Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Maria Surzycka

Maria Surzycka

Kraków

Napisz wiadomość do Projektodawcy

9253 PLN z 8900 PLN

157 Wspierający

Udany! Cel osiągnięty

103%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 01.05.2015.

REZERWACJA - krótkometrażowa komedia omyłek

O projekcie

PARTNEREM PROJEKTU JEST:

REZERWACJA to dynamiczna i błyskotliwa współczesna komedia omyłek o zmaganiach woli z absurdalnie niechętną rzeczywistością, która śmieszy i niepokoi, pytając o ludzką bezradność wobec świata.

Wśród twórców są studenci szkół filmowych, kierunków filmoznawczych i artystycznych w Polsce i na świecie (EICAR w Paryżu, PWSFiT w Łodzi, WRiTv UŚ w Katowicach, AMA w Krakowie, Wajda School w Warszawie, La Femis w Paryżu. Filmakademie Baden Wurrtemberg w Ludwigsburgu i National Film & Television School w Londynie, UJ w Krakowie, ASP w Krakowie, ASP w Katowicach). Rzadko w projekty filmowe angażują się młodzi ludzie z tak różnych środowisk artystycznych.

Obecnie trwają prace przygotowawcze do zdjęć, które planujemy na maj.

 

 

 ★ ★ ★ 

 

LOKACJA: Kraków, m.in. Teatr im. Juliusza Słowackiego  

GATUNEK: komedia omyłek

DŹWIĘK 5.1
ILOŚĆ DNI ZDJĘCIOWYCH: 5 PRODUKCJA: wiosna 2015
DŁUGOŚĆ: 15 minut    KOLAUDACJA: jesień 2015

  

 ★ ★ ★ 

 

 

Antek i Julka są umówieni na spektakl. Dziewczyna czeka na chłopaka, który spóźniony na spotkanie jedzie na rowerze przez zalane deszczem ulice Krakowa. Dzwonek teatralny wybrzmiewa po raz trzeci, a Antka ciągle nie ma. Nie wie jeszcze, jak pechowy okaże się ten wieczór i ile przeciwności losu będzie musiał pokonać, żeby dostać się na widownię.

 

"Kiedy pisałem scenariusz REZERWACJI, zależało mi na stworzeniu atrakcyjnej formy o silnie narracyjnym charakterze. Obraz będzie skupiał się na perypetiach głównego bohatera mającego jasno zarysowany cel. Kluczem do utrzymania zainteresowania odbiorców jest dynamiczna akcja i koncentracja na fabule. Naszym celem jest stworzenie filmu, podczas oglądania którego widz z niesłabnącą ciekawością wygląda kolejnych perypetii.

Nie tylko postać głównego bohatera ma być dla widzów zapamiętywalna. Wszystkie pozostałe postaci są niczym instytucje, od dawna kojarzone z teatrem: kasjerka, bileterka, ochroniarz itp. Dzięki lekkiemu przerysowaniu ich cech, odwołujemy się do ponadczasowych archetypów."

 

Korek Bojanowski, reżyser

 

  

 

 

  

 

 

Korek Bojanowski  ★  reżyser, scenarzysta

Student 3.-go roku reżyserii na EICAR, The International Film and Television School w Paryżu. Od dziecka interesował się teatrem, uczęszczał na zajęcia teatralne Machulskich w Warszawie. W liceum wyreżyserował swoje pierwsze sztuki teatralne (m.in. Arszenik i stare koronki, Pułapka na myszy), wielokrotnie nagradzane na festiwalach teatralnych. Jego adaptacja Czarnej komedii wystawiana była w Teatrze Współczesnym w Warszawie w 2011 roku. Pracował jako asystent reżysera przy serialu Przepis na życie oraz przy licznych etiudach studenckich, a obecnie współpracuje z telewizją internetową RazemTV jako operator oraz jako fotograf w firmie TravelByArt. Należy do stowarzyszenia DreamAgo, zrzeszającego scenarzystów na całym świecie.

 

 

 

 

 

 

Marysia Surzycka  ★  producent

Urodzona w 1994 roku w Krakowie. Studentka organizacji produkcji filmowej i telewizyjnej na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz zarządzania kulturą i mediami na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Dotychczas pracowała jako producent wykonawczy przy etiudach studenckich WRiTV w Katowicach i PWSFiT w Łodzi oraz przy teledyskach, reklamach i filmach krótkometrażowych (nagrodzonych m.in. na Off Plus Camera 2011 i Off Plus Camera 2012). Członek pionu reżyserskiego filmów fabularnych Antoniego Krauze i Marcina Krzyształowicza. Współorganizator II Festiwalu Kultury i Mediów POLIKULTURA w Krakowie oraz koordynator 30.-ego Warszawskiego Festiwalu  Filmowego.

