Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

michalslawecki

michalslawecki

Warszawa, Polska

Absolwent Wydziału Wokalnego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Artura Stefanowicza. Jako student zadebiutował w Zemście nietoperza J. Straussa śpiewając partię Księcia Orlofsky’ego w Operze na Zamku w Szczecinie, w Koronacji Poppei Monteverdiego w roli Nerona w Teatrze Collegium Nobilium w Warszawie. Występował w Filharmonii Narodowej w Warszawie, Filharmonii w Szczecinie, Filharmonii w Gdańsku, Filharmonii w Rzeszowie, Operze Śląskiej w Bytomiu, Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie, Zamku Królewskim w Warszawie, Operze Nova w Bydgoszczy, Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, Studiu Koncertowym im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Koncertował także na Litwie, Łotwie, we Włoszech, Francji, w Niemczech, Belgii, Grecji, Austrii, Kazachstanie, Serbii, na Malcie oraz RPA. W swoim repertuarze koncertowym ma liczne dzieła od muzyki barokowej po muzykę współczesną. Zrealizował też wiele nagrań radiowych oraz telewizyjnych.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

15002 PLN z 15000 PLN

149 Wspierający

Udany! Cel osiągnięty

100%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 19.12.2018.

Michał Sławecki - ORESTEJA A. Zubel NAGRANIE TELEDYSKU

O projekcie

 

             

• O R E S T E J A •

 

 

Projekt teledysku do Arii Apolla z operodramatu „Oresteja” Agaty Zubel to połączenie świata muzyki klasycznej, świata opery, teatru, a także świata filmu. Projekt zbudowany w oparciu o wieloletnie doświadczenie artystów biorących w nim udział. Ma na celu szerzenie kultury, muzyki klasycznej, a także przełamanie streotypów o muzyce klasycznej jak i sztuce współczesnej. To innowacyjne spojrzenie na sztukę na polskim rynku. Muzyka klasyczna nie była do tej pory przedstawiana w taki sposób w Polsce. Poprzez video jesteśmy w stanie dotrzeć do większej liczby odbiorców, tym samym zyskując nowych słuchaczy. Teledysk nie jest stereotypową produkcją. Ma być dla nas narzędziem do tego aby pokazać wszystkim, że muzyka klasyczna może być równie zaskakująca i ciekawa jak projekty muzyki popkultury.

 

Głównym celem projektu oraz jego najważniejszym założeniem, jest pokazanie szacunku do drugiego człowieka, a także moralnych granic zemsty i nienawiści. To swoistego rodzaju manifest wypowiedziany za naszym pośrednictwem. Wszyscy chcemy zmierzać do tego, aby świat był lepszy, każdy człowiek był szanowany, a wszystkie różnice kulturowe były przez nas wszystkich akceptowane. Uczmy się szacunku do siebie i pokazujmy go na każdym kroku. Chcemy aby problem, który poruszamy był wypowiedziany muzyką, tańcem, słowem, obrazem. Siłą projektu jest połączenie tych wszystkich środków przekazu, a także realizacja przez wybitnych artystów.

 

 

Do realizacji nagrania teledysku zostali zaproszeni wybitni polscy artyści. Są nimi obok Danuty Stenki, jednej z najwybitniejszych i najbardziej znanych polskich aktorek teatralnych i filmowych, Karol Łakomiec operator, autor zdjęć do filmów fabularnych i teledysków. Pracował dla takich artystów jak John Porter, Renata Przemyk, Zakopower, Lady Pank, Artur Rojek czy Doda. Marta Brodacka dyrektor, fotograf, edytor, ciesząca się olbrzymim uznaniem na londyńskim rynku muzycznym. Pracująca m.in. dla Universal Music London, Stick and Stones Magazine, Monochrom London. Michał Sławecki jeden z najbardziej znanych polskich kontratenorów młodego pokolenia. Koncertujący na najważniejszych polskich i zagranicznych scenach muzycznych i operowych. Ma na swoim koncie liczne występy m.in. w Niemczech, Serbii, Włoszech. Malcie, RPA, Kazachstanie. Współpracujący z wybitnymi polskimi kompozytorami takimi jak m.in. Paweł Mykietyn, Stanisław Syrewicz, Sławomir Kupczak, Bartosz Chajdecki. Zrealizował również wiele nagrań radiowych oraz telewizyjnych.

