O projekcie
INTERAKTYWNY HORROR Z NUTĄ CZARNEGO HUMORU
na podstawie opowiadania Stephena Kinga
Lubicie prozę Stephen'a Kinga? Kultowe książki jak „Carrie”, „Lśnienie” czy „Miasteczko Salem”?
My też!
Jeśli jednak nie mieliście do czynienia z kultowym autorem horrów, to idealny moment, żeby zacząć!
„Palenie Zabija” to połączenie czarnej komedii z elementami thrilleru/horroru, gdzie wszystko, co wydaje się pewne, wywraca się do góry nogami. Fabuła jest inspirowana jednym z opowiadań autora (podpowiemy, że jest to tomik pt. „Wszystko jest względne”). Które to opowiadanie? Zobaczymy czy zgadniecie po przeczytaniu zarysu fabuły. Odpowiedź na końcu!
ZARYS FABUŁY
Staś wchodzi do restauracji, w której ma się spotkać z żoną Basią. Właściwie już prawie byłą żoną, gdyż za chwilę mają podpisać papiery rozwodowe. Basia odeszła od Stasia, bo nie spełniał jej oczekiwań. Stanisław za wszelką cenę pragnie do niej wrócić, wciąż ją kocha. Rzuca nawet palenie, którego tak nienawidziła.
Wewnątrz restauracji zdziwaczały kierownik sali kieruje Stasia do stolika. Siedzi tam już Basia. I jej nowy facet. Prawdziwy, męski facet w odróżnieniu od delikatnego Stasia, dla którego to prawdopodobnie najgorszy dzień w życiu.
Tą niezręczną kolację może przerwać jedynie ktoś, kto ma jeszcze gorszy dzień niż Staś. Ktoś, kto jest gotów rozszarpać każdego, kto stanie mu na drodze...
Dokładnie tak, „Lunch at the Gotham Café”!
Odtwarzacz interaktywny
Scenariusz w Palenie Zabija zaprojektowano tak, aby klasyczny odbiór treści filmowej przeplatać treścią interaktywną. Podobnie jak w grach komputerowych jak np. Walking Dead The Game to od Was zależy, jak główny bohater postąpi w kluczowych momentach opowieści. Każda kolejna decyzja przybliża naszą postać do jednego z zakończeń. Do pewnego etapu możemy swobodnie wpływać na relacje z innymi bohaterami i przybliżać się raz do jednego, a później do innego zakończenia. Jednak niektóre decyzje są nieodwracalne i w miarę rozwoju historii, zawęża się pole manewru widza. Dodatkow wyeliminowaliśmy efekt, który w grach przygodowych niezmiernie nas irytował. Uświadomilismy sobie to dopiero po kilkukrotnym przejściu TWD, mianowicie niezależnie od wyboru postaci A lub B miała ona znikomy wpływ na fabułe. Dodatkowo prędzej czy później znikała z historii, nie zmieniając jej zakończenia. Dla nas każdy wybór może zmienić wszystko, a zakręt w lewo wykonany na początku filmu może uratować losy twojej postaci.
W filmie wprowadzono interaktywne sceny dialogowe opierające się na koncepcji wyborów intencji bohatera. Zamiast wyboru konkretnej wypowiedzi, określacie w najważniejszych momentach rozmowy, do czego bohater będzie dążył. Sceny decyzyjne zaprojektowane są w formie tzw. pętli Manovicha. Dzięki temu film nie zatrzymuje się w oczekiwaniu na decyzję widza. Brak wyboru czy nie podjęcie działania jest także decyzją i pcha akcję do przodu.
Interaktywny odtwarzacz pozwala widzom na interakcję z treścią wideo za pomocą kliknięć czy rozpoznawania głosu. Będziecie doświadczać konsekwencji swoich decyzji, a film za każdym razem przedstawia inną historię (z innym zakończeniem). Koniec bycia widzem! Wciel się w Stasiu i spróbuj zakończyć przygodę pozytywnie!
Edytor interaktywnego wideo
Nasz edytor pozwala szkicować nieliniową historię wykorzystując wiele typów interakcji. Możemy uzależniać kolejne decyzje od poprzednich. Dzięki temu możemy skutecznie zaplanować różne warianty historii. A w filmie może pojawić się wiele ukrytych scen, które rzucają nowe światło na przedstawioną historię.
Zajrzyj na naszą oficjalną stronę internetową filmu
I. Wynajem lokacji i scenografia. To kluczowa sprawa w naszym projekcie. Fabuła zakłada rozwiązania, które wymagają dość obszernych i szczegółowych scenerii. Wynajęcie lokalu kosztuje. Potrzebujemy scenografii, którą będzie można zniszczyć na planie. Chcecie zobaczyć dobrą rozwałkę w ekskluzywnej restauracji? Pomóżcie! :)
II. Charakteryzacja. Stawiamy na efekty na planie i sceny kaskaderskie, stąd duże zapotrzebowanie na silikon, materiały do charakteryzacji i efektów specjalnych, specjalistyczne rekiwizyty i sztuczną krew.
III. Alternatywne zakończenia. Nieliniowa interaktywna fabuła pogłębi film i pozwoli Wam na oglądanie gona kilka róznych sposobów.
