Dołącz do naszej społeczności!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Ireneusz Wróblewski

Ireneusz Wróblewski

Police

Jestem hobbystą - zajmuję się napędami elektrycznymi, na koncie mam kilka udanych konstrukcji. Obecnie pracuję nad lekkimi napędami rowerowymi.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

1004 PLN z 800 PLN

13 Wspierający

Udany! Cel osiągnięty

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania (model "wszystko albo nic") do 01.05.2014 18:06

Rower elektryczny

O projekcie

KAŻDY ROWER MOŻE BYĆ ELEKTRYCZNY!


 

www.gnom.ocom.pl

Rowery elektryczne mogą być drogie, a zestawy do samodzielnego przerobienia własnego jednośladu wymagają pewnej dozy umiejętności z dziedziny mechaniki i elektroniki. Rozwiązaniem wszystkich tych problemów może być mój projekt.


Mój pomysł to napędy rowerowe takie jak słynny Rubbee czyli napędzające bezposrednio oponę i łatwo mocowane na rowerze z mozliwością łatwego zdjecia i pozostawienia w domu, garażu czy piwnicy.

Rubbee:

http://www.kickstarter.com/projects/1732543648/rubbee-the-electric-drive-for-bicycles

http://humanoidy.com/2013/07/30/rubbee-rowerowy-silnik/ 

 

W czym mój napęd będzie lepszy od Rubbee?

Przede wszystkim w montażu nie będzie przeszkadzał mu błotnik.

Mojemu napędowi nie przeszkadza także bagażnik, ani fotelik dla dziecka.

 

Chciałbym zebrać kwotę na projekt zestawu napędowego do roweru o wadze poniżej 2 kg z zachowaniem parametrów jazdy:

  • prędkość ok 30 km/h
  • zasięg bez pedałowania ok. 25 km
  • waga do 2 kg

Do wykonania tego napędu mam juz opracowany kosztorys i powinienem zmieścić się w kwocie 1000 zł.

Pragnę uzyskać ze zbiórki ok. 800 zł i zamierzam ze środków własnych zainwestować od 200 - 500 zł.

Badania nad lekkimi silnikami przekraczaja obecnie moje hobbystyczne budżety, dlatego zwracam się o finansowanie.

Do napędu zmierzam wykorzystać silnik trójfazowy o mocy 2400W oczywiście bedzie ograniczona:

 

A=8mm

B=60 mm

C=50 mm

Waga ok. 0,5 kg

Reszta części będzie dorabiana z aluminium.

Do zasilania będzie służyła lekka bateria litowa o napięciu 30V.

 

 

Badania napędu są związane z przyszłym przygotowaniem do produkcji seryjnej w Polsce i wykorzystaniem potencjału innowacyjności polskiej gospodarki.

 

MOJA HISTORIA:

 

Więcej o moich projektach na:

www.facebook.com/polskignom


www.gnom.ocom.pl

 

PONIŻEJ KILKA Z MOICH NOWSZYCH I STARYCH PROJEKTÓW: 

 

Silnik z rolką 250W nominalnie:

 

Nowa rolka napędowa:

Specjalny kształt i frezowany pierscień minimalizuje zuzycie rolki i poslizgi w deszczu.

Mocowanie do stycy siodełka:

 Mocowanie do sztycy siodełka o wymiarach 27,2 -28,6 mm.

 

Przyśpiesznik ("manetka gazu" ze zintegrowanym wskaźnikiem baterii):

 
 
Aku 2x 12 Ah 12V, bez sterownika. (Orientacyjne koszty roweru na rolkę: silnik 250W -85 zł, akumulatory 2x12Ah -140 zł, ładowarka -50 zł,...
 
 
 
  •  
    Silnik 250W 24V, rolka 53 mm, prędk. max 25 km/h, nareszcie rolka trafiona - rower spisuje się bardzo dobrze czuć jak "ciągnie" ...
     
  •  
    Mocowanie napędu rolkowego na przednim kole. Zdecydowanie więcej pracy niż montaż pod bagażnikiem z tyłu. Ale tak też można, slnik z przo...
     
  •  
    Nowe mocowanie silnika 250W na teleskopie gazowym, zupełnie cichy napęd - to chyba to co wyszło mi najlepiej. To dopiero testy ale wid...
     
  • W finale projekt E-gnom prezentowałem przed jury w składzie: Paulina Zadura – Lichota - dyrektor Departamentu Rozwoju Przedsiębiorczości i ...
     
  •  
    - silnik - 250W 24V - Na codzienne dojazdy do pracy ok. 11 km. Działa na zasadzie włącz/wyłącz, napęd tylnego koła podwójną rolką od łyżw...