O projekcie
„DELIKATNE KROKI PRZEŁAMUJĄ OPÓR” LAO TSE
To hasło patronuje projektowi „440 km”, w ramach którego chcemy zrealizować fotograficzną sesję artmodową z udziałem kobiet z niepełnosprawnością ruchową.
Celem projektu „440 km” jest wsparcie w rozwoju kobiet z niepełnosprawnością ruchową i wzmocnienie ich obecności w przestrzeni publicznej.
CHCESZ SIĘ DOWIEDZIEĆ JAK SIĘ ZACZĘŁO? POSŁUCHAJ REPORTAŻU EWY SZKURŁAT O PROJEKCIE:
http://www.radiokrakow.pl/www/index.nsf/ID/Reportaz
O SESJI:
Fotograficzna sesja artmodowa stanowi jedną z trzech części projektu„440km” realizowanego przez Fundację Machina Fotografika. Poprzez realizację sesji chcemy wzmocnić obecność kobiet z niepełnosprawnością ruchową w przestrzeni publicznej (plaża). Problem nieakceptacji swojego ciała, wizerunku i kobiecości dotyczy wszystkich kobiet, jednak u tych z niepełnosprawnością jest głębszy, wynika ze społecznej nieakceptacji niepełnosprawności w przestrzeni publicznej związanej między innymi z tym, że Polacy/Polki mają ograniczony kontakt z osobami niepełnosprawnymi, nie znają ich problemów, rzadko widują je na ulicach, plażach, w klubach, boją się otwarcie porozmawiać o przyczynie niepełnosprawności.
Ania Rutz, jedna z Ambasadorek Projektu „440 km”, bohaterka filmiku, który możecie zobaczyć wyżej tak napisała o swoim udziale w projekcie:
Zostałam Ambasadorką Projektu „440 km”, ponieważ chcę promować wizerunek kobiet z niepełnosprawnością jako KOBIET (a nie istot bezpłciowych), które są atrakcyjne oraz aktywnie działają i spędzają czas wolny w przestrzeni publicznej.
Realizując sesje artmodową wspólnie z Ambasadorkami Projektu liczymy także na to, że odbiorcy i odbiorczynie sesji dostrzegą w naszych bohaterkach kobiety a nie tylko osoby z niepełnosprawnością. Nikt z nas nie jest doskonały/a! Każdy/a z nas ma prawo do wyrażania siebie w sposób w jaki chce, a także do uczestnictwa w przestrzeni publicznej bez narażania się na komentarze, docinki, odwracanie wzroku lub jego natarczywość. Mamy nadzieje, że sesja kobiet z niepełnosprawnością będzie motywacją dla innych do tego, żeby wyjść z domu, spędzić czas na plaży, bez wstydu, z radością, w atmosferze akceptacji.
Sesja artmodowa to autorska formuła Fundacji Machina Fotografika. Jej celem jest wykorzystanie mody, jako narzędzia przekazu istotnych treści społecznych, kulturalnych i artystycznych. Modelkami biorącymi udział w sesji są zawsze osoby bezpośrednio związane z tematem. Do każdej sesji powstaje tekst będący pogłębioną analizą problemu lub zagadnienia.
W trakcje sesji Uczestniczki / Ambasadorki projektu spotkają się ze stylistką, wizażystką, stylistą fryzur, a następnie wezmą udział w profesjonalnej sesji zdjęciowej na plaży. Fotografie, opatrzone tekstem, wykorzystamy na plakatach podczas kampanii społecznej na rzecz promocji obecności kobiet z niepełnosprawnością ruchową na plaży. Plakaty zostaną wywieszone na całym polskim wybrzeżu. Chcemy także wydać pocztówki i kalendarz z efektami sesji.
Informacje o szczegółach: http://machinafotografika.pl/pl/projekt-440km
Wydarzenie na FB: https://www.facebook.com/events/627690723926334/
JAK MOŻESZ POMÓC?
Jeśli 5646 osób wpłaci po 440 groszy na realizację sesji artmodowej. UDA SIĘ:-)
Mała kwota = duża zmiana:-) Proszę udostępniajcie banerek poniżej, zaproście przyjaciół/przyjaciólki do wpłaty. Przez facebooka, maila, dzięki szeptance. Udostępnijcie link do sesji na PolakPotrafi.pl
http://polakpotrafi.pl/projekt/sesja-artmodowa-kobiet-niepelnosprawnych
oraz grafikę zamieszczoną poniżej
Na naszej stronie www.facebook.com/Projekt440km można to zrobić jednym kliknięciem za pomocą polecenia UDOSTĘPNIJ. UDA SIĘ?
