Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Kamila Klamut

Kamila Klamut

Wrocław, Polska

Kamila Klamut jest współtwórczynią i współinicjatorką powstania Teatru ZAR. Gra we wszystkich częściach tryptyku Teatru Ewangelie dzieciństwa, Cesarskim cięciu i Anhellim, prezentowanych w wielu miejscach w Polsce i na świecie. W lutym 2014 roku miała miejsce premiera jej autorskiego spektaklu Camille, którego inspiracją stało się życie i twórczość francuskiej rzeźbiarki Camille Claudel. We wrześniu 2014 roku podjęła współpracę ze Studiem Matejka i zagrała w Harmonii Przeciwstawień. Ściśle współpracuje z programem BodyConstitution realizowanym przez Instytut Grotowskiego w domenie research in practice. Obecnie bierze udział w najnowszym projekcie Teatru ZAR „Armine, Sister”.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

11024 PLN z 11000 PLN

24 Wspierający

Udany! Cel osiągnięty

100%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 05.05.2016.

Camille w Edynburgu

O projekcie

Szukamy wsparcia finansowego aby móc zaprezentować spektakl Camille na największym festiwalu teatralnym Europy – Fringe w Edynburgu. Pomóżcie nam zawieźć Camille do Edynburga!

Camille to nieduża forma teatralna, gdzie na scenie występują dwie aktorki – Kamila Klamut i Ewa Pasikowska. Autorem projektu świateł jest zaś Bartosz Radziszewski. Główną inspiracją do powstania spektaklu było życie i twórczość francuskiej rzeźbiarki Camille Claudel, siostry Paula Claudela oraz partnerki i muzy Augusta Rodina, która ostatnie 30 lat życia spędziła zamknięta w zakładzie psychiatrycznym. Jej niezwykła historia stała się poniekąd częścią naszego życia, ponieważ tak jak ona chcąc uprawiać sztukę mierzymy się z wieloma trudnościami związanymi ze sposobami jej finansowania..

Fot. Cezary Chrzanowski

Spektakl powstał jako autorski projekt Kamili Klamut, dzięki rezydencji artystycznej w Instytucie Grotowskiego, mając premierę 27 lutego 2014 w ramach cyklu prezentacji Monosytuacje. Od razu zyskał przychylność widzów oraz krytyków jako ważne artystyczne wydarzenie. Rok temu razem z Ewą Pasikowską stworzyłyśmy angielską wersję Camille, którą właśnie chciałybyśmy zaprezentować w ramach festiwalu  Fringe w Edynburgu. Festiwal ten jest przyjazny polskim teatrom i niejeden raz polska sztuka teatralna udowadniała na nim, iż jest sztuką najwyższej klasy. Jednym z nagrodzonych teatrów był Teatr ZAR, którego spektakl Cesarskie Cięcie (byłyśmy jego częścią) w sierpniu 2012 roku zdobył prestiżowe wyróżnienia: Total Theatre w kategorii teatr fizyczny oraz Herald Angel.  

Jesteśmy po pierwszej fazie rozmów z Summerhall (to jedno z najbardziej prestiżowych miejsc prezentacji podczas festiwalu Fringe) gdzie spektakl Camille mógłby być prezentowany ponad dwadzieścia razy. Wiąże się to jednak z pokaźnym budżetem, na który składają się koszty przelotów, materiałów promocyjnych, akomodacji, obsługi technicznej oraz koszt transportu scenografii. Jednym z ważnych elementów scenografii są niewielkie rzeźby, które w każdym spektaklu ulegają zupełnej destrukcji. Chcąc zatem zagrać ponad dwadzieścia spektakli potrzebujemy wyprodukować oraz przewieźć do Edynburga ponad osiemdziesiąt takich rzeźb. Liczymy, że dzięki wsparciu miłośników teatru osiągniemy ten cel.

