Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Magdalena Bogacz

Magdalena Bogacz

Oświęcim

Napisz wiadomość do Projektodawcy

437 PLN z 60000 PLN

11 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

Model finansowania: "bierzesz ile zbierzesz". Twórca Projektu otrzyma wszystkie środki, które zostaną wpłacone, bez względu na osiągnięcie kwoty minimalnej. Projekt kończy się 26.02.2020.

Szkoła programowania i nauk ścisłych

O projekcie

Kilka słów o tym, jak zrodził się pomysł

Nazywam się Magdalena Bogacz i jestem zeszłoroczną absolwentką Informatyki Stosowanej na AGH w Krakowie. Idea założenia szkoły programowania i nauk ścisłych powstała w mojej głowie 3 lata temu. Wraz z rozwojem branży IT zwiększa się zapotrzebowanie na programistów, natomiast obecny system edukacji ogranicza możliwość rozwoju młodych ludzi, którzy chcieliby spróbować swoich sił w tej dziedzinie. Początkowo zajęcia prowadziłam i nadal prowadzę w szkołach podstawowych, technikach i liceach (Chrzanów, Oświęcim, Balin, Babice, Libiąż) w ramach zajęć dodatkowych. Niestety sale komputerowe w szkołach nie są przystosowane do takiej aktywności, przez co ostatecznie podjęłam decyzję o stworzeniu własnej szkoły (lokalu) z salą komputerową, jak i innymi pomocami naukowymi, jak roboty edukacyjne, arduino, raspberry Pi.

Do tej pory byłam zatrudniona w dwuosobowej firmie i sprzęt, na którym pracowałam należał do mojego szefa. Obecnie kończę współpracę, więc sprzęt muszę zwrócić.

 

Jak będzie wyglądać realizacja projektu

Lokal pod szkołę programowania i nauk ścisłych został przeze mnie wynajęty już w listopadzie 2019 roku. Mieści się on na ryunku głównym w Oświęcimiu (Rynek Główny 3, 32-600 Oświęcim). Obecnie stoi on pusty, ponieważ z zajęciami chciałabym ruszyć od lutego 2020 roku. Początkowo będą to głównie zajęcia z matematyki, chemii i fizyki, a z czasem, gdy uda się uzbierać odpowiednie środki, zostaną zakupione komputery, roboty oraz arduino by uruchomić zajęcia z programowania.

 

Coś więcej niż szkoła

Z racji iż programowanie jest dziedziną, do której warto zachęcać dzieci już od najmłodszych lat, chciałabym również zakupić sprzęt, który pozwolił by na prowadzenie zajęć z programowania na weselach, urodzinach itp. imprezach, gdzie dzieci mogły by zarówno dobrze się bawić jak i uczyć. Ponadto w miarę możliwości planuję prowadzić szkolenia dla nauczycieli. W 2019 roku prowadziłam takie zajęcia z zakresu podstaw c++ w Libiążu. Szkolenia takie są niezbędne, ponieważ ze względu na reformę edukacji, nauczyciele informatyki zostali zobowiązani do nauczania klas ósmych wybranego języka programowania, do czego studia, kóre ukończyli niestety ich nie przygotowały.

 

Nie tylko zajęcia dla dzieci

Docelowo szkoła będzie realizowała projekty, które przygotują młodych ludzi do pracy w wybranej dziecinie branży IT. Nie będzie to miejsce, do którego przyjdą dzieci by składać roboty, a po 3 miesiącach im się to znudzi, bo na zajęciach nie pojawi się nic innego. Obecnie w szkołach podstawowych (klasy 1-4) pracujemy na arduino (układanie samych obwodów) oraz programach typu Stencyl, Thunkable i robotach Photon. Wbrew pozorom dzieci bardzo szybko rozumieją jak stworzyć algorytm, który będzie nie tylko robił to, co chcą, ale również będzie optymalny. W klasach 5-8 zaczynamy od Stencyla, przechodzimy do c++ oraz c#, a następnie uczymy się pisania prostych gier na Unity, tworzymy na arduino rzeczy takie jak termometr z wyświetlaczem, czujnik dymu, czy dioda rgb, której kolory zmieniamy przez bluetooth za pomocą aplikacji w smartphonie. W szkołach średnich naukę rozpoczynamy od podstaw c++, a dalej przechodzimy do tworzenia gier na Unity, czy aplikacji na smartphony.

Moim marzeniem jest by w przyszłości szkoła nawiązała współpracę z firmami z sektoru IT, by młodzi ludzie po zakończeniu edukacji mogli szybko rozwijać swoje umiejętności przy realizacji konkretnych projektów.

 

Co zostanie zakupione

Za zebrane pieniądze zostanie zakupionych 11 biurek, 11 krzeseł biurowych, 10 komputerów, szklana tablica, rzutnik, 10 monitorów, 10 klawiatur, 10 myszek komputerowych, 10 zestawów arduino. Gdyby uzbierała się większa kwota, zostanie ona przeznaczona na zakup dodatkowych modułów do arduino, dodatkowych komputerów oraz robotów Photon. 

 

Realizacja nagród

Nagrody typu korepetycje, czy pokazy (od 50-1000zł) będą realizowane w wybranym przez Państwa terminie. W celu jego ustalenia prosiłabym o kontakt mailowy na adres e-mail magdalena_bogacz@onet.pl po dokonaniu przelewu.

 

Masz pytania? Napisz ;-)

Jeśli chcą Państwo zadać pytania lub po prostu dowiedzieć się, kiedy dokładnie mogłaby nastąpić realizacja nagrody (sprawdzić, czy ktoś inny nie zarezerwował terminu, nawet, jeśli Państwo jeszcze wpłaty nie dokonali, a jedynie rozważają taką opcję), proszę o kontakt na e-mail magdalena_bogacz@onet.pl.

Model finansowania: "bierzesz ile zbierzesz"

Twórca Projektu otrzyma wszystkie środki, które zostaną wpłacone, bez względu na osiągnięcie kwoty minimalnej. Projekt kończy się 26.02.2020 22:10