Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Patryk

Patryk

Kraków, Polska

Jestem młodą osobą prowadzącą niewielki zespół ludzi których łączy pasja do tworzenia gier. Sam posiadam doświadczenie zawodowe w branży projektowania gier a samym tworzeniem zajmuje się od wielu lat. Jestem człowiekiem posiadającym kwalifikacje Producenta oraz programisty, który dokształca się w dziedzinie designu, grafiki oraz publicystyki.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

125 PLN z 7000 PLN

2 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 30.06.2017.

Druid's Tale: Crystal Cave

O projekcie

 

Druid's Tale: Crystal Cave jest projektem stworzonym w celu umożliwienia graczowi doświadczania pełnych możliwości i potencjału urządzeń wirtualnej rzeczywistości. Projekt ten powstał, aby każdy mógł odczuć głębie wrażeń jakie oferuje wirtualna rzeczywistość. Mimo to jest zaprojektowany również w taki sposób, aby każdy mógł zagrać na zwykłym PC bez dodatkowego sprzętu.

 

Wymaga to specyficznego podejścia do projektowania i designu, którego bardzo często brakuje współczesnym twórcą. Z własnego doświadczenia wiem, że w biznesowym podejściu do gry niemal żaden projekt, nie jest projektowany z myślą o doznaniach graczy. To jest smutne, ale projektanci często z braku polotu, lenistwa lub obawy przed ponoszeniem ryzyka wolą ślepo powielać produkty, które udały się na innych platformach lub portować je na VR, aniżeli tworzyć rzeczy przemyślane i oddane tej platformie. Przez takie podejście do rzeczy, doświadczenia i zabawa, którą moglibyście doznać są ograniczone. Ale my z Waszą pomocą postaramy się to zmienić.

 

 

Jestem twórczą osobą, której pasją jest tworzenie, oraz projektowanie nowych doświadczeń, Osobą która czerpie przyjemność z tego co robi, gdy efekty mojej pracy przynoszą innym radość. Nie jestem biznesman'em, więc nie robię tego dla maksymalizacji zysku, liczę że spodoba się wam idea oraz, że będziecie chcieli mnie wesprzeć.

Tylko do waszej dyspozycji oddaje filmik którego nie można nigdzie indziej zobaczyć, pozwalający obejrzeć prototyp projektu ukazując pierwszy miesiąc pracy oraz przykładową implementację Leap Motion. Oczywiście nie należy się sugerować jakością, to tylko prototyp - Dzieło które ma za zadanie ukazać kierunek w którym rozwijać się będzie gra.

 

 

Opis gry

W Druids Tale gracz wciela się w druida, duchowego obrońcę krainy. Jego zadaniem jest eliminacja źródeł zła. W tym celu będzie mógł eksplorować otwarty świat w poszukiwaniu składników oraz artefaktów, które pozwolą mu na przygotowywanie użytecznych mikstur, broni, przeprowadzanie badań, handel wymienny z innymi frakcjami czy realizację misji zleconych przez samego boga.

 

 

Gracz eksplorując świat będzie mógł znaleźć różne rodzaje grzybów, ziół i kryształów. Cała kraina jest wypełniona składnikami, część z nich, aby dojrzeć musiała rosnąć w ukrytych lokacjach.

 

Zamiast powielać wielokrotnie stosowane rozwiązania i utarte schematy gra jest pełna innowacji i nowych rozwiązań. Nie było to łatwe, ale w ten sposób gracze mogą zobaczyć coś nowego, coś czego jeszcze nie widzieli.