 

Zebrane fundusze przeznaczymy na realizację nagrania teledysku oraz koszty związane z nagraniem i produkcją m.in: 

  • reżyser 
  • operator kamery  
  • tancerze
  • aktorzy
  • światła, realizator 
  • make up
  • stylista
  • wynajem sprzętu
  • transport
  • koszty prowizji, poniesione przy rozliczaniu projektu z portalem  

W realizacji nagrania zostają wykorzystane: doświadczenie, pełne zaangażowanie oraz gotowość do pracy wszystkich artystów oraz realizatorów projektu. Jednakże tylko przy udziale Państwa wsparcia finansowego jesteśmy w stanie zrealizować ten projekt. Projekt będzie realizowany w pierwszej połowie przyszłego roku (2019r). Jesteśmy głęboko przekonani i mocno wierzymy, że dzięki naszej współpracy stworzymy dla Państwa i pokażemy kawałek naszego świata do którego chcielibyśmy Was zabrać.

 

Nagranie audio zostało zrealizowane w dniach 23-27 stycznia 2017 roku w Warszawie (Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego)  

 

wykonawcy:

Danuta Stenka - Klitajmestra/Orestes (aktorka)

Michał Sławecki - Apollo (kontratenor) 

Tomasz Piluchowski - Atena (tenor) 

Anna Zawisza - Kassandra (sopran) 

Tamara Kurkiewicz, Leszek Lorent, Krzysztof Niezgoda - instrumenty perkusyjne

Chór Polskiego Radia 

Szymon Wyrzykowski - dyrygent 

Ewa Guziołek-Tubelewicz - reżyseria nagrania 

Libretto: Maja Kleczewska (według Ajschylosa w tłumaczeniu Macieja Słomczyńskiego)

 

 

 

• T W Ó R C Y 

       

Danuta Stenka

 