 

 

Maciej Twardowski   ★   zdjęcia

Jest absolwentem sztuki operatorskiej w PWSFTviT w Łodzi / Łódzka Szkoła Filmowa. Wcześniej studiował psychologię i robotykę. Autor zdjęć do wielu nagradzanych dokumentów, etiud fabularnych oraz teledysków. Filmy ze zdjęciami jego autorstwa były wyświetlane na liczących się festiwalach, m.in. Hot Docs Canadian International Documentary Festival, IDFA Amsterdam czy Camerimage Festival.

 

SHOWREEL Maciej Twardowski 2013 from Maciej Twardowski on Vimeo.

 

 

 

Marcin Krzyształowicz  ★  reżyser i scenarzysta filmowy

Twórca filmów fabularnych, dokumentalnych i seriali telewizyjnych. Absolwent Wydziału Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wydziału Reżyserii PWSFTviT  w Łodzi. Za dokumentalne "Coś mi zabrano" otrzymał nagrodę dla najlepszego reżysera studenckiego festiwalu w Nowym Jorku. Jego fabularny debiut, "Eucalyptus", był pierwszym polskim westernem obscenicznym. Przez lata związany z serialowymi produkcjami. Filmami "Obława" i „Pani z przedszkola” powrócił do pełnometrażowego kina. Za ten pierwszy otrzymał Srebrne Lwy festiwalu w Gdyni i nominację do Paszportów Polityki.

 

 

Jan Kidawa-Błoński  ★  reżyser, scenarzysta, producent

Był członkiem Zespołu Filmowego „Silesia”, zespołów filmowych „Oko” i „Zodiak”. W 1991 został współwłaścicielem i prezesem zarządu Gambit Production Sp. z o.o.. Członek Komitetu Kinematografii. Był prezesem Stowarzyszenia Filmowców Polskich, zasiadał w zarządzie Stowarzyszenia Niezależnych Producentów Filmowych i Telewizyjnych. Już za swój debiutancki film "Trzy stopy nad ziemią" otrzymał gro nagród filmowych. Za swój film "Różyczka" zdobył Złote Lwy na 35. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. W 2014 został odznaczony srebrnym medalem Zasłużony Kulturze „Gloria Artis”. Jest m.in. reżyserem i scenarzystą filmu "Skazany na bluesa" (2005).

 

 

Elizabeth Schub  ★  producentka, scenarzystka

Urodzona i wychowana w Nowym Jorku, jest uznaną producentką filmów dokumentalnych  i fabularnych. Jest również wykładowcą. Jej dokument, "Cuba 15", którego premiera miała miejsce podczas Sundance Film Festival był wielokrotnie nagradzany w kategorii Najlepszy Film Krótkometrażowy na kilkunastu międzynarodowych festiwalach filmowych (m.in. Panorama na Berlinale, Aspen Shortfest, Międzynarodowy Festiwal Filmowy Hamptons, Wybitne Osiągnięcie Dokumentalne w National Emmy Award). Jej filmy były wyświetlane m.in. w hiszpańskiej i francuskiej telewizji na kanałach sieci Canal+, a w Anglii na Channel 4. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kraków nie bez przyczyny został wybrany na miejsce akcji filmu. Jednym z powodów były względy estetyczne, innym zaś idealne dopasowanie docelowej lokacji, jaką jest Teatr im. Juliusza Słowackiego, do wizji scenariusza. Jednocześnie znajomość miasta oraz tutejsza sieć kontaktów branżowych jest gwarantem sukcesu i znacznie ułatwi nam pracę. Jesteśmy aktywni w działaniach obejmujących patronaty i opiekę artystyczną krakowskich instytucji i mediów.

 

  

Teatr odgrywa w REZERWACJI niezwykle ważną rolę. Staje się niejako kolejnym bohaterem przedstawionej narracji, żyje własnym rytmem i rządzi się odmiennymi prawami. Widać to w kontraście pomiędzy teatrem a światem zewnętrznym. Ulice, którymi przejeżdża Antek są pełne zgiełku i chaosu. Kiedy akcja przenosi się do wnętrza budynku, chłopak styka się z jasno wyznaczonymi regułami czy panującą w teatrze hierarchią. Film z ciepłą ironią przedstawia skostniałą biurokrację, kompletnie niepasującą do „artystycznej” roli tego miejsca. Tak często eksploatowany motyw stawia przed nami prawdziwe wyzwanie realizatorskie i interpretacyjne.

