII Ogólnopolski Konkurs Pieśni Pasyjnej. W Projekcie Magnificat Laura Stieler jest koordynatorem pracy chórmistrzów.

Łukasz Matusik – ukończył dyrygenturę chóralną w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu. Doświadczenie jako śpiewak i dyrygent zdobywał w znakomitych zespołach, m.in. Collegium Musicum w Olsztynie, Poznańskim Chórze Chłopięcym czy Chórze Akademickim UAM. Współpracował z Teatrem Wielkim w Poznaniu, przygotowując i prowadząc chóry dziecięce w spektaklach. Obecnie prowadzi żeński Zespół Wokalny „Paderek” przy VI LO w Poznaniu oraz – wspólnie z Laurą Stieler – Chór Kameralny Poznańskiej Szkoły Chóralnej Jerzego Kurczewskiego.

 

Marzena Michałowska

Ukończyła z wyróżnieniem studia w klasie śpiewu solowego prof. Grażyny Flicińskiej-Panfil w Akademii Muzycznej w Poznaniu. Od 2006 roku jest wykładowcą na Wydziale Wokalnym tejże uczelni. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła między innymi u Heleny Łazarskiej, Ryszarda Karczykowskiego, Poppy Holden, Jadwigi Rappe i Christiane Hampe. Od wielu lat koncertuje w Polsce i poza jej granicami jako gość licznych międzynarodowych festiwali muzycznych. W 2005 roku zadebiutowała na deskach berlińskiej Komische Oper w partii Donny Anny w operze Don Giovanni W. A. Mozarta. Współpracowała z wieloma wybitnymi dyrygentami, m.in.: Christopherem Hogwoodem, Kirillem Petrenko, Markiem Pijarowskim, Tadeuszem Wojciechowskim, Łukaszem Borowiczem, Marcinem Nałęczem-Niesiołowskim, José Maria Florenzio Juniorem, Markiem Toporowskim, Stefanem Stuligroszem, Marcinem Sompolińskim, Grzegorzem Nowakiem, Jarosławem Lipke, Eugeniuszem Kusem oraz orkiestrami: Concerto Köln, Czech Virtuosi, Irish Baroque Orchestra, Orkiestrą Filharmonii Poznańskiej, Filharmonii Lubelskiej, Filharmonii Kaliskiej, Filharmonii Bałtyckiej, Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej, Filharmonii Szczecińskiej, Polską Orkiestrą Radiową, Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia Amadeus, Capella Cracoviensis, Wrocławską Orkiestrą Barokową, "OH" Orkiestrą Historyczną oraz Accademia dell' Arcadia. Na stałę współpracuje z zielonogórskim zespołem muzyki dawnej "Cappella Viridimontana". Marzena Michałowska jest laureatką II Nagrody (pierwszej nie przyznano) oraz Nagrody Specjalnej za najlepsze wykonanie arii J.S.Bacha w Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Dusznikach Zdroju (2002). Otrzymała także Wyróżnienie i Nagrodę Specjalną za najlepsze wykonanie pieśni Karola Szymanowskiego podczas Ogólnopolskiego Konkursu Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie (2003). W maju 2006 roku zdobyła III Nagrodę w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym we Vrable (Słowacja). W dorobku fonograficznym ma 14 albumów płytowych, w tym nagrania dla Polskiego Radia. W 2008 roku płyta "Musica Sacromontana" z jej udziałem otrzymała statuetkę Fryderyka - prestiżową nagrodę polskiego przemysłu fonograficznego.

Małgorzata Matyjaszczyk

Ukończyła poznańską PWSSP (obecnie Uniwersytet Artystyczny) oraz podyplomowo PWSST Kraków z filią we Wrocławiu, przez wiele lat z wielkim powodzeniem pracowała w Ośrodku Kultury jako instruktor plastyki i teatru. Jej podopieczni zdobywali nagrody na poziomie krajowym i międzynarodowym. Uczestniczyła z nimi w międzynarodowych projektach artystycznych. 10 lat temu przeprowadziła się do Toskanii, rozwijając własną działalność artystyczną Pro Arte. Maluje obrazy, doskonali kaligrafię i malarstwo miniaturowe, tworzy artystyczne świece, zajmuje się florystyką i prowadzi warsztaty artystyczne. Wraz z przeprowadzką zaczęła też pisać blog "Toskańskie zapiski spełnionych marzeń", którego pierwsze dwa lata zostały zamienione na książki. Opisuje w nim sztukę, krajobraz, życie codzienne w Toskanii. Wielu turystów traktuje ten blog jako swoisty przewodnik po Toskanii.