Polska aktorka teatralna, filmowa i radiowa. W roku 1984 ukończyła Studium Aktorskie przy Teatrze Wybrzeże w Gdańsku (na deskach którego debiutowała w 1982 r. w „Betlejem Polskim” Lucjana Rydla). Przez kolejne cztery lata (od 1984 r.) występowała na scenie Teatru Współczesnego w Szczecinie. Następnie, w 1988 r. przeniosła się do Teatru Nowego w Poznaniu, gdzie zaczęła się jej długoletnia współpraca z Izabellą Cywińską, a także pierwsze role w Teatrze Telewizji. W 1991 r. została aktorką Teatru Dramatycznego w Warszawie, a od 2003 r. warszawskiego Teatru Narodowego. Występuje również gościnnie w spektaklach u takich reżyserów jak: Grzegorz Jarzyna (TR Warszawa), czy Krzysztof Warlikowski (Nowy Teatr). Danuta Stenka od kilku lat odczytuje kaszubskie tłumaczenia Biblii w wejherowskiej kolegiacie – podczas corocznych koncertów w ramach projektu „Verba Sacra”. Jest także ambasadorem kampanii „Legalna Kultura”.Ogromną popularność zyskała dzięki rolom w produkcjach serialowych: „Boża Podszewka” (1997 r.) w reż. Izabelli Cywińskiej, „Ekstradycja III” (1998 r.) w reż. Wojciecha Wójcika, „Zaginiona” (2003 r.) w reż. Andrzeja Kostenko, czy "Lekarze" (2012-2014 r.) w reż. Filipa Zylbera.  Uznana została za jedną z najpiękniejszych i najzdolniejszych aktorek w Polsce. Zasłynęła z roli George Sand w filmie "Chopin. Pragnienie miłości" (2002 r.) w reż. Jerzego Antczaka oraz Judyty w komedii romantycznej „Nigdy w życiu!” (2004 r.) w reż. Ryszarda Zatorskiego. Danuta Stenka wielokrotnie użyczała swego głosu w dubbingowanych wersjach filmów, m.in. w „Iniemamocni” (2004 r.), „Opowieści z Narnii” (2005 r., 2008 r., 2010 r.), „Zaplątani” (2010 r.), „Na skrzydłach marzeń” (2013 r.) i „Jak wytresować smoka 2” (2014 r.).Otrzymała wiele nagród, które są dowodem na jej wszechstronność, niezwykły talent i aktorskie umiejętności. Dzięki roli George Sand w filmie „Chopin. Pragnienie miłości” przyznano Danucie Stence tytuł aktorki roku na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym: "Listopad" w Mińsku i "Strożary" w Kijowie. W 2001 roku odcisnęła swoją dłoń na Promenadzie Gwiazd w Międzyzdrojach. W 2003 r. została laureatką „Paszportu Polityki” w kategorii „Teatr” za rolę w spektaklu „Zwycięstwo” (Teatr Współczesny we Wrocławiu). W tym samym roku została wyróżniona przez Zespół Artystyczny Teatru Polskiego Radia nagrodą „Wielki Splendor”. Zdobyła również Nagrodę im. Aleksandra Zelwerowicza – przyznawaną przez redakcję miesięcznika „Teatr” – za sezon 2005/2006  za rolę Ellidy Wangel w przedstawieniu „Kobieta z morza” w reż. Roberta Wilsona w Teatrze Dramatycznym w Warszawie. Na Festiwalu „Dwa teatry” w Sopocie w 2005 r. otrzymała honorowe wyróżnienie aktorskie za rolę w spektaklu Teatru Telewizji „Intryga i miłość” w reż. Macieja Prusa . W 2010 r. otrzymała nagrodę – Fenomen „Przekroju”. W 2011 r. została odznaczona Srebrnym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis oraz ważnym w środowisku kaszubskim Medalem Stolema. W grudniu tego samego roku została nagrodzona Złotym Mikrofonem za „wybitne role wykreowane w Teatrze Polskiego Radia”. Danuta Stenka jest kilkukrotną laureatką polskich nagród filmowych: „Orła” (2003 r.) za najlepszą główną rolę kobiecą, „Złotej Kaczki”  (2003 r.) dla najlepszej polskiej aktorki za film „Chopin. Pragnienie miłości”  oraz „Orła” (2008 r.) za najlepszą drugoplanową rolę kobiecą w filmie „Katyń”.  W 2009 r. otrzymała „Grand OFF” dla najlepszej aktorki za krótkometrażowy film „Janek” w reż. Piotra J. Lewandowskiego. W roku 2014 została wybrana najlepszą aktorką 7. Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego „Boska Komedia” w Krakowie. Statuetka oraz nagroda pieniężna w wysokości 10 tys. zł ufundowana przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego powędrowały do rąk Danuty Stenki za spektakl TR Warszawa "Druga Kobieta" w reż. Grzegorza Jarzyny. W 2014 r. podjęła się także monodramu "Koncert życzeń" w reż. Yany Ross.  Za te rolę zdobyła w roku 2015 Nagrodę Magnolii - Nagrodę Miasta Szczecina "za rozszerzenie przestrzeni dramatu człowieka" w ramach Przeglądu Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT.    

 

 

Michał Sławecki

 

