Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Ludwik Rożniakowski

Ludwik Rożniakowski

Wejherowo, Polska

Po ukończeniu technikum samochodowego w Wejherowie, przez kilka lat pracowałem przy naprawie samochodów. Później stworzyłem własną firmę w branży drzewnej, wykonywałem ramy do obrazów i luster, wyroby toczone, meble z drewna litego, meble gdańskie oraz wszelkie zamówienia niestandardowe. Wszystkie maszyny i urządzenia do obróbki drewna wykonałem samodzielnie na podstawie własnych projektów.
W latach 2007-2010 zbudowałem samochód własnego projektu "Autor", w latach 2011-2014 podjąłem się zrekonstruowania samochodu CWS "Torpedo", od 2015 pracuję nad odtworzeniem karety samochodu CWS.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

3055 PLN z 8500 PLN

37 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

35%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 17.11.2016.

Rekonstrukcja pierwszego polskiego samochodu CWS

O projekcie

CWS T-1 "Orzeł Biały" - Symboliczny samochód

Prace przy II projekcie rekonstrukcji pierwszych polskich samochodów CWS T-1 (1927-1931) produkowanych w Centralnych Warsztatach Samochodowych w Warszawie przekroczyły półmetek.Będzie to pojazd szczególny, gdyż zostanie wykonany w symbolice „Orła Białego”. Będzie też hołdem dla ludzi, którzy tworzyli podstawy polskiej motoryzacji w latach dwudziestych. Na mosiężnych klamkach wygrawerowane zostaną ich nazwiska. Na bokach pojazdu, pomiędzy ozdobnymi listwami będzie wygrawerowana historia tych samochodów i ludzi którzy je tworzyli.

Będzie to jedyny jeżdżący „pomnik” poświęcony ludziom, którzy wykorzystali swoje talenty dokonując niemożliwego. W ówczesnych trudnych, polskich warunkach stworzyli nowoczesny, piękny i całkowicie polskiej konstrukcji samochód.

 

O co chodzi?

Historia powstania pierwszych polskich samochodów jest przykładem niezwykłych możliwości Polaków. Niewielka grupa ludzi dokonała czegoś niewiarygodnego. Zaprojektowano i wykonano od podstaw  nowoczesny silnik oraz stylowe karoserie. Skonstruowany  pierwszy polski samochód  CWS T-1 nie ustępował innym markom  światowym, a nawet je wyprzedzał. Tego sukcesu już później nie udało się powtórzyć. Mimo wyprodukowania kilkuset tych pojazdów, do dziś nie dotrwał żaden egzemplarz.

CWS T-1 wersja kareta - taka kareta jest rekonstruowana

Postanowiłem więc przybliżyć tę fascynującą historię odtwarzając  te samochody. W 2014 roku ukończyłem rekonstruowanie pierwszego CWS-a  w barwach narodowych o nadwoziu „torpedo”.  Wszelkie prace przy rekonstrukcji wykonuję samodzielnie. Dzięki temu ograniczam koszty i nie muszę korzystać z zewnętrznych usług. Staram się zachować  technologie i styl tworzenia  z okresu lat produkcji.

Wykonałem już 60 % pracy przy projekcie.

Zrealizowanie  rekonstrukcji  tego samochodu wymaga przepracowania ok. 8500 godzin i „trochę” funduszy. Wszystkie zebrana środkizostaną przeznaczone na odtworzenie „karety” samochodu CWS. Ustalony próg zbiórki jest symboliczny, to 100zł za każdy rok od wstrzymania produkcji - niezrozumiałej decyzji o zaprzestaniu wytwarzania tych niezwykłych polskich samochodów.

Takie projekty (oprócz dużego nakładu pracy) wymagają odpowiednich srodków. Próbowałem zainteresować projektem rekonstrukcji pierwszym polskich samochodów duże polskie firmy. Niestety - bez powodzenia. Dziś projekt stratuję na Polak Potrafi - mam nadzieję, że z powodzeniem.

Chciałbym w przyszłości wykonać rekonstrukcję wszystkich nadwozi samochodów CWS: Fałszywy kabriolet, Berlina, sportowy Roadster i odmiany ciężarowe (sanitarka, lekka ciężarówka, bankowóz) oraz stworzyć "żywe muzeum - warsztat pokazowy" tych pojazdów.

Kim jestem?

Jak to się wszystko zaczęło?:

 

 

 

O moim poprzednim projekcie:
Zapraszam na stronę internetową - www.cwst1.pl

 

 CWS T-1 "Torpedo" przy Kalwarii Wejherowskiej

Na targach pojazdów zabytkowych "Autonostalgia 2014" w Warszawie. Na zdjęciu wraz z dr Janem Tarczyńskim - autorem książek m.in o samochodach CWS.