Małgorzata Matyjaszczyk jest autorką kaligrafii Magnificat, która jest znakiem naszego Projektu.

 

www.proarte.it

 

 

Zuzanna Zięta

 

Studiuje na trzecim roku studiów licencjackich w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu na Wydziale Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej i Muzyki Kościelnej na specjalnościach edukacja muzyczna i dyrygentura chóralna w klasie dyrygowania prof. Magdaleny Wdowickiej-Mackiewicz. Miłością do chóralistyki zaraziła ją Jadwiga Niemier, dyrygentka Chóru Dziecięcego Tutti Santi, w którym Zuzanna rozpoczęła swoją muzyczną przygodę. Na etapie gimnazjum i liceum śpiewała w Zespole Dziewczęcym Tutti Santi, którego przygotowaniem do wykonania Magnificatu Johna Ruttera zajmuje się obecnie. Zaczynając studia w Akademii Muzycznej trafiła do Chóru Kameralnego Paderewski Chamber Choir pod dyrekcją prof. Marka Gandeckiego. Z chórem tym zdobyła między innymi Grand Prix 46 Ogólnopolskiego Turnieju Chórów Legnica Cantat oraz Grand Prix na Grieg International Choir Festival w norweskim Bergen. Śpiewa również w Chórze Kameralnym Dysonans pod dyrekcją prof. Magdaleny Wdowickiej-Mackiewicz, z którym w ubiegłym roku zdobyła I i II nagrodę w kategoriach muzyka barokowa i muzyka renesansowa oraz V miejsce w konkursie Grand Prix na 55° Concorso Internazionale Di Canto Chorale Seghizzi w Gorycji, we Włoszech. Współpracowała także z Chórem Przyoperowym Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu pod dyrekcją Mariusza Otto. Poza śpiewaniem w chórach lubi posłuchać dobrej muzyki, gotować i grać na ukulele.

 

Poznański Chór Chłopięcy wyrasta z bogatej wielkopolskiej tradycji chóralistyki chłopięcej, ma jednak ambicję otwierania jej na szeroko pojętą kulturę współczesną. W szacunku dla kanonu kultury i jej europejskich korzeni, odmładzamy sakralny styl wykonawczy chórów chłopięcych o sztukę bliską współczesnym słuchaczom. Muzyka wykonywana przez chór to przede wszystkim najpiękniejsze utwory napisane w XX i XXI wieku. Śpiewamy to, co naprawdę lubimy i co wnosi prawdziwą radość i wartość w dusze publiczności. Priorytetem działań instytucji jest kształtowanie najlepszej jakości artystycznej poprzez wprowadzenie nowatorskich metod pracy ze śpiewakami. Stawiamy sobie ciągle wyzwania, nie tylko związane ze sztuką, ale również rozwojem osobowym każdego chórzysty. Działania dotyczące pracy artystycznej, oparte są na niekonwencjonalnych technikach kształtowania brzmienia głosu ludzkiego, przy jednoczesnej trosce o jego zdrowie. Zespół pracuje nad naturalnym brzmieniem i nową interpretacją arcydzieł muzycznych (m.in. Gabrieli, Zieleński, Wacław z Szamotuł, Philips, Tallis, Bach, Bruckner, Szymanowski, Koszewski, Britten, Messiaen, Penderecki, Górecki, Tavener, Urbaitis). Chór śpiewa również tradycyjne polskie kolędy w znakomitych aranżacjach, muzykę dawną (m.in. renesansową i barokową muzykę południowoamerykańską), muzykę filmow oraz popularne kompozycje, które są formą twórczej zabawy z publicznością. Chór współpracuje z artystami, realizując również projekty z pogranicza sztuk (m.in. projekt "Teledysk" z rzeźbiarzem Pawłem althamerem, laureatem prestiżowego Vincenta oraz Jackiem Taszakowskim znanym filmotwórcą) oraz stylów muzycznych (w listopadzie 2003 roku zespół występował podczas koncertu genialnego jazzowo-soulowego zespołu wokalnego TAKE 6 na zaproszenie amerykańskich muzyków). Celem pracy instytucji jest tworzenie dzieciom i dorosłym chórzystom warunków, które pozwalają im nie tylko osiągać najwyższy poziom artystyczny, ale również czerpać prawdziwą radość ze śpiewu oraz szczerze dzielić się nią z publicznością. Dlatego duży nacisk kładziemy na pracę wychowawczą z dziećmi, w tym m.in. działania integracyjne w formie warsztatów i wspólnych działań z artystami, pedagogami, psychologami, kształtujące wszechstronną twórczość oraz prawdziwą dojrzałość dzieci. Poznański Chór Chłopięcy powołany został 1 września 2003 roku jako nowa, samorządowa instytucja kultury. Nowy podmiot utworzono z inicjatywy Prezydenta Miasta Poznania dla zachowania ciągłości tradycji istnienia zespołu, którego początki sięgają 1945 roku. Chór działa we współpracy z jedyną w Polsce, 9-letnią Poznańską Szkołą Chóralną Jerzego Kurczewskiego, do której uczęszczają śpiewacy chóru. Szkoła stanowi znakomite, perspektywiczne zaplecze edukacyjne zespołu. Poznański Chór Chłopięcy finansowany jest przez Władze Samorządowe Miasta Poznania. Chór wspiera również Wielkopolska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o. oraz Sójka & Maciak - Adwokaci / Spółka Komandytowa. Założycielem chóru był Jerzy Kurczewski (1924 - 1995) wybitny dyrygent i pedagog, autorytet w dziedzinie chóralistyki, twórca istniejącej od 1957 roku jedynej w Polsce szkoły chóralnej. Jego Poznański Chór Chłopięcy koncertował ponad 2200 razy w wielu krajach na 4 kontynentach. Brał udział w licznych prestiżowych festiwalach muzycznych, występował m.in. w Carnegie Hall, Filharmonii Berlińskiej, Wiedeńskim Musikverein. Zespół zarejestrował wiele płyt, dokonał światowych prawykonań znaczących dzieł kompozytorów współczesnych. W latach 1992 - 2003 chór działał w ramach stowarzyszenia Poznański Chór Chłopięcy "Polskie Słowiki" pod kierownictwem Wojciecha A. Kroloppa. Chór znany był publiczności w wielu krajach świata. Dyrektorem nowego Poznańskiego Chóru Chłopięcego jest Jacek Sykulski - kompozytor i dyrygent, Współtwórcą nowej instytucji od podstaw był Marcin Poprawski - wicedyrektor ds. organizacyjnych, którego pracę kontynuuje Joanna Theuss. "Team" entuzjastów kieruje zespołem w którym pracują wspaniałe, utalentowane dzieci - najmłodsi profesjonalni muzycy w Poznaniu.

