Dołącz do naszej społeczności!

O projektodawcy

apetytnaszekspira

apetytnaszekspira

Warszawa, Polska

Międzynarodowa współpraca teatralna na rzecz stworzenia spektaklu o kobietach, przez kobiety i z pomocą Szekspirowskich postaci ... kobiecych.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

1400 PLN z 1400 PLN

20 Wspierający

Udany! Cel osiągnięty

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania (model "wszystko albo nic") do 11.07.2018 22:10

Apetyt na Szekspira mamy i na przesłuchanie zbieramy!

O projekcie

CEL:

Zbieramy na wynajęcie sali w teatrze i na bilety, żeby reżyserkę na ten czas do Polski ściągnąć🎭🎭✈️✈️

 

„APETYT NA SZEKSPIRA“

Olivia Negrean

 

O czym jest sztuka?

 

Kobiety Szekspira nie różnią się od nas. Zakochują się, denerwują się na

mężczyzn, piją wino, walczą o swoje prawo do głosu, walczą o bycie

słuchaną, płaczą, żartują, strzelają garami.

 

“Apetyt na Szekspira” to sztuka o kobietach, ich pragnieniach i

ambicjach, ich relacjach z mężczyznami. Skonstruowana jest wokół

postaci Szekspirowskich i ich losów. W sztuce Olivii Negrean wszystkie

postacie to kobiety: Emilia, Lady Makbet, Ofelia, Imogen, Lady Anne i

Izabela. Negrean ironicznie umiejscawia akcję w kuchni - miejscu gdzie

kobiety przynależały od wieków i miejscu, które urosło do rangi

nieznośnego stereotypu Kobiety przy garach.

 

Otóż sześć kobiet z sztuk szekspirowskich spotyka się na wspólnym

gotowaniu. Każda przynosi jakieś składniki: na zupę, na szaszłyki,

sałatkę i deser w postaci truskawek w śmietanie. Jest dobre wino,

śpiewanie Osieckiej, są tańce przytulańce i są konwersacje. W rytmie

przygotowywania posiłku Kobiety Szekspira odsłaniają doświadczenie za

doświadczeniem, po to aby zaangażować nas w dyskusję o losach kobiet

które popełniły błędy, których losy były zależne od mężczyzn, systemu,

kulturowych ograniczeń.

 

Ponadczasowość Szekspira umożliwia eksplorację problemów z którymi

spotykają się współczesne kobiety i przypomina, że nie od dzisiaj kobiety

walczą. O prawo do głosu, prawo do decydowania o swoim życiu, prawo

do edukacji i wreszcie prawo do pracy i do sprawiedliwego

wynagrodzenia. Interesująco, Szekspir zdaje się rozumieć kobiety.

Rozumie on motywy jakie stoją za decyzjami podjętymi przez kobiety.

Czyta wielowymiarowe, wielokierunkowe, złożone emocje i

rozumowanie kobiet.

 

“Apetyt na Szekspira” oferuje dzisiejszej Ofelii, Emilii czy Lady M

możliwość zastanowienia się nad swoimi perspektywami, i nad rolą, jaką

my same odgrywamy w swoim życiu. Dotknięte doświadczeniem Kobiet

Szekspira jesteśmy być może mądrzejsze, być może smutniejsze,

odważniejsze, a być może lepiej przygotowane na realia współczesnego

świata? Dojrzałe do świadomej walki o swoje prawa?

 

Projekt okiem technicznym

 

„Apetyt na Szekspira“ to sztuka Olivii Negrean, tłumaczona na język

polski przez Magdalenę Mosteanu. U podstaw produkcji jest

międzynarodowa kooperacja profesjonalistek w dziedzinie teatru,

ponieważ projekt zaprasza do współpracy wyłącznie kobiety. Jest to

zatem teatr tworzony przez kobiety, o kobietach, dla kobiet i mężczyzn,

innymi słowy wszystkich bez względu na płeć czy orientację seksualną.

Olivia Negrean w swojej sztuce posługuje się życiorysami kobiet ze sztuk

Szekspira i oddaje im głos w kwestii decydowania o swoim losie.