 

Ogromnym sukcesem jest możliwość organizacji naszej produkcji we wnętrzu gmachu Teatru im. Juliusza Słowackiego zaprojektowanego przez Jana Zawiejskiego. To jeden z najcenniejszych zabytków architektury teatralnej w Europie. Jego wnętrze zdobią freski wiedeńskiego artysty Antona Tucha, które znajdą się w obiektywie naszej kamery.

 

 

Projekty kostiumów autorstwa Emilii Czartoryskiej:

 

 

★   

Projekty postaci do storyboardu autorstwa Magdy Walczak:

 

Kwota, którą chcemy zebrać pokryje wydatki na oświetlenie (według cennika CineLight Kraków). Światło, choć często niezauważane przez widza, jest ważną częścią wizualnej strony filmu.


KOLEJNE PROGI

Po przekroczeniu planowanej sumy 8 tysięcy dodatkowo zebrane pieniądze planujemy przeznaczyć na następne cele, które ułatwią nam pracę na planie. Kolejne progi:

11 500 - jazda kamerowa

13 500 - kran filmowy

15 000 - deszczownica

 

 

DLACZEGO CROWDFUNDING?

Zdecydowaliśmy się na taką formę dofinansowania, ponieważ wierzymy, że nie tylko instytucje i firmy związane z branżą, ale także widzowie czy kinomani mogą przyczynić się do powstania filmu. Uważamy crowdfunding za bardzo prężnie rozwijającą się formę zbierania funduszy; odgrywa ona coraz ważniejszą rolę, o czym świadczy fakt, że wciąż powstają filmy pełnometrażowe finansowane przez fanów danej serii czy reżysera. Mamy nadzieję, że REZERWACJA jest takim projektem.

 

Dorzuć od siebie chociaż piątaka! Każda pomoc się liczy.

★ Prześlij linki do fanpage’ów / blogów / portali, które mogą być zainteresowane naszym filmem - możesz to zrobić przesyłając wiadomość przez PolakPotrafi lub pisząc do nas maila na adres: rezerwacja.film@gmail.com

Opowiedz o nas znajomym - pokaż naszego fanpage'a swoim przyjaciołom luib udostępnij go na Facebooku. Dzięki temu REZERWACJA będzie mogła trafić do większej ilości osób.

 

 

11.04.2015 

STARTUJEMY!

 15.04.2015

Nasz projekt zadaje ważne pytania o instytucje kulturalne w Polsce.

Czy nadążają one za coraz to nowszymi pomysłami kolejnych pokoleń?

Jest coraz więcej osób świadomych możliwości wpływania na kulturę wokół siebie.

My również chcemy mieć taki wpływ.
Dołącz do nas!

 24.04.2015 

  Zostało kilka dni, czy się uda?

https://www.facebook.com/events/1560506310878962/

To zależy nie od nas, a od Ciebie. Napisz do kilku znajomych, razem można więcej!

   

27.04.2015

Pomóż nam zrealizować ten projekt! Mamy scenariusz aktorów, miejsce

zdjęć, patronów, a nawet stroje...jesteśmy gotowi!

   
   

Jeżeli chcesz się z nami skontaktować, masz do dyspozycji nasz adres mailowy: rezerwacja.film@gmail.com

Jeżeli chcesz uzyskać konkretne informacje związane z filmem kontaktuj się z pionem producenckim: 

 

 

PRODUKCJA:                 

Marysia Surzycka   m.surzycka@gmail.com    695 105 082

MEDIA & PATRONATY:

Kamila Boruc   boruc.kamila@gmail.com    514 778 718  

CROWDFUNDING &        

PATRONI MEDIALNI:      

Gosia Romaniszyn  gosia.romaniszyn@gmail.com 664998756

 

                                                                         

   

 

 

 

 

   
   

 

 

 

                                                                                     

                                     
   
   
   

 

TY TEŻ ZOSTAŃ NASZYM PARTNEREM! 

 

Dziennik Polski tutaj
Gildia Filmu  tutaj
   
   

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 01.05.2015 18:06