O projekcie
KOMU // NAM
Zbiórka na realizację spektakli Anny Smolar i Marty Ziółek w Komunie // Warszawa.
NA // SMOLAR. NA // ZIÓŁEK. NA // TEATR.
My, Komuna // Warszawa. Niezależny teatr, eksperymentujący na styku sztuk performatywnych, wideoinstalacji i muzyki. Od 2007 roku działamy na warszawskiej Pradze w „artystycznej kamienicy” przy ul. Lubelskiej 30/32 skupiającej grupy teatralne i artystów różnych dziedzin sztuki.
Potrzebujemy Waszego wsparcia, aby zrealizować dwa spektakle – Pixo, reż. Marta Ziółek (premiera 27.10) i Ośrodek wypoczynkowy, reż. Anna Smolar (premiera 1.12).
Rokrocznie staramy się o dofinansowanie naszych działań z wielu źródeł, zarówno ministerialnych jak i samorządowych. W tym roku w konkursie MKiDN nie otrzymaliśmy wystarczającej ilości punktów, aby móc realizować wszystkie działania związane z ww. projektami. Otrzymana dotacja (miejska) gwarantuje pokrycie tylko części kosztów spektakli.
Naszym celem jest stworzenie optymalnych warunków do pracy twórczej wszystkim osobom zaangażowanym w przedstawienia. Zebrane pieniądze chcemy przeznaczyć na honoraria dla realizatorów i twórców spektakli oraz elementy scenografii.
Do współpracy zaprosiliśmy Annę Smolar i Martę Ziółek.
Dwie reżyserki, które we współczesnym teatrze zdążyły już wykształcić swój język. W swoich spektaklach i projektach zawsze zapraszają do dialogu, poruszając ważne i aktualne problemy.
Anna Smolar i Marta Ziółek to osobowości współczesnego teatru, które przyciągają odwagą podejmowanych tematy, umiejętnością tworzenia zespołu teatralnego oraz interdyscyplinarnymi narzędziami pracy.
Anna Smolar zaprosiła do współpracy dramaturga Michała Buszewicza, scenografkę Annę Met oraz aktorów: Andrzeja Konopkę, Macieja Pestę, Sonię Roszczuk, Jana Sobolewskiego, Martę Ścisłowicz i Małgorzatę Witkowską.
Marta Ziółek zrealizuje swój projekt z tancerzami: Marią Magdaleną Kozłowską, Agnieszką Kryst, Ramoną Nagabczyńską, Pawłem Sakowiczem, Katarzyną Sikorą i Robertem Wasiewiczem.
Ośrodek wypoczynkowy, reż. Anna Smolar
W nowej rzeczywistości, w miejscu obecnej awangardowej sceny teatralnej mieści się jeden z ośrodków wypoczynkowych - miejsc relaksu i warunkowania społecznego powstałych dzięki Narodowemu Programowi Zbiorowego Wypoczynku. Ośrodek ten, podobnie jak pozostałe tego typu placówki wychodzi naprzeciw pragnieniom towarzyszącym każdemu obywatelowi. Potrzebie świętego spokoju, nieangażowania się w cudze sprawy, zadbania o własny interes i komfort. Pobyt w ośrodku pomoże zapomnieć o wszystkim tym, co nie jest dla kuracjuszy przyjemnością, odnaleźć swoje skrywane potrzeby.
Dzięki ośrodkom wypoczynkowym można nareszcie poczuć szczerą ulgę. Wszystkie decyzje zostały już podjęte, wszystkie sprawy załatwione, sytuacja wewnętrzna i zewnętrzna jest stabilna, a dobrobyt jest na wyciągnięcie ręki. Czas odpocząć.
PIXO, reż. Marta Ziółek
PIXO to przestrzeń zawieszona między realnością i wirtualnością. Znana ze Zrób siebie ekipa awatarów – Angel Dust, Beauty, Coco, Glow, High Speed, Lordi i szansonistka – tym razem udaje się w podróż do miejskiego podziemia, betonowej dżungli. Zmagając się ze sławą, widzialnością i głodem adrenaliny, każde z nich wchodzi w proces transformacji ciała i wizerunku. Jak postacie z filmów science fiction. PIXO to energia sukcesu, mierzonego chuligańskim aktem brawury i ruchowa opowieść o gniewie i spektakularnej kaligrafii ciała.
PIXO. Rozbijać. Detonować. Wysadzać. Burzyć.
Bądźcie z nami!
Potrzebujemy Waszego wsparcia!
POMAGAJĄ // NAM
Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie
Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu
Stowarzyszenie Pedagogów Teatru
Wydawnictwo Krytyki Politycznej
Studio fotograficzne JEDNO TO ZA MAŁO
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski
Media o Twoim projekcie:
KOMU // NAM w stołecznej Gazecie Wyborczej.
www.facebook.com | 2017-10-05
Komuna//Warszawa ma poważne problemy finansowe i rusza akcja crowdfundingową. Zbiera pieniądze na spektakle Anny Smolar i Marty Ziółek. (artykuł w całości w stołecznym dodatku do Gazety Wyborczej, 5.10, autor: Arkadiusz Gruszczyński)