O projekcie
UWAGA: Osoby które wspierają projekt proszę o podanie swoich danych do wysyłek (także PDF) pod tym linkiem:
https://docs.google.com/forms/d/15_MiEUhjzL_YNkd14zKDm0stMmtGM11Tg9-k4NpLU6I/viewform
S/Lay w/Me to fantasmagoryczna gra fabularna dla dwóch osób.
To gra, w której Bohater dąży do celu, a Potwór i Kochanek chcą, by ten cel porzucił: Potwór chce ją zabić, Kochanek chce, żeby Bohater z nim został.
Gry fabularne od 40 lat pozwalają wcielić się nam w fikcyjne postacie stawiane w niecodziennych sytuacjach. Hobby jednak nie stoi w miejscu i ciągle się rozwija.
Zerknij tutaj, jeżeli nie wiesz, czym są gry fabularne.
S/Lay w/Me to gra dobra zarówno dla początkujących jak i doświadczonych graczy, umożliwiająca rozegranie przygody w dwie osoby, w czasie do tej pory znanym raczej z gier planszowych, czyli od 30 do 90 minut.
Autorem gry jest Ron Edwards, czołowa postać w ruchu niezależnie publikowanych gier fabularnych, znanych także jako indie RPG. Jego doświadczenie w samodzielnej publikacji położyło fundament pod tworzenie i wydawanie gier często odbiegających od tak zwanego głównego nurtu RPG, wywodzącego się od matki wszystkich gier fabularnych, czyli Dungeon and Dragons. Tak właśnie powstało m.in. S/Lay w/Me.
Gra porusza problem braku nagości w grach, swoistej autocenzury graczy i wydawców gier fabularnych.
Więcej o historycznym podłożu wydania gry znajdziecie na blogu Darken.pl, gdzie znajduje się tłumaczenie artykułu Naked went the Gamer.
Podręcznik to broszura formatu a5 mieszcząca się na około 30 stronach. Zawiera kompletne zasady gry oraz 10 nowych ilustracji wykonanych specjalnie dla polskiego wydania. Cały podręcznik wraz okładką, jest czarno-biały.
Jest to też główna opcja wsparcia w zbiórce.
Gra wykorzystuje zwykłe, sześciościenne kości. Potrzeba ich około dwunastu (dowolnej wielkości i koloru, choć nie polecamy bitewniakowych “miniaturek”).
Rozgrywka polega na współtworzeniu fabuły przez dwójkę graczy, gdzie jedna osoba wciela się w Bohatera, zaś druga w Potwora i Kochanka*. W zasadach gracz kierujący Bohaterem jest oznaczony jako “Ty”, zaś drugi gracz jako „Ja”.
Tworzysz Bohatera niezwykle prosto: wybierasz jedną z kilku opcji (np. Jestem młodym wojownikiem, gwałtownym i budzącym lęk, choć moje włosy pokrywa siwizna) i dodajesz opis o maksymalnej długości dziesięciu wyrazów. Następnie decydujesz się na jedną z fraz opisującą lokację, w której zaczniecie grę (np. Cmentarz, który jest również miastem) oraz krótko opisujesz cel Bohatera.
“Ja” natomiast, w tajemnicy przed tobą, rozwinę pomysł na świat i obmyślę postać Potwora i Kochanka. Potem opiszę pierwszą lokację i zadecyduję kiedy do niej trafisz, ale Ty opiszesz co dzieje się potem.
Po pierwszym fragmencie, w dowolnym tempie, będziemy na zmianę, w turach zwanych Podbiciami, kierować swoimi postaciami. Musimy być jednak elastyczni, gdyż możemy w Podbiciu drugiej osoby dodawać własne pomysły do fikcji. Pamiętajmy jednak, że to do właściciela Podbicia należy decydujące słowo. Będziemy też zbierać kostki z wynikami. Ja dostaję je za wybrane akcje mojego Potwora, Ty zaś za dążenie do celu Bohaterem i pewne interakcje z Kochankiem.
Kiedy zbiorę ilość kostek równą wartości Potwora, którą ustaliłem na początku, rozgrywka wchodzi w ostatni etap, zwany Kulminacją. To w nim określimy, za pomocą zebranych kostek, czy Bohater osiągnął swój cel, zabił Potwora, uratował Kochankę, nie otrzymał poważnych ran itp.