 

Dorota Wojnowska 

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu na Wydziale Wychowania Muzycznego (1985). Kwalifikacje I stopnia w zakresie prowadzenia zespołów wokalnych i wokalno- instrumentalnych- tytuł Doktora Stuk Muzycznych uzyskała również w Akademii Muzycznej w Poznaniu (2001). Ukończyła Podyplomowe Studium Wiedzy o Kulturze na  Wydziale Nauk Społecznych UAM w Poznaniu (2005) oraz Podyplomowe Studium Logopedii, Wydział Studiów Edukacyjnych UAM (2007). Dorota Wojnowska życie zawodowe związała ze szkołą i pracą na rzecz dzieci i młodzieży. Od ponad trzydziestu lat uczy przedmiotów artystycznych i prowadzi chóry oraz małe zespoły wokalne. Zarówno Chór I Liceum Ogólnokształcącego w Poznaniu Canticum Novum (1990-2010), jak i Chór Dziewczęcy Poznańskiej Szkoły Chóralnej Jerzego Kurczewskiego (od 2008) oraz zespoły kameralne (Animato i Akrywima) osiągają wysoki poziom artystyczny potwierdzany licznymi nagrodami i wyróżnieniami na konkursach i festiwalach w Polsce i za granicą. Dorota Wojnowska, jako ich kierownik artystyczny i dyrygent, za sukcesy artystyczne, pracę pedagogiczną i wychowawczą wielokrotnie została wyróżniona nagrodami państwowymi, takimi jak: Nagrody Prezydenta Miasta Poznania, Brązowy Krzyż Zasługi, Medal Komisji Edukacji Narodowej, Nagroda Ministra Edukacji Narodowej i inne.
W muzycznym rozwoju dzieci chętnie wykorzystuje elementy metody Emile’a Jaques-Dalcroze’a, której głównym założeniem jest artystyczny rozwój poprzez korelację świadomego ruchu i elementów rytmiki z nauką solfeżu i umuzykalnienia.