Fot. Maciej Zakrzewski

Kamila Klamut od połowy lat 90. ściśle związana z Ośrodkiem Badań Twórczości Jerzego Grotowskiego i Poszukiwań Teatralno-Kulturowych (od 2007 roku Instytut im. Jerzego Grotowskiego). Na zaproszenie Grzegorza Brala i Anny Zubrzycki w 1996 roku uczestniczyła w pracach nad powołaniem Teatru Pieśń Kozła oraz grała w pierwszym spektaklu zespołu, Pieśń kozła – dytyramb. Od 1999 roku współpracuje z Jarosławem Fretem, z którym wyprawiała się do różnych zakątków świata w poszukiwaniu najstarszych zachowanych form muzyki. Jest współtwórczynią i współinicjatorką powstania Teatru ZAR. Gra we wszystkich częściach tryptyku Teatru Ewangelie dzieciństwa: Uwerturze, Cesarskim cięciu i Anhellim, prezentowanych m.in. w Londynie, Florencji, Rzymie, Paryżu, Los Angeles, Chicago, San Francisco, Rio de Janeiro, Sao Paulo, Kairze, Seulu, New Delhi, Pekinie (Olimpiada Teatralna) oraz Edynburgu, gdzie podczas festiwalu Fringe spektakl Cesarskiecięcie. Próby o samobójstwie w sierpniu 2012 roku zdobył prestiżowe wyróżnienia: Total Theatre w kategorii teatr fizyczny oraz Herald Angel. W lutym 2014 roku miała miejsce premiera jej autorskiego spektaklu Camille, stworzonego wraz z Marianą Sadovską, którego inspiracją stało się życie i twórczość francuskiej rzeźbiarki Camille Claudel. We wrześniu 2014 roku podjęła współpracę ze Studiem Matejka i zagrała w Harmonii Przeciwstawień. Polska w reżyserii Mateja Matejki. W kwietniu 2015 na zaproszenie Milana Kozanka wzięła udział w Couch Corner Performance projekcie tanecznym, który odbył się podczas festiwalu Cyrkulacje. Ściśle współpracuje z programem BodyConstitution realizowanym przez Instytut Grotowskiego w domenie research in practice. Obecnie bierze udział w najnowszym projekcie Teatru ZAR „Armine, Sister”.

Fot. Maciej Zakrzewski

Ewa Pasikowska należała do grupy, która uformowała Teatr ZAR w 2002 roku; była członkiem zespołu do roku 2012. W trakcie pracy z Teatrem ZAR brała udział w ekspedycjach do Gruzji, Bułgarii, na Korsykę i Sardynię; jako aktor-muzyk uczestniczyła we wszystkich częściach tryptyku Ewangelie dzieciństwa. Pod kierunkiem Natalii Połowynki z Ośrodka Poszukiwań Artystycznych „Majsternia Pisni” uczyła się irmosów, tradycyjnych prawosławnych pieśni liturgicznych. W 2012 roku przeniosła się do Londynu, gdzie wraz z reżyserem Andrejem Biziorkiem założyła Waving Not Drowning! Physical Theatre. W 2014 Ewa została zaproszona do współpracy przy autorskim spektaklu Kamili Klamut – Camille. Obecnie, wraz z Andrejem Biziorkiem i grupą śpiewaków, prowadzi poszukiwania poświęcone korsykańskiej polifonii. Ewa współpracuje z członkami Teatru Zar (Aleksandrą Kotecką i Tomaszem Wierzbowskim), praktykując śpiew gruzińskich pieśni polifonicznych. Gra również na kilku instrumentach.

Bartosz Radziszewski w latach 2004-2009 studiował na ASP we Wrocławiu na wydziale Malarstwa i Rzeźby w Pracowni Malarstwa prof. J. Jaroszewskiego oraz w Pracowni Malarstwa w Architekturze i Urbanistyce prof. W. Kaniowskiego. Współtwórca artystycznej grupy Polish Mirova. Przez wiele lat współpracował z Teatrem ZAR. Brał udział w opracowaniu koncepcji świateł i pełnił rolę oświetleniowca podczas prezentacji spektakli Teatru ZAR w Polsce i na świecie. Obecnie jest asystentem prof. M. W. Kuczmy w Pracowni Bez korekty na Wydziale Malarstwa i Rzeźby wrocławskiej ASP. Brał udział w wielu wystawach i plenerach w Polsce i za granicą. Jest autorem projektu świateł do spektaklu Camille i realizatorem oświetlenia w czasie jego prezentacji. 

 

Fot. Maciej Zakrzewski

Fot. Maciej Zakrzewski

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 05.05.2016 20:08