Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Eryk Kulm

Eryk Kulm

Warsaw, Poland

Jestem Sopociakiem. W czasie mojego dzieciństwa i lat młodzieńczych, Trójmiasto było oazą Sztuki. Teatry, wystawy, kluby jazzowe, były miejscem mojego dorastania.
Perkusją zainteresowałem się mając chyba 15 lat. Zacząłem grywać w trójmiejskich zespołach, ale wtedy była to muzyka bigbitowa. Dopiero, kiedy mój starszy brat zabrał mnie do klubu jazzowego w Sopocie - Kasyno Jazz at Night, zdecydowałem, że od tej pory jazz będzie moim życiem. W 1975 współpracowałem z krakowskim teatrem STU, a chwilę później wyjechałem na stypendium do BERKLEE COLLEGE OF MUSIC w Bostonie. Następnym krokiem był wyjazd do Nowego Yorku. Po powrocie do Polski w 1989 założyłem “QUINTESSENCE”

Napisz wiadomość do Projektodawcy

1310 PLN z 20000 PLN

19 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

6%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 11.10.2016.

Nowa płyta jazzowa Eryka Kulma

O projekcie

QUINTESSENCE

Zespół został założony w roku 1990 z mojej inicjatywy. W trakcie swojej wieloletniej działalności przez skład ten przewinęli się muzycy światowej renomy (Leszek Możdżer, Ed Schuller, Piotr Wojtasik, Dolph Castellano, John Ruocco), najwybitniejsi artyści rodzimej sceny jazzowej (Wojciech Karolak, Piotr Baron, Jacek Niedziela-Meira, Wojciech Niedziela, Andrzej Jagodziński, Robert Majewski, Kuba Stankiewicz, Henryk Miśkiewicz, Zbigniew Jaremko) oraz najbardziej rozchwytywani muzycy młodszego pokolenia (Paweł Tomaszewski, Paweł Kaczmarczyk, Jerzy Małek, Jan Smoczyński, Tomasz Grzegorski) oraz wielu innych. Nie trzeba dodawać, że skład ten występował na najważniejszych polskich oraz zagranicznych festiwalach jazzowych.  

Dotychczas ukazały się cztery płyty tego zespołu:

Birthday (1992) - Album Roku wg ankiety "Jazz Top" czasopisma Jazz Forum. 

Infinity (1994)

Live (1995)

Back to the Presence (2005)

NA CO ZBIERAMY?

Zbieramy pieniądze na nową płytę jazzową z moim zespołem "Quintessence". Ostatnią płytę nagrałem 10 lat temu. Grałem z największymi muzykami jazzowymi w kraju, jak i za granicą ( w Ameryce mieszkałem 14 lat ).

Chciałbym aby nowa płyta była płytą moją, osobistą, z wcześniej nie publikowanymi utworami, skomponowanymi między innymi przez muzyków z zespołu. Są to świetni, młodzi, utalentowani muzycy z którymi świetnie mi się gra i uważam że płyta może być naprawdę dużą dawką przepełnionego swingiem jazzu. 

 

W SKŁAD ZESPOŁU WCHODZĄ

Eryk Kulm

Na ogólnopolskiej scenie jazzowej pojawił się z zespołem Jazz Carriers w 1974 roku, a już wnastępnym roku wyjechał do kolebki jazzu – USA. Tam w słynnej Berklee College of Music kształcił się oraz szlifował swe umiejętności grając z wieloma znakomitymi amerykańskimi muzykami jazzowymi. Pobyt w USA ukształtował charakter tego perkusisty i kiedy po 15 latach wrócił do kraju, z miejsca zasilił zespół Zbyszka Namysłowskiego.  Po kilkunastu miesiącach sam powołał grupę, której nazwa przylgnie na zawsze do jego nazwiska  Quintessence. Momentalnie zespół ten wyrósł na niezwykle ważny i istotny element naszej jazzowej sceny końca XX w. Muzycy występujący w grupie Eryka Kulma to top polskiego jazzu: Henryk Miśkiewicz, Leszek Możdżer, Piotr Wojtasik, Maciej Sikała, Wojciech Karolak, Jacek i Wojtek Niedzielowie, Robert Majewski, Andrzej Jagodziński, Piotr Baron i inni. Debiutancka płyta „Birthday” uznana została płytą 1992 roku, a Eryk Kulm – najlepszym polskim perkusistą jazzowym. Recenzje dotyczące występów Quintessence były nie tylko pochlebne, ale wręcz entuzjastyczne. „Nazwa Quintessence – podkreśla Kulm – nie pochodzi od kwintetu, ale od kwintesencji. Od esencji jazzu, którą jest swing, blues, radość grania, chęć oddania siebie w czasie koncertu. Czy gramy w kwintecie czy w trio, to zawsze jest Quintessence”.

