Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

AnnaKsiazek

AnnaKsiazek

Łódź

Hej!

Jestem Anna, podróżniczka, trenerka, aktywistka... Na co dzień prowadzę szkolenia, coaching, uczę języków, koordynuję projekty, między innymi w takich organizacjach jak ZHP czy Ashoka. Bliskie są mi prawa człowieka i edukacja globalna. Nie służy mi bycie w jednym miejscu, wciąż ciągnie mnie w nowe rejony, do nowych ludzi, punktów widzenia, nowych doświadczeń. Jakiś czas temu wymarzyłam sobie podróż dookoła świata, która pozwoli nie tylko wyrwać się z europocentryzmu, ale też udowodni coś światu. Mam w sobie ogromną niezgodę na to, jak świat dziś wygląda i wierzę, że zmiana jest w zasięgu ręki. Potrzebujemy tylko wszyscy po nią sięgnąć.

Więcej o mnie na: http://annaksiazek.strikingly.com/

Napisz wiadomość do Projektodawcy

3715 PLN z 3600 PLN

37 Wspierający

Udany! Cel osiągnięty

103%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 28.08.2016.

Światozmieniacze

O projekcie

 

ENGLISH VERSION

Nazywam się Anna Książek, razem z Andreą Pucci ponad rok temu postanowiliśmy jechać w podróż dookoła świata, której celem jest poszukiwanie światozmieniaczy, ludzi którzy w różnych miejscach zmieniają świat na lepsze. Za nami pierwsze 9 miesięcy wyprawy. Odwiedzieliśmy 9 krajów Azji Południowo-Wschodniej, przeprowadziliśmy wywiady z ponad setką osób, które pozostawiają ten świat lepszym niż go zastali/ły. Przed nami kolejna część podróży. Przez następne miesiące chcemy nie tylko spisywać historie światozmieniaczy z pozostałych azjatyckich krajów, ale przede wszystkim wprowadzić w życie naszą nową ideę: Changemaker Course (Kursy Światozmieniaczy). Na podstawie przeprowadzonych do tej pory wywiadów, jak również naszego wieloletniego doświadczenia trenerskiego, przygotowaliśmy 6-dniowy kurs, którego celem jest dostarczenie wiedzy i umiejętności tym, którzy chcą zmieniać świat na lepsze. Pierwsze dwie, pilotażowe edycje kursu organizujemy w te wakacje w Polsce, kolejne zawieziemy ze sobą w każde z odwiedzanych przez nas miejsc.

 

Zdecydowaliśmy się zainwestować nasz czas i energię w mobilną formę Changemaker Course z kilku powodów. Zamiast organizować je w jednym miejscu naszej planety i liczyć na to, że jak najwięcej osób zdoła do nas dotrzeć, to my pojedziemy tam, gdzie ludzie zainteresowani są zmienianiem świata. Dzięki temu będziemy w stanie dostarczyć nasze szkolenie większej ilości osób, dostosujemy je również każdorazowo do kontekstu i potrzeb danej grupy. Kursy organizować będziemy we współpracy z lokalnymi organizacjami. Dzięki temu rozwiązaniu będziemy również mogli zacząć tworzyć społeczność światozmieniaczy zamieszkujących ten sam obszar, co daje im możliwość wzajemnego wspierania się, gdy pojawią się problemy czy wątpliwości. Nasze doświadczenie pokazuje, że uczestnicy/czki kursów organizowanych w jednym miejscu wracając do swoich, często odległych, domów, spotykają się z trudnym do pokonania oporem wobec zmian, czują się samotni w swoich próbach podjęcia inicjatywy, a interetowa obecność osób myślących podobnie jest często niewystarczająca. Docierając do ich własnych środowisk mamy szansę budować silne grupy światozmieniaczy, które będą wspierać się wzajemnie i zapobiegać takim sytutacjom.

 

Naszym sposobem podróży jest wymiana, oferujemy nasze umiejętności i widzę w zamian za miejsce do spania i jedzenie, promując ideę ekonomii dzielenia i wymiany jako alternatywy wobec społeczeństwa opartego jedynie na pieniądzach.

 

  • Opisane historie ludzi, którzy zmieniają świat w różnych zakątkach Ziemi. Zebrany materiał prezentowany będzie w formie wpisów na bloga, newslettera Dobrych Wieści (GoodNewsLetter), artykułów, wywiadów,  filmików.
  • Zbiór zdjęć prezentujących pracę światozmieniaczy, jak również odwiedzane miejsca, kultury, zwyczaje.
  • Przeprowadzone Changemaker Course, udział kilkuset osób w różnych edycjach odbywających się w odwiedzanych przez nas krajach.
  • Tworzenie sieci osób zmieniających świat.

