Dołącz do naszej społeczności!

O projektodawcy

urbanczyk.jakub94

urbanczyk.jakub94

Gmina Chocianów, Poland

Nasz zespół składa się, jak wspomnieliśmy, z trzech fanów motocykli. Bernard, ojciec i jednocześnie głowa projektu, jest fanatykiem starych maszyn. Jakub, najstarszy syn, jeździ na chopperach, a najmłodszy z ekipy - Ignacy - uwielbia terenową jazdę crossem

Napisz wiadomość do Projektodawcy

35 PLN z 25000 PLN

2 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania (model "wszystko albo nic") do 06.05.2018 22:10

Replika motocykla 1913

O projekcie

Nowości!

 

MOTOGEN.PL Patronem projektu!

Nagrody:

 

Jedna z nagród niemal ukończona, zostało lakierowanie!

 

W 1913 r. na amerykańskie ulice wyjechał Indian 1913. Jeden z symboli motoryzacji. Legenda. Obiekt westchnień dzisiejszych pasjonatów i kolekcjonerów. 105 lat później, w garażu małej miejscowości na Dolnym Śląsku, historia przeżywa swój renesans. Pisze się na nowo pod okiem ojca - zapaleńca motoryzacji i dwóch synów, którzy mu wtórują. 

Replika motocykla 1913 to przede wszystkim oddanie hołdu korzeniom motocykli. W dzisiejszym świecie, zalanym przez nowoczesne stylizacje jednośladów, pasjonaci spoglądają w zeszłą epokę z zazdrością. Na ulicach nie ma klasyki, ciągle powtarzają się te same schematy, a horyzont nie ukazuje perspektywy zmian. Zloty motocyklowe upewniły nas w konieczności powstania opozycji do obecnego stanu rzeczy. To tam "stara maszyna" przyciąga największą uwagę - zarówno wśród młodych zapaleńców motoryzacji jak i u "starej strzechy". To dostateczny dowód na to, że klasyka, wciąż stojąca w centrum zainteresowania, jest potrzebna. 

Wiemy, że rzemieślnicze podejście jest cenione. Właśnie dlatego nasza replika budowana jest od podstaw własnoręcznie. Części takie jak zbiornik i siedzenie stworzyliśmy na kowadle, natomiast zawieszenie oraz rama powstały przy użyciu giętarki własnej produkcji.

Oprócz tego sami wykonaliśmy kierownicę i bagażnik. Szprychy zastosowane w naszej maszynie zostały zrobione na zamówienie. Ciekawostką jest lampa - to oryginalna karbidówka z początku XX w. 

Chcemy aby nasza 1913 miała charakter i zacięcie odpowiednie dla jej wzoru. Z tego powodu planujemy zastosować elementy drewniane oraz czerwoną kolorystykę. Manetki, stopki, obudowa filtra powietrza oraz uchwyt dźwigni zmiany biegów wykonane będą właśnie z tego materiału. Ze wspomnianą zmianą biegów wiąże się kolejna ciekawostka - w myśl rozwiązań technicznych poprzedniej epoki zastosujemy ręczną wersję tego mechanizmu. Mamy też asa w rękawie - intensywnie myślimy nad projektem wózka wzorowanego na motocyklowych wózkach pocztowych z ubiegłego wieku. 

 

Ukończony pojazd zostanie przekazany na rzecz fundacji "Polak Pomaga" i portalu "Polak Pomaga". Środki z licytacji zostałyby wykorzystane na cele charytatywne. 

 

Mamy nadzieję, że replika zostanie podwaliną naszej firmy. Wasze wsparcie poza dokończeniem obecnego projektu pozwoli nam na doposażenie warszatu w rzeczy niezbędne. Zakup półautomatu spawalniczego czy tokarko-frezarki pomógłby nam w realizacji coraz ambitniejszych projektów. Moglibyśmy rozpocząć pracę m.in. nad motocyklem zasilanym... zminiaturyzowanym silnikiem parowym. W pełni funkcjonalny pojazd pełen nietuzinkowych i zapomnianych rozwiązań niewątpliwie zwracałby na siebie uwagę oraz byłby dobrą wizytówką właściciela.

 

Nasz zespół składa się, jak wspomnieliśmy, z trzech fanów motocykli. Bernard, ojciec i jednocześnie głowa projektu, jest fanatykiem starych maszyn. Jakub, najstarszy syn, jeździ na chopperach, a najmłodszy z ekipy - Ignacy -  uwielbia terenową jazdę crossem

 Replika 1913 powstaje od listopada 2017 roku. Ze względu na zawiłości polskiego i unijnego prawa budowane przez nas motocykle nie będą dopuszczone do ruchu. Z czasem sytuacja ta może się zmienić, ale do tego czasu wszystkie jednoślady pozostaną przedmiotami kolekcjonerskimi.