CO JEŚLI ZBIERZEMY WIĘCEJ?
I. Jeżeli zbierzemy 4.000 zł, możemy pozwolić sobie na dobry lokal, w którym urządzimy totalną destrukcję. Dodatkowo każdy wspierjący powyżej progu 50zł otrzyma na dvd specjalną wersję reżyserską filmu (czyli taka, w której historia potoczy się według naszego zamysłu)
II. 6000zł daje nam możliwość użycia w pełni profesjonalnych materiałów do tworzenia efektów specjalnych na planie. Nasza postać w filmie może zginąć, mająć powiększony budżet nagramy dodatkowo kolejne sceny śmierci (taki mały ukłon w strone Dead Space)
III. 8000zł to jeden dzień zdjęciowy więcej, który pozwoli zrealizować dla Was dodatkowe sceny z nowymi możliwościami wyboru.
CO JUŻ MAMY?
I. Sprzęt. Film będziemy realizować na Film Spring Open w Krakowie. Są to plenery filmowe, podczas których miłośnicy sztuki filmowej mogą się wesprzeć pomocą specjalistów oraz społeczności filmowej. Dzięki inicjatywie Sławomira Idziaka udało nam się uzyskać dostep do sprzętu najwyżej klasy.
II. Oprogramowanie. Odtwarzacz i edytor interaktywnego wideo zbudowaliśmy sami. W naszym zespole są programiści, dzięki czemu bezkosztowo możemy dopasować narzędzia do tworzonego filmu. Nie ograniczamy się tylko do komputerów, filmy możecie "oglądać" także na Androidzie i iOS (urządzenia mobilne)
III. Zespół. "Palenie Zabija" tworzy nieźle zakręcona mieszanka ludzi. Są wśród nas są autorzy zdjęć do filmów, niezależni filmowcy, programiści, charakteryzatorzy, graficy i twórcy muzyki. Z własnych środków zrealizowaliśmy już kilka krótkich filmów interaktywnych. Mamy na prawdę zgrany i otwarty zespół. Chętnie poznamy Was na Film Spring Open :).
Nasza grupa to mieszanka filmowców i programistów. Łączy nas przyjaźń, pasja do filmów i zacięcie do nowych technologii. Nasz nietypowy skład wykreowały plenery Film Spring Open. Właśnie tam w 2013 roku programiści i filmowcy stworzyli projekt umożliwiający widzowi ingerencję w poczynania ekranowego bohatera. Zaczynając od prostych interakcji wypracowywaliśmy pomysły, jak tworzyć interaktywne filmy lepiej, aby w pełni wykorzystać nowe możliwości drzemiące w nieliniowej narracji.
Tak w dużym skrócie powstała ekipa zwariowanych programistów i zapalonych realizatorów filmowych, chcących stworzyć dla was coś nowego. Nad naszym projektem czuwa Sławomir Idziak, który należy do grona najbardziej utalentowanych polskich filmowców. Jest autorem zdjęć do ponad 50 filmów fabularnych, za które otrzymał liczne wyróżnienia. Realizował filmy takie jak "Trzy kolory: Niebieski", „Helikopter w ogniu” oraz „Harry Potter i Zakon Feniksa”
Wizualna próbka pracy naszego operatora:
POMYSŁODAWCY
Reżyser, psycholog. Znawca kina i sztuki filmowej. Wielbiciel filmów grozy i gatunku czarnej komedii. W wolnych chwilach trenuje boks.
Student realizacji obrazu, fotograf. Nigdy nie rozstaje się z aparatem. Miłośnik rozmów do białego rana przy kieliszku dobrego wina.
Lepiej znany jako Gustaw jest naszym scenarzystą i autorem filmów interaktywnych. Umysł kreatywny. Pieczołowicie zbiera swoje koncepty i pomysły w formie rozmaitych opowiadań i scenariuszy filmowych.
Programista i specjalista z zakresu technologii multimedialnych. Wpółzałożyciel platformy interaktywnego wideo Deligic, niezależny twórca filmowy, przedsiębiorca.
Ambitny młody kierownik produkcji filmowych oraz operator filmowy. Entuzjasta sportu, dobrych książek i gier komputerowych.
No to jesteśmy po pierwszych dniach zdjęciowych, dla ciekawskich zamieszczamy efekty w postaci zdjęć z planu i kilku filmowych kadrów. Oczywiście to dopiero początek naszej przygody. Pamiętajcie, że może być tylko lepiej! Zwłaszcza dzięki waszej pomocy ;)
Zaczyna się całkiem spokojnie..
Potem jest już tylko ciekawiej
Zgadnijcie na co patrzy nasz kucharz ;)
...
Może już zwróciliście uwagę, że postać umiera dwukrotnie. To nie pomyłka, a tylko przykładowe warianty. To wy decydujecie kto przeżyje, a kto nie! Wasze decyzje kształtują przebieg histori i jej zakończenie :)!
Pozdrawiamy serdecznie z planu.
Ekipa Smoking Kills
Dziękujemy serdecznie za współpracę!
http://stephenking8.blogspot.com/
http://off-film.pl/