 

     Anna Książek, Polka (Łodzianka :)

 

     Andrea Pucci, Włoch

 

Jesteśmy:

 

PODRÓŻNI(CZ)KAMI:

Mamy za sobą takie doświadczenia podróżnicze jak:

·   Wędrówki piesze: Camino de Santiago (trasa północna, francuska, portugalska), Via Francigena (z Bologni do Rzymu)

·         Szczyty: Kilimandżaro, Mont Blanc, Tubkal, Olimp

·         Wycieczki autostopem: Bałkany, Gruzja, Półwysep Iberyjski

·   Doświadczenie życia w różnych krajach: Włoch, Polska, Portugalia, Korea, Francji

·   9-miesiączna podróż po Azji Południowo-Wschodniej w poszukiwaniu światozmieniaczy

 

AKTYWIST(K)AMI SPOŁECZNYMI

Działamy na rzecz praw człowieka, odpowiedzialnej konsumpcji i szeroko pojętego rozwiązywania problemów społecznych. Od lat współpracujemy z międzynarodowymi organizacjami, które czynią świat lepszym, a o których więcej poniżej.

 

OPOWIADACZ(K)AMI HISTORII

 

Podczas naszej wyprawy, w najróżniejszych formach, opowiadamy historie spotkanych światozmieniaczy. Przygotowujemy artykuły, wywiady, one-pagery, zdjęcia z cytatami, opowieści na żywo, prezentacje zdjęć, filmy. Chcemy by nasze historie inspirowały, motywowały, dawały impuls do podjęcia własnych działań.

 

TRENER(K)AMI

 

Spośród nas to przede wszystkim Anna zajmuje się prowadzeniem szkoleń, warsztatów, coachingu. Od lat pracuje przede wszystkim z sektorem pozarządowym, przygotowuje przyszłym liderów i liderki społecznych/e, wspiera też tych, którzy już działają. Więcej o jej trenerkim i pozatrenerskim doświadczeniu:

annaksiazek.strikingly.com

 

  • Bo podczas ostatnich 9 miesięcy pokazaliśmy że nasz pomysł na wyprawę działa: dostarczamy inspirujących historii, wspieramy światozmieniaczy z różnych zakątków świata, promujemy ideę wymiany i ekonomii dzielenia się.
  • Bo stając się częścią naszego projektu regularnie otrzymywać będziesz niezwykłe historie światozmieniaczy z całego świata. Przyjdą one na Twojego maila w formie GoodNewsLettera (Newslettera Dobrych Wieści), będziesz mógł/a poczytać o nich również na naszej stronie i w mediach społecznościowych.
  • Bo dzięki Twojemu wsparciu osoby z różnych zakątków świata będą mogły uczyć się jak zmienić otaczającą nas rzeczywistość, w tym środowisko czy globalną społeczność, które oddziałują bezpośrednio również na Twoje życie. Jesteśmy wszyscy ze sobą powiązani, np. osoby przeciwdziałające wycinaniu lasów w Indonezji walczą o powietrze, którym Ty również oddychasz.
  • Bo będziemy do Twojej dyspozycji jeśli sam/a zdecydujesz się coś dla świata zrobić. Służymy nie tylko naszą radą i doświadczeniem, ale również kontaktami do setek światozmieniaczy z całego świata, którzy być może stali przed podobnymi wyzwaniami co Ty, rozwiązali problemy, które Ty dziś starasz się rozwiązać, mają podobny pomysł lub podobne spojrzenie na świat.
  • Bo tylko razem możemy naprawdę coś w tym świecie zmienić.

 

Partnerzy

 

 

       

 Patronaty

Wspierają nas największe organizacje skupiające światozmieniaczy. To dzięki nim znajdujemy pierwsze osoby, z którymi warto rozmawiać, a one wskazują nam kolejne. By wyruszyć w dalszą podróż potrzebujemy jednak również Waszego wsparcia.

 

Naszą metodą podróży jest wymiana - nasze umiejętności (np. opowiadanie historii, prowadzenie Changemaker Course, ale i uczenie angielskiego, gotowanie, praca na farmie...) w zamian za miejsce do spania i jedzenie. Nie tylko pozwala nam to zmniejszyć budżet, ale przede wszystkim wniknąć w daną społeczność, stać się jej częścią.