NA CO WYDAMY PIENIĄDZE:
- BILETY DLA 8 AMBASADOREK I EKIPY REALIZUJĄCEJ SESJE = 15 OSÓB, DOJAZD NAD MORZE
- NOCLEG DLA AMBASADOREK I EKIPY/ 2 DOBY
- WYZYWIENIE W TRAKCIE SESJI DLA AMBASADOREK I EKIPY/ 2 DNI
- SYMBOLICZNE WYNAGRODZENIE DLA EKIPY REALIZUJACEJ SESJE
- OBRÓBKE GRAFICZNĄ I PRZYGOTOWANIE PLAKATÓW FORMAT B1 Z EFEKTAMI SESJI DO DRUKU – 4400 SZTUK
- WYDRUK POCZTÓWKEK Z EFEKTAMI SESJI – 4400 SZTUK
- WYDRUK KALENDARZY Z EFEKTAMI SESJI – 440 SZTUK
- DYSTRYBUCJE PLAKATÓW NA CAŁYM POLSKIM WYBRZEŻU.
- WYNAJEM SPRZETU DO SESJI FOTOGRAFICZNEJ NA PLAŻY
PATRONAT NAD PROJEKTEM „440 KM”:
Pani Helena Hatka - Senatorka RP VIII kadencji, socjolog, manager w sektorze ochrony zdrowia, wojewoda lubuski w latach 2007-2011.
Pani Maria Pasło-Wiśniewska – ekonomistka; prezes Zarządu Central European Pharmaceutical Distribution (CEPD) N.V. z siedzibą w Amsterdamie; przewodnicząca Rady Fundatorów Polskiego Instytutu Dyrektorów.
Projekt wspiera listem poparcia Pani Anna Komorowska, małżonka Prezydenta RP.
PARTNERZY PROJEKTU „440 KM”:
Firma protetyczna OTTO BOCK
Fundacja Jaśka Meli „POZA HORYZONTY”
Fundacja z Nowego Yorku THE NETWORK OF EAST WEST WOMEN
PATRONAT MEDIALNY:
Dojrzewalnia Róż Magazyn Endorfina
MEDIA O PROJEKCIE:
http://www.dojrzewalnia.pl/endorfina/z_zycia/artcafe/moja_droga_to_inspiracja.html
oraz: Polskie Radio Program Czwarty, Radio Kraków Małopolska, Radio Złote Przeboje, Radio Szczecin, Radio Gdańsk, Radio Olsztyn, Radiofonia.
AMBASADORKI PROJEKTU
JUSTYNA TOMASZEWSKA
Przyjaciele mówią o niej, że jest pracowita, wesoła i inteligentna. Przywiązuje wielką wagę do przyjaźni, dlatego przyjaciół ma niewielu, ale za to oddanych. Stara się traktować ludzi tak, jak sama chciałaby być traktowana. Od osób starszych czerpie doświadczenie, a od młodszych – energię i pozytywne myślenie. Uważa, że w życiu nie należy się załamywać, lecz dążyć do spełnienia marzeń. Jej marzeniem jest zobaczyć morze, nad którym jeszcze nigdy nie była. Studiuje zarządzanie finansami i pracuje. Nigdy w życiu nie zrezygnowałaby ze swojej samodzielności i niezależności. Posiada prawo jazdy, z którego jest bardzo dumna. Została Ambasadorką Projektu „440 km” ponieważ ma nadzieję, że uczestnictwo w projekcie da kobietom po amputacjach możliwość otwartego porozmawiania o swoich problemach i doświadczeniach.