 

 

Gracz może przygotowywać mikstury z zebranych odczynników korzystając z kociołka, który znajduje się w chatce druida. Aby sporządzić miksturę gracz będzie musiał ręcznie wrzucić składniki do kotła, poczekać aż się uwarzą i napełnić jedną z pustych buteleczek przygotowanym wywarem. Należy zachować uwagę jakie składniki wrzuca się do kotła, zły skład mikstury może okazać się zabawną trucizną! Druid nie zdając sobie sprawy z wywaru jakiego skosztował może odurzyć się, modyfikując swoje wizualne postrzeganie świata. Aby odkryć jakie recepty można przygotowywać gracz będzie musiał eksperymentować lub szukać ukrytych zwojów z przepisami w świecie gry. Należy starannie zarządzać zebranymi przez siebie odczynnikami. Ich rodzaje są istotne do przygotowywania mikstur, a służą one także do podtrzymywania ognia w kadzidłach które chronią druida. Gracz musi zdecydować jaką ilość składników przeznaczyć na badania, przygotowywanie mikstur oraz kadzidła.

 

 

Pomiędzy przygodami druid potrzebuje odpoczynku, robi to poprzez medytację przenosząc swoją świadomość w głąb własnego umysłu gdzie będziemy mogli się poruszać, badać wpływ jaki mają nasze działania na całą krainę poprzez portale umożliwiające podgląd interesujących miejsc. Będziemy mogli ścigać myśli druida, łapać je i wpływać na jego postanowienia otrzymując za to liczne bonusy.

 

Druid musi pamiętać że każde jego działanie ma wpływ na otaczającą go krainę którą poprzysiągł chronić. Nadmierna eksploatacja darów natury może doprowadzić do wyginięcia niektórych gatunków ziół, musimy brać pod uwagę to że odrastają w czasie rzeczywistych i dbać o nie. Handlując z różnymi frakcjami zdobywamy ich przychylność, czasami może okazać się że w czasie gdy medytowaliśmy frakcja przybyła do naszej krainy i wprowadziła do niej pewne usprawnienia, pomagające nam się poruszać lub usprawniające jej funkcjonowanie.

 

Druid może spotkać na swojej drodze mroczne duchy i opętane przez nie totemy, wynaturzone istoty powstałe z ciemności i zła. Duchy będą starały się znaleźć druida i odebrać mu resztki rozsądku. Natomiast totemy będą wymagającymi przeciwnikami posiadającymi rozbudowany system cech. Przykładowo jakiś totem może modyfikować grawitacje w swoim otoczeniu, inny będzie nas zasypywał gradem kul ognia, jeszcze inny znikał gdy poczuje zagrożenie. Celem do pokonania takiego przeciwnika będzie wpierw poznanie go a następnie zastosowanie przemyślanej taktyki wykorzystując jego słabości.

Obserwuj kampanie na bierząco, codziennie dodajemy nowe ciekawostki o grze!

 

 

Założenia

Oculus & Leap Motion:

Świat gry został tak zaprojektowany, aby robił niesamowite i ciekawe wrażenia korzystając z Oculusa. Jest to ważne ponieważ wzbogaca to odbiór gracza o postrzeganie przestrzeni głębi, które z kolei potęguje doświadczenia płynące z korzystania z Leap Motion przy interakcji z przedmiotami.

 

Sztuczka umysłu:

Kolejnym niezwykle ważnym aspektem jest sam sposób w jaki Oculus pozwala nam postrzegać świat – Skala świata, jego monumentalność i klimat są w zupełnie inny sposób interpretowane przez nasz umysł niż gdybyśmy oglądali je na płaskim ekranie. Spowodowane jest to oczywiście przez perspektywę ale również możliwości do lekkiego oszukiwania umysłu jakie daje nam Oculus (Mózg nie zawsze jest w stanie rozpoznać wirtualną rzeczywistość jako fikcje lub otrzymuje sprzeczne bodźce), stąd też niezapomniane wrażenia podczas skakania lub pływania. Tworząc ten projekt starałem się właśnie skupić na daniu graczowi możliwości doświadczenia jak największej ilości tych specyficznych stanów.