Zespół Wokalny Akrywima powstał w 2013 roku. Śpiewają w nim uczennice Poznańskiej Szkoły Chóralnej Jerzego Kurczewskiego, od początku w niemal niezmienionym składzie. W chwili obecnej dziewczęta uczęszczają do ostatniej klasy gimnazjalnej. Założycielem i kierownikiem artystycznym jest Dorota Wojnowska. W krótkiej, ale intensywnej młodzieńczej działalności zespół może się poszczycić osiągnięciami: Złote Laury w Ogólnopolskich Konkursach Zespołów Wokalnych w Poznaniu (2013), Ars Liturgica w Gnieźnie (2014), Warszawska Wiosna Chóralna (2015), Sedina Cantat w Szczecinie (2016) oraz Grand Prix Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Religijnej im. ks. Stanisława Ormińskiego w Rumi (2015). Dziewczęta w głównej mierze wykonują dawne i współczesne kompozycje religijne, pieśni romantyczne oraz standardy muzyki rozrywkowej w aranżacjach na specjalne zamówienie dla zespołu. Ich występy są wysoko oceniane za walory brzmieniowe i kreację artystyczną. 

 

Joanna Sykulska - muzyk, dyrygent, animator. Jest  absolwentką poznańskiej Akademii Muzycznej, którą ukończyła na kierunku Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuki Muzycznej na specjalizacji Dyrygentura Chóralna. Pracuje z dziećmi i dorosłymi jako nauczyciel, dyrygent  - prowadzi dla nich warsztaty muzyczne. Współpracuje ze stowarzyszeniem SMAK, Teatrem Polskim, Poznańską Szkołą Chóralną oraz Pracownią Artystyczną Lupa w Puszczykowie. Od 2014 współtworzy swój projekt muzyki improwizowanej „Zwierzyniec Sykuli”. Rok 2012 spędziła w Boliwii gdzie pracowała jako nauczyciel instrumentów smyczkowych oraz dyrygentka CORO Y ORQUESTA SANTIAGO DE CHIQUITOS, z którym to zespołem zajęła I miejsce na  FESTIVAL DE TEMPORADA de MUSICA MISIONAL EN CHIQUITOS.  Aktualnie prowadzi Żeński Chór Kameralny Canto-Cantare, Zespół dziecięcy LUMIKULU oraz nowy projekt poznańskich muzyków ‘Chór Czarownic’, z którym w marcu tego roku wystąpiła, jako dyrygentka, na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu.

 

 
Wiesław Bednarek

Muzyczną edukację rozpoczął od nauki gry na skrzypcach w Państwowej Podstawowej Szkole Muzycznej im. H. Wieniawskiego w Poznaniu. Podczas trwania nauki wziął udział w przedstawieniu operowym „Mały Kominiarczyk – pozwólcie nam zrobić operę” B. Brittena grając tytułową rolę. W latach 1963-1969 jako sopran oraz w latach 1970-1975 jako bas był członkiem chóru Poznańskie Słowiki Stefana Stuligrosza. Ukończył studia na wydziale wokalnym w klasie prof. Henryka Łukaszka oraz na wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki na specjalności dyrygentura w klasie prof. Witolda Krzemieńskiego w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu. Podczas studiów podjął pracę w Teatrze Wielkim w Poznaniu jako solista – śpiewak, którą  kontynuował przez ponad 30 lat.  Na deskach opery wystąpił w ponad 50 rolach z repertuaru basowego. Od roku 1989 do dnia dzisiejszego dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z młodzieżą jako nauczyciel i dyrygent orkiestry szkolnej Zespołu Szkół Muzycznych w Poznaniu. Orkiestra regularnie bierze udział w wydarzeniach kulturalnych miasta Poznania. Prowadzone przez niego zespoły występowały w Wielkiej Brytanii, Francji i Szwecji. Prywatnie ojciec dwójki dzieci oraz dziadek dla dwójki wnucząt.

Orkiestrę symfoniczną ZSM w Poznaniu tworzą uczniowie PSM II st. im. Fr. Chopina oraz uczniowie OSM II st. im. J. Kaliszewskiej. Wielu młodych muzyków orkiestry to laureaci licznych nagród na konkursach i festiwalach w Polsce i zagranicą. Orkiestra aktywnie uczestniczy w życiu artystycznym szkoły (udział w koncertach jubileuszowych, karnawałowych, wiosennych, dyplomowych, podsumowujących rok szkolny), prezentując repertuar  symfoniczny, a także akompaniując wyróżniającym się uczniom  szkoły. Bierze udział w wielu przedsięwzięciach artystycznych dla  środowiska (Galowy Koncert Charytatywny z Wiesławem Ochmanem, nagranie ścieżki dźwiękowej do corocznie odbywającego się Misterium Męki Pańskiej, udział w części artystycznej uroczystych obchodów 70 rocznicy Mordu Katyńskiego, pod patronatem Marszałka Województwa Wielkopolskiego, wspólnie z zespołem rockowym  CETI realizacja projektów: Sto koncertów na stulecie Teatru Wielkiego w Poznaniu orazListy przebojów Radia Merkury. Orkiestra brała udział w Festiwalu Orkiestr Młodzieżowych w Brieve (Francja), w Letnim Festiwalu w Boden (Szwecja). Uczestniczy w wymianie międzynarodowej szkół europejskich (Wielka Brytania, Francja). Od września 1989 Zespół pracuje pod dyrekcją Wiesława Bednarka.

