O projekcie
Cel projektu:
Celem naszego projektu jest zebranie środków na realizację profesjonalnego teledysku do singla Natalii Moskal pt. "Better Man" będącego zapowiedzią debiutanckiego albumu, który ukaże się w listopadzie 2016 roku. Forma teledysku będzie nieco nietypowa, ponieważ złamie klasyczny schemat widz - odbiorca. Odbiorca będzie miał możliwość podejmowania decyzji w trakcie trwania teledysku dzięki czemu będzie miał wpływ na efekt końcowy dzieła. Ponadto cały projekt będzie pewnego rodzaju eventem reżyserskim, bo weźmie w nim udział aż 3 reżyserów, a każdy z nich będzie miał w nim swój twórczy udział. Jednak zanim Wam opowiemy na czym dokładnie polega forma teledysku interaktywnego, parę słów o artystce i jej twórczości.
Premierę teledysku zaplanowaliśmy na 8 listopada 2016 roku, natomiast zdjęcia odbędą się 24-26 października.
O artystce:
Nazywam się Natalia Moskal i jestem 23 letnią wokalistką i autorką tekstów pochodzącą z Lublina (obecnie mieszkam w Warszawie) tworzącą szeroko pojętą muzykę elektroniczną. W swojej twórczości kłądę duży nacisk na różnorodność i uważam, że kontrast jest dużą zaletą. Nie jestem osobą skupioną na jednej stylistyce, jednej estetyce czy też jednej pasji. Zajmuję się wieloma rzeczami, nie tylko muzyką, co staram się ukazać w swojej twórczości - można powiedzieć, że jestem tam ja i moje alter ego.
W 2014 roku rozpoczęłam współpracę z Bartoszem Dziedzicem. Kompozytorem i producentem płyt takich artystów jak Monika Brodka („Granda”) czy Artur Rojek („Składam się z ciągłych powtórzeń”). Obecnie przygotowuję materiał na płytę wraz z Łukaszem Maronem – DJ i producentem. Natomiast w listopadzie planuję wydać swój debiutancki album. Utwór „Foreign Stranger” był moim pierwszym singielem, bardzo osobistą piosenką w nowoczesnej aranżacji. Jest to utwór promujący pierwszą EPkę, zatytułowaną „Anguana” wyprodukowany przez Marka Dziedzica i Łukasza Marona. Następnym singlem z EPki był utwór „Was dwóch” z którym wystąpiłam w Dzień Dobry TVN, „Pytaniu na śniadanie” w TVP oraz w programie „Halo Polonia”.
Treść wszystkich tekstów piosenek wynikają z moich doświadczeń. Teksty w języku angielskim piszę osobiście, a polskie pisze Zuzia Wrońska z zespołu „Ballady i romanse” i Radek Łukasiewicz z zespołu „Pustki”.
O utworze:
"Better Man" to autorski utwór utrzymany w szeroko pojętej stylistyce electro popu. Autorka tekstu jest Natalia Moskal, a kompozycja powstała przy współpracy z Łukaszem Maronem (Kiano) tak samo, jak pozostałe utwory które znajda sie na debiutanckim albumie, który ukaże sie w listopadzie. Wyraźna inspiracja muzyka lat 80 i 90 to znak charakterystyczny produkcji Łukasza Marona (zespół Flemings, Tulipany). Utwór jest jednak nowoczesny, "świeży" i opowiada o relacjach międzyludzkich, niekoniecznie tylko tych kobieta-mężczyzna. Każdy odbiorca może tak na prawdę zinterpretować słowa bazując na własnych doświadczeniach. Podobne brzmienie jest charakterystyczne np dla zespołu Years&Years.
Łukasz Maron – młody DJ i producent poruszający sie głownie w muzyce elektronicznej. Zakochany w głębokich i nudiscowych brzmieniach z zamiłowaniem do lat 80 i 90. Połowa duetu Flemings, obecnie pracuje z Natalia nad debiutanckim albumem.
