Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Ireneusz Wróblewski

Ireneusz Wróblewski

Police

Jestem hobbystą - zajmuję się napędami elektrycznymi, na koncie mam kilka udanych konstrukcji. Obecnie pracuję nad lekkimi napędami rowerowymi.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

43 PLN z 3000 PLN

7 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 06.12.2013.

Nowy Polski elektryczny silnik rowerowy GNOM

O projekcie

WSK GNOM dobry Polski silnik rowerowy z lat 50 ubiegłego wieku.   Obecnie chcę wskrzesić Polski dobry pomysł z przed lat w sposób nowoczeny i innowacyjny tzn. elektryczny.

Potrzebuję wsparcia na dopracowanie modelu i nadanie mu odpowiedniego wyglądu (design), a także kapitału na dokończenie badań i testów (głównie w celu zmniejszenia masy). Dodam tutaj, że moja wersja Gnoma - widoczna na filmie "jeździ" ze mną niezawodnie od 5 lat. Mój elektryczny napęd ma parametry jazdy jak opiany poniżej stary Gnom z tym, że jest trochę lżejszy. Po udanym finansowaniu mam nadzieję obniżyć wagę do ok. 3 kg (cały zestaw napędowy). Więcej informacji na www.gnom.ocom.pl .

A dla tych, którzy nie mają zielonego pojęcia o tym co to jest "Gnom" z lat 50 oraz nie wiedzą do czego służy ten jakże wymyślny malutki silniczek, postaram się krótko opisać jego historię.

Początki "Gnoma" sięgają połowy lat 50-tych, kiedy to wyniszczona, powojenna Polska zaczęła się "mechanizować". Na kupno samochodu mogli sobie tylko pozwolić ludzie zamożni lub znacznie zasłużeni dla swej ojczyzny.
Wtenczas jednym z najtańszych i najpopularniejszych środków lokomocji były motocykle, mopedy i rowery. 
Nowo powstałe Zakłady Wyrobów Metalowych we Wrocławiu (późniejszy zakład WSK we Wrocławiu) na skutek braku zamówień, zaczęły rozglądać się za dodatkową produkcją. Wtedy to zespół konstruktorów przystąpił do opracowywania polskiego silnika doczepnego do roweru o symbolu roboczym "R01" (gdzie "R" oznaczało rowerowy).Silnik otrzymał nazwę "Gnom R-01" a jego produkcja ruszyła w 1957 roku. Stosowano dwie podstawowe barwy "Gnoma" - były to kolory czarny i ciemny wiśniowy ze stylizowanym napisem "Gnom" na zbiorniku paliwa i pokrywie iskrownika. Data zakończenia produkcji "Gnoma" nie jest dokładnie znana, ale niektóre źródła podają rok 1960. Nie wiadomo również do końca, ile w przybliżeniu udało się ich wyprodukować, ale z całą pewnością do dzisiejszych czasów przetrwało ich niewiele. Dane techniczne "Gnoma" z instrukcji obsługi do "silnika doczepnego do roweru -"Gnom".
masa w stanie użytkowym - 11kg. pojemność skokowa - 45ccm. ilość cylindrów - 1 pojemność zbiornika paliwa- ok.1L. maksymalna prędkość - ok.35km/h. prędkość użytkowa - 25km/h. typ pracy - dwusuw. mieszanka oleju z paliwem - 1 : 20 chłodzenie - powietrzem, obiegiem wymuszonym. moc - 0,4 KM. iskrownik - 20W

 
Obecnie chcę wskrzesić Polski dobry pomysł z przed lat w sposób nowoczeny i innowacyjny czyli elektryczny.
 
 
 
Proszę o wsparcie.
 

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 06.12.2013 18:06