Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Imperium Game

Imperium Game

Pszów

Jesteśmy grupą zrzeszoną wokół inicjatywy wydawniczej, która stara się zdobyć środki na wydanie swojej pierwszej gry. W przyszłości zamierzamy pomagać innym graczom wydawać swoje własne gry, nawet w niewielkich nakładach.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

1192 PLN z 20000 PLN

11 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 10.04.2019.

Nowa gra planszowa Imperium

O projekcie

 

 

       Od dawna zafascynowani jesteśmy tematem planszówek. Przez długi czas dojrzewała w nas chęć stworzenia czegoś swojego, nowego, czym moglibyśmy podzielić się z osobami z podobnym zamiłowaniem do naszego. Zauważyliśmy, że takich osób jest więcej – którzy mają niejednokrotnie świetne, niesamowicie kreatywne pomysły, lecz problem zawsze sprowadza się do jednego – braku funduszy, by pójść z pomysłem naprzód.

 

    Stworzyliśmy grę planszową "Imperium", która jest efektem wielomiesięcznej ciężkiej pracy, wyrzeczeń, ale także grą z duchem i częścią nas. Szczęśliwie, po wielu próbach, pojawiła się możliwość wydania naszej gry - stąd właśnie pomysł o zbiórce.

 

     Jeśli uda nam się wydać grę, chcielibyśmy podjąć inicjatywę wydawniczą. Da nam to możliwość pomocy graczom, którzy, jak pisaliśmy wcześniej, mają swoje rewelacyjne pomysły, czy też mają już gotową grę i chcieliby ją wydać, a nie mają do dyspozycji dużych zasobów finansowych. Moglibyśmy wówczas dać szansę tym osobom na wyprodukowanie czy wydanie gry, nawet w niewielkich nakładach. Dzięki tej inicjatywie chcielibyśmy również promować granie w gry planszowe jako kreatywny sposób spędzania czasu z rodziną i znajomymi. Przez taką postawę chcielibyśmy pokazać, że gry planszowe nie są nudne, a z pewnością ubogacające i kształtujące rozwój procesów myślowych, zarówno u dzieci, jak i dorosłych.

 

 

     „Imperium” to nowa strategiczna gra planszowa, w której wcielamy się w rolę jednego z wielkich władców Europy. Mamy więc do wyboru: Imperium Rzymskie, Wikingów, Wielką Lechię lub Bizancjum.

 

     Gra wprowadza nas w alternatywną rzeczywistość średniowiecznej Europy, w której następuje rozłam Mocarstwa German, żyjącego w centrum kontynentu. Na południu natomiast, od wielkiego Imperium Rzymskiego, odłącza się Cesarstwo Bizantyjskie. Na wschodzie w siłę rośnie mityczne Królestwo Lechitów, a z północy swoje najazdy rozpoczynają Wikingowie.

 

     Największa walka toczy się o rozbite na prowincje Królestwo German, a więc o tereny środkowej Europy oraz wysp. Grę możemy wygrać poprzez: realizację karty zadania, przejęcie sześciu prowincji, zdobycie run lub po prostu pokonanie wszystkich wrogów.

 

     

     Fabuła gry, oprócz kilku fantastycznych elementów, jak magiczne artefakty lub tajemnicze zjawy, utrzymana została w świecie realistycznym, gdzie wszystko ma swoją przyczynę i skutek. Za rozwój musimy płacić konkretne zasoby, które wcześniej należy zgromadzić w skarbcu, który to także ma ograniczoną pojemność. Zdobyte zasoby pozwalają nam na werbunek nowych generałów, rozwijanie nowych umiejętności, rekrutację oraz rozwój wojska, a także umocnienie murów zamku. Wraz z rozwojem naszego królestwa, kierowani przez nas generałowie mogą wykorzystywać zasoby do stawiania osad oraz twierdz, w kluczowych dla nas miejscach na mapie. W zależności od przyjętej strategii, dzięki owym osadom lub twierdzom, będziemy mogli przejmować prowincje znajdujące się na wolnych terenach, lub grabić królestwa innych graczy. Każda twierdza posiada swoją unikalną właściwość oraz miejsca dla oddziałów wojska. Umożliwiają one także przemieszczanie się generała wraz z armią na linii twierdza – zamek.

