Dołącz do naszej społeczności!

O projektodawcy

sebastianfrodyma

sebastianfrodyma

Wrocław

Sebastian Frodyma - performer, artysta sceniczny i rzemieślnik kuglarski. Półfinalista 9. edycji Mam Talent. Brał udział w pochodzie Otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury -największy performance w Europie, jako jeden z głównych performerów oraz podczas zapowiedzi nadchodzących wydarzeń we Wrocławiu w projekcie "Mosty" w 2015 roku w roli asystenta reżysera.
Aktor teatru ruchu, wyspecjalizowany w dramie i pantomimie, współtwórca choreografii dla spektakli ogniowo-kuglarskich oraz dla Teatru Avatar; uczestnik spektakli ogniowych dla grupy artystycznej Synergy Art. Reżyser spektaklu "Ex Machina".

Napisz wiadomość do Projektodawcy

5 Wspierający

7% Postęp

300 PLN z 4200 PLN

20 dni do zakończenia

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania (model "wszystko albo nic") do 08.12.2017 22:10

White Tape - fuzja teatru i kuglarstwa

O projekcie

 

Sebastian Frodyma- performer, artysta sceniczny i rzemieślnik kuglarski. Półfinalista 9. edycji Mam Talent. Brał udział w pochodzie Otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury -największym performance'ie w Europie, jako jeden z głównych performerów oraz podczas zapowiedzi nadchodzących wydarzeń we Wrocławiu: projekcie "Mosty" w 2015 roku w roli asystenta reżysera. Aktor teatru ruchu, wyspecjalizowany w dramie i pantomimie, współtwórca choreografii dla spektakli ogniowo-kuglarskich oraz dla Teatru Avatar; uczestnik spektakli ogniowych dla grupy artystycznej Synergy Art. Reżyser spektaklu "Ex Machina"- jednego z największych spektakli ogniowych w Polsce.

 Jako kuglarz z wieloletnim doświadczeniem rozwijałem się pod okiem najlepszych żonglerów kontaktowych na świecie. Czerpałem inspiracje z takich osób, jak Stephen Sing, Michael Moschen czy współczesna "francuska szkoła żonglerska", która dotychczas nie była znana polskiemu widzowi, szczególnie na deskach teatru.

 

 

Wszystkim im udało się uzyskać szansę na relizację projektów, związanych z rozwojem nowych form artystycznych, korespondujących z różnymi formami żonglerki - otworzyli niespotykane dotąd formy wyrazu artystycznego na świat sztuki - teatru, kinematografii, pedagogiki. Ufam, że mi też to się uda.

 

Projekt, który pragnę zrealizować opiera się na połączeniu żonglerki oraz manipulacji obiektami cyrkowymi, tworzonymi bezpośrednio na scenie za pomocą taśmy. Projekt łączy się również z Teatrem Formy - rodzajem teatru, opartego na grze obrazem i zabawie przestrzenią. W połączeniu z iluzją optyczną, która obecna będzie w spektaklu, pragnę pokazać możliwości, które daje żonglerka w połączeniu z formą teatralną.

 

O mnie

 

Swoje doświadczenie teatralne opieram przede wszystkim na Studium Teatralnym ChSTR (2014-2017), w którym instruktorem jest Kathleen Ann Thompson, amerykańska reżyserka teatralna. Dzięki studium wyspecjalizowałem się w dramacie, pantomimie oraz technikach oddechowych. Posiadam dyplom teatralny uzyskany w 2017 r.

Kursy oraz warsztat kuglarski szlifowałem pod okiem najlepszych polskich pasjonatów sztuki cyrkowej, m.in. warsztat żonglersko-sceniczny  Jakuba Szweda (2014) czy podstawy akrobatyki ekipy Everest (2016).

Doświadczenie związane z kuglarstwem gromadziłem przez około 9 lat. Dziś dzielę się swoją wiedzą podczas warsztatów kuglarsko-teatralnych, organizowanych w Polsce i Europie, których jestem prowadzącym.