AGNIESZKA HARASIM
Jest osobą, która nie boi się wyzwań. Chciałaby zostać zapamiętana jako rewolucjonistka wprowadzająca trwałą zmianę w świecie osób niepełnosprawnych po to, żeby żyło im się lepiej. Studiuje pedagogikę specjalną, która jest jej pasją. Pomimo lęku wysokości spełniła swoje marzenie – lot motolotnią. Kocha podróże, najchętniej każdą wolną chwilę spędziłaby jadąc w nieznane. Uważa że to, co daje się od siebie innym ludziom, powraca ze zdwojoną siłą, dlatego chce żyć tak, żeby móc zawsze spojrzeć w swoją twarz w lustrze. Została Ambasadorką Projektu „440 km”, ponieważ chce pomagać kobietom takim jak ona i zwrócić uwagę społeczną na problem, jakim jest pozyskiwanie nowych protez przez osoby po amputacjach. Chciałaby, aby w tym roku spełniło się jej kolejne wielkie marzenie – wymiana starych protez na nowe.
JOANNA PAWLIK
Ekstrawertyczka, otwarta na ludzi i wszystko co nowe. Poczucie humoru to jej mocna strona, bliskie osoby mówią, że jest nieco zwariowana. Artystka sztuk wizualnych pochodząca z artystycznej rodziny. Ukończyła malarstwo na ASP. Od kilku lat zajmuje się filmem i fotografią. Jej najważniejszą życiową rolą jest bycie mamą dwójki chłopaków: pięcio- i trzynastolatka. Na drugim miejscu jest sztuka, dla której wykrada każdą wolną chwilę i z której nigdy w życiu by nie zrezygnowała. Poprzez fotografię otwiera ludzi na inność ciała i jego atrakcyjność. Uwielbia podróżować, bo jest ciekawa świata i innych kultur. Jest naprawdę szczęśliwa, kiedy dzieli się z ludźmi swoją twórczością. Została Ambasadorką Projektu „440 km”, żeby dzielić się z innymi kobietami swoim doświadczeniem.
ANNA RUTZ
Prywatnie i zawodowo zajmuje się przełamywaniem mitów i stereotypów, w tym także dotyczących kobiet z niepełnosprawnością. Lubi szokować i wzbudzać dyskusję – wszystko po to, by ludzie z niepełnosprawnością i bez niej przestali bać się siebie nawzajem. Jest pełnomocniczką ds. studentów z niepełnosprawnościami przy Parlamencie Studentów RP. Skończyła germanistykę, studiuje stosunki międzynarodowe. Uwielbia prowadzić szkolenia i warsztaty, dzielić się z innymi swoją wiedzą i doświadczeniem. Przyjaciele mówią o niej, że ma duże poczucie humoru – kiedyś wracając z nimi z gór, dopytywała pasażerów w pociągu, czy nie widzieli jej lewej ręki (tej, której od urodzenia nie posiada). Jest uparta i konsekwentna, mówi to, co myśli. Nigdy nie zrezygnowałaby z podróży i bezpośredniego kontaktu z drugim człowiekiem. Chciałaby być zapamiętana jako osoba ambitna, z dystansem do siebie i świata, a równocześnie wrażliwa i otwarta na innych. Lubi długie spacery, rozmowy w pociągu i muzykę.
JUSTYNA WYSOCKA
Mówi o sobie, że jest gadułą, co świetnie sprawdza się przy prowadzeniu imprez. Przyjaciele mówią, że zawsze można na niej polegać. Jest uparta i potrafi postawić na swoim. Świetna organizatorka, dużo przyjemności sprawia jej projektowanie firmowej gazety. Pracuje jako starsza specjalistka ds. planowania. Programy Exel i Word nie mają przed nią tajemnic. Lubi książki, swoje dwa koty, czas spędzany z chłopakiem i oglądanie filmów. Śpiewa prowadząc samochód. Nigdy nie zrezygnowałaby ze swojej rodziny, która jest dla niej najważniejsza. Chciałaby zostać zapamiętana jako dziewczyna (prawie kobieta), która mimo braku nogi i mimo wszystkiego, co ją spotkało, potrafi nadal się uśmiechać, realizować siebie i swoje marzenia. Marzy o tym, aby czekające ją na onkologii badania zawsze miały dobre wyniki. Została Ambasadorką Projektu „440 km”, ponieważ chce rozwinąć siebie, poznać kobiety w podobnej sytuacji, pomóc kobiecie, która właśnie straciła nogę i myśli, że je życie się skończyło. Powiedzieć jej: „nie załamuj się! To się da przejść! To nie jest koniec, a dopiero początek”.
Autorem filmu z Anna Rutz jest: Maciej Włodarczyk / qpoznan.tv
Autorką grafiki projektowej jest: Ewa Skrzypiec / http://skrzypiec.blogspot.com