Absolwent Wydziału Wokalnego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Artura Stefanowicza. Jako student zadebiutował w Zemście nietoperza J. Straussa śpiewając partię Księcia Orlofsky’ego w Operze na Zamku w Szczecinie, w Koronacji Poppei Monteverdiego w roli Nerona w Teatrze Collegium Nobilium w Warszawie. Występował również w Filharmonii Narodowej w Warszawie, Filharmonii w Szczecinie, Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Operze Śląskiej w Bytomiu, Teatrze Polskim w Warszawie, Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie, Zamku Królewskim w Warszawie, Operze Nova w Bydgoszczy, Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, Studiu Koncertowym im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, Teatru Manoel na Malcie. Koncertował także na Litwie, Łotwie, we Włoszech, Francji, w Niemczech, Belgii, Grecji, Austrii, Kazachstanie, Serbii oraz RPA. W swoim repertuarze koncertowym ma liczne dzieła od muzyki barokowej po muzykę współczesną. Jego repertuar operowy obejmuje takie utwory, jak Dydona i Eneasz H. Purcella (Czarownica), Juliusz Cezar G.F. Händla (Sekstus), Zemsta nietoperza J. Straussa (Książę Orlofsky), Koronacja Poppei C.Monteverdiego (Neron), Rinaldo G.F. Händla (Rinaldo), Agrippina G.F. Händla (Neron), Orfeusz i Eurydyka Ch.W. Glucka (Anioł) Wesele Figara W.A. Mozarta (Cherubin), Romeo i Julia Ch. Gounod (Stephano) Voyager S. Kupczaka (Voyager), Lost Higway O. Neuwirth (Andy). Uczestniczył w wielu kursach wokalnych, doskonaląc swoje umiejętności z takimi artystami, jak Paul Esswood, Michael Chance, James Oxley, Jadwiga Rappé, Anna Radziejewska, Olga Pasiecznik. Współpracuje z wybitnymi polskimi kompozytorami. Utwory Pawła Mykietyna (Shakespeare’s Sonnets) śpiewał m.in. w Rzymie (Corso Polonia/X Edizione del Fesival delle Arti Unite), na Malcie (Teatru Manoel/Concert of Polish Contemporary Music Masters), we Fryburgu (Post Fine Arts), we Lwowie (XVII International Contemporary Music Festival) w RPA (National Arts Festiwal 2015) w Poznaniu (Festiwal „Nostalgia” 2017r.) . Sławomirem Kupczakiem (Premiera Opery „Voyager” Teatr Wielki- Opera Narodowa w Warszawie) (Premiera utworu „Widziałem Cię” na kontratenor i fortepian Salon Muzyczny Chóru Polskiego Radia w Willi Decjusza w Krakowie). Brał udział w prawykonaniach: MissyAssumptionis Bartosza Chajdeckiego z Orkiestrą Symfoniczną Polskiej Filharmonii Bałtyckiej pod dyrekcją Piotra Sułkowskiego (Gdańsk), prawykonanie Golgoty Polskiej Andrzeja Zaryckiego z towarzyszeniem Orkiestry Symfonicznej pod dyrekcją Tadeusza Wicherka w Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku (rejestracja TVP). Utwory Sebastiana Krajewskiego wykonywał z towarzyszeniem orkiestry Ars Nova podczas festiwalu Warszawskie Spotkania Muzyczne na Zamku Królewskim w Warszawie (rejestracja Polskie Radio), wykonywał także utwory Macieja Zielińskiego podczas koncertu Kolęda Nova z towarzyszeniem orkiestry AUKSO pod dyrekcją Marka Mosia (rejestracja TVP). Zrealizował również nagranie płytowe opery Agaty Zubel „Oresteja” (rejestracja Polskie Radio). Michał Sławecki zrealizował też wiele nagrań radiowych oraz telewizyjnych. 

 

 

Karol Łakomiec 

 

Absolwent Kierunku Operatorskiego i Podyplomowego Kierunku Operatorskiego. Szczególnie uzdolniony i wrażliwy na plastykę obrazu operator. Autor zdjęć do filmów fabularnych, reklam (m. in. dla Roberta Lewandowskiego) i teledysków (pracował dla takich artystów, jak John Porter, Renata Przemyk, Zakopower, Lady Pank czy Doda). Videoclip do piosenki Artura Rojka, który zrealizował, był nominowany do Fryderyka w kategorii Teledysk Roku, a projekt dla Sister Wood otrzymał nominację za najlepsze zdjęcia i do Grand Prix na Yach Film Festiwal. Najważniejszym obszarem twórczości Karola Łakomca są krótko- i długometrażowe formy fabularne. Film dyplomowy AMA  „Bardo” w reżyserii Anny Sormus został wybrany do Konkursu Etiud Sudenckich na MFF Camerimage. Twórca brał również udział w produkcji fabularyzowanego filmu dokumentalnego „Dwie Korony” autorstwa Michała Kondrata, gdzie odpowiadał za zdjęcia do części fabularnej. Karol Łakomiec niedawno zakończył zdjęcia do swego debiutu fabularnego w roli DOP pod tytułem „Wyklęty” w reżyserii Konrada Łęckiego. 

 

 

Marta Brodacka 

 

Jest absolwentką Stosunków Międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim oraz absolwentką London College of Fashion ze specjalnością Fashion Media Production. Na co dzień związana z rynkiem londyńskim gdzie działa prężnie jako Reżyser i Producent. Na swoim koncie ma liczne produkcje dla międzynarodowych wytwórni, przy których współpracowała z wybitnymi artystami m.in. DJ Roger Sanchez (Armada Music), Poopy Ajudha, MNEK (Jungle Magazine), Rationale (Warner UK), Westerman (Island Records), Jelous of the Birds (Warner US) or Saweetie (Notion Magazine).                                              

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 19.12.2018 22:10