Dołącz do naszej społeczności!

O projektodawcy

Fundacja Dziennikarska Medium Publiczne

Fundacja Dziennikarska Medium Publiczne

Warszawa, Polska

Jesteśmy zespołem dziennikarzy zawodowych i obywatelskich, ekspertów i działaczy społecznych. Jesteśmy organizacją non-profit. Tworzymy Medium#Publiczne jako miejsce wolne od nacisków politycznych i ekonomicznych. Nie identyfikujemy się z żadną partią, ani żadnym politycznym programem.

Chcemy by Medium#Publiczne stało się głosem społeczeństwa obywatelskiego i organizacji pozarządowych.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

1254 PLN z 14500 PLN

20 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania (model "wszystko albo nic") do 27.06.2016 11:11

'Zuzanna' Słuchowisko radiowe Fundacji Medium#Publiczne

O projekcie

Nasze cele i to kim jesteśmy:

Celem projektu jest stworzenie słuchowiska o Zuzannie Ginczance z myślą o porawieniu kondycji polskich mediów publicznych, nawiązaniu do wspaniałej tradycji słuchowisk radiowych oraz dla czystej przyjemnośći zmieniania świata na lepszy :) 

 

Dołącz do Nas by zmieniać rolę mediów publicznych w Polsce, by przywrócić media wolne od politycznych lub komercyjnych presji, których celem jest edukowanie, poszerzanie wiedzy i świadomosci, a przede wszystkim dostarczanie niezapomnianych emocji w najlepszej artystycznej formie! 

Fundacja Dziennikarska Medium#Publiczne powstała z myślą o stworzeniu prawdziwie niezależnej platformy dla dziennikarstwa społecznego, w ramach której każdy, bez względu na orientacje (polityczną lub seksualną - jak kto lubi), wiek czy staż pracy może publikować treści o ile nie naruszają one podstawowych zasad moralnych i prawnych. 

Portal www.mediumpubliczne.pl, niezmiennie, od sierpnia zeszłego roku toruje drogę zaangażowanemu, obywatelskiemu oraz niekomercyjnemu dziennikarstwu. Od połowy kwietnia uruchomiliśmy stałe pasmo radia internetowego a niedługo powstanie telewizja #MP.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej o Fundacji Medium#Publiczne kliknij tutaj.

Słuchowisko o Zuzannie Ginczance, przygotowane w ramach Medium Publicznego, we współpracy z Big Book Festival, zostało napisane przez Jarosława Mikołajewskiego, zostanie wyreżyserowane przez Tomasza Cyza z udziałem m.in. Mai Komorowskiej, Marii Maj, Przemysława Stippy, Mirosława Konarowskiego oraz Marii Dębskiej i stara się przywrócić najlepsze, polskie tradycje słuchowisk radiowych.

Skompletowaliśmy już zespół fantastycznych aktorów, w organizacji przedsięwzięcia pracuje cała ekipa Medium Publicznego a Big Book Festival, jako nasz partner będzie wspierał Premierę słuchowiska, która odbędzie się 12 czerwca 2016 roku w ramach festiwalu Big Book oraz w Radiu #MP oraz pozostanie na podkascie tego radia saecula saeculorum na licencji CC :) 

Nasz zespół:

Jarosław Mikołajewski 

pcqUrodzony w 1960 roku w Warszawie, polski poeta, pisarz i tłumacz z języka włoskiego; jest również autorem ksiąźek dla dzieci, eseistą i publicystą. W latach 1983-98 był wykładowcą w Katedrze Italianistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Od 1998 pracuje w Gazecie Wyborczej. W latach 2006-2012 pełnił funkcję dyrektora Instytutu Polskiego w Rzymie. (fot. Elżbieta Lempp) 

Tomasz Cyz 

Urodzony w 1977 roku w Tarnowie, eseista, krytyk muzyczny, student Wydziału Reżyserii Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie. Autor przedstawień operowych i muzycznych. W latach 2009-2013 redaktor naczelny dwutygodnik.com, od 2013 redaktor naczelny miesięcznika „Ruch Muzyczny”, członek zespołu redakcyjnego „Zeszytów Literackich”. Autor książek o operze i muzyce, dramaturg Mariusza Trelińskiego i Opery Narodowej (2005-2006). (fot. Jacek Poremba)

 

 

      Maja Komorowska
Aktorka teatralna i filmowa, w latach 1961-1968 związana z Teatrem 13 Rzędów i Teatrem Laboratorium Jerzego Grotowskiego, od roku 1972 z Teatrem Współczesnym w Warszawie. Zagrała m.in. w filmach Andrzeja Wajdy (Wesele, Panny z Wilka, Katyń), Krzysztofa Zanussiego (Spirala, Kontratak, Pokuszenie), Tadeusza       Konwickiego (Jak daleko stąd, jak blisko, Lawa).

