Dołącz do naszej społeczności!

O projektodawcy

Warszawski Cyrk Magii i Ściemy

Warszawski Cyrk Magii i Ściemy

Warsaw, Poland

Jesteśmy Warszawskim Cyrkiem Magii i Ściemy, czyli grupą młodych ludzi połączonych ogromną pasją. Większość z nas jest uczniami PSSC w Julinku, każdy znalazł się tu w inny sposób ale jedno jest pewne, wszyscy straciliśmy głowę dla cyrku. Zajmujemy się różnymi dziedzinami cyrkowymi. Grupę stworzył Michał Walczak łącząc aktorów Pożaru w Burdelu i artystów cyrkowych. Co umożliwiło nam pokazanie cyrku w nowej, świeżej odsłonie, odczarowanie jego wizerunku jako sztuki niższej. Tworzymy hybrydę teatru i cyrku, co pozwala nam, przekazać istotne treści. Chcemy dotrzeć do widza, a przede wszystkim chcemy zabrać go do naszego kolorowego świata. Świata cyrkowej Magii i Ściemy.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

8431 PLN z 8000 PLN

64 Wspierający

Udany! Cel osiągnięty

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania (model "wszystko albo nic") do 21.06.2016 10:10

Spektakl cyrkowy 'W poszukiwaniu straconego namiotu'

O projekcie

Naszym celem jest zrealizowanie spektaklu pt. W poszukiwaniu straconego namiotu. Chcemy pokazać Wam cyrk w nieszablonowej odsłonie. Przyłącz się i razem z nami powędruj tam, gdzie początek swój mają czary i mary !

 

Fot. Marek Zimakiewicz

 

Dawniej Warszawa miała swój czteropiętrowy stały cyrk przy ulicy Ordynackiej. Uważany był za jeden z najpiękniejszych na świecie. Bywało nawet, że ludzie chętniej przybywali tu, niż do teatrów. Na arenie występowali najlepsi artyści zajmujący się dyscyplinami cyrkowymi: treserzy, woltyżerzy, akrobaci, ekwilibryści, klauni. Dołączali do nich aktorzy, baletmistrze, tancerze, muzycy tworząc wspólnie hipnotyzującą hybrydę. Niestety - wybuch II wojny światowej wszystko przerwał a gmach został zniszczony. Po wojnie liczne próby odbudowy struktury doprowadziły do powstania państwowych cyrków objazdowych, na obrzeżach Puszczy Kampinoskiej, nieopodal Warszawy (w Julinku). Zbudowano największą bazę cyrkową w Europie, organizowano liczne Festiwale Cyrkowe, utworzono też dwie stałe sceny Variete. Udało się odbudować to, co tak bezwzględnie zostało zniszczone. Znowu pełna publiczność, ponownie numery cyrkowe na wysokim poziomie. Ten piękny czas miał swój koniec na początku lat 90’. Dlaczego cyrk polski znów kuleje ? Skąd ten brak działania ? Krótko mówiąc: gdzie się podział CYRK ?

Fot. Marek Zimakiewicz

 "Droga do Cyrku prowadzi przez Burdel" jak pisze Autor ksiązki "Świat Cyrku". Tak było i u nas. Warszawski Cyrk Magii i Ściemy narodził się w Burdelu. Pierwszy nasz spektakl pt. Jak wytresować dziewczynkę w reżyserii Michała Walczaka powstał w ramach współpracy z Instytutem Teatralnym. Pracowali nad nim twórcy warszawskiego teatru Pożar w Burdelu oraz uczniowie Szkoły Cyrkowej w Julinku. W ten sposób razem ruszyliśmy w dwutygodniową trasę rozbijając obozy w małych miejscowościach z ograniczonym dostępem do kultury. Kolejne spektakle: Spalone historie, Zaginiony Mikołaj (reż. Agnieszka Wąsikowska) wystawiliśmy w Kluboteatrze Dzika Strona Wisły, tu przetrwaliśmy zimę. Eksperymentowaliśmy łącząc sztukę cyrkową, mowę i ruch. W każdą niedzielę prowadzimy tu warsztaty z dzieciakami i ich rodzicami, zaspokajając wspólnie cyrkowe pragnienie.

 Magdalena Kisiała 

Fot. Marek Zimakiewicz

Uczy się na czwartym roku w szkole cyrkowej, a jej specjalizacja to lina pionowa (wertykalna). O szkole dowiedziała się od znajomego i postanowiła spróbować swoich sił w tym nietypowym miejscu. Teraz nie wyobraża sobie innego życia. Chciałaby nie ograniczać się do jednego rekwizytu i poznawać nowe możliwości.