Przemieszamy się głównie naziemną komunikacją publiczną, czasem autostopem czy pieszo. Wydatki podczas naszej wyprawy nie są więc ogromne. Ostatnie 9 miesięcy podróży pokazało, że nasz model wymiany działa i w większości przypadków udaje nam się znaleźć inicjatywę, która gotowa jest na współpracę. Są jednak wydatki, których uniknąć się nie da. Do nich należą między innymi bilety lotnicze oraz szczepionki:

·        Bilety lotnicze dla dwóch osób z Europy do Indii (gdzie rozpoczniemy drugą część naszej wyprawy w listopacie 2016 roku):  3000 zł

·       Szczepionki (w tym przede wszystkim Japońskie Zapalenie Mózgu): 600 zł

W sumie daje to 3600 zł. Taką też kwotę chcemy uzbierać za pomocą Polak(Polka!) Potrafi.

Wszystkie dodatkowe fundusze przeznaczymy na zakup potrzebnego sprzętu elektronicznego i turystycznego, który uległ zużyciu w poprzednich miesiącach, a także na zaspokojenie podstawowych potrzeb podczas samej wyprawy, do których należą jedzenie czy transport pomiędzy projektami.

 

A teraz najważniejsze, czyli...

 

Przede wszystkim chcemy podarować Wam Newsletter Dobrych Wieści (GoodNewsLetter) dlatego też jest to nagroda, którą otrzyma każda osoba bez względu na wpłaconą kwotę. Oprócz tego do każdej kwoty dobraliśmy unikalną nagrodę, a do nagrody – jej patrona/kę, światozmieniacza/kę wybraną spośród ponad setki osób, z którymi przeprowadziliśmy wywiady podczas ostatnich 9 miesięcy.

 

5 zł - FRIENDS INTERNATIONAL (Kambodża)

Big Hug czyli wielkie przytulenie i dozgonna wdzięczność + GoodNewsLetter

 

Friends International (friends-international.org)

Jedna z największych organizacji w Azji Południowo-Wschodnich działająca na rzecz dzieci w najtrudniejszych sytuacjach.

 

10 zł – POOKPINTOKAO (Tajlandia)

Imienne podziękowania na FanPagu oraz stronie projektu + GoodNewsLetter

 

Pookpintokao (pookpintokao.com)

Inicjatywa, która tworzy relację pomiędzy konsument(k)ami a biologicznymi farmerami ryżu. Większość ich działań odbywa się za pośrednictwem faceboka.

 

15 zł – COIN BACK (Tajlandia)

Moneta albo znaczek pocztowy albo podkładka pod piwo albo cokolwiek o podobnej wartości do Twojej kolekcji (lub kolekcji kogoś Ci bliskiego) z wybranego z odwiedzanych przez nas krajów + GoodNewsLetter

 

Coin Back (coin-back.com)

Przedsiębiorstwo społeczne, tworzące maszyny, do których turyści/tki opuszczający Tajlandię mogą wrzucić pozostałe po wycieczce monety zamiast zabierać je ze sobą do kraju, gdzie będą zupełnie bezużyteczne. Wrzucając daną kwotę można wybrać jedną z 4 organizacji pozarządowych, która zostanie wsparta, a później śledzić w Internecie losy przekazanych pieniędzy.

 

20 zł – BOON MUENG PAK (Tajlandia)

Tajski krem po ukąszeniu komarów. Uczucie swędzenia znika, sprawdzone wielokrotnie! Dużo skuteczniejsze niż wszystko co widzieliśmy do tej pory w Europie + GoodNewsLetter

 

Boon Mueng Pak (facebook.com/Boonmuengpak)

Biologiczna farma ryżu. Jej właściciel, Tor, był osobą która pierwsza podarowała nam krem po ukąszeniu.

 

20 zł – ENGAGE SPARK (Filipiny)

Email lub e-pocztówka wysłana z wybranego miejsca lub wybranego dnia wyprawy + GoodNewsLetter

 

Engage Spark (engagespark.com)

Organizacja, która wspiera technicznie wiele inicjatyw społecznych dostarczając prostych w obsłudze narzędzi do tworzenia kampanii mailowych, smsowych, badań, programów edukacyjnych i wiele innych.

 

25 zł – GOOD FOOD COMMUNITY (Filipiny)

Zbiór przepisów od prawdziwej włoskiej Babci w wersji pdf + GoodNewsLetter

 

Good Food Community (goodfoodcommunity.com)

Good Food Community buduje samowystarczalne społeczeństwo, które jest w stanie wyżywić każdego – Ciebie, farmerów, ziemie i pokolenia, które przyjdą po nas. Stawiają oni na zdrową żywność ucząc konsumentów/ki elastycznego korzystania z przepisów i otwartości na to, co przynosi nam natura.