*Płeć Bohatera, Kochanka czy nawet Potwora nie ma znaczenia dla zasad, a jedynie dla samej fabuły i opowieści jaką współtworzymy.
Tutaj znajdziesz więcej przykładów z rozgrywek:
http://alchemagenta.blogspot.com/2010/05/slay-wme.html
http://rpgpl.wordpress.com/2011/03/02/slay-wme-pierwsza-runda/
http://rpgpl.wordpress.com/2011/03/23/slay-wme-druga-runda/
Za polską wersją gry stoi Jacek „Darken” Gołębiowski jako wydawca (wcześniej wydał The Shadow of Yesterday, Przetrwaliście Zagładę oraz Opowieści z Karczmy), Adrian Sprysak jako pomysłodawca oraz specjalista od składu, Dawid Dorynek jako tłumacz, Aleksandra Sontowska jako redaktorka (Adrian, Dawid i Aleksandra są odpowiedzialni za wydanie Apocalypse World po polsku). Polska edycja posiada nowe, nie publikowane wcześniej ilustracje, malowane techniką piórka i tuszu przez Marcina Kwaśnego (rysownik komiksu Bieda Apokalipsy, tworzonego wspólnie z Iloną Myszkowską, autorką komiksu internetowego Chata Wuja Freda).
Zbiórka zakłada zebranie minimum 800zł, które pokrywa połowę kosztów wydania gry, o resztę zadbam samodzielnie. Niezależnie od wyników zbiórki będę musiał zapłacić za ilustracje, tłumaczenie oraz redakcję, tak więc ryzykuję najpierw własnymi pieniędzmi. Ponieważ chcę jak najszybciej dostarczyć podręczniki, decyzję o druku podejmę już podczas zbiórki, w okolicach początku lutego.
Od sukcesu tej zbiórki zależy czy będę musiał się pożyczyć brakujące środki. Całość kosztów wynosi około 1500zł, z czego już teraz połowę pokrywam samodzielnie. Twój udział w tej zbiórce to także znak zgody na wypuszczania gier o wysokim standardzie graficznym i mniej typowych tematykach.
Choć projekt osiągnął sukces, to nie koniec. To dopiero początek. Osiągnęliśmy tylko minimalną sumę, która zapewni realizację projektu.
Nagrodziliście projekt zaufaniem, więc pozwólcie, że odwdzięczymy się wam jeszcze bardziej. Poniżej będą pojawiały się cele dodatkowe, których realizacja zależeć będzie od zebranej łącznie sumy.
76 wspierających
Wszyscy otrzymają opowiadanie w klimatach gry napisaną przez Ninę A. Neumann, autorkę świetniej debiutanckiej książki "Ziemią wypełnisz jej usta".
1500zł - Ubrani w Opowieść [Uzbierane!]
Każdy fundator, który wybrał opcje nagrody z wysyłką, otrzyma także (bez dodatkowych opłat) Opowieści z Karczmy WETERANÓW. Oryginalnie jest to dodatek do Opowieści z Karczmy, jednakże został opracowany również pod kątem samodzielnej gry - można traktować je jak demo gry. Instrukcje znajdziecie tu pod tym adresem.
Czas dostawy: Wraz z premierą.
2000zł - Odziani w Zagładę [Uzbierane!]
Wszyscy fundatorzy, którzy wpłacili powyżej 10zł otrzymają również elektroniczną wersję (PDF) gry Przetrwaliście Zagładę. To gra w której, tak jak i w S/Lay w/Me, można tworzyć wykręcone światy i przeżywać w nich przygody. To również sprawdzone narzędzie, służące wprowadzaniu nowych osób do gier fabularnych.
Recenzja gry
Wideo instrukcja
Czas dostawy: Luty-Marzec
2500zł - Zaklęci w Słowa [Uzbierane!]
Wszyscy fundatorzy, którzy wpłacili 25zł lub więcej mogą otrzymać książkę Sebastiana Uznańskiego Herrenvolk, którego pokręcone wizje z pewnością podrzucą pomysły na sesje. Wystarczy, że dopłacicie 15zł i książka będzie wasza.
Dla wszystkich osób, które są fundatorami projektu, otrzymaja darmowe ebook Ziemią wypełnisz jej usta autorstwa Niny A. Neumann.
Czas dostawy: Wraz z wysyłką gry.