Opis projektu:
Pomysł na teledysk interaktywny powstał w trakcie Festiwalu Filmowego „Dwa Brzegi”, gdzie Natalia zagrała gościnnie swój koncert. Adam Walkowski (nasz spec od interaktywności) poprowadził tam wykład na temat filmów interaktywnych… i tak się zaczęło...
Z pewnością część z Was jeszcze się nie spotkała z tego typu formą filmową dlatego też krótko wyjaśnimy o co w tym wszystkim chodzi.
Interaktywna forma filmu to fuzja wielu mediów. Bazą pozostaje obraz i dźwięk. Nadbudową czy rozszerzeniem tej bazy jest warstwa interaktywna, która dzięki dostępnym urządzeniom pozwala zaangażować w film kolejny zmysł widza – dotyk. Jednocześnie ta interaktywna nadbudowa pozwala kierować przebiegiem filmu, wejść w dialog z autorem scenariusza – za pomocą kliknięcia, dotyku, głosu. Interakcje zmieniają oczywiście odbiór treści. Fabuła filmu interaktywnego może stać się nieliniowa czyli zmieniać się pod wpływem działań widza i prowadzić do różnych zakończeń.
Teledysk będzie się opierał na historiach trzech różnych związków z perspektywy jednej sypialni, która będzie ich świadkiem.
Najważniejsze sytuacje z życia każdej pary będą rozgrywać się na oczach widza, lecz to właśnie widz będzie wybierał w jakim kierunku potoczą się dalsze losy związku. W ten sposób każdy sam będzie mógł zdecydować jak by się zachował w najważniejszych/przełomowych momentach.
Pomysł na teledysk wziął się z obserwacji, że w każdym związku istnieją pewne uniwersalne elementy oraz powtarzalne etapy – cykliczność miłości. Jednak jednocześnie każdy związek jest na swój sposób wyjątkowy, indywidualny, i osobisty, co będziemy chcieli pokazać poprzez wprowadzenie interaktywności.
Dzięki dramaturgii interaktywnej będziecie mogli wczuć się w bohaterów oraz podejmować decyzje, które bezpośrednio zaważą na dalszym losie par. Jeżeli bohater pokłóci się ze swoim partnerem/partnerką, otrzymaci możliwość wyboru np. o tym czy pomiędzy bohaterami dojdzie do porozumienia czy też nie. Tak więc to od Was będzie zależało jaką podejmą decyzję i jak potoczy się dalsza historia pary.
Nasza ekipa:
Tak jak wspomnieliśmy wyżej w realizacji teledysku weźmie udział trzech reżyserów: Filip Hillesland, Lulu Zubczyńska oraz Monika Majorek. Kierownikiem produkcji będzie Izabela Stupa-Chybowska, producentem oraz fotografem na planie Paulina Kinicka, a za producentem wykonawczym Natalia Moskal. Finalizacją i dopieszczeniem teledysku zajmie się nasz specjalista od interaktywności Adam Walkowski.
Lulu Zubczyńska – studentka reżyserii w Warszawskiej Szkole Filmowej, absolwentka wiedzy o kulturze w Instytucie Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego, wokalistka w zespole elektropopowym Divines, na co dzień naprzemiennie reżyserka teledysków i dokumentalistka, po godzinach fotografka i pasjonatka wiedzy filmowej. Autorka wykładu „Video killed the radio star” o historii wideoklipów na tegorocznym festiwalu Filmowym Dwa Brzegi w Kazimierzu Dolnym. Stale szuka gwiazdy, której mogłaby być reinkarnacją, ale daty wciąż nie pasują.