Za najważniejsze osiągnięcia uważam organizację oprawy artystycznej Gali European Juggling Convention w 2017 r.(największego na świecie konwentu żonglerskiego) organizowanej w Lublinie. Poza tym posiadam doświadczenie reżyserskie oraz choreograficzne w następujacych wydarzeniach:

-reżyser spektaklu ogniowego w Jarosławiu, projekt "Kulturalnie Pożyteczni", 2012,

-choreograf kuglarski podczas finałów największego festiwalu ognia w Polsce, Ostróda 2013,

-choreograf podczas wydarzenia "Carma" w Jaśle 2015,

-asystent choreografa do projektu "Mosty" Wrocław 2015

-choreograf i reżyser spektaklu "Wygnańcy światów" oraz "Fire trio"dla Teatru Avatar,2015

-choreograf kuglarski do projektów społecznych "11 listopada" oraz "3 maja" Legnica 2015, 2016

-reżyser Fire Gala Żelka, Lublin 2016,

-reżyser teatru ognia "Ex Machine" 2016

-Fire Gala 2017 EJC 2017 - reżyser

 Moje etiudy można było zobaczyć m.in. w 9. półfinale Mam Talent, podczas Variete w Lublinie w 2015 r. oraz w Warszawie w 2017 r., podczas konkursu cyrkowego, Cyrkulacje, w którym byłem finalistą, podczas Gali "Kuglarskiego Oblężenia Nidzickiego Zamku" w 2015 oraz 2016r., Gali "Gdyńskiego Weekendu Kuglarskiego" w 2015 i 2016r., Gali "Ogólnopolskiego Festiwalu Ognia i Kuglarstwa" w Ostródzie w 2016 r., Gali Festiwalu "Pirania" w Koninie w 2016 r., artystycznej gali podczas festiwalu "Pyrkon" w 2016 r.,

Posiadam również doświadczenie w interdyscyplinarnych realizacjach teatralno-kuglarskich, np. w projekcie "Mosty" we Wrocławiu w 2015r., gdzie byłem asystentem reżysera, występie artystycznym podczas premiery ścieżki dźwiękowej do gry Wiedźmin w Toruniu w 2017 r.,  realizacja "Otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury" we Wrocławiu, jako główny  performer oraz podczas gali "Zamknięcia" tegoż wydarzenia w 2016 r. Grałem również główną postać w spektaklu "Historia Benjamina Bilse'go" w 2016 r.

Posiadam również własne projekty, o których informacje znajdują się na mojej stronie internetowej www.sebastianfrodyma.pl

Niniejszy projekt, nad którym chciałbym się skoncentrować, ma wybiegać poza ramy kuglarstwa. Chcę podzielić się zdobytym doświadczeniem z wymagającą publicznością podczas Festiwalów Teatralnych w Polsce oraz rozwijać w dalszym stopniu łączenie obu sztuk - kuglarskiej oraz teatralnej. Dlatego poczyniłem przygotowania do autorskiego interdyscyplinarnego spektaklu. Wydarzenia artystyczne, które pomogą mi spopularyzować taki wyraz artystyczny, to np. Festiwal Teatrów Alternatywnych "Zwrot" we Wrocławiu, Ogólnopolski Festiwal Teatrów Alternatywnych "Hesperia", Alternatywne Spotkania Teatralne "Klamra",  Festiwal Teatrów Alternatywnych w Krośnie czy Ogólnopolskie Festiwale Żonglerskie. Planuję również wystawiać projekt w wielu większych oraz mniejszych miejscowościach w Polsce, jako samodzielny projekt, proponujący nowe ujęcie powyzszych sztuk. Zależy mi na popularyzowaniu tej formy wyrazu ze względu na wiele możliwości, jakie daje połączenie manipulacji obiektami, wplecione w w spektakl. Chcę zainspirować młodych twórców do własnych wariacji na temat Teatru Formy.

Oto, jak to widzę:

Jako reprezentacja Teatru Formy, spektakl, trwający około 35-40 min. koncentrować się będzie na manipulacji obrazem- iluzją widoczną w przestrzeni scenicznej, scenografii, manipulacji obiektami .Zaprezentowane zostaną możliwości, które daje Iluzja optyczna oraz żonglerka, a obiekty codziennego użytku, wykorzystane w nietypowy sposób, otworzą widza na wychodzenie poza ich schematyczne wykorzystanie. Scena White Tape skonstruowana będzie w dużej mierze ze sprzętu kuglarskiego i taśmy. Relacja widz - aktor pozostać ma otwarta: granica pomiędzy jednym, a drugim zostaje zatarta. 

Czego potrzebuję?

Środków na realizację projektu, w tym kupno niezbędnego sprzętu - produkcja i dystrybucja specjalistycznych obiektów prowadzona jest wyłącznie na terenie USA, stąd duże koszty!