Dołącz do naszej społeczności!

O projektodawcy

Teatr 21 / Fundacja Win-Win

Teatr 21 / Fundacja Win-Win

Warszawa, Polska

Teatr 21 powstał w 2005 r. w Zespole Społecznych Szkół Specjalnych „Dać Szansę” w Warszawie. Członkami zespołu są osoby z zespołem Downa i autyzmem. Spektakle teatru można oglądać na scenach warszawskich teatrów dramatycznych oraz na festiwalach krajowych (Poznań, Kraków, Łódź, Wrocław, Białystok) i międzynarodowych (Praga, Helsinki, Berlin). W grudniu br. zaplanowana jest kolejna premiera. Odbędzie się ona w Nowym Teatrze i wejdzie na stałe do repertuaru tej instytucji.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

24817 PLN z 22500 PLN

155 Wspierający

Udany! Cel osiągnięty

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania (model "wszystko albo nic") do 12.11.2016 18:06

Teatr 21: Zbudujmy razem!

O projekcie

 

Teatr 21 działa już 11 lat, choć nie ma swojego miejsca. Postanowiliśmy to zmienić. Zaczynamy budować dom! Nie stawiamy jednak ścian - na początku kupimy wyposażenie. Dzięki portalowi PolakPotrafi.pl chcemy zebrać fundusze na najpotrzebniejsze teatralne narzędzia: konsolę oświetleniową, projektor multimedialny, splitter DMX, sprzęt do obsługi audiowizualnej części przedstawień. Dodatkowo zamierzamy również zebrać środki na wyżywienie i transport do Berlina. Na początku listopada br. pojedziemy tam ze spektaklem "Śmiertelnie trudna gra".

Nomada to koczownik, wędrowiec. Teatr 21, w którym aktorami są osoby z zespołem Downa i autyzmem, to rodzina nomadów, którzy wędrują od 11 lat. Zaczynaliśmy w Zespole Społecznych Szkół Specjalnych „Dać szansę”, później byliśmy w teatrach Studio, Dramatycznym, Baju, Powszechnym, teraz jesteśmy w Nowym i w Instytucie Teatralnym, a próby mamy czasami w Teatrze Ochoty, czasami w Teatrze Soho, a ostatnio w Lub/Labie. Od ponad dekady nasze życie wygląda tak: dwie próby tygodniowo, jeden, dwa lub trzy nowe spektakle rocznie, no i oczywiście pokazy przedstawień i warsztaty - średnio raz w tygodniu jakieś wydarzenie.

Nasz zespół to 16 aktorów: Grzegorz Brandt, Anna Drózd, Teresa Foks, Daniel Krajewski, Maja Kowalczyk, Barbara Lityńska, Anna Łuczak, Aleksander Orliński, Michał Pęszyński, Emilia Rajca, Piotr Sakowski, Aleksandra Skotarek, Cela Sobolewska, Marta Stańczyk, Piotr Swend, Magdalena Świątkowska

oraz

Paweł Andryszczyk, Kamila Białkowska, Dagna Dąbrowiecka, Jakub Drzewiecki, Ewa Hevelke, Sebastian Klim, Justyna Lipko-Konieczna, Tomasz Michalczewski, Wisłomira Nicieja, Katarzyna Pawłowska, Katarzyna Stępniak, Marceli Sulecki, Justyna Wielgus i założycielka teatru oraz reżyserka spektakli Justyna Sobczyk.           