 

Izabela Zielińska

Fot. Marek Zimakiewicz

Swoją pracę z ciałem zaczęła w 2010 roku, kiedy dołączyła do Teatru Ruchu Inspiracje, który zajmował się tworzeniem spektakli pantomimicznych. Przez kolejne trzy lata występowała na Międzynarodowym Festiwalu Tańca w Lądku Zdroju. W tym samym czasie trenowała również boks. By połączyć siniaki i sztukę zdecydowała się na cyrk. Tak trafiła do Szkoły Cyrkowej , gdzie odnalazła miłość swojego życia- koło cyra (Cyr Wheel). Od tego czasu kręci się w kółko w Warszawskim Cyrku Magii i Ściemy.

 Krzysztof Kostera

Fot. Marek Zimakiewicz

Jest ekwilibrystą, występuje na starocyrkowym rekwizycie - wolnej drabinie. Sztuka cyrkowa jest jego pasją i pracą. Przed szkołą cyrkową, żonglował 3. lata oraz biegał półzawodowo. Lekka atletyka nauczyła go ambicji i dążenia do celu. Rozwija się na przeróżnych cyrkowych rekwizytach.

 

 Kamil Witkowski

Fot. Marek Zimakiewicz

Pochodzi z Piotrkowa Trybunalskiego. Cyrk zaszczepili w nim jego pierwsi instruktorzy i stał się on jego pasja. Ma 22 lata i bardzo lubi występować. Oprócz tego tryska charyzmą. Ogólnie jest super, a jego zdjęcia mówią same za siebie.

 

Jagoda Stanasiuk

Fot. Marek Zimakiewicz

 Gdy się urodziła, mama przeczytała w horoskopie, że dziecko urodzone pod tymi gwiazdami ucieknie do cyrku. Przez wiele lat nie mogła uwierzyć, że ma szansę się tym zajmować. Po pierwszym roku studiów, gdy poczuła wiatr w skrzydłach poszła na egzaminy do PSSC. Dostała się a teraz pisze licencjat i jest w połowie szkoły cyrkowej. Cyrk był jej przeznaczony. W przyszłości chciałaby nadal rozwijać się poznając nowe dziedziny cyrkowe.

 

 Najmowicz Maciej

Fot. Marek Zimakiewicz

Od dziecka był przekonany, że istnieją dla niego tylko dwie słuszne ścieżki kariery: jako rysownika komiksów lub artysty cyrkowego. Ta pierwsza zaprowadziła go na Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, gdzie dostał się na kierunek Scenografia. Druga pozostawała w sferze marzeń aż do roku 2014, kiedy to potrzeba realizacji skrytych pragnień wzięła górę nad wszystkim co inne i spowodowała porzucenie studiów i dołączenie do Państwowej Szkoły Sztuki Cyrkowej.

 

 Paulina Waszkiewicz i Kasia Krzesińska

Fot. Marek Zimakiewicz

Paulina chodzi do pierwszej klasy liceum a popołudniami uczęszcza do szkoły cyrkowej w Julinku. Specjalizuje się w gimnastyce napowietrznej, na rekwizycie sztrabaty. Jej przygoda z cyrkiem zaczęła się już w dzieciństwie. Uczęszczała na lekcje baletu, gimnastyki artystycznej, następnie akrobatykę sportową, skoki batutowe, taniec jazzowy i zajęcia z szarf wertykalnych. Na ostanich trenerka opowiedziała jej o "Cyrkówce" i zachęciła do podjęcia próby dostania się do szkoły.

 

Kasia zajmuje się trapezem kołowym, na którym lubi się wyginać. Przed jej przygodą z cyrkiem ćwiczyła gimnastykę sportową. W wieku 13. lat przyjechała z Australii do Polski i zakochała się w sztuce cyrkowej. Jej motto: Jeśli nie wiesz co zrobić, zrób szpagat. 

 

 Antek Borodziuk

Fot. Marek Zimakiewicz

Jest w pierwszej klasie PSSC. Kiedyś chodził na akrobatykę. Od trzech lat ćwiczy parkour i freerunning. Na zawodach Parkour & Freerun Challenge 2016 zajął czwarte miejsce i dostał medal za kreatywność. Co robi w cyrku ? Skacze. Dobre salto jest dobre na wszystko.

 

 Karolina Czarnecka

Fot. Marek Zimakiewicz

Śpiewająca, tańcząca aktorka teatralna i filmowa. Absolwentka Akademii Teatralnej Wydziału Sztuki Lalkarskiej. Na stałe współpracuje z Pożarem w Burdelu. Jeździ też w trasy koncertowe i Cyrkowe.

