Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Fundacja FREA-art

Fundacja FREA-art

Gdańsk

Misją Fundacji jest rozwój twórczośœci, rozwój poprzez twórczośœć oraz wspieranie działań zmierzających do poprawy funkcjonowania społeczeństwa polskiego, w szczególnoœci w zakresie relacji międzyludzkich. Fundacja wspiera działania, w których sztuka jest formą komunikowania się między twórcami a œświatem, sposobem przekazywania sensów i wartośœci, w szczególnośœci takich jak: dobro, prawda, piękno, a także otwartośœci, szczerośœci i współdziałania między ludźŸmi.

CELE FUNDACJI:
1) Rozwój i promocja polskiej kultury i sztuki oraz jej twórców,
2) Rozwój edukacji artystycznej i kulturalnej oraz jej upowszechnianie,
3) Wspieranie rozwoju poprzez sztukę,
4) Promowanie idei otwartośœci, szczerośœci i współdziałania między ludŸźmi, a także takich wartośœci jak: prawda, dobro i piękno.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

1070 PLN z 2500 PLN

16 Wspierający

Zakończony Cel nie został osiągnięty

42%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 15.04.2015.

Spektakl 'System kroków' - scenografia

O projekcie

OPIS PROJEKTU

„System kroków” to metaforyczna opowieść o kobiecie, która żyje wg reguł, których ją nauczono. Idzie drogą wytyczoną jej przez innych. Niespodziewane rozstanie z „księciem z bajki” skłania ją do przemyśleń, uruchamia wspomnienia i wizje, które pozwalają jej na nowo dotrzeć do Siebie w głębi siebie, usłyszeć własny głos, własne pragnienia. Zyskuje odwagę do wyjścia z ram sztywnych zasad i utartych schematów, i pójścia własną drogą, do podążania za odkurzonymi marzeniami.

Premiera spektaklu odbędzie się 29 kwietnia (środa) o godz. 20.00 w Domu Kultury "Młyniec" w Gdańsku (ul. Pilotów 3, Gdańsk-Zaspa).
Kolejny pokaz planowany jest na 15 maja (piątek), godz. 20.00.

Potrzebujemy pieniędzy na scenografię do spektaklu.

Scenariusz spektaklu powstał w znacznej mierze z zebranych na warsztatach teatralnych głosów, które siedziały w naszych głowach. Głosów mówiących o tym jak żyć, jak postępować, co w życiu trzeba, co należy... Nie zawsze były to nasze własne głosy. Nie zawsze się z nimi zgadzaliśmy. Dość często hamowały nas one w podejmowaniu własnych, niestandardowych decyzji dotyczących własnego życia.

Pracę nad warsztatem aktorskim rozpoczęliśmy w grudniu 2013 roku. Pracę nad spektaklem - wiosną 2014 roku. Jesteśmy na zaawansowanym etapie prób. 11 marca pokazaliśmy całość spektaklu zaprzyjaźnionej publiczności w ramach próby otwartej. Spektakl wywarł duże emocje i spotkał się z gorącym przyjęciem. Teraz czas na ostatnie szlify aktorskie, drobne poprawki reżyserskie oraz zestrojenie akcji z muzyką i scenografią.

Premiera spektaklu odbędzie się 29 kwietnia 2015 roku o godz. 20.00.

 

REALIZATORZY

Scenariusz i reżyseria: Anna Kobiela-Kanaan

 - reżyser, instruktorka teatralna, autorka tekstów. Pisze odkąd pamięta, jednak na długie lata pasja literacka ustąpiła pasjom teatralnym i powróciła również w związku z nimi. Dotychczas Anna pisywała głównie scenariusze na potrzeby własnych sztuk. Najważniejsze z nich to „Święta być muszą!”, „Alicja. Podróż w poszukiwaniu siebie” (adaptacja), "Obrazki z Baudelaire'a" (na podstawie poezji Charlesa Baudelairea) oraz piosenki do spektakli dla dzieci „Święta być muszą!”, „O księciu zaklętym w żabę”.  W 2013 roku napisała również scenariusz radiowy bajki „O tym jak Biszkopt uratował święta” na potrzeby charytatywnej płyty „Fala Dobra”. Bajkę na płycie czytali m.in. Anna Komorowska, Anna Dymna, Wojciech Malajkat, Agata Młynarska, Edyta Olszówka i Maria Seweryn. W roku 2014 ukazała się płyta Roberta Kanaana "Continuum" zawierająca dwie piosenki jej autorstwa: "Modlitwa", "Kołysanka". "System kroków" to jej kolejny scenariusz stworzony z myślą o widzu dorosłym i młodzieży.

Scenografia: Maria-Magdalena Wawrzyńczyk

 - absolwentka scenografii (VI.2014) na Wydziale Architektury Wnętrz i Scenografii na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu.  Już podczas studiów angażowała się w liczne działania realizując projekty indywidualne i grupowe. Brała udział w wielu warsztatach zorganizowanych w kraju i za granicą. W ramach programu Erasmus przez rok studiowała na Uniwersytecie Artystycznym w Bukareszcie.