 

Zmysł orientacyjny:

Otwarty świat oraz liczne obiekty pozwalają graczowi na prawdziwą eksplorację z użyciem własnego zmysłu geograficznego. Umysł zupełnie inaczej reaguje gdy jest się wrzuconym w sam środek świata (a nie przed świat, przed monitorem) po którym poruszając się ciało musi fizycznie się obracać. Wydawać się może że będzie to powodować lekką dezorientację, ale w rzeczywistości pozwala to naszym zmysłom bardziej skupić się na wszystkim co nas otacza i czerpać więcej satysfakcji z eksploracji nieznanego.

 

Immersja:

Najważniejszą rzeczą jaką umożliwiają nam te urządzenia to immersja. Jest to zjawisko polegające na zanurzeniu się w świat gry, pochłanianiu nas przez inną rzeczywistość. Bardzo wzmacnia to doświadczenia, odczucia i klimat. Jeśli posiadasz gry w które gra Ci się tak przyjemnie że czas przestaje mieć znaczenie to prawdopodobnie dlatego że posiadają głęboką immersję. Urządzenia VR pozwalają na osiągniecie dużo większego poczucia immersji, ale my poszliśmy o krok dalej. Aby jeszcze bardzie zmaksymalizować wasze poczucie zanurzenia się w świat gry należy pozbyć się wszelkich rzeczy które odwracały by uwagę, są nimi wszystkie sztuczne rzeczy które nie pasują do świata gry a na które musicie zwracać uwagę. W tym celu zadaliśmy sobie bardzo wiele trudu aby rezygnować z fizycznych kontrolerów, wszystkie interakcję w świecie gry wykonujecie własnymi rękoma! Dodatkowo rezygnujemy całkowicie z interfejsu użytkownika. Stworzyliśmy dla Was piękny świat, nie pozwolimy aby jakieś kontrolki zasłaniały wam widok.

 

Własnoręczna interakcja:

Leap Motion pozwala w ciekawy sposób wchodzić w interakcję z wszystkimi przedmiotami. Będziecie mogli podnosić wiele małych przedmiotów, trzymać je w swoich dłoniach, rzucać nimi, przesuwać rzeczy, łapać nadlatujące pociski czy rozbijać przeciwników pięściami. To wszystko wydaje się banalne, gdyby nie fakt że to będą wasze własne fizyczne dłonie przeniesione do świata wirtualnego!

 

 

 

Cel zbiórki

W chwili obecnej projekt jest niemal ukończony i całkowicie grywalny a celem zbiórki jest zebranie środków na zakup sprzętu niezbędnego do testowania projektu i umożliwiającego przeprowadzenie prac związanych z integracją urządzeń VR. Są to koszta których nie jesteśmy w stanie ominąć, związane z rzeczami które są niezbędne do ukończenia projektu i pokazania go światu. Zbieramy na:

  • Leap Motion (320 zł)

  • Oculus Rift DK2 (1000 zł)

  • Komputer o specyfikacji sprzętowej umożliwiający korzystanie z Oculusa (4000 zł)

Część środków zostanie wykorzystana do pokrycia kosztów transportu, cła oraz innych opłat.

Każda osoba wspierająca otrzyma finalną wersję gry jako produkt na Steam za darmo!

 

Jeśli udałoby się nam uzyskać nadwyżkę finansowania przyczynili byście się bezpośrednio do olbrzymiego rozwoju gry. Bylibyśmy wtedy w stanie między innymi zainwestować w lepszą grafikę wymieniając kiepskie modele na odpowiedniki o lepszej jakości lub dodając nowe efekty specjalne. Oczywiście to nie wszystko, ponieważ większe wsparcie pozwoliłoby jednocześnie na stworzenie ogromnej ilości grywalnej zawartości. Moglibyśmy dodać masę nowych składników, przedmiotów, nowe misje a nawet całe lokacje!

 

Pamiętaj że udostępnienie to równierz forma wsparcia.

 

Oto kilka przykładowych progów wsparcia oraz ich wpływ na rozwój projektu.

6 000 zł - Zakup niezbędnego sprzętu

7 500 zł - Zakup najnowszej wersji Oculus CV1 lub HTC Vive.

8 000 zł - Modele lepszej jakości!

8 500 zł - Nowe efekty specjalne!