 

W wielu krajach forma cyrkowa została zaakceptowana jako forma kultury, dzięki czemu artyści mogą otrzymywać wsparcie finansowe od państwa. U nas jest inaczej, ale nie podcina nam to skrzydeł, przeciwnie, dodaje sił do walki. Nadszedł czas na metamorfozę. Pora zmienić postrzeganie Cyrku. Czas znowu poczuć zapach trocin, smak waty cukrowej i przenieść się w świat Warszawskiego Cyrku Magii i Ściemy.

 

Nie mamy jeszcze swojego namiotu, dlatego gramy tam, gdzie dobrzy ludzie użyczą nam miejsca. I tak Teatr Lalka pozwolił nam zrealizować premierę na swoich deskach. Będzie to spektakl pt. W poszukiwaniu straconego namiotu. Opowiadać będzie o potrzebie wolności, która napędzała trupę wędrownych cyrkowców do tras, podczas których odwiedzała nawet dwieście miejscowości w sezonie. Poczucie wolności dawało im siłę, gdy po ciężkiej podróży i rozstawieniu żelaznych konstrukcji, porywali publiczność odrywając ją od szarej codzienności. Wolność została im odebrana, kiedy to pewnej okrutnej nocy stracili wszystko. Skradziono im rekwizyty, zwierzęta, kostiumy, a przede wszystkim ich dom, ich Chapiteau. Grupa została z wozem i ocalonymi przedmiotami. Przedstawienie będzie opowiadać o przełomie trupy. Czy Warszawski Cyrk Magii i Ściemy ocaleje ? Jedni chcieliby się poddać, innym miłość na to nie pozwala. Niektórzy zamiast planować przyszłość snują intrygi. Jeszcze inni cierpią po stracie ukochanych zwierząt uważając, że bez nich nikt do cyrku nie przyjdzie. Czy uda im się wspólnie przekroczyć próg strachu ?

 

 

Jeśli uda nam się zebrać 8 tysięcy - stworzymy dla was bajkowy spektakl pełen emocji i wrażeń.

Jeśli uda nam się zebrać 10 tysięcy - nakręcimy film ze spektaklu i wydamy program.

Jeśli uda nam się zebrać 12 tysięcy - wydamy płytę z autorską muzyką ze spektaklu.

 

Zachęcamy każdego, kto uważa, że obecność cyrku jest niezbędna, do przyłączenia się do naszej grupy, abyśmy razem mogli stworzyć Nowy Cyrk ! Cyrk Magii i Ściemy !

 

Tak wyglądają nasze przykładowe prezenty:

Warsztaty i animacje prowadzone w klubie Dzika strona Wisły na Pl. Hallera 5:

 

 Malowanie buziek

     

 

 Akrobatyka w parach

    

 

Pokazy w wykonaniu artystów z Warszawskiego Cyrku Magii i Ściemy:

 

 Duet Akrobatyczny w wykonaniu Magdy i Kamila.

  

 

Układ na Linie Pionowej w wykonaniu Magdy. 

 

 Układ na Trapezie Kołowym wykonany przez Kasię. 

  

 

Pokaz Boyleski na Drabinie Ekwilibrystycznej wykonany przez Krzyśka.

  

Koncert Karoliny Czarneckiej

 

Kto nas wspiera ? Obejrzyj rekomendacje poniżej !

 

 

Media o Twoim projekcie:

Karolina Czarnecka: trzeba uważać na to, co się śpiewa

kobieta.onet.pl | 2016-06-27

- „Często się szufladkuje młodych aktorów, po jednej roli czy zdarzeniu jakimś. Co jest za szufladka, ta <>. No, co to jest za szufladka”?! - pytała retorycznie aktorka w dokumencie „Pierwszy raz”. Ostatnie dwa lata były u niej bardzo intensywne, dziś jest inaczej: - Staram się zwolnić, ale nie na tyle, żeby się zatrzymać - podkreśla. 28 czerwca w Teatrze Lalka w Warszawie odbędzie się spektakl, w którym debiutuje w roli reżysera. Na scenie wystąpią członkowie Warszawskiego Cyrku Magii i Ściemy. - To, że Strasburger występował w cyrku to wiadomo, ale grał też Holoubek i Ordonówna. Był już moment kiedy cyrk mieszał się z teatrem. Dziś nie jest traktowany, jako kultura, tylko jako komercyjna rozrywka - mówi Karolina Czarnecka.