 

Michał Szkil (Piano)

Pianista, kompozytor, aranżer, student w klasie fortepianu jazzowego u prof. Wojciecha Niedzieli na AM w Katowicach. Zdobywca wielu nagród na Międzynarodowych Festiwalach Jazzowych między innymi w Warszawie (Festiwal Pianistów Jazzowych - II miejsce, Tarnowie (Grand Prix w roku 2012), Jeleniej Górze (II miejsce) i Łomży (II miejsce w konkursie na Nową Nadzieję Jazzu). 

 

Marcin Kaletka (saksofon tenorowy)

Absolwent instytutu Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach oraz Frost School of Music, University of Miami, USA. Od 2014 r. wykładowca na Akademii Muzycznej w Katowicach. Zdobywca wielu nagród na festiwalach oraz konkursach jazzowych w kraju i za granicą. Na swoim koncie ma również nagranie trzech albumów jazzowych z zespołem Wierba & Schmidt Quintet: „Maya” (2009), „Live in Getxo” (2010), „Black Monolith” (2011) oraz płyty z wokalistą Wojciechem Myrczkiem „We’ll Be Together Again” (2010).

 

Michał Jaros (kontrabas)

 

Absolwent Wydziału Jazzu i Policealnego Studium Jazzu przy Zespole Państwowych Szkół Muzycznych II stopnia im. F. Chopina w Warszawie, oraz Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. W 1996 r. na festiwalu Jazz nad Odrą we Wrocławiu został uznany za Nową Twarz Polskiego Jazzu otrzymując nagrodę Grand Prix.W 2003 roku został laureatem nagrody Grand Prix w konkursie jazzu tradycyjnego Hot Jazz Spring w Częstochowie, otrzymując statuetkę Swingującego Kruka. W 2009 roku został laureatem Festiwalu Folkowego Polskiego Radia. Laureat Stypendium Artystycznego Ministra Kultury i Sztuki za wybitne osiągnięcia (1997).

 

Wojciech Lichtański (saksofon altowy)

Saksofonista i kompozytor młodego pokolenia, lider formacji Lichański Sound Lab (Grand Prix Bielskiej Zadymki Jazzowej 2013). Inspiruje go muzyka klasyczna, jazz skandynawski i kompozycje Marii Schneider. Jaworz­nia­nin. Sak­so­fo­ni­sta. Kom­po­zy­tor. Absol­went Aka­de­mii Muzycz­nej w Kato­wi­cach. Lau­reat Biel­skiej Zadymki Jaz­zo­wej. Gra solo oraz w stwo­rzo­nym przez sie­bie w 2012 r. zespole Lich­tań­ski Sound Lab . Jego muzykę cechuje duża eks­pre­sja połą­czona z ele­men­tami free jazzu i mainstream’u. Lich­tań­ski wraz z zespo­łem jest w trak­cie two­rze­nia mate­riału na swoją pierw­szą autor­ską płytę. Grupa została zapro­szona do udziału w Jazz Meeting Ber­lin 2013.

 

CZEMU AŻ TYLE?

Pieniądze potrzebne są na nagranie płyty a także na jej produkcję. 

--> Studio - ok. 300 zł za godzinę ( potrzeba 3x8 godzin). Trzy dni nagrywania.

--> Reżyser dźwięku - ok. 4000 zł.

--> Produkcja płyt - ok.5 zł za CD. 1000 płyt na początek. 

--> ZAiKS - Kupienie praw do wydania - 2500 zł.

Do tego dochodzi zaprojektowanie okładki, pudełko na płytę i dystrybucja, a także zwroty kosztów podróży muzyków. Targetem są wszyscy, którzy lubią moją muzykę lub chcą poznać osadzony w korzeniach Milesa Davisa swing. 

Dodatkowe środki przeznaczymy na produkcję większej ilości płyt + video z nagrania płyty.

 

DLACZEGO CROWDFUNDING

Dlatego, że muzyka jest dla ludzi, co sprawia, że ludzie są jej częścią i nikt tak nie pomoże w wydaniu płyty tak, jak ludzie, którzy chcą jej słuchać. Możecie stać się częścią tej płyty, stać się jednym z muzyków. Tylko z wami ta płyta może powstać.

 

KONTAKT 

Możliwy na facebooku - Eryk Kulm,

a także mailowo- erickulm@gmail.com

 

TERMIN REALIZACJI

Termin nagród jest uzależniony od terminu wyprodukowania płyt oraz koncertów ją promujących. 

 

 

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 11.10.2016 22:10