3000zł – Okryci barwą
PDF będzie dostarczony w dwóch wersjach – kolorowej oraz czarno – białej dla wszystkich. Dodatkowo, powstają dwa progi: Kolekcjoner i Kolekcjoner+. W pierwszym, macie okazje otrzymać wydrukowany podręcznik w wersji kolorowej, dostępny wyłącznie podczas zbiórki na polakpotrafi. Druga wersja, czyli Kolekcjoner+ to wysyłka najpierw wersji zwykłej, a później osobno kolorowej, kiedy tylko będzie gotowa.
Czas dostawy: Marzec-Kwiecień.
3500zł – Zaopatrzeni w światy
4000 zł - ???
Pytanie: Czy S/Lay w/Me to gra erotyczna?
O ile niektóre ilustracje w grze przedstawiają nagie postacie, nie powstały w celu seksualnego pobudzenia czytelnika. Ich zadaniem jest naturalne przedstawienie postaci, tak jak były one widziane w latach 70’tych w ówczesnej fantastyce oraz science-fiction oraz przeciwstawienie się autocenzurze środowiska, która zapanowała po wydarzeniach z lat 80’tych. Więcej informacji w tym tekście. Zasady gry pozwalają na intymną interakcję między postacią Bohatera a Kochanka, ale to od graczy zależy jak daleko posuną się z opisami tych sytuacji.
Media o Twoim projekcie:
S/Lay w/Me
Premiera polskiej edycji tej niewielkiej gry fabularnej miała miejsce (jeśli czegoś nie przeoczyłem) na warszawskim konwencie zjAva 5, który odbył się w dniach 15-16 lutego. Drukowana wersja ujrzała światło dzienne dzięki zbiórce na polskim portalu crowdfundingowym i wydaje mi się, że jest to pierwszy projekt gry RPG na tej platformie, który uzyskał wymagane fundusze i faktycznie się pojawił się na rynku [korekta dzięki komentarzom, pierwsze było Apocalypse World].
Jacek
Jacek "Darken" Gołębiowski - założyciel wydawnictwa Gindie, wydawca "The Shadow of Yesterday", tym razem chce udostępnić Polakom "S/Lay w/Me Edycja Polska". Porozmawialiśmy o tym tytule.
Crowdfunding po polsku, czyli wydawanie gier na PolakPotrafi.pl
Finansowanie społecznościowe, czyli crowdfunding już od kilku lat jest wykorzystywany przy wydawaniu gier fabularnych. Najpopularniejszą obecnie platformą finansowania społecznościowego jest oczywiście Kickstarter. Serwis powstał w 2009 roku, a za jego pośrednictwem wydano już między innymi takie tytuły jak „Numenera”, „Fate Core” czy „Achtung! Cthulhu”, a także wznowienia gier z linii starego „Świata Mroku” oraz wiele innych mniejszych projektów.
Premiera gry fabularnej S/Lay w/Me na zjAvie
Mamy ogromną przyjemność poinformować, że w dniach 15-16 lutego, na konwencie Zjava w Warszawie, odbędzie się premiera gry fabularnej S/Lay w/Me. To fantasmagoryczna klimatem produkcja Rona Edwardsa, uznanego twórcy gier niezależnych, przewidziana wyłącznie dla dwóch osób. Pozwala wcielić się w role Bohatera, Potwora i Kochanka, których losy splatają się ze sobą w niesamowitych przygodach, niemalże odrealnionych przygodach, pełnych nienachalnej intymności, potworności i subtelnej nagości.
Więcej o S/Lay w/Me w wersji polskiej
W serwisie PolakPotrafi.pl 18 stycznia rusza zbiórka pieniędzy na wydanie S/Lay w/Me, fantasmagorycznej gry fabularnej dla dwóch osób.
„S/Lay w/Me” w wersji polskiej
Na serwisie PolakPotrafi.pl 18 stycznia ruszy zbiórka pieniędzy na wydanie „S/Lay w/Me”, fantasmagorycznej gry fabularnej dla dwóch osób.
Wydaję niegrzeczną grę
S/Lay w/Me to fantasmagoryczna gra fabularna dla dwóch dorosłych osób, w której bohater/ka dąży do celu a Potwór i Kochanek chcą, by ten cel porzucił/a: Potwór chce ją zabić, Kochanek chce, żeby bohater/ka z nim została.