Filip Hillesland - Reżyser i scenarzysta z polsko-norweskimi korzeniami. Jego film po pierwszym roku Tropical Island był pokazywany na różnych festiwalach m.in. był nominowany w konkursie Młodego Kina na 40. Festiwalu Filmowym w Gdyni. Jego kolejny film TOAST trafil m.in. do tegorocznych selekcji festiwalów takich jak ShortFest w Palm Springs, 41. Festivalu w Gdyni czy Polskiego Festiwalu Filmowego w Los Angeles. Filip był także uczestnikiem pierwszego Polsko-Amerykańskiego Forum dla młodych filmowców 2016. Obecnie pracuje tworząc teledyski, reklamy, rozwija fabularny film przygodowy-fantasy oraz przygotowuje swój film dyplomowy w Warszawskiej Szkole Filmowej. Robiąc filmy wychodzi z założenia, że każda historia ma swoje indywidualne wymagania, dlatego jest otwarty na różne gatunki.
Monika Majorek - Reżyser, scenarzysta. Zanim znalazła się w branży filmowej, studiowała Dziennikarstwo i komunikację społeczną, ze specjalizacją telewizyjno-radiową. Obecnie kończy studia reżyserskie w Warszawskiej Szkole Filmowej. Pracowała przy wielu produkcjach filmowych, w tym m.in. przy serialu telewizyjnym “Przypadki Cezarego P.” jako asystent reżysera. Jej pierwszy film krótkometrażowy “Inka” był nominowany na takich festiwalach filmowych jak Palm Springs ShortFest 2015 lub T-Mobile Nowe Horyzonty 2015. Został również uhonorowany wyróżnieniem Coup de Coeur w ramach Cannes Short Film Corner 2015. Jej kolejny film, „Pierwsze”, otrzymał nagrodę Panavision w ramach I Polsko-Amerykańskiego Forum Młodego Kina 2016 i jest nominowany na tegorocznym 41. Festiwalu Filmowym w Gdyni.
Adam Walkowski - Programista, przedsiębiorca i niezależny filmowiec. Od 6 lat rozwija różnego rodzaju projekty internetowe, współautor technologii tworzenia filmów interaktywnych o nazwie Deligic. Zadebiutował zrealizowaną z własnych środków pełnometrażową komedią "Student Break". Od 2012 r. prowadzi firmę technologiczną InventCore oferującą narzędzia i usługi dla twórców filmów interaktywnych. Od 3 lat organizator sekcji plenerów filmowych Film Spring Open Sławomira Idziaka o nazwie Grupa Dramaturgii Interaktywnej, gdzie prowadzi warsztaty dla filmowców i realizuje eksperymentalne projekty.
Izabela Stupa-Chybowska - studentka reżyserii która odkryła swoje powołanie w produkcji ,jak sama mówi „ Jak sama czegoś nie załatwię to lepiej załatwione nie będzie! ". Wyznawczyni teorii „nie ma rzeczy niemożliwych, jedyną barierą jesteśmy my sami”. Producentka krótkich form filmowych. Brała udział w międzynarodowych warsztatach i wymianach kulturalnych w Berlinie i Grenoble czego owocem są krótkometrażowe filmy bądź spektakle teatralne. Swoją przygodę ze sztuką zaczynała od muzyki i aktorstwa w Warszawskim Teatrze Prochownia oraz Teatrze Staromiejskim. Na swoim koncie ma wiele spektakli zagranych min. w Sali Kongresowej, Teatrze Syrena czy Scenie na Wodzie w Łazienkach Królewskich.
Paulina Kinicka – Fotograf, manager muzyczny, producent. Absolwentka wydziału psychologii UW, pasjonatka sztuki filmowej i nauki, miłośniczka zwierząt oraz podróży. W 2014 roku zorganizowała własną wystawę zdjęć pod tytułem „Bezruch” w Warszawskiej klubokawiarni Chłodna 25. Od dwóch lat organizuje Warszawską inicjatywę naukową „Młodzi Wykładają” mającą na celu popularyzację nauki oraz umożliwienie rozpowszechniania wiedzy młodym naukowcom oraz pasjonatom z różnych dziedzin. Od wielu lat interesuje się fotografią, a inspiracją dla jej zdjęć od zawsze były podróże. Fotografia jest dla niej aktem ciągłego poszukiwania niepowtarzalnych momentów pozwalających lepiej zrozumieć mnogość i różnorodność naszego wszechświata. Szuka w niej inspiracji do życia i refleksji. Czarno - biała fotografia jest dla niej zbalansowaną czystą formą, dzięki której zdjęcia stają się bardziej przejrzyste.