Pracowała na planach filmowych, w teatrach i przy sesjach zdjęciowych. Jedną z ważniejszych realizacji był teledysk dla zespołu Dagadana pt. „Akademia” w reż. Katarzyny Gondek, do którego zaprojektowała i wykonała scenografię oraz kostiumy z różnego rodzaju foli. Teledysk ten dostał w roku 2010 nominację do nagrody Yaha w kategorii „Innowacyjność”. Przez trzy lata współpracowała z Akademią Muzyczną w Poznaniu ze studentami Wydziału Wokalno– Aktorskiego przy spektaklach dyplomowych („ Kartoteka”, „Antygona” oraz „Być albo nie być”) pod kierownictwem Zbigniewa Grochala. Wraz z grupą studentów poznańskiej uczelni artystycznej trzykrotnie reprezentowała szkołę na Międzynarodowym Kampusie Artystycznym FAMA Świnoujście. Powstały wtedy takie prace jak: „Poduszkowiec” 2011 rok – Nagroda Trytona; „Uwaga na głowę” 2012 rok – Nagroda Trójząb Neptuna; „Stałość przyciągania” 2013 rok – Nagroda im. Jana Sawki w kategorii Sztuki Wizualne. Projekt „Uwage na głowę” został zakwalifikowany do wzięcia udziału w Międzynarodowej Wystawie Scenograficznej World Stage Design 2013, która miała miejsce w Cardiff w Walii. 

Poza działalnością scenograficzną, zajmuję się organizacją i produkcją wydarzeń kulturalnych oraz prowadzeniem autorskich warsztatów plastycznych.

 

 Muzyka: Robert Kanaan

 - kompozytor, muzyk, producent. Z działalnością teatralną związany od 1995 roku. Na swoim koncie ma muzykę dla ponad 30 spektakli komponowaną dla teatrów w kraju i za granicą. Jego realizacje to m.in. „Sonata Belzebuba” w reż. Julii Wernio (Teatr Miejski w Gdyni), „Wyzwolenie” w reż. Andrzeja Rozhina (Teatr im. Juliusza Osterwy w Gorzowie Wlkp.), „Gwiazdy na porannym niebie” w reż. Andrzeja Pieczyńskiego (Teatr Polski w Warszawie) oraz „Die Mutter” w reż. Janiny Szarek (Teatr Studio w Berlinie). Zdobywca nagrody na Festiwalu Młodej Sztuki za kompozycję muzyczną oraz wyróżnienie Rzeczypospolitej za najlepszą muzykę w sezonie teatralnym 1995/96 w Polsce wg rankingu miesięcznika Teatr. W roku 2015 obchodzi  dwudziestolecie swojej pracy dla teatru (planowane jest wydanie podsumowującego ten czas albumu). 

Tworzy również widowiska multimedialne i parateatralne, m.in. dla Muzeum Archeologicznego w Biskupinie. Kompozytor m.in. takich wydawnictw muzycznych jak  „Panocean” (1992), „Primavera” (1994), „Białe Gołębie”(Towarzystwo Amicus, 1994) „Karaibi” (CARE, 1999), Gaja (Luna, 2010), "Continuum". W 2014 roku skomponował monumentalny poemat muzyczny „CARMINA IANICII”

 Choreografia: Magdalena Chojnacka 

 

- tancerka i instruktorka tańca współczesnego, instruktorka tańca, obecnie rozwija się w kierunku choreografii i aktorstwa. Tańczy od najmłodszych lat. Pierwsze swoje doświadczenia taneczne zdobywała w zakresie tańca towarzyskiego. Przez lata poznawała różne style i techniki taneczne. I tak nieprzerwanie, od lat szkoli swoje umiejętności na licznych warsztatach, w szkołach tańca oraz uczestnicząc w różnych projektach tanecznych, m.in. w projekcie grupy szkoleniowej STT zakończonym spektaklem pt. „Sprawiedliwość fałszywa. Subiektywna rozprawa o wątpliwej niewinności”.

 

 

ZESPÓŁ AKTORSKI

Aleksandra Mroczkowska – ONA

Ola o sobie:

Jestem szczęśliwą mamą dwójki dzieci i nimi zajmuję się na codzień. W wolnych chwilach uprawiam sport, tańczę i śpiewam, głównie dla siebie, a to wyzwala we mnie ogromne pokłady energii i chęci do życia :-) W grudniu 2013 roku postanowiłam zawalczyć o swoje marzenia i podążać za nimi, dlatego zapisałam się na warsztaty teatralne, a niecały rok później rozpoczęłam roczny kurs aktorski w AktorStudio w Warszawie. Kiedyś marzyłam o aktorstwie, ale schowałam to marzenie gdzieś w głąb siebie, dziś wiem, że to jest właśnie to co chciałabym robić w życiu :-) Dla mnie teatr to nie tylko spotkanie z drugim człowiekiem, ale też zanurzanie się w zakamarki własnego ciała, ciągłe poszukiwanie, wchodzenie w emocję, przenoszenie się w inne wymiary rzeczywistości.  Pragnę rozwijać się aktorsko i spełniać kolejne marzenia jakimi są praca w teatrze oraz aktorstwo filmowe.