 

     

     Każde królestwo składa się z trzech prowincji: głównej, na której znajduje się zamek, a więc centralny punkt każdego królestwa, oraz dwóch pobocznych prowincji, których granice zaznaczone są innymi odcieniami koloru. 

 

     Poruszanie po mapie generałami jest stosunkowo proste, warto jednak uważnie liczyć pola dzielące nas do miejsca, do którego zamierzamy dotrzeć. Jedynym ograniczeniem są czarne granice - oznaczają one naturalne przeszkody; zazwyczaj są to góry, przez które nie można przechodzić.

 

   W każdej epoce mamy do odkrycia niemal sto znaczników znajdujących się na pozostałościach Królestwa German. Kiedy znajdziemy się na wolnych terenach, stając na danym polu, odkrywamy znacznik, na którym się znaleźliśmy. Możemy trafić na grasujące oddziały German, różnego rodzaju zasoby, chłopów, którzy dołączą do naszej armii, możliwość wykonania dodatkowego ruchu, runy graczy, artefakty lub puste pola.

 

      Aby dostać się na wodę, należy powędrować naszym generałem na pole kotwicy, którą oznaczone są porty, skąd możemy wyruszyć w rejs. Nasz generał musi także posiadać artefakt statku, który możemy wykupić w dowolnym momencie podczas trwania naszej kolejki. 

 

      Kiedy postawimy osadę lub twierdzę na jednej z wolnych prowincji, możemy czerpać korzyści z kopalni, która znajduje się w jej obrębie; daje nam to także możliwość wykonania misji wynikającej z karty wyprawy lub karty zadań. Nie oznacza to jednak, że przejęliśmy daną prowincję. Aby to zrobić, musimy ją odbudować, najpierw z drewna, później z żelaza, a następnie zapłacić złoto, aby przejąć ją na własność.   

          

 

     Podczas swojego ruchu, na tyle, na ile pozwalają nam posiadane zasoby, możemy rozwijać swoją armię, rekrutować oddziały, umacniać zamek, rozwijać umiejętności generałów oraz użyć karty działania lub wykonać ruch dowolną liczbą generałów. Mogą oni eksplorować nowe terytoria, walczyć, budować osady, twierdze, a nawet podpalać całe prowincje.

 

       Każde królestwo posiada siedmiu bohaterów, którym każdy z graczy sam nadaje generalską funkcję. W zależności od królestwa, może to być: Jarl, Strateg, Komes lub Legat.

 

     Kiedy już powołamy konkretnego bohatera do generalskiej służby, jego karta trafia na naszą planszetkę, a oni sami mogą posiadać do maksymalnie dziewięciu oddziałów oraz dwóch artefaktów. Każdy bohater posiada konkretną specjalizację (wojownik, kapłan lub wędrowiec), liczbę punktów ataku oraz obrony, a także unikalną umiejętność np. „generuje +1 złota tygodniowo”.

 

     W umiejętnościach generałów mamy do dyspozycji rozwinięcia ogólne, które przyporządkowane są wszystkim naszym generałom, oraz rozwinięcia specjalistyczne, które dodają różne umiejętności, w zależności od specjalizacji posiadanych przez nas generałów. Rozwinięcie umiejętności generałów pozwala nam także na rekrutacje generałów z poziomu drugiego oraz trzeciego.

 

       Obok rozwinięć generałów na planszetkach graczy, mamy możliwość rozbudowy murów naszego zamku, które w trakcie oblężenia dodają nam punkty obrony.

 

        W modernizacji naszego królestwa ważne jest także dbanie o rozwój armii, dzięki któremu możemy rekrutować z rezerw oddziały o sile 1, 3, 5 oraz 8.

