O projekcie
Niestety w zeszłym roku mój (i nie tylko mój) nieodzowny przyjaciel i towarzysz morskich wojaży (oraz marszu śledzia) odmówił posłuszeństwa.
Po kilku dyskusjach i ekspertyzach u mechaników. Okazało się, że niemal 20-letni silni nie nadaje się już do następnej naprawy.
I mimo tego, że nasza łódź (kadłub i nowe pływaki z hypalonu wymienione 2 lata temu) nadal z chęcią by nam służyła w walce z falami i prądami morskimi Zatoki Gdańskiej, to jednak brak sprawnego napędu mocno komplikuje sprawę.
I tutaj zwracamy się z prośbą o pomoc DO WAS!
DO WSZYSTKICH MIŁOŚNIKÓW Zatoki Puckiej, marszu śledzia, weteranów, znajomych i przyjaciół!
Pomóżcie mi wrócić na morze!
Kilka słów o głównym bohaterze naszej zbiórki, czyli łodzi typu RIB m/y EXPLORER
- Producent: Bombard
- Przebudowa: Sportis
- Rok wodowania: 2001
- Kraj Ojczysty: Francja
- Remont generalny: 2009 rok
- Długość: 6 metrów
- Szerokość: 2.45 m metra
- Zanurzenie: 0.5 metra
- Wysokość boczna: 0.9 metra
- Silnik zaburtowy 115 KM Suzyki DF – trup
- Maksymalna ilość osób na pokładzie: 7 (9)
Krótka Historia:
Wszedłem w posiadanie RIB m/y Explorer rok temu, ale łódź znam od 4 lat. Wcześniej służyła dzielnie nurkom i amatorom morskich rejsów po Zatoce. Przechodziła wymianę silnika a potem remont główny silnia w 2009 roku. Została też wykonana przebudowa pokładu i wymiana tub pneumatycznych na nowe z hypalonu. Dzięki czemu była ona nieocenionym wsparciem między innymi podczas Marszu Śledzia czy lotów Red Bull i innych akcji. Jednak ostatnimi czasy silnik zaczął odmawiać posłuszeństwa. Aż ostatecznie w tym roku wyzionął ducha. Łodzie typu RIB to moja pasja od 20 lat, to o nich pisałem w moim doktoracie szczęśliwie obronionym w 2012 roku, to na nich poznałem Zatokę i jej atrakcje. Na takiej konstrukcji dotarłem nawet na wyspę Bornholm w ramach ustanawiania rekordu prędkości na trasie Łeba-Svaneke-Łeba. To jest flagowa jednostka Marszu Śledzia i dlatego mam silną motywację aby ją przywrócić do życia przed jubileuszową XX edycją mojego marszu, który odbędzie się 22.08.2020 r.
Wycena naprawy przedstawia się następująco:
- Silnik Suzuki DF140ATL (2019r, 60mth) - 45 000, brutto
- Zdjęcie starego + montaż nowego silnika - 1800,- pln brutto
- Wyświetlacz wielofunkcyjny - 1000,- pln brutto
Całościowy koszt naprawdy to 47800 zł. 20 000 zł udało mi się już uzbierać. Jednak wciąż brakuje mi reszty środków. :(
Jeśli uda nam się przekroczyć wyznaczoną kwotę to przeznaczymy ją na dalsze większe i mniejsze naprawy łodzi. Wszystko dla waszej satysfakcji podczas korzystania z niej!
Prognozowany termin realizacji naprawy po uzbieraniu niezbędnych środków: sierpień 2020 r.
Liczę teraz, że dzięki życzliwości dobrych ludzi oraz ciężkiej pracy uda mi się zebrać niezbędne środki na zakup nowego silnika zaburtowego do mojej dzielnej łodzi.
LICZĘ NA WASZE WSPARCIE!
Więcej o:
Naszej Łodzi i jej przygodach!
Kontakt: lodzpolakpotrafi@gmail.com
Media o Twoim projekcie:
Pomóżmy mu wrócić na morze! Organizator Marszu Śledzia zbiera na naprawę łodzi
Gdynianin Radosław Tyślewicz to organizator Marszu Śledzia, doktor i pracownik Akademii Marynarki Wojennej oraz wieloletni działacz społeczny. Dziś organizuje zbiórkę...
Pomóżmy mu wrócić na morze! Organizator Marszu Śledzia zbiera na naprawę łodzi
Gdynianin Radosław Tyślewicz to organizator Marszu Śledzia, doktor i pracownik Akademii Marynarki Wojennej oraz wieloletni działacz społeczny. Dziś organizuje zbiórkę na portalu PolakPotrafi.pl....