Chór Państwowej Szkoły Muzycznej II st. im. Fryderyka Chopina powstał wraz ze Szkołą. Ocenie w jego skład wchodzą najstarsi uczniowie Zespołu Szkół Muzycznych. Chór zrzesza zarówno instrumentalistów (przede wszystkim pianistów, organistów, uczniów grających na instrumentach dętych i gitarzystów), ale także rytmiczki i wokalistów.  Repertuar chóru obejmuje utwory pochodzące z różnych epok, oraz najnowsze przeboje muzyki rozrywkowej. Dzięki wszechstronnemu wykształceniu uczniów Chór wykonywał również dzieła wokalno-instrumentalne, gdzie partie instrumentalne realizowali sami chórzyści. Chór współpracuje również z wydziałem wokalnym, dzięki czemu w 2017 wziął udział w przedstawieniu MEGAPRODUKCJA na podstawie musicalu Producenci Mella Brooksa, w reżyserii Eugeniusza Zdańskiego. Dzięki temu zespół wystąpił w wielu prestiżowych salach poznańskich. Zespół przez wiele lat prowadził Eligiusz Szczepaniak, od 2015 roku dyrygentem Chóru  jest Laura Stieler.


Chór Kameralny Poznańskiej Szkoły Chóralnej powstał w 2013 roku. W jego skład wchodzą najstarsi uczniowie szkoły.  Wszechstronne wykształcenie muzyczne chórzystów wpływa nie tylko na wysoki poziom artystyczny zespołu, ale stanowi również doskonałą podstawę do funkcjonowania uczniów w mniejszych zespołach wokalnych, tworzonych na potrzeby poszczególnych projektów. Repertuar chóru obejmuje wielogłosowe utwory różnych epok, zarówno o tematyce sakralnej jak i świeckiej oraz najnowsze przeboje muzyki rozrywkowej. Pomimo krótkiego stażu zespół ma na swoim koncie współpracę m. in. z Teatrem Wielkim w Poznaniu w ramach spektaklu „Alicja w Krainie Czarów” oraz koncerty w Braunschweig (Niemcy), przygotowane wspólnie z Poznańską Ogólnokształcącą Szkołą Muzyczną. Poza aktywnym uczestniczeniem w życiu kulturalnym Poznania, zespoły kameralne chóru mogą się poszczycić nagrodami otrzymanymi w ogólnopolskich konkursach, m.in. w Warszawskiej Wiośnie Chóralnej (2015) oraz w Ogólnopolskim Konkursie Zespołów Wokalnych w Poznaniu (2013).

W listopadzie 2016 roku zespół zaczęli prowadzić Lautra Stieler i Łukasz Matusik – absolwenci dyrygentury chóralnej w poznańskiej Akademii Muzycznej im. I.J.Paderewskiego. Wraz z 2017 rokiem, chór przyjął nazwę Lunatix Choir.

 

Daty wydarzeń

Magnificat Johna Ruttera, który połączy ponad 200 wykonawców zabrzmi po raz pierwszy 21. maja 2017 roku w kościele p.w. Wszystkich Świętych w Kórniku. Poza inauguracyjnym planowane są jeszcze trzy wykonania utworu – 27. maja, 12. i 22. czerwca w Poznaniu, w których oprócz wymienionych wyżej artystów wystąpią również: Chór Dziecięcy i Kameralny Zespołu Szkół Muzycznych przy ul. Głogowskiej w Poznaniu oraz dyrygent ZSM Pan Wiesław Bednarek.

Patronat medialny

Patronat medialny nad kórnickim koncertem symfonicznym objęło Radio Merkury w ramach obchodów jubileuszu 90-lecia swojego istnienia. Planowana jest transmisja na żywo. Ponadto koncert ten został włączony do obchodów 60-lecia Poznańskiej Szkoły Chóralnej Jerzego Kurczewskiego. 

 

 

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 25.05.2017 21:09