 

 Bartosz Szczepaniak – ON, OJCIEC



Bartek o sobie:

Decyzja o udziale w warsztacie teatralnym związana była przede wszystkim z charakterem mojej pracy, której elementem są wystąpienia publiczne. Jestem prawnikiem. Początkowo zajęcia traktowałem jako zabawę, odskocznię od codziennych obowiązków. Nie przypuszczałem, że kiedykolwiek będę miał okazję pracować nad spektaklem. Z czasem odkryłem jednak potrzebę poszukiwania i realizowania swojej twórczej strony. Jest to moje pierwsze doświadczenie z warsztatem aktorskim. Wymaga to dużo zaangażowania, emocji i umiejętności zachowania dystansu do siebie samego. Aktywne obcowanie z teatrem przynosi mi jednak wiele satysfakcji i korzyści, pozwalając zapomnieć na chwilę o codzienności.

 Jolanta Gadek – MATKA



 Agata Soboń – WEWNĘTRZNE DZIECKO



Agata o sobie:

Moja przygoda z teatrem zaczęła się w liceum w klasie o profilu humanistyczno-teatralnym. Bardzo spodobały mi się zajęcia i postanowiłam, że będę chodzić na warsztaty Studia Teatralnego "FREA-art", by rozwijać się w tym kierunku.

Aktualnie studiuję. Teatr jest dla mnie odskocznią od wszystkiego, pozwala mi się wyrwać z codzienności. Uwielbiam scenę, szczególnie gdy swoją grą wpływam na widzów. Dlatego mam nadzieję, że zawsze będę miała możliwość realizowania swoich pasji.

 Magdalena Chojnacka – DUCH TAŃCA



 

KIM JESTEŚMY?

Spotkaliśmy się na warsztatach teatralnych w grudniu 2013 roku. Na co dzień robimy różne rzeczy… pracujemy, studiujemy, opiekujemy się dziećmi. Raz w tygodniu (a ostatnio bywa, że nawet 2-3 razy) spotykamy się, aby doskonalić swoje umiejętności aktorskie i spełniać swoje marzenia. Nie mamy jeszcze oficjalnej nazwy, ale staliśmy się prawdziwym zespołem teatralnym. Pod koniec kwietnia planujemy premierę naszego pierwszego spektaklu „System kroków”. Jesteśmy na zaawansowanym poziomie prób, ale aby spektakl zyskał odpowiednią formę – potrzebujemy pieniędzy na scenografię.

 

NA CO PRZEZNACZYMY ŚRODKI?

Środki z crowdfundingu przeznaczymy na scenografię w skład której wchodzić będą specjalnie skonstruowane i wzajemnie ze sobą współgrające: stół, krzesła i rama obrazu, pełen pakiet rekwizytów i kostiumów potrzebnych w scenografii, odpowiednie materiały na nasze parawany i podstawowe okotarowanie sceny, wypożyczenie oświetlenia.

W przypadku zebrania większej kwoty – zakupimy podstawowe oświetlenie sceniczne i ulepszymy scenografię tak, aby była jak najłatwiejsza w transporcie, dzięki czemu będziemy mogli grać "System kroków" w każdym miejscu - nawet w szkołach.

Obecnie pracujemy w bardzo trudnej, zupełnie nieteatralnej przestrzeni. Rola scenografii i świateł jest więc nieoceniona w stworzeniu odpowiedniego klimatu i oczywiście – budowaniu warstwy nie tylko wizualnej, ale i znaczeniowej.

Nasz spektakl powstanie i będzie dobry, niezależnie od finansów. Wspierając projekt przyczynisz się do wydobycia z niego wszystkiego co najlepsze. Nie finansujesz tylko scenografii - pomagasz budować nam Teatr naszych marzeń i budować wśród widzów odwagę do podjęcia walki o swoje marzenia. Chcemy nasz spektakl pokazać szerszej publiczności, dotrzeć do różnych miejsc, pojeździć na festiwale. Mamy mnóstwo pozytywnej energii i potencjał do dużych sukcesów. Zapraszamy Cię do bycia ich częścią i zaprzyjaźnienia się z naszym teatrem na dłużej.

A może to Ty pomożesz nam znaleźć najlepszą dla nas nazwę?

 

SKONTAKTUJ SIĘ

Masz pytania, opinie, wątpliwości? Śmiało pisz do nas!

anna.kobiela@frea.art.pl

www.frea.art.pl

Strona Projektu na Facebooku: https://www.facebook.com/systemkrokow

https://www.facebook.com/pages/Fundacja-FREA-art/294428437290880?fref=ts

 

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 15.04.2015 15:03