   Scena ze spektaklu "Statek miłości. Odcinek 1". Na pierwszym planie Maja Kowalczyk / fot. Marta Ankiersztejn

Nasz projekt jest próbą budowy domu. Nie zaczynamy jednak od ścian, ale sprzętów. Teatr 21 realizuje obecnie dwa projekty prowadzone przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jeden, pt. "Nasze 21", dotyczy zakupu sprzętu potrzebnego do prezentowania spektakli (program „Infrstruktura Kultury”), a drugi, pt. "OUT. Teatr 21 jedzie na Zachód", pokazów przedstawień w Helsinkach i Berlinie (program „Promesa 2016 – promocja polskiej kultury za granicą”). Działania nie są dofinansowane w 100 procentach, co znaczy, że Teatr 21 musi dorzucić coś od siebie – chodzi o tzw. wkład własny. Część wkładu własnego (niecałe 40 proc.) chcemy znaleźć dzięki crowdfundingowi.

Teatr 21 zapraszany jest do współpracy przez najważniejsze teatry w Polsce (m.in. Narodowy Teatr Stary im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie, czy Nowy Teatr w Warszawie). Brak własnego sprzętu (reflektorów, konsoli oświetleniowej, projektora) nadrabialiśmy do tej pory w inny sposób. Po pierwsze, często mogliśmy liczyć na pomoc zaprzyjaźnionych instytucji; po drugie, staraliśmy się zawsze mieć jakieś środki na wypożyczenie lamp, kabli i bardziej skomplikowanych narzędzi. Niestety brak swojego sprzętu wydłuża montaże, uniemożliwia nam często grę w mniejszych salach i uzależnia od innych. Tracą na tym widzowie z miejscowości, w których dostęp do kultury jest utrudniony (często musimy rezygnować z gry w takich przestrzeniach), tracimy my, bo nie jesteśmy w stanie bez pomocy innych ustalać harmonogramu naszej pracy. Stąd pomysł, aby zacząć zbierać najpotrzebniejszy sprzęt. Zaczynamy od:

- konsoli oświetleniowej, rodzielacza DMX, kabli zasilających i sygnałowych,
- projektora multimedialnego,
- zestawu komputerowego wraz z dyskiem zewnętrznym niezbędnym do obsługi audio-video spektakli i ich archiwizacji,

- sprzętu biurowego.

Trailer do naszego najnowszego spektaklu pt. "Klauni, czyli o rodzinie. Odcienek 3". W roli głównej Piotr Swend, w roli drugoplanowej - kot Warszawiak 

Współpraca międzynarodowa, nawiązywanie kontaktów z grupami zagranicznymi, to szansa rozwoju. Teatr 21 swój pierwszy międzynarodowy projekt zrealizował w 2011 r. w Pradze. Wizyta procentuje do dziś. Z naszymi czeskimi przyjaciółmi zrobiliśmy od tego czasu dwa kolejne działania, które angażowały kilkusetosobową społeczność położonego przy granicy z Polską Neratova. W 2016 r. postanowiliśmy odwiedzić Helsinki i Berlin. Z Finlandii wróciliśmy 30 sierpnia. Dwukrotnie zaprezentowaliśmy tam przedstawienie „Upadki. Odcinek 2”. Na początku listopada zamierzamy jechać do stolicy Niemiec, by dać dwa pokazy spektaklu „Śmiertelnie trudna gra” w legendarnym Theater RambaZamba. Dzięki crowdfundingowi chcielibyśmy zrefundować koszty wynajęcia 20-osobowego busa i części wyżywienia dla naszej grupy na cztery listopadowe dni.

Jeżeli udałoby nam się zebrać więcej funduszy niż planowaliśmy, to przeznaczymy je na zakup dodatkowych elementów wyposażenia (reflektory, podłoga baletowa, a także wynajem przestrzeni magazynowej).

Z góry dziękujemy za pomoc!!!

KONTAKT: www.facebook.com/teatr21
KOORDYNATOR ZBIÓRKI: Marceli Sulecki (marceli@winwin.org.pl)

Media o Twoim projekcie:

BENDYK: KULTURA NA PERYFERIACH. POMOC PILNIE POTRZEBNA

www.krytykapolityczna.pl | 2016-10-24

Decyzją władz Świetlica KP i kilka innych organizacji społecznych muszą opuścić siedzibę.