Na spotkaniu w Automobilklubie Morskim w Gdyni.

 CWS obok ORP Błyskawicy

 

Gdzie możemy śledzić postępy rekonstrukcji?

Dla zainteresowanych rekonstrukcją zapraszamy na stronę www.cwst1.pl lub Facebook, gdzie na bieżąco będziemy aktualizować bazę zdjęć z budowy. Ponadto na naszym kanale YouTube, będziemy co jakiś czas umieszczać filmiki z serii „Raport z budowy”, w której opowiadamy, pokazujemy proces tworzenia samochodu CWS T-1 Kareta. Dwa odcinki już możecie zobaczyć!

Raport z Budowy #1 - Rama:

 

Raport z Budowy #2 - Nadwozie cz.1:

 

Raport z Budowy #3 - Nadwozie cz.2:

 

Jaką mamy pewność, że samochód zostanie ukończony?

Na swoim koncie, mam już ukończone dwa samochody – Autor Cadillac  oraz CWS T-1 w wersji Torpedo. Lata pracy, które poświęciłem m.in. na konstruowaniu tych samochodów, pozwoliły mi na zdobycie doświadczenia i odpowiednich umiejętności w tej dziedzinie. Zatem zrekonstruowanie Karety, to tylko kwestia czasu i środków.

 

Co dostaniemy w zamian za wpłatę?

Dla fundatorów tej rekonstrukcji, przygotowaliśmy przeróżne podarunki. W zależności od progu, czekają takie nagrody jak m.in:

  • E-mailowy podziękowanie za pomoc
  • Imię i nazwisko wpłacającego na stronie internetowej rekonstrukcji
  • Rysunek samochodu CWS T-1 Kareta z dedykacją, oprawione w ramkę np. do powieszenia na ścianie - wysyłane pocztą
  • Metalowy znaczek CWS - wysyłany pocztą.                                                                                                                                                                 Takie same znaczki znajdują się w rekonstrukcji CWS T-1 "Torpedo".                   
  • Zestaw numerowany z metalowym logiem CWS, zamontowanym w lakierowanej podstawce wykonanej z drewna (używanego przy budowie nadwozia CWSa).                      
  • Przejazd zrekonstruowanym już samochodem CWS T-1 wersja Torpedo                   
  • Przejazd autorskim projektem samochodu, wzorowanego na samochodach marki Cadillac z lat 20 - Autor Cadillac
  • Przejazd zrekonstruowanym samochodem CWS T-1 Kareta
  • Możliwość porozmawiania z rekonstruktorem na żywo i oprowadzenie po warsztacie i poznanie tajników odbudowy "od środka"
  • Wygrawerowanie Nazwiska wpłacającego na klamkach rekonstruowanego samochodu
  • Inne do uzgodnienia - reklama na samochodzie, w warsztacie, na kanale YouTube itp.

 

Dlaczego powinniśmy Cię wspomóc?

Myślę, że warto zrekonstruować ten samochód choćby dla oddania pamięci polakom, którzy tworzyli te piękne samochody przed II wojną światową. Tworzyliśmy świetne samochody, które konkurowały z prestiżowymi markami samochodów – takimi jak Rolls Royce. Powinniśmy przypominać wszystkim, że nasza motoryzacja zaczęła się w latach dwudziestych.

 

Media o nas:

http://www.dziennikbaltycki.pl/rejsy/a/autosalon-w-wejherowie-powstaje-drugi-cws,10684946/

http://motoryzacja.interia.pl/motofani/oldtimery/news-pierwszy-polski-samochod-byl-jak-rolls-royce,nId,2280881

http://www.autoexpert.pl/aktualnosci/Powrot-polskiej-legendy-motoryzacji,8580,1

http://gwe24.pl/Piekno-zapomnianych-aut,26336.html

 

Informację dodatkowe:

Strona internetowa - www.cwst1.pl

Facebook - www.facebook.com/cws.rekonstrukcja

Kanał YouTube - www.youtube.com/user/ckdzpc

 

Adres e-mail - cws.kareta@gmail.com                 

Media o Twoim projekcie:

Mechanik z Wejherowa buduje przedwojenne polskie auta. "Torpedo" już jeździ, czas na "karetę"

wiadomosci.onet.pl | 2016-10-04

- Mało ludzi o tym wie, ale już pod koniec lat 20. w Polsce produkowaliśmy swoje auta. Dzisiaj oryginalnych modeli CWS już nie ma, dlatego wziąłem się za ich rekonstrukcję – mówi nam 57-letni mechanik z Wejherowa, który buduje teraz już drugie takie auto. Pierwsze z nich, CWS T-1 od 2014 roku jeździ po polskich drogach. Zobaczcie zdjęcia.

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 17.11.2016 11:11