9 000 zł - Dodatkowe składniki do alchemii!

9 500 zł - Dodatkowe misje!

10 000 zł - Powiększenie świata gry!

11 000 zł - Dodatkowe bronie i przedmioty!

12 500 zł - Dodanie większej ilości unikalnych urządzeń do craftowania!

15 000 zł - Dodanie do gry losowo generowanych ruin do eksploracji!

20 000 zł - Dodanie systemu portali prowadzących do innych światów!

 

Nagrody 

 

Każdy wspierający otrzyma Druid's Tale jako grę do pobrania na Steam wartą 50zł.

 

Specjalnie dla was przygotowaliśmy wyjątkowe nagrody będące częścią świata gra. Każdy kto przyczyni się do powstania projektu będzie miał szansę nie tylko pojawić się w grze, ale również dodać coś od siebie tworząc jakiś przedmiot lub wybierając własną nazwę dla rzeczy.

 

 

Zamiast standardowych oklepanych podziękowań, maili, uścisków dłoni czy wpisywania na jakieś listy na które i tak nikt nie patrzy, my idziemy krok dalej! Dla każdego wspierającego umieścimy fizycznie w grze płytę upamiętniającą w specjalnie przygotowanej lokacji którą może odwiedzić każdy grający!

 

Do wyboru mamy kilka modeli płyt, różne ozdoby i czcionki dzięki którym będziecie mogli sami zaprojektować swoją własną płytę upamiętniającą! Specjalna czcionka świeci w ciemności złotą poświatą a niebieskie grawerowania odbijają refleksyjnie światło mieniąc się z daleka. Dzięki temu nikt nie przejdzie obojętnie obok waszego imienia :)

 

 

Przygotowaliśmy również takie wypasione płytki które pojawiają się w losowych miejscach w świecie gry, można je znaleźć i zabrać ze sobą. Dla tych którzy chcieliby coś większego przygotowaliśmy coś specjalnego - Wielki monolit nawiedzający świat gracza.

 

Część z was będzie mogła pomóc bezpośrednio w procesie tworzenia nowej zawartości do gry wybierając nazwy dla przedmiotów czy tworząc zupełnie unikatowy własny przedmiot.

 

 

Nagrody zostaną przygotowane w sierpniu w dniu premiery Druid's Tale Crystal Cave. Dokładny termin będzie jeszcze podany.

 

 

 

Ryzyko?

Aby zminimalizować ryzyko tego że środki ofiarowane przez społeczność na projekt zostałyby zmarnowane w wyniku jakiegoś nieprzewidzianego obrotu spraw, wielu z nas postanowiło oddać swój czas na wcześniejsze przygotowanie projektu do takiego stopnia aby jego ukończenie było pewne i nie pozostawiało żadnych wątpliwości. Zrobiliśmy to bez zapewnienia jakiegokolwiek wynagrodzenia, jako gest dobrych chęci z naszej strony dla społeczności. Liczymy że teraz wy postanowicie zaufać nam, wspierając nasze wysiłki na drodze opublikowania tego projektu.

 

Wciąż potrzebujemy przeprowadzić końcowe testy gry związane z obsługą nowego sprzętu i jego implementacją. Zrobiliśmy wszystko co mogliśmy zrobić wcześniej, ale zakup potrzebnych urządzeń jest dla nas barierą nie do przeskoczenia...

 

 

 

Zespół

 

Jesteśmy grupą pasjonatów zajmujących się tworzeniem gier od dłuższego czasu (około 4 lat). Posiadamy doświadczenie niezbędne przy realizacji takich projektów jak ten, płynące z innych gier które sami skończyliśmy lub z działalności zawodowej w projektowaniu gier.

 

Patryk - Producent, projektant, zawodowy programista

Krzysztof - Grafik, zawodowy fotograf

Michael - Grafik, kinematograf, zawodowy fotograf

Anonimowi artyści których czasami prosimy o wsparcie swoimi dziełami

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 30.06.2017 18:06