  

       Maria Maj
Aktorka TR Warszawa. Współpracowała z Henrykiem Tomaszewskim (Teatr im. Norwida w Jeleniej Górze), Krystianem Lupą, Mikołajem Grabowskim (Teatr im. Kochanowskiego w Opolu), Januszem Nyczakiem i Januszem Wiśniewskim. Publiczności kinowej znana jest m.in. z filmów: Edi Piotra Trzaskalskiego (2002), Moje pieczone kurczaki Iwony Siekierzyńskiej (2002), Pogoda na jutro Jerzego Stuhra (2003) oraz filmów Łukasza Barczyka: Patrzę na Ciebie, Marysiu (1999) i Przemiany (2003). (fot. arch. TR Warszawa)

 

Maria Dębska

Studentka dyplomowego roku Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi. Laureatka nagrody aktorskiej na festiwalu w Brnie za tytułową rolę w przedstawieniu Maria Stuart w reż. Grzegorza Wiśniewskiego (2016). Wystąpiła w filmie Moje córki krowy (2015).

(fot. Jacek Poremba) 

 

 

 

Przemysław Stippa


Aktor Teatru Narodowego w Warszawie. Absolwent warszawskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza (2004). Współpracuje z Teatrem im. Juliusza Osterwy w Lublinie (Woland w Mistrzu i Małgorzacie w reż. Artura Tyszkiewicza) oraz teatrami warszawskimi: Sceną Prezentacje, Studiem Teatralnym KOŁO. Laureat Nagrody im. Janiny Nowickiej-Prokuratorskiej i Stanisława Prokuratorskiego przyznawanej przez Rektora AT w Warszawie. (fot. Jacek Poremba)

 

 

Mirosław Konarowski


Aktor Teatru Narodowego od 1997 roku. Absolwent warszawskiej PWST (1977). Aktor teatrów warszawskich: Współczesnego (1978-1981), Polskiego (1981-1987), Północnego (1990-1992), a w latach 1992-1997 Teatru Nowego w Poznaniu. W latach 1981-1997 wykładowca warszawskiej AT. Współpracował ze scenami warszawskimi: Teatrem Dramatycznym, Teatrem Scena Prezentacje, Teatrem Praga Warszawa, a także z Polskim Teatrem Tańca – Baletem Poznańskim. Zagrał m.in. w filmach Con amore Jana Batorego (1976), Akcja pod Arsenałem Jana Łomnickiego (1977), w serialu Dom Andrzeja Talara. (fot. Jacek Poremba)

 

Dlaczego crowdfunding?

 

Zbiórki społeczne od samego początku Medium#Publicznego były naszym planem, utrzymujemy się tylko z grantów za działalność społeczną oraz darowizn dobrych ludzi, takich jak TY 

 

Słuchowisko Radiowe "Zuzanna" jest pierwszym z wielu inicjatyw, które planujemy wspierać w ramach tworzenia lepszych mediów publicznych przez Fundacje #MP.

 

Progi Wsparcia

 

Podana w zbiórce kwota jest absolutnym minimum by zrealizować profesjonalne słuchowisko, które słuchać się będzie z zapartym tchem, obejmuje minimalne stawki dla aktorów i autorów jak i koszt produkcji, studia itp. Zawiera w sobie również koszt wyprodukowania dla Was nagród oczywiście :) 

 

Ponadto, jeśli będzie wystarczająco dużo chętnych na winyle ze słuchowiskiem, którzy wpłacą na PRAWDZIWY RARYTAS 150 zł lub więcej, wydamy całe słuchowisko na pięknej, czarnej płycie. W tym przypadku absolutnym minimum płyt winylowych, które można tłoczyć jest 300 sztuk, więc zakładamy że jeśli pojawi się 100 osób które będą chciały posiadać owe słuchowisko w owym niezwykłym formacie, pokusimy się o ich tłoczenie. Jeśli nie wszyscy dostaną słuchowisko w nie mniej ładnie opakowanym CD. 

 

Jakiekolwiek nadwyżki w budżecie, który osiągniemy dzięki waszemu wsparciu przeznaczymy na nasze cele statutowe, czyli najprawdopodobniej realizacje następnego słuchowiska, reportarzu etc.   

 

Będziemy potrzebować około dwóch tygodni od momentu pozytywnego zakończenia zbiórki na wysłanie do Was nagród.

  

Plot (spoiler alert)

 

Lata dwutysięczne. Pewien dziennikarz odkrywa twórczość Zuzanny Ginczanki – zmarłej tragicznie w 1944 roku w wieku 27 lat wybitnie uzdolnionej polskiej poetki żydowskiego pochodzenia. Jej wiersze pochłaniają go. Zaczyna prywatne śledztwo: trafia do miejsc związanych z jej przeszłością, poznaje jej byłych przyjaciół. Szuka aktorki, która w jego mniemaniu najbliżej wyobrażeniu czyta jej wiersze. Jest nią. Wreszcie natrafia na jej najbardziej nieoczekiwany ślad…

 

Na koniec jeszcze słowa Tomka Cyza:

Dlaczego Ginczanka? Bo pisała niezwykłe wiersze. Soczyste i żarliwe, cielesne i dotykające drugiej strony, słodkie i gorzkie zarazem. Bo była nieuchwytna, nosiła jakąś tajemnicę, która wciąż wydaje się nieodkryta. Bo nie lubię, kiedy młodość przemija. Zmarła mając 27 lat. Stanowczo za wcześnie. Może dzięki słuchowisku zostanie z nami na dłużej. I bardziej trwale.

 

Czekamy na Wasze wsparcie - uczyńmy media lepszymi - i zróbmy to z klasą! ;)