 

30 zł – DONKEY BAKERY (Wietnam)

Zbiór przepisów z odwiedzanych przez nas krajów w wersji pdf + GoodNewsLetter

 

Donkey Bakery (donkeybakery.com)

Wietnamskie przedsiębiorstwo zatrudniające głuche i niewidome osoby. Poza piekarnią-kawiarnią opierają swój biznes na cateringu. Codziennie dostarczają zdrowe obiady z ekologicznej żywności setkom dzieci z kilku szkół w Hanoi. Poza tym organizują warsztaty i imprezy dla szkół, z którymi współpracują mające na celu przekazanie młodemu pokoleniu wiedzy na temat odżywiania, zdrowego jedzenia i innych ważnych aspektów.

 

35 zł – POSITIVE INTENTION (Singapur)

Filmik z dedykowanym podziękowaniem nakręcony specjalnie dla Ciebie w wybranym z odwiedzanych przez nas krajów + GoodNewsLetter

 

Positive Intention (pipl.com.sg)

Przedsiębiorstwo społeczne organizujące społeczne eventy, szkolenia, warsztaty i różnego rodzaju inicjatywy mające na celu osobisty i społeczny rozwój uczestników/czek.

 

40 zł – HLA DAY (Birma)

Pocztówka z wybranego z odwiedzanych przez nas krajów, zakupiona w jednym z przedsiębiorstw społecznych działających na rzecz lokalnej społeczności + GoodNewsLetter

 

Hla Day (facebook.com/hladaymyanmar)

Sklep z produktami przygotowanymi przez lokalne społeczności, w tym z pocztówkami zaprojektowanymi i wykonanymi przez osoby z niepełnosprawnościami.

 

45 zł – CAM.CEA (Kambodża)

Dwa skautowe gadżety (np. chusta, pierścień, plakietka) z wybranego z odwiedzanych przez nas krajów + GoodNewsLetter

 

CAM.CEA (facebook.com/CamCEA-515150781910917)

Organizacja założona przez kambodżańskiego skauta, której celem jest dostarczanie możliwości nauki angielskiego dzieciom z małych wiosek.

 

50 zł - GAWAD KALINGA (Filipiny)

Własnoręcznie zrobiona książeczka z cytatami i sentencjami odkrytymi w odwiedzanych przez nas krajach + GoodNewsLetter

 

Gawad Kalinga (gawadkalinga.com)

Gawad Kalinga to filipiński ruch, którego celem jest wyciągnięcie z biedy 5 milionów rodzin rozpoczynając od odbudowywania godności ludzi biednych. Tito Toni, założyciel, był naszym największym źródłem inspirujących cytatów, z których nasz ulubiony brzmi: „If no one has done it, maybe you should?”

 

55 zł - THABARWA CENTER (Birma)

Kalendarz ścienny ze zdjęciami z podróży + GoodNewsLetter.

 

Thabarwa Center (thabarwa-nmc.blogspot.com)

Centrum medytacji, jedno z najbardziej imponujących miejsc zmieniających świat na lepsze, w którym największym wyzwaniem okazała się różnica w pojmowaniu czasu...

 

55 zł - PLAN PLANETA (Polska)

Dowolnie wybrana para przepięknych skarpetek z ekologicznej bawełny od Planu Planeta + GoodNewsLetter.

 

Plan Planeta (planplaneta.com)

Przedsiębiorstwo społeczne, które pieniądze ze sprzedaży skarpet i innych produktów przeznacza na czynienie dobra. 

 

60 zł – ANGKOR HUB (Kambodża)

DVD z wszystkimi zdjęciami i filmikami z wyprawy + GoodNewsLetter

 

Angkor Hub (angkorhub.com)

Przestrzeń co-workingowa z możliwością noclegu zaprojektowana z myślą o przedsiębiorcach i przedsiębiorczyniach społecznych oraz cyfrowych nomad(k)ach.

 

70 zł – TANDEMIC (Malezja)

Skypowa rozmowa z wybranego miejsca lub wybranego dnia wyprawy. Odpowiemy na każde pytanie!

 

Tandemic (tandemic.com)

Organizacja z Kuala Lumpur, budująca kompleksowe wsparcie dla osób, które chcą zmienić świat na lepsze. Jedną z ich propozycji są skypowe konsultacje dla światozmieniaczy.

 

80 zł – PANSODAN ART GALLERY (Birma)

Własnoręcznie robiony album ze zdjęciami z podróży + GoodNewsLetter

 

Pansodan Art Gallery (pansodan.com)

Galeria wspierająca lokalnych artystów/ki oraz budująca społeczność ludzi twórczych i działających na rzecz szeroko pojętej sztuki.