Konsekwentnie „Apetyt na Szekspira“ eksploruje, utwierdza i obala

stereotyp kobiety.

 

Proces twórczy oparty jest na pracy zespołowej i kooperacji artystycznej.

Zespół aktorski zostanie wybrany na podstawie pracy warsztatowej,

podczas którego wszystkie aktorki zostaną zapoznane z metodą devised

theatre i elementami tekstu sztuki.

Planujemy próby otwarte dla publiczności, projekt ten bowiem stawia sobie

dzielenie się procesem twórczym z publicznością, jako przykład dobrej

praktyki.

 

 

IM DALEJ...

 

Tym więcej, więcej i więcej

pracy, zaangażowania i funduszy.

 

Pierwszy krok:

- zebranie funduszy na warsztaty, które pomogą skompletować obsadę.

 

Kolejne kroki:

- opłacenie przestrzeni na próby,

- opłacenie aktorek, choreografki, scenografki 

- zorganizowanie premiery.

 

KONIECZNIE ODWIEDZAJ NASZ INSTAGRAM

 

https://www.instagram.com/apetytnaszekspira/?hl=pl

 

MASZ APETYT?

 

 

 ZASIĄDŹ Z NAMI :)

 

 

Warsztat przewidziany jest na 10 lipca 2018 roku! 

 

 

Wierzymy, że zapełnimy razem puste miejsca przy stole:) 

 

A TO MY

Magdalena Mosteanu (Polska/UK) jest absolwentką WSKiMS im J. Giedroycia (studia magisterskie, Aktorstwo) oraz Coventry University gdzie ukończyła studia reżyserskie ze specjalizacją w dziedzinie kooperacji teatralnej oraz metody devised theatre. Podczas pobytu w Londynie ukończyła również kurs reżyserii w Royal Central School of Speech and Drama, gdzie po raz pierwszy zmierzyła się z realiami brytyjskiego teatru. W trakcie i po ukończeniu studiów, Magdalena pracowała z Frantic Assembly, laureatem licznych nagród, w tym Tony Awards (The Curious Incident of the Dog in the Night-Time, National Theatre) i jednym z najbardziej innowacyjnych teatrów w Anglii. Razem z Frantic Assembly Mag wyreżyserowała autorski spektakl w Lyric Hammersmith w Londynie zatytułowany ‘I remember’ oparty na neurologicznej dynamice wspomnień, natomiast w projekcie ‘Searching for Homeland’ Magdalena napisała i wyreżyserowała we współpracy z Amelią Cardwell i Maleną Arcucci monolog polskiej imigrantki przedstawiony w kuchni YMCA w Londynie. Magdalena pracuje również przy R&D dla spektaklu ‘Warrior’, Rhubarb Triangle (West Yorkshire Playhouse), a ostatnio reżyserowała dla Cafe Canal Theatre i The Union Theatre w Londynie na festiwalach nowych sztuk teatralnych.

 

Natalia Szulc uzyskała dyplom magisterski na wydziale aktorskim w 2014 roku. Na IV roku odegrała główną rolę w spektaklu "Kalina" reż. Varvary Krasutskaya w Teatrze Korez w Katowicach. Dla aktorki praca była wyjątkowym wyzwaniem dlatego, że wcieliła się w postać Varvary, reżyserki spektaklu. Sztuka była jej autorskim, biograficznym tekstem. Byla jej rozmówieniem się z przeszłością za pomocą stworzonej na scenie przez aktorkę postaci Varvary.

W 2016 roku miała przyjemność zagrać w filmie "Śledztwo" w reżyserii Eny Kielskiej. Film jest krótkometrażowy, realizowany metodą poklatkową i wcieliła się w postać famme fatale. Został on doceniony i zdobył wiele nagród na arenie międzynarodowej.

Zagrała również gościnnie w serialach polskich m. in. w "Drugiej Szansie".

W 2017 roku za projekt, który stworzyła wspólnie z Andrzejem Czerniawskim zdobyła II miejsce na festiwalu nano dramatów w Poznaniu. 

 Jest współzałożycielką Teatru Ptasie Melodie. Teatru dla najmłodszych, który realizuje autorskie pomysły założycielek.