Budżet:
Zebrane fundusze obejmą pokrycie kosztów związanych z realizacją prawie całego projektu. Przygotowaliśmy dla Was, najrzetelniej jak to na ten moment możliwe, listę wydatków niezbędnych do stworzenia naszego interaktywnego teledysku.
- Zdjęcia (reżyserzy, operatorzy, sprzęt filmowy, oświetlenie planu) ~ 4000zł
- Produkcja (wynajęcie planów, aktorów, transport, rekwizyty, podatek, koszty kampanii) ~ 3000 zł
- Stylizacja (make-up, stylizacja, fryzjer, stroje) ~ 1000 zł
- Obraz (montaż, kolor, korekcja, montaż interaktywny) ~ 2000 zł
Razem: około 10 000
Progi realizacji:
Jeśli dzięki Wam uda nam się uzbierać:
100% Stworzymy profesjonalny teledysk interaktywny!
130% Zainwestujemy w profesjonalnych aktorów, lepszy sprzęt i światło!
150% Przeznaczymy pieniądze, które zostały na wydanie fizycznych wersji naszego albumu w najlepszej jakości.
170% Wynajmiemy sale w kinie i zorganizujemy oficjalną premierę teledysku w Warszawie wraz z bankietem.
<200% Jeśli jakimś cudem dzięki Wam uda się nam uzbierać dwukrotność lub więcej zbieranej przez nas kwoty to przeznaczymy pozostałe pieniądze na stworzenie teledysku do drugiego singla z płyty!
Dlaczego crowdfunding?
Dlatego ze crowdfunding to finansowanie społecznościowe, a nasz projekt również jest społecznościowy. Co oznacza, że każda osoba wspierająca nasz projekt będzie w niego bezpośrednio zaangażowana i będzie miała bezpośredni wpływ na to czy klip powstanie i jak
______________________________________________________________________________
Jeśli spodobał Wam się projekt i zechcielibyście nas wesprzeć inaczej niż finansowo, powiedzcie o naszym projekcie swoim znajomym!
Tutaj możecie dowiedzieć się czegoś więcej na temat Natalii Moskal:
Wszelkie pytania prosimy kierować na mail: nataliamoskal.manager@gmail.com
Patroni medialni
Media o Twoim projekcie:
Projekt teledysku interaktywnego – Natalia Moskal
Celem projektu jest zebranie środków na realizację profesjonalnego teledysku do singla Natalii Moskal pt. „Better Man” będącego zapowiedzią debiutanckiego albumu, który ukaże się w listopadzie 2016 roku.
Stwórz electro popowy teledysk Natalii Moskal "Better Man"
Wokalistka Natalia Moskal uruchomiła akcję crowdfundingową na portalu Polak Potrafi zbierając w ten sposób fundusze na zrealizowanie interaktywnego teledysku. Klip powstanie do piosenki „Better Man”, która będzie promować debiutancką płytę wokalistki. Album ukaże się 8 listopada.
Natalia Moskal na portalu Polak Potrafi!
Wokalistka Natalia Moskal uruchomiła akcję crowdfundingową na portalu Polak Potrafi zbierając w ten sposób fundusze na zrealizowanie interaktywnego teledysku. Klip powstanie do piosenki „Better Man”, która będzie promować debiutancką płytę wokalistki. Album ukaże się 8 listopada.
Natalia Moskal na portalu Polak Potrafi
Wokalistka Natalia Moskal uruchomiła akcję crowdfundingową na portalu Polak Potrafi zbierając w ten sposób fundusze na zrealizowanie interaktywnego teledysku. Klip powstanie do piosenki „Better Man”, która będzie promować debiutancką płytę wokalistki. Album ukaże się 8 listopada.