 

100 zł – OUR BETTER WORLD (Singapur)

Własnoręcznie robiony zbiór najciekawszych historii światozmieniaczy spotkanych podczas wyprawy + GoodNewsLetter

 

Our Better World (ourbetterworld.org)

Organizacja, która wyszukuje i opowiada historie ludzi zmieniających świat na lepsze, w Singapurze i okolicznych krajach, inspirując innych do podjęcia działań.

 

100 zł – WEDU (Tajlandia)

Specjalna edycja własnoręcznie robionego zbioru, historie światozmieniaczek (kobiet, które zmieniają świat w różnych zakątkach ziemi) + GoodNewsLetter

 

Wedu (weduglobal.org)

Organizacja, która wspiera młode kobiety z Azji Południowo Wschodniej poprzez szkolenia, mentoring, edukację. Kobiety te stają się liderkami swoich społeczności ucząc się skutecznie zmieniać świat na lepsze.

 

150 zł – ALWAYS READING CARAVAN (Tajlandia)

Dwie własnoręcznie robione zbiory (historie światozmieniaczy oraz specjalne wydanie z historiami kobiet) + GoodNewsLetter

 

Always Reading Caravan (alwaysreadingcaravan.org)

Mobilna biblioteka, która dotarcza książek wszystkim osobom potrzebującym, również z odległych górskich plemion północnej Tajlandii.

 

200 zł – CHANGE BUG (Singapur)

Sesja coachingowa (life coaching lub business coaching) + GoodNewsLetter

 

Change Bug (changebug.co)

Przedsiębiorstwo społeczne organizujące kursy dla osób zainteresowanych zmienianiem świata. W ramach szeroko pojętego wsparcia dostarczają oni uczestnikom/czkom również mentoringu oraz coachingu.

 

300 zł – M:aD CLUB FOR BETTER SOCIETY (Tajlandia)

Prezentacja wspomnień i efektów podróży w dowolnym miejscu w Polsce (np. w kawiarni, organizacji, itd.) + GoodNewsLetter

 

M:aD Club for Better Society (madeehub.com)

Przestrzeń co-workingowa w Bangkoku, stworzona z myślą o lokalnych światozmieniaczach. Jedno z pierwszych miejsc, w których organizowaliśmy prezentację naszego projektu.

 

400 zł – DIGNITY KITCHEN (Singapur)

Specjalna, prywatna prezentacja wspomnień i efektów podróży połączona z ekskluzywną kolacją + GoodNewsLetter

 

Dignity Kitchen (dignitykitchen.sg)

Przedsiębiorstwo społeczne wspierające osoby z różnego rodzaju niepełnosprawnościami, poprzez dostarczanie im edukacji i miejsc pracy w szeroko pojętej gastronomii.

 

400 zł – INLE SPEAKS (Birma)

Dowolny warsztat z Changemaker Course przeprowadzony we wskazanym miejscu w Polsce + GoodNewsLetter

 

Inle Speaks (pfchange.org/about/pfc-projects/inle-speaks)

Organizacja przygotowująca szkolenia, warsztaty oraz szeroko pojęte wsparcie dla osób z okolic Inle Lake chcących zrobić coś dobrego dla swojej społeczności. Jedno z pierwszych miejsc, w którym przeprowadziliśmy wybrane warsztaty z Changemaker Course.

 

500 zł – MAKESPACE (Malezja)

Jeden pełen dzień warsztatów wybranych z Changemaker Course i/lub prezentacji z podróży i/lub coachingu we wskazanym miejscu w Polsce, wszystko dostosowane do potrzeb uczestników/czek + GoodNewsLetter

 

Makespace (makespace.my)

Przestrzeń eventowa i co-workingowa dla osób, które chcą robić rzeczy (i nie tylko). Wszystko w tej przestrzeni jest ruchome – stoły, krzesła, tablice, szafy – każdy może dopasować układ przestrzeni do swoich własnych potrzeb.

 

800 zł – IMPACT HUB (Kambodża, Malezja, Filipiny)

Dwa pełne dni warsztatów wybranych z Changemaker Course i/lub prezentacji z podróży i/lub coachingu we wskazanym miejscu w Polsce, wszystko dostosowane do potrzeb uczestników/czek + GoodNewsLetter

 

Impact Hub (impacthub.net)

Sieć przestrzeni co-workingowych dla osób, które chcą zmienić świat na lepsze.

 

 

 

  • facebook.com/exchangebabel
  • exchangebabel.com
  • instragram.com/exchangebabel
  • exchangebabel@gmail.com 

 

 

 

 

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 28.08.2016 21:09