 

 

     W grze mamy do dyspozycji 6 rodzajów kart. Każdy z graczy otrzymuje siedem kart generałów, dzięki którym werbować może wędrowców, kapłanów lub wojowników. Kolejne, to karty bitwy, które posiadają dwojaką funkcję: w górnej części znajduje się informacja o bonusach do ataku oraz obrony, podczas walki z przeciwnikiem. Dolną część karty stanowi działanie, z którego gracz może skorzystać podczas trwania swojej kolejki. Każdy z graczy otrzymuje także po dwie karty zadań, z których wybrać musi tylko jedną. Zostaje ona z nami aż do końca gry i stanowi jedną ze ścieżek prowadzących do wygrania gry. Na planszy gry, w wyznaczonych miejscach stawiamy dwa rodzaje kart: wydarzeń oraz wypraw. Kartę wydarzenia odkrywamy po zakończeniu 7 kolejki. Obok kart wydarzeń, na mapie znajdują się karty wypraw. Każdy z graczy losuje po dwie takie karty na epokę. Na każdej z nich znajduje się nazwa oraz wizerunek prowincji, którą należy przejąć, aby zdobyć bonusy. Są nimi zasoby, darmowa armia oraz rozwój danej prowincji. Jeśli natomiast nie wykonamy danej wyprawy, tracimy podaną na karcie liczbę zasobów. Poza powyższymi mamy również do dyspozycji karty czaszki. Odkrywa je gracz, którego generał odnajdzie na mapie znacznik z wizerunkiem czaszki na czarnym tle. Zawiera ona wydarzenie dla owego generała.

 

 

     Gra nie jest szczególnie skomplikowana, dzięki czemu mogą w nią grać zarówno gracze zaawansowani, jak i ci dopiero zaczynający przygodę z planszówkami. Zawiera ona jednak wiele elementów, które wymagają poznania i przede wszystkim zapamiętania.

 

      Przez konieczność eksploracji nieznanych terenów i odkrywanie pól, pod którymi nie wiadomo co się znajduje, gra wydaje się być mocno losowa, jednak są to tylko pozory, a każdy z graczy ma takie same szanse na zwycięstwo. W początkowych fazach gry, każdy z graczy dostaje taką samą ilość zasobów - nawet zdobycie jednej lub dwóch kopalni, nie daje nam widocznej przewagi. Bardziej liczy się kierunek rozwoju swojego królestwa, który musi zostać zdeterminowany przez cel, a więc ścieżkę, którą zamierzamy obrać, aby wygrać grę. Ważne jest, by właściwie ukierunkować swoją ścieżkę już na samym początku gry – dobrze przemyśleć, którą drogą chcę podążać, a co za tym idzie: rekrutować odpowiednich generałów, właściwie rozwijać swoje królestwo, czy też podbijać prowincje, które przyniosą nam wymierne korzyści.

 

www.facebook.com/graplanszowaimperium

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Jesteśmy grupą zrzeszoną wokół inicjatywy wydawniczej, która stara się zdobyć środki na wydanie swojej pierwszej gry. Zebranie niezbędnej sumy da nam nie tylko możliwość wydania gry, ale pozwoli nam pomagać innym graczom wydawać swoje własne gry, nawet w niewielkich nakładach.

 

     Prace nad grą „Imperium” rozpoczęły się na początku 2018 roku. Od pomysłu do finalnej wersji, gra przeszła sporą metamorfozę, zarówno zasad, jak i grafik oraz wyglądu samej mapy. Na rynku gier brakowało nam połączenia gry strategicznej z elementami autentycznej przygody. Dzięki znacznej ilości znaczników wolnych terenów, faktycznie mamy wrażenie uczestniczenia w jakiejś przygodzie, wielkiej wędrówce przez Europę!

 

 

 

www.facebook.com/graplanszowaimperium

 

Chętnie odpowiemy na wszelkie Wasze pytania. Zapraszamy do kontaktu!

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 10.04.2019 22:10