O projekcie
Nazywamy się Plazmatikon. Przez ostatnią dekadę wydaliśmy 4 płyty, zagraliśmy wiele koncertów, w tym na wszystkich liczących się festiwalach w kraju - Off, Opener, Free Form, Coke live, Jewish Festival i inne. Współpracowaliśmy m.in. z Frankiem Londonem (zdobywca Grammy z Klezmatics), Paulem Brody (Sadaawi), Mazzolem, Baaschem, Hadesem i wieloma innymi muzykami. Poprzednie płyty były bardzo entuzjastycznie przyjęte przez krytyków - Newsweeka, Laifa, KMaga, Aktivista i wielu innych mediów. Nasze utwory trafiały na składanki, m. in. francuską Europavox.
Moon to płyta zamykająca pewien etap naszej twórczości. Pomysł na muzyczną ilustrację sampli związanych z lotem na księżyc pojawił się już wiele lat temu - pełne emocji słowa polityków, astronautów i dziennikarzy zrobiły na nas olbrzymie wrażenie, dlatego zdecydowaliśmy się potraktować je jako swego rodzaju "wokal", który obudowaliśmy dźwiękami zagranymi w stylu, który po 10 latach można uznać za "nasz" - czyli elektronika - retro bitmaszyny i syntezatory połączone z basem i gitarą.
Posłuchaj płyty "Moon"
https://plazmatikon.bandcamp.com/
Księżyc na winylu
Naszym wielkim marzeniem było wydanie tej płyty na winylu, jednak koszt takiego przedsięwzięcia jest naprawdę znaczny, dlatego postanowiliśmy zorganizować zbiórkę crowdfundingową na ten cel. Jeżeli chcecie mieć nasz winyl, ewentualnie inne płyty - zapraszamy do wspierania naszego projektu!
Jeżeli podoba Wam się co robimy - powiedzcie o tym znajomym! Może oni będą chcieli mieć naszą muzykę na fizycznej płycie?
Kosztorys:
4200 zł tłoczenie płyt
ok. 1000 zł mastering pod wydanie na winylu
500 zł prowizja polak potrafi
ok 300 zł wysyłka nagród
PLAZMATIKON
Plazmatikon to grupa, która dzięki niezwykle twórczemu podejściu do muzyki elektronicznej zaskarbiła sobie uznanie krytyków i zajęła wyjątkowe miejsce na polskiej scenie muzycznej.
Zespół powstał w 2006 r. jako kwartet w składzie: Kacper Salzman (gitara), Paweł Moszyński (syntezatory) Maciej Szczepański (bas), Stanisław Koźlik (automaty perkusyjne i efekty).
Początkowo grupa eksplorowała brzmienia low-fi z lat 80., opierając swoją muzykę na instrumentach epoki socrealizmu – automatach perkusyjnych i syntezatorach analogowych wyprodukowanych w krajach za żelazną kurtyną przez takie firmy jak Unitra, Vermona czy Elektronika. Wydane w tym okresie albumy Dźwięksystem EP i Dżemsesje zebrały bardzo dobre recenzje i otworzyły Plazmatikonowi drogę do występów na festiwalach, m.in. OFF Festiwalu w Mysłowicach, Free Form Festival w Warszawie, Art. Depot w Gdańsku czy – na zaproszenie Jerzego Mazzolla – na Jazz Od Nowa w Toruniu (gdzie grupa towarzyszyła Mazzollowi i Andrzejowi Przybielskiemu). Utwory z płyty Dżemsesje pojawiły się też na wielu składankach, w tym na francuskiej kompilacji Europavox.
Udział w warsztatach muzyki klezmerskiej w Sejnach stał się inspiracją dla trzeciej płyty grupy pod tytułem „Klezmatikon”, wydanej w 2009 r. Gościnnie wystąpili na niej przedstawiciele nurtu nowej muzyki żydowskiej, znakomici trębacze Paul Brody i laureat Grammy Frank London.
W 2011 r. grupa zaprosiła do współpracy wokalistę Bartka Schmidta. Z tej kooperacji narodził się „Muzak” – przewrotny komentarz do roli, jaką pełni muzyka użytkowa w naszym skomercjalizowanym życiu. Plazmatikon został zaproszony m.in. na festiwal Heineken Opener, a wydana w 2012 r. płyta „Muzak” spotkała się z dobrym przyjęciem recenzentów i publiczności.